PDA

View Full Version : Zoektocht ideale versterker ...



Input79
16 juli 2015, 18:46
Ok even nuanceren ...
De versterker die ik op dit moment ideaal zou vinden.
Heb een fender blues deluxe van 40w
En een epiphone 5w als buizenbakjes.
En daarnaast nog enkel transistorbakjes...

Wat zoek ik dan.....
Hier volgen de verlangens....

- lampen (of hybride)
- 15 a 20w
- 1 of 2 minimum 10inch speakers
- niet te zwaar
- muziekstijl blues / rock
- koptelefoon uitgang ( ben meestal maar s nachts thuis)
- ...

Helpen jullie even met het kaf en het koren tussen alle bomen in het bos ??

Shoot ;-)

the sure thing
16 juli 2015, 20:15
Ga je er mee optreden? Ga je er mee opnemen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
16 juli 2015, 22:35
Ok even nuanceren ...
De versterker die ik op dit moment ideaal zou vinden.
Heb een fender blues deluxe van 40w
En een epiphone 5w als buizenbakjes.
En daarnaast nog enkel transistorbakjes...

Wat zoek ik dan.....
Hier volgen de verlangens....

- lampen (of hybride)
- 15 a 20w
- 1 of 2 minimum 10inch speakers
- niet te zwaar
- muziekstijl blues / rock
- koptelefoon uitgang ( ben meestal maar s nachts thuis)
- ...

Helpen jullie even met het kaf en het koren tussen alle bomen in het bos ??

Shoot ;-)

Ik weet niet of hij nog nieuw te koop is maar de Blackstar HT-20 vond ik erg mooi klinken. Ik heb de comboversie gehoord maar er is ook een losse top. Mooie cleane sound en een warme smeuige oversturing die ook fel en scherp afgesteld kan worden. Het cleane kanaal heeft alleen geen regelaar voor het laag.

Input79
16 juli 2015, 23:50
Ga je er mee optreden? Ga je er mee opnemen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Optreden ? Niet onmiddellijk ... Maar wil iets dat ik makkelijk kan meenemen naar jams , familiefeesten, enz...

Opnemen? Niet professioneel wel soms in mijn klein homestudio'tje

Input79
16 juli 2015, 23:54
Ik weet niet of hij nog nieuw te koop is maar de Blackstar HT-20 vond ik erg mooi klinken. Ik heb de comboversie gehoord maar er is ook een losse top. Mooie cleane sound en een warme smeuige oversturing die ook fel en scherp afgesteld kan worden. Het cleane kanaal heeft alleen geen regelaar voor het laag.

Heb ik ook al naar gekeken en lijkt me een prima ding
Maar mist 1 feature .... Hoofdtelefoon uitgang...

telerocker
17 juli 2015, 01:01
Voor thuis en portable: Fender Mustang III oid? Of met lampen: Engl Ironball 20, Hughes & Kettner Tubemeister en van dat soort lunchboxamps.

the sure thing
17 juli 2015, 11:24
Niet optreden met een band? Ik zou voor een transistorcombo gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
17 juli 2015, 12:28
Peavey Delta Blues is er in 2x10" ...

arjanb01
17 juli 2015, 12:55
Koch Jupiter (hybride) of een koch studiotone ?

Tupelo
17 juli 2015, 18:00
Koptelefoon ? :D
Hoofdtelefoonuitgang lijkt me een moeilijke.
Ik ben zelf erg benieuwd naar de Clapton signature Champ.
Nieteens Clapton fan, verre van dat, maar specs zijn goed.
Then again, 8 inch speaker, 5 watt.., geen hooftelefoonuitgang; dat is niet waarom je vraagt. :)

miyaru
18 juli 2015, 16:52
Misschien een Vox Ampplug voor 's nachts en een leuk buizenbakje voor overdag...... Maar je hebt al leuke buizenbakjes, dus wellicht alleen de Ampplug.......

Robin

Brad
18 juli 2015, 23:59
Er valt me net iets in. Nieuw is hij niet meer te krijgen, tenzij een zaak er nog één over heeft. Maar een Ibanez Tone Blaster TBX 30 transistorversterker is misschien een optie. Heldere cleane sound en aardige bruikbare oversturing. Het ding heeft een tien inch speaker en weegt slechts acht kilo.

Input79
19 juli 2015, 14:44
Misschien een Vox Ampplug voor 's nachts en een leuk buizenbakje voor overdag...... Maar je hebt al leuke buizenbakjes, dus wellicht alleen de Ampplug.......

Robin

Ampplug hebben ook ;-)
Vind het eerlijk gezegd een leuk gadget maar niet echt goed van klank.

arjanb01
19 juli 2015, 15:04
Yamaha thr 5 of 10, ideaal en heeft alles voor thuis. Ideale oefen amp ook als het stil moet zijn!

Comfortably Daniel
24 juli 2015, 13:39
Ik zeg Fender Deluxe Reverb...

arjanb01
24 juli 2015, 14:17
Fender deluxe reverb heb ik voor m'n thr gehad en die gaat voor thuis echt te hard. Wel mooie amp maar meer geschikt voor op het podium.

guhlenn
24 juli 2015, 14:37
wer staat nu een laney lcr 15 op gitaarmarkt. die voldoet aan je eisen. Mesa studio combo ook. Die koptelefoon uitgang is een onredelijke eis. Dat klinkt nooit goed, dan kan je beter een modeller nemen.

Pepe
24 juli 2015, 14:54
Die koptelefoon uitgang is een onredelijke eis. Dat klinkt nooit goed, dan kan je beter een modeller nemen.

Ja, een outdated feature, uit de tijd dat je nog een kat te grazen moest nemen om aan snaren te komen.
Je beperkt jezelf enorm door die eis te stellen maar goed, ze zijn er nog wel. Blackstar, paar boogies, Tubemeister..
De enige amp die bij mijn weten dat echt goed voor elkaar heeft is, de naam zegt het al, de Fender Princeton Recording.
Ga die maar eens vinden. Ik geloof dat BenWave er eentje gehad heeft.

HaroldA
24 juli 2015, 14:59
STOP!

Ik heb 'm gevonden: Marshall Studio 15. Koptelefoonaansluiting, laag wattage ... alleen wel een volwassen 12" ipv een laffe 10" speaker ;)

tommus42
24 juli 2015, 15:22
Interessant ding. Heeft een aparte wikkeling op de uitgangstrafo voor de koptelefoon:strat:, lijkt me ongefilterd, desalnietemin, door één of ander apparaat met speakersimulatie.

the sure thing
24 juli 2015, 22:49
Studio 15 is een mega coole amp!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Input79
25 juli 2015, 01:32
Studio 15 is idd super. Maar nogal moeilijk te vinden.

the sure thing
25 juli 2015, 10:00
De roddel gaat dat speciaal voor de Studio 15 destijds de Celestion V30 is ontwikkeld...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
3 september 2015, 00:28
Tadaa: http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-studio-15-combo-251823146.html

jasses
3 september 2015, 10:41
Het is al gezegd, die koptelefoonuitgang is een moeilijke eis. Zeker als het om volledig lampenversterkers gaat, dan is dat zelden aanwezig. En zelfs als er een is, zoals bij de marshall studio 15 (lijkt me een heerlijke versterker overigens), heb je gewoonlijk nog speakersimulatie nodig, anders gaat je amplug nog steeds een miljoen keer beter klinken. Hetzelfde geldt overigens voor alle transistorversterkers die ik al heb gebruikt met headphone out, klonk steeds erg, maar dan ook erg onaangenaam. Modeling amps zijn wel vaker voorzien van speakersim.
Moest de koptelefoonaansluiting niet het doorslaggevend element zijn in je keuze, is het misschien wel zinnig te zeggen waarin je vind dat je epiphone tekort schiet.

NRJay
3 september 2015, 11:13
Raar dat de Peavey Valveking II Combo 20 nog niet voorbij is gekomen. Deze lijkt mij de ideale amp als je uw verwachtingen bekijkt. (Is ook als head verkrijgbaar.)

20W of 5W of 1W schakelbaar
2x EL84 en 3x 12AX7 lampen
1x12" speaker
Hoofdtelefoon uitgang
Clean en crunchy kanaal
Gewicht: 17kg
...


http://www.sweetwater.com/images/items/750/ValveKIIC20-large.jpg

jasses
3 september 2015, 12:07
Ik had die valvekings nog nooit onder de loep genomen, maar dit ding heeft behoorlijk interessante specs. Als het dan ook nog goed klinkt, overweeg ik 'm zelf misschien nog wel.

Maar een hoofdtelefoonuitgang vind ik precies toch niet terug? Hoewel er ongetwijfeld wel iets aan speakersim in aanwezig is als die xlr output micing moet vervangen.

NRJay
3 september 2015, 13:04
Ik had deze amp zelf ook in mn vizier, nog geen enkel filmpje gevonden waar die slecht uit de verf kwam. Ik zou hem vooral kopen voor het cleane kanaal, scheur-pedalen heb ik genoeg.

Hmm misschien dat die hoofdtelefoon enkel op de head zat.

Maar aan die XLR-out kan je makkelijk een tussenstukje aanhangen en dan kan je toch je hoofdtelefoon gebruiken hoor. Vraagt je hoofdtelefoon wat meer power, dan zet je er dit tussen:
http://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon-versterker/behringer-ma-400-hoofdtelefoonversterker?gclid=CM7PlLza2scCFUoJwwod ebAEtg

http://assets.peavey.com/images/large/118344_25546.jpg

Bijl
16 september 2015, 02:29
Laney IRT-Studio: Volledig buizen, Koptelefoon, USB, Speaker emulated out, schakelbaar 1 watt of 15 watt

http://www.laney.co.uk/images/full/IRT-_Back_Panel.jpeg

http://www.laney.co.uk/images/full/Studio-front-panel-lights-on.jpg

jahallozeg
16 september 2015, 11:44
Heb de Claptop Champ geprobeerd in Duitsland. Geweldig versterkertje prachtig randje en kan ondanks de 5 watt erg hard.

Brad
16 september 2015, 22:03
Hij is op een ander topic al ter sprake gekomen. Ik heb de Orange micro terror uitgeprobeerd en was helemaal verrast door het schitterende geluid. Zowel clean als vervormd klink hij geweldig. Het cleane geluid is helder en warm en de crunch is strak en dynamisch.

R.J
28 september 2015, 16:29
Ik heb een Koch studiotone besteld (na hem getest te hebben natuurlijk)

Kan op laag volume over de speaker, er zit veel gain in, of minder als je wilt en hij klinkt fantastisch.
Zeer divers door middel van mid shift, bright switch en od / od+ kanaal. (od + heeft serieus veel verzadiging).
Door de 20 watt vermogen die er in zit vreet hij pedalen en hij klinkt op laag volume echt beter dan zeg een 5 watt laney ondanks 4x zo veel power.

Tevens zitten er verscheidene outputs (gebalanceerd, ongebalanceerd) op en een hoofdtelefoon output.
Voor de line & koptelefoon kan je ook kiezen tussen cab emulatie en microfoon positie emulatie.

http://www.koch-amps.com/studiotone1.html

Tupelo
28 september 2015, 18:51
Zoet er goed uit in specificatie.
Als ik er nu de centen (en de verhouding gitaar naar piano) voor over had, zou ik 'm best willen proberen.

telerocker
28 september 2015, 21:41
Een Studiotone is gewoon een goed, veelzijdig werkpaard. Zo'n Koch mist wat karakter en de voicing moet je ding zijn, maar juist door dat karakter werken de meeste pedalen erg goed met de Studiotone. Zelf - alweer jaren terug - een poos gespeeld op een Multitone. Deed het altijd en overal en vrat pedalen. Prima clean, redelijk goede drive en (voor mij) een ruk highgain-kanaal. Klonk beter met een pedaal voor het drivekanaal. Ik vind de Studiotone trouwens meer instant gratification geven dan de Multitone.

R.J
28 september 2015, 22:21
Een Studiotone is gewoon een goed, veelzijdig werkpaard. Zo'n Koch mist wat karakter en de voicing moet je ding zijn, maar juist door dat karakter werken de meeste pedalen erg goed met de Studiotone. Zelf - alweer jaren terug - een poos gespeeld op een Multitone. Deed het altijd en overal en vrat pedalen. Prima clean, redelijk goede drive en (voor mij) een ruk highgain-kanaal. Klonk beter met een pedaal voor het drivekanaal. Ik vind de Studiotone trouwens meer instant gratification geven dan de Multitone.

Jup, het is een mooi blank canvas waar je je eigen ding mee kan doen :)

Al vind ik juist door dat " blanke" karakter dat je eigen gitaar en vingers meer geprononceerd worden in je uiteindelijke tone.

NLF
28 september 2015, 22:33
koptelefoon kun je denk ik beter uit je hoofd zetten ...