PDA

View Full Version : Wat te spelen



tom1984
16 juli 2015, 12:44
Hebben jullie ook wel eens last van een periode dat je niet weet welk nummer te gaan spelen?
Nu is het academiejaar achter de rug en nu weet ik niet wat spelen.

Net nu ik enorm gemotiveerd ben om te spelen met mijn nieuwe gitaar :).

Iets bluesrock met een niet te moeilijke solo.
Ik heb het idee dat als ik aan iets moeilijk begin nu, ik het rap beu ben :-).

Enige suggesties?

D3nnis
16 juli 2015, 15:06
Hebben jullie ook wel eens last van een periode dat je niet weet welk nummer te gaan spelen?

Heel vaak eigenlijk. Vooral als er bandtechnisch niks nieuws onder de zon is, verzand ik vaak in oeverloos gepiel.
Ik lees even mee ;)

tom1984
16 juli 2015, 17:06
Ik ook wat ik kan ( niet zoveel) komt er dan telkens weer uit. Ik studeer wel toonladders maar verder vind ik momenteel geen nummers om te spelen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

barno
16 juli 2015, 17:39
waar staat gebeiteld dat je iets moet naspelen? maak zelf een liedje, zoek er een solootje bij. of ga es op zoek naar technieken die je normaal niet gebruikt, ik zeg maar wat, country. zitten gitaristiek heel interessante dingen tussen.
Als je het zoekt in wat je al kent, ga dan googlen naar de invloeden van je helden en ga die jongens opsnorren, en dan nog es idem, duik in de historie
bv je houdt van bluesrock a la ZZ top, check dan de Texas guitar scene, kom dan uit bij bv Freddy King: dan ben je op het juiste adres, daar kan je wel enkele jaren vertoeven :)

Kakihara
16 juli 2015, 18:08
Of probeer eens partijen te spelen die eigenlijk helemaal niet voor gitaar bedoeld zijn: snor eens wat nummers op waarop Booker T & The MG's begeleiden en probeer Booker T's orgelpartijen na te spelen op gitaar.

Ace 1.15.19
16 juli 2015, 18:18
Het antwoord is heel simpel: Paul Kossoff

terrasbeest
16 juli 2015, 19:55
Cuby et les Blizzards.

tom1984
16 juli 2015, 20:13
Het antwoord is heel simpel: Paul Kossoff