PDA

View Full Version : Fender mustang II v2 geen handleiding!!



Donjoost
15 juli 2015, 21:30
Hallo,

Heb sinds kort een fender mustang II v2. Alleen geen handleiding erbij erg onhandig.
Heb ff op de fender site gekeken en daar staat wel het een en ander, maar nu is mijn vraag: Kan je ook zonder die preset's spelen? Heb me de tandjes gezocht maar kan niks vinden op het wereld wijde web.

Hoor het graag als iemand het weet en zoniet gaat ie de verkoop in

alvast bedankt,

Joost

Pepe
15 juli 2015, 21:33
Je bedoelt dit? (http://support.fender.com/manuals/guitar_amplifiers/Mustang_I-IV_(V.2)_Advanced_Manual_Rev-A_English.pdf)

en ook nog een quick start (http://support.fender.com/manuals/guitar_amplifiers/Mustang_I-II_(V.2)_Quick_Start_Guide_Rev-B_MULTI.pdf)

telerocker
15 juli 2015, 21:54
Googelen is ook een kunst. ;)

Donjoost
16 juli 2015, 01:20
Zover was ik ook al. Zoals ik hiervoor vermelde Wil ik zonder die vervelende presets spelen. Dat staat daar niet in.
maar ben eruit ding staat op marktplaats

Pepe
16 juli 2015, 02:38
You could get a perfect clean tone when you hold button TAP while turning on your amp. That would be bypass mode, without any sound modulation ;)

hefke
16 juli 2015, 08:24
maar ben eruit ding staat op marktplaats

Dat is toch wel meteen een heel snelle en rigoureuze actie. Ik zou toch nog even verschillende reacties afgewacht hebben.
Of zijn er meer dingen die je aan deze amp storen?

Kim Wilson
16 juli 2015, 08:28
Je kunt dat ding toch ook aan je computer hangen met een usb-kabeltje?

MjS
16 juli 2015, 09:58
Zover was ik ook al. Zoals ik hiervoor vermelde Wil ik zonder die vervelende presets spelen. Dat staat daar niet in.
maar ben eruit ding staat op marktplaats

Dat is wel een beetje het hele selling point van die versterker, presets. Zit er niet een preset tussen die je kan bekoren? Je kunt wat tijd investeren in het zelf maken van presets (zelf heb ik er drie gemaakt) en dan vervolgens alleen die gebruiken.


Je kunt dat ding toch ook aan je computer hangen met een usb-kabeltje?

Klopt, en dat is ook de fijnste manier om de presets aan te passen (veel meer mogelijk dan op versterker zelf).

Ik zou zeggen, in de tijd die je kwijt bent met het proberen te verkopen, koper over de vloer etc, kun je ook een handjevol goede presets maken. Misschien niet leuk, maar dan heb je wel een prima amp met leuke sounds.

NRJay
16 juli 2015, 10:43
Je moet niet alle presets gebruiken hoor. Hij start altijd op met preset 0, dus, test alle amps even en maak dan een goeie sound op preset 0. Vergeet dan de rest en je hebt wat je wil... De knoppen werken nog altijd zoals op een gewone amp, dus daar kan je blijven aan draaien.

Geef hem effe wat meer tijd want de sounds die er standaard in zitten trekken bijna allemaal op niets. Je moet deze echt zelf maken en dan klinkt het véél beter!

Donjoost
16 juli 2015, 18:41
Ah kijk dat klinkt al een stuk beter. Dank ga is ff verder kijken. En klooien met de pc erbij

NRJay
16 juli 2015, 19:58
Zeker doen! Begin met de cleane amps zonder effecten, dan pas hoor je goed de sound van de models.

Naar mijn mening klinken de meeste amps ook het beste zonder cab geselecteerd. Maar zet die dan wel in het begin af. Als je eerst heel de amp instelt met cab, en als laatste zet je die uit, dan klinkt het gewoon verkeerd. Andersom heeft in mijn mening een betere sound... Experimenteren dus 😁

elena75
17 juli 2015, 13:09
Ik heb de mustang 1 en idd als je de tab ingedrukt houd en dan de powerknop heb je een clean sound heeft iemand anders nog een goeie tip om een mooie sound zelf te maken ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Elena

NRJay
17 juli 2015, 22:12
Er zijn geen truukjes voor, je gaat gewoon even door de amps om te horen wat voor sound je het meeste aanspreekt. Daarna neem je die amp en zet je elke knop naar je eigen smaak...

Simpeler kan haast niet, maar je moet wel even de tijd nemen om te experimenteren he.

elena75
26 juli 2015, 19:22
Fenderfuse heeft ook nog mooie presets om te gebruiken maar wederom ook moet je daar tijd in steken zoeken beluisteren etc

Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk