PDA

View Full Version : kan ik een telecaster nek op mijn squier strat zetten?



RX10D
17 juli 2003, 08:04
en hoeveel kost zo een telecaster nek dan apart?

fred dons
17 juli 2003, 08:15
ja en nee, de schaallengte van beide necken is gelijk alleen heeft de telecasterneck een rechte hiel en de strat een een hiel met afgeronde hoeken. De telecaster neck zal daarom niet gelijk in de neckpocket passen.

een prijs voor een telecaster style neck kan heel erg varieren (een echter fender replacement vanaf EUR 350, een warmoth vanaf zo'n EUR 130, rockinger vanaf EUR 120 )

Negative K3 fan
17 juli 2003, 11:50
telecasters hebben zoals fred als zei een andere vorm waardoor het niet zal passen.

closure
17 juli 2003, 17:56
mja denket niet dus

Ic3gl0vE
17 juli 2003, 18:08
telecasters hebben zoals fred als zei een andere vorm waardoor het niet zal passen.


waarom vind je het dan nodig om fred te herhalen. Als je nou iets zou toevoegen... ok... maar je herhaalt 'm alleen maar :???:

Waarom wil je eigenlijk een tele neck op je squier strat?

bert k
17 juli 2003, 18:37
Dan moet je dus ofwel een stukje van de hals afschuren ofwel de body een beetje uitfrezen. Zolang je de schaallengte maar in de gaten houd geen probleem.

Negative K3 fan
17 juli 2003, 19:06
telecasters hebben zoals fred als zei een andere vorm waardoor het niet zal passen.


waarom vind je het dan nodig om fred te herhalen. Als je nou iets zou toevoegen... ok... maar je herhaalt 'm alleen maar :???:

Waarom wil je eigenlijk een tele neck op je squier strat?

het beamen zorgt ervoor dat de bewering van fred representatiever wordt.

wietse
17 juli 2003, 19:09
telecasters hebben zoals fred als zei een andere vorm waardoor het niet zal passen.


waarom vind je het dan nodig om fred te herhalen. Als je nou iets zou toevoegen... ok... maar je herhaalt 'm alleen maar :???:

Waarom wil je eigenlijk een tele neck op je squier strat?

het beamen zorgt ervoor dat de bewering van fred representatiever wordt.

nee jij bent gewoon bang dat er een topic is waar je niet iets in geschreven hebt.

SiNiSTRaL
17 juli 2003, 19:18
@gleuf en wietse: jullie hebben zelf ook niet al te veel aan dit topic toegevoegd he? :roll: :D
ik ook nie maarja