PDA

View Full Version : Vox AC4C1



Input79
13 juli 2015, 17:31
Deze lijkt me een leuk , eenvoudig ...
maar wie heeft er ervaring met deze ?

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/vox-ac4c1-bl-4-watt-1x10-inch-buizen-gitaarversterker-combo/product-details.html

Joost de Ruig
13 juli 2015, 17:36
Ziet er voor een huiskameramp wel erg cool uit. Vox moet je van houden. Weinig midden en pas op als je een Tele hebt: zo'n combi kan erg scherp worden als je niet oppast.

Hendriks
13 juli 2015, 19:52
Ziet er voor een huiskameramp wel erg cool uit. Vox moet je van houden. Weinig midden en pas op als je een Tele hebt: zo'n combi kan erg scherp worden als je niet oppast.
Een schroevendraaier en een kniptangetje en dat is zo opgelost , 2 brightcaps zorgen voor dat scherpe.

Input79
13 juli 2015, 22:43
Of eerder een vox night train?
Maar die is weer stukje zwaarder en groter ...

Tabula Rasa
14 juli 2015, 06:24
Of eerder een vox night train?
Maar die is weer stukje zwaarder en groter ...
Ja, maar die ac4 is juist zo leuk omdat ie zo klein is.

phx
14 juli 2015, 09:16
Heb de nighttrain, weegt maar 10 kilo. Jammer dat hij geen tosti's maakt :)

Tupelo
14 juli 2015, 09:54
Hee ja, ik heb er eentje, in 't creme wit.
Erg tevreden over, terwijl ik nooit echt into Vox ben geweest.
Heeft me mijn AC30cc2 doen verkopen.
Geloof dat dit het topboost channel uit die versterker is.
If so, dan doet die het beter over de 10 inch speaker in die AC4 dan over de 2*12 in de AC30; iets strakker.
Valt erover te zeggen.
Weinig mids inderdaad, toonregeling sowieso wat lafjes en weinig trapsgewijs.
Doet het het beste neutraal in het midden, draai je één van de twee open of dicht, dan heb je nadrukkelijk bass of treble, erg subtiel blenden zit er niet in.
Aardige crunch uit te halen, met mijn telecaster met little '59 heb ik geen extra boosts nodig, tenzij ik het echt ranzig wil maken.
Met mijn Mustang of Hofner houd ik het gemakkelijk clean op hoger volume.
En dat volume; wanneer ik 'm echt open gooi en mijn telecaster inplug, dan komt de bovenbuurvrouw (waar nog een verdieping tussen zit) wel klagen.
Daarentegen is 'ie redelijk gemakkelijk zacht te houden, zodat niemand er last van heeft.
Ik vind het een ideale woonkameramp, en ik kan me voorstellen dat mits je geen Gigs voor 1000 man speelt, dat je het op een podium ook nog best aardig trekt.

tommus42
14 juli 2015, 13:25
De iets oudere AC4 lijkt op het normal kanaal van een AC30. Toevoeging is een passief toonfilter, eenvoudig schakelbaar te maken. Heb 'm in m'n radio, eenvoudige maar mooie preamp. Aanrader als je het topboost kanaal van de AC4C1 zat bent:D, maar ook relatief eenvoudig schakelbaar te maken.