PDA

View Full Version : Da´s leuk, Valley Arts is er weer!



srv-man
17 juli 2003, 00:06
Misschien oud nieuws, maar ik zag zojuist dat Valley Arts er weer is en wel als divisie van Gibson met Mike McGuire weer aan het roer! Dat gaan vast weer hele mooie gitaren worden en, wie weet, gaat ome Luke er ook wel weer op spelen (kunnen alle Musicmans weer weg).

Voor de ignorants: Lukather speelde in de jaren ´80 steevast op een Valley Arts Custom Pro totdat men op het onzalige idee kwam VA aan Samick te verkopen en de kwaliteit van topniveau tot een zeer bedenkelijk niveau afgleedt.

Checken dus: http://www.valleyartsguitar.com/

fred dons
17 juli 2003, 08:20
de valley arts (de amerikaanse) werden de laatste jaren door Warmoth gemaakt en waren alweer hele goede gitaren maar het kwaad was inmiddels al geschied door de slechte reputatie in het hogere marktsegment van Samick.
Is al bekend of VA zelf de produktie weer ter hand gaat nemen ?

oldgtarz.com
17 juli 2003, 15:15
Zo te zien heeft Mike er niet veel meer mee te maken... jammer waren geen gekke gitaren!
Ik herinner me een Custom Pro met EMG's die met mijn Koch KV50 echt te gek klonk, alleen jammer van die kahler tremelo, zo irritant dat geklooi met de snaren...
Om eerlijk te zijn was het wel een Valley Arts gitaar waar ik echt op heb leren spelen... Kwam daarvoor van een BC rich (jap) dus dat was een hele vooruitgang! Toen ik die VA kocht heb ik ook een PRS uitgeprobeerd ('89 signature) maar die was toen veel te duur voor me, een jaartje later die VA weer verkocht en toch een PRS gekocht! :-D

asbro
9 april 2004, 17:23
Kocht op een veiling in Zweden een Valley arts m series standard met emg select elementen voor zo'n € 425,- . Kan wel het een en ander vinden over de Valley art pro maar niets over het type dat ik heb gekocht. Weet iemand er iets meer over? Bouwjaren, nieuwprijs, materialen, kwaliteit gitaar/ elementen etc. alle info welkom.