PDA

View Full Version : DV Mark Multiamp modeling amp/effect ervaringen?



tnijland
12 juli 2015, 12:13
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn die de Multiamp van het merk DV Mark al eens hebben uitgeprobeerd. Qua concept lijkt het een beetje een uitgeklede versie van een Axe-Fx I met 20 amps, ca. 25 effecten en een uitgebreide speaker/microfoom simulator. Ook het concept is wel aardig: iedere preset is in feite een amp met 3 channels (clean, crunch, dist) incl. effecten etc. In het eigen land Italië lijkt de multiamp redelijk populair en ze hebben wat bekende endorsers o.a. Frank Gambale en Greg Howe.

Er zijn weinig testen over te vinden maar een aantal demo clipjes zijn best aardig om te beluisteren:

http://www.dvmark.it/MULTIAMP%20AMBASSADOR?&preview=44a903565b3a168d82c02474a4701245

Waarom deze vraag? Het is misschien interessant m.b.t. de aantrekkelijke prijs. Die is namelijk 999 Euro voor een mono 250W versie incl. de stereo output voor de PA. Als je dat combineert met hun lichtgewicht 1x12" of 2x12" (12.5kg) speaker cabinet heb je dus een mooie lichtgewicht totaal oplossing voor het podium en PA. Ze leveren overigens ook een MIDI pedaal voor de multiamp.

dml
30 juli 2015, 19:40
Na ruim anderhalf jaar blijkbaar nog steeds niet:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?163805-DV-Mark-Multiamp

Ben er ook wel benieuwd naar.

tnijland
30 juli 2015, 22:26
Nee het lijkt inderdaad geen interesse te hebben ;-) Niet dat ik er eentje wilde kopen want ik ben behoorlijk content met mijn huidige spullen maar ik nam aan dat er in de modeling community wel ietsje meer belangstelling voor dit concept was... Met name omdat het concept ook vrij praktisch lijkt en de videoclips ook behoorlijk professioneel klinken.

Ik verwacht zelf dat het vergelijkbaar klinkt met Eleven Rack of Axe-Fx Ultra maar dan met wat minder modellen maar wat ervaringsdeskundigen waren hierin wel handig geweest.

arjanb01
31 juli 2015, 07:21
1400 euro voor die unit ??? 😳
Geen wonder dat er nauwelijks interesse voor is.
Zeker met concurrentie van de nieuwste line 6 fx/modelling apparatuur wat op dit forum ook al voorbij kwam.
Ik hou het liever bij mijn gmajor en buizen combo.

D3nnis
31 juli 2015, 08:14
Als je hem kwalitatief zou mogen vergelijken met een Kemper powered geval, of een axe fx met poweramp, dan is 1400 toch zo gek niet?
Om dat dan te gaan vergelijken met oa.een G major slaat eigenlijk niet echt ergens op toch?
Ben het wel eens met die buizencombo hoor, maar de G major vind ik nou niet de meest briljante fx unit (en dat mag ik zeggen want ik heb m ook gehad).

tnijland
31 juli 2015, 09:47
Ik neem aan dat hun prijs is gebaseerd op een vergelijking in klasse en mogelijkheden en dat die in de modeling wereld dus net wat onder de Axe-Fx II zit maar dan wel weer boven een Line6 HD serie. Maar ja, dat weten we dus niet ;-)

Wat ik wel goed vond is dat de gebruikersvriendelijk hoog lijkt te zijn omdat het 3 kanalen amp concept met een vaste routing per preset lijkt te zijn vast gelegd zoals dat hier wordt uitgelegd:

http://www.meetmusic.com/nl/archivedetail.asp?id=1821&subrubriek=1

Een ander voordeel lijkt het zeer lichte gewicht te zijn en dat ze ook lichtgewicht neodym gitaar speakerkasten leveren die o.a. ook voor MarkBass worden gemaakt. Als...het redelijk goed klinkt, dan heb je voor 999 Euro een mooie mono versie die licht is en i.c.m. zo'n speaker kast voor eigen monitoring kan zorgen op het podium. Ik vind het concept dus niet zo heel slecht.

arjanb01
31 juli 2015, 14:29
Als je hem kwalitatief zou mogen vergelijken met een Kemper powered geval, of een axe fx met poweramp, dan is 1400 toch zo gek niet?
Om dat dan te gaan vergelijken met oa.een G major slaat eigenlijk niet echt ergens op toch?
Ben het wel eens met die buizencombo hoor, maar de G major vind ik nou niet de meest briljante fx unit (en dat mag ik zeggen want ik heb m ook gehad).

Ach wat is briljant? Ik gebruik chorus, delay en reverb in de loop van m'n gmajor, en daarvoor voldoet hij meer dan. En per preset gebruik ik geen bak aan effecten dus heel subtiel.

D3nnis
31 juli 2015, 18:35
Briljant in de zin dat een G major het bv qua complexiteit en diepte in geluid gewoon aflegt tegen bijvoorbeeld een eventide h8000fw. Vergelijking die nergens over gaat, want die eventide is meer dan 10x zo duur dan de g major, maar blijkbaar gaan we fx units vergelijken zonder naar de prijs te kijken.

Bates15
20 november 2016, 23:15
Bumpje... Al mensen met ervaringen??

dml
5 september 2017, 17:25
Heb wat ervaring opgedaan met een Multiamp, stond er eentje voor weinig als B-stock bij Bax, dus de stoute schoenen aangetrokken en dat ding besteld. Vol verwachting klopte mijn hart. Zou hij mijn Kemper(s) kunnen vervangen? Antwoord is simpel en kort: NEEN.
De ampmodels, met name de gain modellen, zijn 100 stappen terug als het gaat om geluidskwaliteit en dynamiek. Clean zijn de ampmodels best wel okay maar als het om oversturing gaat, klinken de models vlak en levenloos. Ik had er veel meer van verwacht.
Qua effecten is het prima in orde, voor mij meer dan acceptabel. Mijn DV Little 250M klinkt zelfs beter.

Useless
22 april 2018, 17:15
Heb wat ervaring opgedaan met een Multiamp, stond er eentje voor weinig als B-stock bij Bax, dus de stoute schoenen aangetrokken en dat ding besteld. Vol verwachting klopte mijn hart. Zou hij mijn Kemper(s) kunnen vervangen? Antwoord is simpel en kort: NEEN.
De ampmodels, met name de gain modellen, zijn 100 stappen terug als het gaat om geluidskwaliteit en dynamiek. Clean zijn de ampmodels best wel okay maar als het om oversturing gaat, klinken de models vlak en levenloos. Ik had er veel meer van verwacht.
Qua effecten is het prima in orde, voor mij meer dan acceptabel. Mijn DV Little 250M klinkt zelfs beter.

Dan moet je wel een slecht exemplaar ontvangen hebben. Ik heb er eentje en ik kan er geen slecht geluid uithalen.
build quality is naar het schijnt ook stukken beter dan de Axe Fx. Op youtube is ook geen enkele video te vinden waar ze niet tevreden zijn over dit apparaat. "met name de gain modellen, zijn 100 stappen terug als het gaat om geluidskwaliteit en dynamiek."
Waar komt dit vandaan? Het is juist daar waar hij het best in presteert.
https://www.youtube.com/watch?v=2pM1EYWmG14

Erik de Perik
22 april 2018, 17:42
Deze meneer haalt er ook leuke sounds uit:


https://www.youtube.com/watch?v=8tWx4vUmduU