PDA

View Full Version : Harley Benton - Joyo



Joost de Ruig
12 juli 2015, 09:41
Recent ben ik overgestapt van een multi-effect naar een pedal board. Het meerendeel van mijn pedalen zijn van T-Rex en Electro Harmonix, omdat bij deze merken de prijs/kwaliteitverhouding past bij mijn budget. Ik kwam echter een paar pedalen tekort, maar had niet de munten om die zomaar even te kopen. In mijn zoektocht naar budgetpedalen stuitte ik op de pedalen van Joyo, die in Nederland en Duitsland onder de naam Harley Benton worden uitgebracht.

Voor mij een compleet onbekend (Chinees) merk, maar na wat soundsamples op Joetjoep te hebben bekeken, heb ik voor €30,- de Tremelo besteld. Wow, wat een leuk pedaaltje en dat voor zo'n prijsje. Ik durfde de gok wel aan ook een tuner en een compressor van hetzelfde merk te kopen en ook die bevallen echt prima. Tussen de €25,- en €50,- hebben ze tientallen pedaaltjes, waarbij ik voor de boutique-style pedaaltjes ben gegaan. Iets duurder ten opzichte van andere pedaaltjes die ze ook aanbieden, maar ook mooier om te zien en misschien ook wel beter. Sommige zullen dit merk omschrijven als "kidstuff", maar binnen mijn budget ben ik blij met de gekozen pedaaltjes.

Een overzicht van hun pedaaltjes staat op: http://www.thomann.de/nl/search.html?gf=gitaren-bas-effecten&bf=harley_benton&pg=1&oa=pra

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/256812/8026372_800.jpg

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/348052/9747790_800.jpg

Aca Ilic
12 juli 2015, 10:55
zit er leuk uit , maar no offence no chinese shit op mijn pedaal board.

D3nnis
12 juli 2015, 11:03
zit er leuk uit , maar no offence no chinese shit op mijn pedaal board.

Waarom?
Ik ben bang dat er in Amerikaanse pedalen ook chinese shit zit :D

Ruud313
12 juli 2015, 11:44
Ik heb de compressor, digital delay, en British Sound en die bevallen allemaal uitstekend. Ik moet wel zeggen dat al twee van mijn Joyo pedalen kapot zijn gegaan binnen een jaar na aanschaf, dus de quality control is er nog niet optimaal. Desalniettemin zijn ze zo goedkoop dat ik dat op de koop toe neem.

Joost de Ruig
12 juli 2015, 11:47
Ik heb de compressor, digital delay, en British Sound en die bevallen allemaal uitstekend. Ik moet wel zeggen dat al twee van mijn Joyo pedalen kapot zijn gegaan binnen een jaar na aanschaf, dus de quality control is er nog niet optimaal. Desalniettemin zijn ze zo goedkoop dat ik dat op de koop toe neem.

Bummer. Hoe was de garantie-afwikkeling?

Ruud313
12 juli 2015, 11:50
Een is door de verkoper gerepareerd en eentje had ik (waarschijnijk) zelf laten vallen, die heb ik gewoon vervangen door een nieuwe.

Overigens verkoopt alleen Thomann ze onder de naam Harley Benton (hun huismerk), mijn lokale gitaarboer verkoopt ze gewoon als Joyo. Mooer pedalen worden volgens mij in dezelfde fabriek gemaakt.

grayfink
12 juli 2015, 12:00
De Joyo klonen hebben hetzelfde kastje als de Harley Benton Joyo klonen klonen.
De Mooer klonen zien er weer heel anders uit. Mijn Mooer Hustle Drive is een clone van de Fulltone OCD schijnt.
Hoe dan ook, ik ben er wel blij mee. Fijn ding.

Little Jay
12 juli 2015, 13:47
Prima pedalen, ik gebruik tot grote tevredenheid de American Sound. Daarmee zelfs opgenomen recentelijk rechtstreeks in de tafel en dat klinkt gewoon prima en heel authentiek. M'n Joyo vintage drive klinkt exact zoals m'n tubescreamer. Op mijn pedal board zit vnl Chinese shit and Japanese crap en een enkele Amerikaanse drol. Als het goed klinkt vind ik alles best.

beruk
12 juli 2015, 14:03
Daarom ga ik voor deze:

https://www.youtube.com/watch?v=kzv50T1_GUs
Lekker exclusief, Bill Finnegan vind het ook...;)

pasqual
12 juli 2015, 16:14
ik heb zelfs een pedaalbooooord die in china gemaakt is

maar ik ben natuurlijk niet wereldberoemd sta niet zoals joe deze zomer op de podia van alle grote festivals

dan heb je natuurlijk hoogwaardige point to point made in usa "shit" nodig

Volgens mij zegt hij alleen maar dat hij geen Chinese shit op zijn pedalboard wilt hebben, meer niet!
Dus jouw attitude is redelijk 'out of tune'.

Aca Ilic
12 juli 2015, 16:47
het is okeeee Pasq...

Little Jay
12 juli 2015, 17:15
Ik hou er ook niet van als Chinezen op m'n board schijten :D


Maar ff serieus: made in China wil al lang niet meer zeggen dat het dan niks is natuurlijk! Dat gezegd hebbende merk je wel van Joyo, HB en bijvoorbeeld Behringer pedalen dat die beduidend goedkoper in elkaar zitten, met mini pots en switches rechtstreeks op de print etc. Toch heb ik er tot dusver nog nooit problemen mee gehad. Maar goed, ook hier geldt natuurlijk gewoon: waar voor je geld. Dus als je een pedaal van 2 tientjes koopt kun je niet verwachten dat het net zo goed in elkaar zit als hetzelfde pedaal van 5 tientjes.

Maar waar ik eigenlijk een grotere hekel aan heb zijn de zgn boutique pedalen die meer dan 200 euro kosten maar eigenlijk ook 5 tientjes kunnen kosten als er gewoon Ibanez of Boss op had gestaan en waarvan het ontwerp ook vaak gewoon gejat is.

muziekschuur
12 juli 2015, 19:54
Allemaal chinezen op m'n board en dan haal ik bij allemaal een patchkabel door de neus... En doen ze het niet... Dan heb ik garantie... Chinese garantie... Dat wel...

Dirk_Hendrik
12 juli 2015, 20:49
hoeveel % denk je dat jouw geen chinese shit hebbende pedalboard uit china komt ?
vraagje voor den lol enzo


Hmm. Kun je idd een hoop lol aan beleven. Als je een pedaal op componentniveau benadert ontkom je bijna niet aan Sineese poep.

Denk ik dat het me nog best gaat lukken om een 100% niet-Sinees plankje vol te krijgen. Volledig niet-Orient gaat me niet lukken. En het gaat dito vintage worden.

Maar daarom voor Okeeee ook een uitdaging, voor den lol dus,
Stel een plank samen (Zeg, een stuk of 5 pedalen) Welke volledig Sinees is. En dus ook dat alles uit Sina komt. Ook het ontwerp van het interne circuit dus.

caliban
19 juli 2015, 13:08
Ik hou er ook niet van als Chinezen op m'n board schijten :D


Maar ff serieus: made in China wil al lang niet meer zeggen dat het dan niks is natuurlijk! Dat gezegd hebbende merk je wel van Joyo, HB en bijvoorbeeld Behringer pedalen dat die beduidend goedkoper in elkaar zitten, met mini pots en switches rechtstreeks op de print etc. Toch heb ik er tot dusver nog nooit problemen mee gehad. Maar goed, ook hier geldt natuurlijk gewoon: waar voor je geld. Dus als je een pedaal van 2 tientjes koopt kun je niet verwachten dat het net zo goed in elkaar zit als hetzelfde pedaal van 5 tientjes.

Maar waar ik eigenlijk een grotere hekel aan heb zijn de zgn boutique pedalen die meer dan 200 euro kosten maar eigenlijk ook 5 tientjes kunnen kosten als er gewoon Ibanez of Boss op had gestaan en waarvan het ontwerp ook vaak gewoon gejat is.

Behringer zit cheap in elkaar inderdaad. Joyo daarentegen, ziet er over het algemeen niet slechter gebouwd uit dan bijvoorbeeld EHX.

Brad
19 juli 2015, 13:48
Ik hou er ook niet van als Chinezen op m'n board schijten :D


Dat zeg je wel maar Chinezen zijn over het algemeen hele gezonde mensen, ik denk dat het minder stinkt dan wanneer een Nederlander op je bord schijt.

beruk
19 juli 2015, 13:55
Poepen vaak geel, vanwege rijst. Stinkt net zo hard.

FruscianteFan
19 juli 2015, 14:56
gisteravond is de bypass switch van de joyo delay van onze bassist gesneuveld...

Brad
19 juli 2015, 15:10
Poepen vaak geel, vanwege rijst. Stinkt net zo hard.

Wel ja, doe er nog maar een schepje bovenop. Met mijn reactie wilde ik eigenlijk duidelijk maken dat ik die opmerking van Little Jay niet ok vind.

Joost de Ruig
19 juli 2015, 16:50
Hoewel er dus forumisten zijn die hun neus er kennelijk voor ophalen, ben ik vooralsnog erg blij met mijn HB/Joyo pedaaltjes. Ik heb er inmiddels 3 en deze behoren tot de meest gebruikte op mijn floor board. Mijn nieuwste aanwinst was de American TrueTone die voor €30,- een goede immitatie geeft van de Fender DeLuxe (blackface reverb). Ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid, want ik heb ze pas net, maar over de sound, de gelijkmatigheid van de pots en de prijs ben ik vooralsnog zeer tevreden. Het meerendeel van mijn floor board bestaat overigens uit pedaaltjes die 3-5x zo duur zijn, dus ik was zeker niet specifiek op zoek naar El Cheapo's.

Doe voor de gein eens de blind test op:
https://youtu.be/UwoTIRPkfhE

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/256819/8034315_800.jpg

FruscianteFan
19 juli 2015, 16:51
nb: onze bassist (en ik) zijn erg blij met die Joyo delay. Maar de bypass stopte er gewoon midden tijdens een nummer mee gister.

TopRob
25 juli 2015, 11:56
Als je geïnteresseerd bent in Chinese effecten, dan zou ik zeker dit YouTubekanaal (https://www.youtube.com/channel/UCrPHxHPnSvHzNNYbJlYoyGQ) eens bekijken.
Hier worden veel Joyo/Harley Benton en andere budgetmerken uitgebreid getest. Zeer de moeite van het bekijken en beluisteren waard!

Pepe
25 juli 2015, 13:21
Ik dacht al, dat zal toch niet... en ja hoor.
Een duitser die aan humor doet. Je moet er van houden.

Dutch66
25 juli 2015, 15:38
Ik dacht al, dat zal toch niet... en ja hoor.
Een duitser die aan humor doet. Je moet er van houden.

Inderdaad, en dan slaan we gemakshalve maar even over dat de man verre van 'onafhankelijk' is...

caliban
26 juli 2015, 14:21
Inderdaad, en dan slaan we gemakshalve maar even over dat de man verre van 'onafhankelijk' is...

Hij is niet onafhankelijk, maar ik vind het uiteindelijk best nog meevallen. Eens iemand een 'groot youtubekanaal' heeft, is de onafhankelijkheid al snel over.

allard85
26 juli 2015, 17:02
Zijn youtubefilmpjes geven een goede indruk van het geluid van de pedalen. Echter zal dit afwijken vanwege gebruik andere effecten/ versterker/ gitaar. Zelf heb ik het british sound pedaal. Naar volle tevredenheid.

Little Jay
27 juli 2015, 10:54
Wel ja, doe er nog maar een schepje bovenop. Met mijn reactie wilde ik eigenlijk duidelijk maken dat ik die opmerking van Little Jay niet ok vind.

Hahaha, oh, ok. Was niet tegen Chinezen gericht hoor, ik reageerde weer op de opmerking dat iemand Chinese shit op z'n board had zitten (of dat juist niet wilde, whatever, ben te lui om het terug te lezen). Ik probeerde leuk te zijn, maar kennelijk niet helemaal goed gelukt, sorry.

Ik ben wel bij met m'n Chinese pedaaltjes trouwens: Joyo American sound, een Behringer Vintage Phaser (heb ook een '81 EH Small Stone op m'n 'big board' en ze klinken vrijwel identiek!).

Brad
27 juli 2015, 22:27
Inderdaad, ik heb ook veel spul dat uit China komt en het is prima in orde. Ik heb begrepen dat veel Chinese werknemers ook behoorlijk toegeweid zijn. Ik blijf me overigens verbazen over de duurzaamheid van de pedalen van Boss. Ik vraag me af wat het geheim is van die jongens.

Jasper.
28 juli 2015, 10:39
Ik blijf me overigens verbazen over de duurzaamheid van de pedalen van Boss. Ik vraag me af wat het geheim is van die jongens.

Japanners..

FruscianteFan
28 juli 2015, 11:33
Inderdaad, ik heb ook veel spul dat uit China komt en het is prima in orde. Ik heb begrepen dat veel Chinese werknemers ook behoorlijk toegeweid zijn. Ik blijf me overigens verbazen over de duurzaamheid van de pedalen van Boss. Ik vraag me af wat het geheim is van die jongens.

hmwoah, mijn eerste DS1 is een keer gesneuveld, en de input van mijn DD7 kraakt ook. Ik heb niet het idee dat ze betrouwbaarder zijn dan andere pedalen hoor.

Pepe
28 juli 2015, 11:38
Ik denk dat er verschil is of het een contractor product is of wanneer je, zoals Boss, een product onder je eigen naam uitbrengt waar je zelf R&D in hebt zitten en zelf de garantie afhandelt.

fozziemusic
31 juli 2015, 23:12
Heb een harley benton American Sound gemod met switch om speakersim uit te kunnen schakelen. Zie http://freestompboxes.org/viewtopic.php?f=1&t=13545 voor details, het is supersimpel maar je moet wel op een smd printplaatje solderen. Ik gebruik het als preamp pedaal in poweramp ingang van een superchamp xd (gemod, ook al zo simpel :-)) met Jensen P10Q, echt heel veel beter en flexibeler in fender-clean dan stock scxd! Geweldig Joyo /HB pedaal. Heb ook de joyo sweet baby en HB vintage overdrive. Erg tevreden mee!

deefke666
1 augustus 2015, 11:39
Die American Sound met zijn speakersimulatie lijkt me eigenlijk ook wel een goedkoop redmiddeltje in het geval je amp het moest begeven op een gig of repetitie.
Het zal waarschijnlijk wel een enorm verschil in sound zijn tegenover de duurdere exemplaren maar in geval van nood zou zoiets je optreden wel kunnen redden lijkt me.

Basvarken
19 augustus 2015, 13:46
Ik ben ook erg content met de American Sound van Harley Benton.
De knoppen voelen solide aan en de footswitch ook.

De sound is erg goed. Ik hou voldoende laag over als ik de drive een flinke zwaai geef. Dat is bij veel overdrives wel vaak een probleem voor bassisten.

Ik kan aardig in de buurt komen van mijn VT Bass van Tech 21.
En dat voor een magere 30 euro! :rockon: