PDA

View Full Version : 1e snaar opdrukken met je pinky AAAAAAAARG !!!!!!!!



Nimrod
16 juli 2003, 23:06
Het leek me ff verstandig om die gitaar opzij te leggen voordat ik hem getrashed had, vandaar dit onderwerp

Kan iemand mij tips geven zodat het wat minder frustrerend wordt om die pleurens snaar (1) op te drukken....... Als de andere 5 snaren !!!! geen bijgeluiden maken dan schiet hij wel uit mijn handen ofzo. Ik heb duidelijk minder moeite met de andere snaren

Het zal wel een kwestie van oefenen zijn maar je weet het niet

iemand tips?????????

Negative K3 fan
16 juli 2003, 23:14
ik neem aan dat je ook je andere vingers gebruikt en niet alleen met je pink bend? Als je da tniet doet: wel doen, als jet het al doet: meer oefenen.

Nimrod
16 juli 2003, 23:35
ik gebruik natuurlijk ook mijn andere vingers.......dus toch gewoon meer oefenen hmmmmm het zal wel gewoon een fase zijn ofzo

maar toch: als ik die snaar released dan krijg je zo'n effect alsof je de 2 en 3de snaar gewoon aanslaat, daar stoor ( understatement) ik me zo aan

iedergeval bedankt voor de tip :lol:

Negative K3 fan
16 juli 2003, 23:38
ja ik snap wat je bedoelt, dat is gewoon een kwestie van voor jezelf een zo effecient mogelijke manier te vinden om dei snaren te dmpen of om je bend zo te releasen dat de bijgeluideen verdwijnen.

Nimrod
16 juli 2003, 23:45
ik probeer dan met mijn andere vingers wat meer rumte te creeren zodat die snaren wat gedempt worden dat gaat lekker todat ik er niet meer bij na denk, dan gaat het weer zo verrot. Het zal ook wel met de dikte van mijn pink te maken hebben, heb je zowieso minder ruimte

Heb jij hier ook moeite mee gehad (by the way)????

Nimrod
16 juli 2003, 23:46
best relaxt instant reactie :lol:

Antal
16 juli 2003, 23:48
als je met je pink wilt benden, brobeer het dan eerst eens door ook je ringvinger mee te laten duwen. Zet deze er gewoon naast. Als dat goed gaat, dan steeds minder kracht uit je ringvinger halen en steeds meer uit je pink. Blijven oefenen, dan komt het vanzelf...

Nimrod
16 juli 2003, 23:51
thanx voor je reactie 8-)

Negative K3 fan
17 juli 2003, 00:09
ik b end eigelijk nooit met mn pink, maar ik heb wel problemen gehad met bijgeluiden met benden.

schaap
17 juli 2003, 00:21
Gaat het om zn hoge E of zn lage, want bij een lage moet je echt niet omhoog gaan drukken met je pink, dan is omlaag veel makkelijker, maar als het toch je hoge E is dan wel omhoog dus, gewoon veel oefenen, ik heb echt goed leren benden door GnR te spelen.

ColtraneMatrix
17 juli 2003, 04:05
technisch gezien is gitaarspelen gewoon slechte gewoonten afleren :-D

eensje weet hoe het niet moet kan je het

Nimrod
17 juli 2003, 11:37
Noem eems wat van Guns'n Roses.......pls

Het gaat natuurlijk om de hoge e snaar

Phoenix Rising
17 juli 2003, 11:56
Ik denk dat je gewoon te veel wil, voor nu. Die "bijgeluiden" zijn gewoon het gevolg van verkeerde vingerplaatsing en techniek. Het lijkt mij vrij ongewoon dat je er op alle andere snaren geen last van hebt maar wel op de E snaar?

Wat je moet doen is om eerst te benden met je ring en middelvinger tegelijk en als je dat eenmaal redelijk onder de knie hebt pas verder te gaan. Met je pink benden kan wel, ik doe het ook regelmatig, maar omdat het maar een klein oppervlak is kan ik me wel voorstellen dat je bijgeluiden krijgt, daarom moet je OOK je andere vingers gebruiken.

Nimrod
17 juli 2003, 14:30
de reden dat ik zo stress over die pink komt door een oefening waar ik nu mee bezig ben waar de vingerzetting (12de positie) mij geen andere keus laat

mischien moet ik er minder moeilijk over doen, ik speel nog geen jaar gitaar :oops:

Harry
17 juli 2003, 14:32
dan is het simpel, gebruik de tip van Antal, dus kracht zetten met de ringvinger en de pink gebruiken voor de juiste noot, en daarnaast veel oefenen.

Barret Wallace
17 juli 2003, 15:32
niet met je pink benden man das echt een ramp bij die 1,5 marty friedman bends :-? :-? :-?

alleen als je een snel loopje doet en je eindigt met je pink toevallig op de noot die dan gebend moet worden dan kan je ff een 1/2 bend doen daarna snel naar de ringvinger switchenn of meteen naar je ''sterkere'' vinger switchen

zal wel fout zijn allemaal maar zo doe ik het :razz:

Nimrod
17 juli 2003, 16:45
okee idereen bedankt :lol:

Soulflyhigh
18 juli 2003, 18:58
Noem eems wat van Guns'n Roses.......pls

Het gaat natuurlijk om de hoge e snaar
November Rain eind solo das lekker de hoge E snaar benden :-D

schaap
19 juli 2003, 00:32
Noem eems wat van Guns'n Roses.......pls

Het gaat natuurlijk om de hoge e snaar
November Rain eind solo das lekker de hoge E snaar benden :-D
sadist :razz: , ik zelf ben begonnen met Sweet Child O' Mine, die eerste solo daarin is wel ok om mee te beginnen, zitten een paar bends in, ik herriner me ook nog zo'n leuke bend over 3 snaren in Nighttrain, die vond ik altijd moeilijk, en heb em sindsdien nooit meer gespeeld :razz: