PDA

View Full Version : Welk metalgitarist is echt bekend met de Mesa Triaxis?



JGD
10 juli 2015, 13:18
Goedemiddag,

Ik loop al langer met deze vraag rond.
Ik haal momenteel een geweldig metalgeluid uit mijn Randall RG100, met een 6 bands eq ervoor.
Instant knallen, in principe ben ik dik tevreden mee.

Toch mis ik soms net dat kleine vleugje buizen-smerigheid in de doorronkende, niet muted akkoorden.
Referentie: Metallica's ...And Justice tone (en dan echt sec het gitaargeluid he, ik probeer niet de hele compressed mid-scooped totaalproductie te kopieren in 1 toon. Ik heb het juist over die niet te gain-rijke, en zeer mid-rijke Justice-gitaar sound)


Zit dat typische Mesa geluid ook in de Triaxis?

Ik kan hem namelijk nooit eens ergens zomaar ff proberen.

ateng
12 juli 2015, 21:53
Of er in een Mesa Boogie TriAxis preamp dat typische Mesa sound in zit? Het is een Mesa product dus... ja?! Alle Mark sounds zitten erin dus als je Metallica als referentie hebt dan zit je met TriAxis helemaal goed! James Hetfield heeft 4 TriAxis en 2 2:90 in zijn rack hangen.

guhlenn
13 juli 2015, 09:25
ja dat zit er in, maar de vraag is of je dat eruit haalt als je geen 2:90 eronder legt. De triaxis is hele veelzijdig en overduidellijk mesaa, maar ik kreeg hem nooit echt naar mijn wes ind e dagen dat er een solid state eindtrap onder had liggen.

Ik weet niet wat je bedoeld met midrijke and justice toon. Dat is volgens mij wel een mesa (heb ooit gelezenin een interview), maar dat is mid scooped als de pest. Of dat de totaalproductie is betwijfel ik, maar goed.

FrankC
13 juli 2015, 13:05
Je kunt ook met deze referentie naar de goede gitaarwinkels gaan en uitproberen. Wellicht komt je nog wel iets tegen wat beter bevalt dan de Triaxis. Ik heb zelf de Triaxis en de 2:90 gehad. Deze set gaat snoeihard. Indien jij niet in de gelegenheid bent om de eindtrap redelijk open te draaien dan zou ik er niet aan beginnen. Je komt dan niet in de buurt van het geluid wat jij zoekt. Een ander punt en tevens het belangrijkste punt is dat het geluid grotendeels in de vingers zit. Succes verder met je zoektocht.

ateng
14 juli 2015, 17:18
ja dat zit er in, maar de vraag is of je dat eruit haalt als je geen 2:90 eronder legt. De triaxis is hele veelzijdig en overduidellijk mesaa, maar ik kreeg hem nooit echt naar mijn wes ind e dagen dat er een solid state eindtrap onder had liggen.

Ik weet niet wat je bedoeld met midrijke and justice toon. Dat is volgens mij wel een mesa (heb ooit gelezenin een interview), maar dat is mid scooped als de pest. Of dat de totaalproductie is betwijfel ik, maar goed.

Inderdaad heel belangrijk met wat voor eindtrap je het gebruikt maar zijn vraag ging om de TriAxis zelf dus ja typisch Mesa.
En denk ook niet dat het een vette combi was met een ss eindtrap :)... tenminste niet op redelijk volume.

JGD
14 juli 2015, 21:55
dank voor alle reacties.
Ik heb inmiddels ook een fijne video op Joeptjoep gevonden waarin ik inderdaad eindelijk eens het karakter van de amp meen te horen (en dat bevalt me prima).
Plan is idd om hem met een 2:90 te gaan gebruiken.

https://www.youtube.com/watch?v=hilYtSjWIp0

Joost de Ruig
14 juli 2015, 22:28
Het risico lopend dat ik word uitgelachen om mijn volgende suggestie, doe ik het toch. Ik heb recent een Harley Benton American stomp box gekocht voor €30,-. Dit pedaaltje simuleert belachelijk goed de Fender DeLuxe amp. In dezelfde serie zit ook een pedaaltje voor een Vox, een Marshall en jawel een Mesa. Deze laatste betreft de Harley Benton California. Het is niet the real thing, maar voor dat geld val je je nooit een buil. Misschien dus een aardige manier om eens een Mesa sound te simuleren.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_california_truetone.htm?sid=18cca2ae e3a4a8803b7023baf4c65512

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/256820/8034090_800.jpg

guhlenn
15 juli 2015, 09:09
Het risico lopend dat ik word uitgelachen om mijn volgende suggestie, doe ik het toch. Ik heb recent een Harley Benton American stomp box gekocht voor €30,-. Dit pedaaltje simuleert belachelijk goed de Fender DeLuxe amp. In dezelfde serie zit ook een pedaaltje voor een Vox, een Marshall en jawel een Mesa. Deze laatste betreft de Harley Benton California. Het is niet the real thing, maar voor dat geld val je je nooit een buil. Misschien dus een aardige manier om eens een Mesa sound te simuleren.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_california_truetone.htm?sid=18cca2ae e3a4a8803b7023baf4c65512

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/256820/8034090_800.jpg

Ik vermoed dat iemand die overweegt een triaxis en een 2:90 aan te schaffen geen HB emulator pedaaltje overweegt. Maar wie weet :)

Joost de Ruig
15 juli 2015, 09:20
Ik vermoed dat iemand die overweegt een triaxis en een 2:90 aan te schaffen geen HB emulator pedaaltje overweegt. Maar wie weet :)

Dat snap ik nog net, haha. Maar waarom zou je vooraf niet eens hiermee testen?
Doe voor de gein eens de volgende "blind test" met het broertje van dit pedaal:

https://youtu.be/UwoTIRPkfhE

ateng
15 juli 2015, 12:17
Dat snap ik nog net, haha. Maar waarom zou je vooraf niet eens hiermee testen?
Doe voor de gein eens de volgende "blind test" met het broertje van dit pedaal:

https://youtu.be/UwoTIRPkfhE

Waarom niet... omdat je ten eerste maar 1 sound hebt (en mag je hopen dat het ook Mesa klinkt) en ten 2e mis je alle opties en het gemak van een TriAxis.

guhlenn
15 juli 2015, 14:10
Dat snap ik nog net, haha. Maar waarom zou je vooraf niet eens hiermee testen?
Doe voor de gein eens de volgende "blind test" met het broertje van dit pedaal:

https://youtu.be/UwoTIRPkfhE

heb dat wel eens gedaan. Er blijkt een reden te zijn dat het pedaaltje ongeveer 100x goekdoper is ;)

JGD
19 juli 2015, 11:29
Nou, ik heb er eentje hoor!
Een Triaxis en een Mesa 20/20 power amp.

En ik = erg blij.

Ik heb, na wat pielen, nu al heel erg wat ik zocht.
Zonder het letterlijk te willen kopiëren, toch die Hetfieldiaanse grom in mijn geluid, die ...And Justice For All-ronk.

Grappig ook hoe weinig watts eigenlijk al MEER dan genoeg is.
Ik heb momenteel 1 kanaal van de 20/20 aangesloten op mijn mono ingang van mijn 4x12.
)stereo kan ook, maar dan moet ik weer volumes gaan afstemmen, komt nog)

En 20 watt is echt al oor-vernietigend hard.
Ik weet zeker dat ik in de oefenruimte en live toe kan met 1 x 20 watt.

Ik dacht nog even aan een Mesa 2:90 maar volgens mij heb je die alleen nodig als je zonder PA de hele provincie Utrecht van een muzakje wilt voorzien.

Joost de Ruig
19 juli 2015, 11:43
Mooi man, gefeliciteerd ermee. Het valt lang niet altijd mee te vinden wat je zoekt.

caliban
19 juli 2015, 12:58
Dat snap ik nog net, haha. Maar waarom zou je vooraf niet eens hiermee testen?
Doe voor de gein eens de volgende "blind test" met het broertje van dit pedaal:

https://youtu.be/UwoTIRPkfhE

Die American komt tone wise wel echt dicht in de buurt van de versterker.

Pepe
19 juli 2015, 13:51
Die American komt tone wise wel echt dicht in de buurt van de versterker.

Dat is vaak de pest met die product A/B's, het origineel is set up naar de simulator.
Ik zou zeggen tegen zo'n Joyo, mimic this.


https://www.youtube.com/watch?v=t9DX73HzHDQ

grayfink
19 juli 2015, 14:02
Dat moet lukken met een goede Fender buizenamp er achter en niet te veel effect ingedraaid. :D

caliban
19 juli 2015, 16:29
Dat is vaak de pest met die product A/B's, het origineel is set up naar de simulator.
Ik zou zeggen tegen zo'n Joyo, mimic this.


https://www.youtube.com/watch?v=t9DX73HzHDQ

Ik heb niet goed geluisterd/gekeken naar wat de instellingen waren, maar ik heb zelf zo een Joyo American, en vind die toch ook wel super klinken.

Joost de Ruig
19 juli 2015, 16:57
Dat is vaak de pest met die product A/B's, het origineel is set up naar de simulator.
Ik zou zeggen tegen zo'n Joyo, mimic this.

Tuurlijk zou ik heel erg graag the real thing willen, maar de pecunia ontbreekt simpelweg. En ja, het blijft een immitatie zo'n pedaaltje, maar voor mij vooralsnog het meest realistische voor dit moment. Om nog wat dichter in de buurt te komen van bv het Stevie-geluid wil ik best een jaartje niet op vakantie gaan. Drie vakanties overslaan word mij echter te mal.

grayfink
19 juli 2015, 17:00
En dan lukt het nog niet omdat je Stevie niet bent. :confused: Feit is dat er tegenwoordig prima pedaaltjes voor relatief weinig geld te koop zijn, doe er je voordeel mee. :ok:
Ben zelf ondertussen ook wel nieuwsgierig naar de Joyo/HB pedalen.
Wel erg offtopic allemaal, back to Mesa.

JGD
19 juli 2015, 17:37
Ik wou net zeggen , wonderlijk hoe topics hier altijd op de meest wonderbaarlijke wijzes richting de meest wonderbaarlijke onderwerpen afdalen :)

Maar dwaal rustig af hoor, dan ga ik mijn Mesa buizen nog weer eens een rondje opwarmen! ;)

ateng
20 juli 2015, 10:48
Gaaf dat je toch een TriAxis hebt gescoord! Moet wel zeggen dat een 2:90 toch wel meer punch heeft en richting de Mark series klinken en dan bedoel ik niet qua headroom/volume maar omdat 6L6 buizen anders klinken dan EL84.

Probeer nu maar 1x12 te scoren want 4x12 vind ik toch wel to much 😉
Check John Petrucci op YT als hij zijn gear showt voor de wat kleinere gigs... met zn TriAxis dus plus 2 1x12 cabinetjes.

JGD
20 juli 2015, 12:47
even een (misschien ontzettende noob) vraag:

kan ik gewoon 6L6 buizen in mijn Mesa 20/20 zetten?

Ik ben compleet nieuw in de buizenwereld hoor...

D3nnis
20 juli 2015, 12:53
Probeer nu maar 1x12 te scoren want 4x12 vind ik toch wel to much 😉


Een 4x12 is nooit too much :)
Maar serieus, voor uitversterking richting PA maakt het misschien niks uit, maar vind 1x12 gewoon altijd kleiner (logisch) en doziger klinken dan een 4x12, dus zou het zonde van mijn eigen geluid vinden om mijn dure spullen door een 1x12 te gooien.

JGD
20 juli 2015, 13:07
kan ik gewoon 6L6 buizen in mijn Mesa 20/20 zetten?


Ik heb mijn antwoord al.
En dat luidt: "Neen"

guhlenn
21 juli 2015, 09:04
Ik heb mijn antwoord al.
En dat luidt: "Neen"

:) de 20/20 is een mooie eindtrap, veel plezier met de set!

ateng
21 juli 2015, 12:15
Een 4x12 is nooit too much :)
Maar serieus, voor uitversterking richting PA maakt het misschien niks uit, maar vind 1x12 gewoon altijd kleiner (logisch) en doziger klinken dan een 4x12, dus zou het zonde van mijn eigen geluid vinden om mijn dure spullen door een 1x12 te gooien.

Hahaha wie speelt er tegenwoordig nog over een 4x12 ;)
Heel stoer zo'n grote kast maar wat heb je er aan als je zachter moet spelen omdat je te hard staat ;)
En we spelen met IEM dus tja maakt voor mij niet zoveel uit of mijn dure spullen door een 1x12 gaat of 4x12.

guhlenn
21 juli 2015, 13:43
Hahaha wie speelt er tegenwoordig nog over een 4x12 ;)
Heel stoer zo'n grote kast maar wat heb je er aan als je zachter moet spelen omdat je te hard staat ;)
En we spelen met IEM dus tja maakt voor mij niet zoveel uit of mijn dure spullen door een 1x12 gaat of 4x12.

podje dan he...

ateng
21 juli 2015, 15:40
Nah... zonde van mijn dure spullen ;)

Misery Signals
21 juli 2015, 17:51
Volgens mij heeft er iemand hier dure spullen! ;)

MS

D3nnis
21 juli 2015, 17:57
Hahaha wie speelt er tegenwoordig nog over een 4x12 ;)
Heel stoer zo'n grote kast maar wat heb je er aan als je zachter moet spelen omdat je te hard staat ;)


Met in ear maakt het misschien niet uit, maar die heb ik niet ;)
Ikke gebruik zowel thuis als in bandverband een 4x12.
Vind de spreiding en daarmee het totaalgeluid gewoon mooier. Een 2x12 zou naar mijn smaak ook nog kunnen, maar kost net zo veel vloeroppervlak als een 4x12.
Heeft verder weinig te maken met zachter moeten met een 4x12. Dat zou ik met een 1x12 ook moeten.

JGD
22 juli 2015, 01:26
Ikke gebruik zowel thuis als in bandverband een 4x12.
Vind de spreiding en daarmee het totaalgeluid gewoon mooier. Een 2x12 zou naar mijn smaak ook nog kunnen, maar kost net zo veel vloeroppervlak als een 4x12.
Heeft verder weinig te maken met zachter moeten met een 4x12. Dat zou ik met een 1x12 ook moeten.

Dit, geldt ook 100% voor mij.
Plus: je geluid uit een monsterlijke brute 4x12Randall cab zien/horen komen, met een stalen rooster ervoor alsof er een leeuw in zit, is gewoon vet.
In moet echt niet aan in ear denken, brrrrr......

ateng
22 juli 2015, 11:03
Met in ear maakt het misschien niet uit, maar die heb ik niet ;)
Ikke gebruik zowel thuis als in bandverband een 4x12.
Vind de spreiding en daarmee het totaalgeluid gewoon mooier. Een 2x12 zou naar mijn smaak ook nog kunnen, maar kost net zo veel vloeroppervlak als een 4x12.
Heeft verder weinig te maken met zachter moeten met een 4x12. Dat zou ik met een 1x12 ook moeten.

Heeft weinig te maken met zachter moeten... hmmm been there done that ;)
Heb ongeveer een jaartje met een Marshall 4x12 gespeeld maar altijd problemen gehad met volume (spreiding en teveel laag) zowel op de bühne als met de geluidsman. Met een 1x12 werd iedereen tevreden en heb ik daarna nooit meer een 4x12 gehad.
Tuurlijk klinkt een 4x12 vet en lijkt het heel wat maar voor mij niet praktisch.

Check de video maar van John Petrucci Mesa Mark Five:25. Hij speelt eerst over een een 1x12 en toen ze van cabinet gingen switchen was zijn eerste reactie " Wow thats kranking, it's realy loud!".

ateng
22 juli 2015, 11:09
Dit, geldt ook 100% voor mij.
Plus: je geluid uit een monsterlijke brute 4x12Randall cab zien/horen komen, met een stalen rooster ervoor alsof er een leeuw in zit, is gewoon vet.
In moet echt niet aan in ear denken, brrrrr......

Speel nu een tijdje over een 2x12 isobox en mijn buizen amp lekker ver open ;)
Moet er nu niet aan denken mijn versterker op slaapkamervolume, brrrr... tis net alsof je in een Ferrari rijdt en maar niet harder mag dan 50 in een bebouwde kom.

the sure thing
22 juli 2015, 11:47
... In z'n 1e en 2e versnelling blijven rijden levert anders een lekker geluid op 👍


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guhlenn
22 juli 2015, 15:38
... In z'n 1e en 2e versnelling blijven rijden levert anders een lekker geluid op ��


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

of op een rollerbank dan, gezien de isobox vergelijking...

ateng
22 juli 2015, 16:31
... In z'n 1e en 2e versnelling blijven rijden levert anders een lekker geluid op ��


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hahaha rij jij maar lekker in zn 1e of 2e, ik rij toch liever in zn hoogste versnelling ;)

tommus42
22 juli 2015, 16:42
Scheurijzers maar zo'n oude met 3.5 liter V8 draait moeiteloos een haarspeldbocht in de derde versnelling:cooler:.

D3nnis
22 juli 2015, 17:19
Heeft weinig te maken met zachter moeten... hmmm been there done that ;)
Heb ongeveer een jaartje met een Marshall 4x12 gespeeld maar altijd problemen gehad met volume

Tot mijn 18e speelde ik met 2x12, sinds mijn 18e speel ik over een 4x12, en ik ben nu 34. Eerst marshall, later hughes & kettner, en sinds 2008 Bogner, en echt nog nooit geluidsproblematiek gehad die ik met een 1x12 ook niet zou hebben.
Nu ben ik geen professional, dus tel gemiddeld 1x per week repeteren en 1x per maand optreden.
Qua geluidsniveau moet ik mezelf gewoon horen, en de drummer is hierin maatgevend (woordgrap), ongeacht of ik met een 1x12 of 4x12 speel.
Als je geluid uit de monitor komt kan de versterker zachter, maar ik wil ook kunnen feedbacken. Bovendien vind ik bij 9 van de 10 geluidsmannen mijn gitaargeluid door de monitor niet om over naar huis te schrijven, dus toch lekker 4x12 als monitor. Meestal trouwens niet op het publiek gericht, maar aan de zijkant, het podium over blazend.

ateng
22 juli 2015, 21:13
Tot mijn 18e speelde ik met 2x12, sinds mijn 18e speel ik over een 4x12, en ik ben nu 34. Eerst marshall, later hughes & kettner, en sinds 2008 Bogner, en echt nog nooit geluidsproblematiek gehad die ik met een 1x12 ook niet zou hebben.
Nu ben ik geen professional, dus tel gemiddeld 1x per week repeteren en 1x per maand optreden.
Qua geluidsniveau moet ik mezelf gewoon horen, en de drummer is hierin maatgevend (woordgrap), ongeacht of ik met een 1x12 of 4x12 speel.
Als je geluid uit de monitor komt kan de versterker zachter, maar ik wil ook kunnen feedbacken. Bovendien vind ik bij 9 van de 10 geluidsmannen mijn gitaargeluid door de monitor niet om over naar huis te schrijven, dus toch lekker 4x12 als monitor. Meestal trouwens niet op het publiek gericht, maar aan de zijkant, het podium over blazend.

Dat jij geen geluidsproblematiek hebt gehad... tja daar ga ik met jou niet eens in discussie ;)
Ik speel bijna elke weekend op grote bühne en zelfs voordat ik een isobox had waren ze nooit blij met mn 2 2x12 kasten (laat staan een 4x12). Bij het concert van Thomas Berge had ik mn speakerkasten achterste voren staan dus gericht naar achteren want ik vertik het om mijn versterker zachter te zetten :) dus daarom vind ik 4x12 niet ideaal voor zoiets.

Het is nou eenmaal zo dat 4x12 veel meer volume geeft dan een 1x12 en dat je dat geen probleem vindt is een ander verhaal.
En dat je je 4x12 lekker als monitor hebt is aan jou maar veranderd niks aan t feit dat het harder is... zoals Petrucci al zei "it's realy loud!"

Oja, ik ben nu 43 en door de jaren heen leer je weer wat ;)

D3nnis
22 juli 2015, 21:23
En dat je je 4x12 lekker als monitor hebt is aan jou maar veranderd niks aan t feit dat het harder is...

Waarom zou een 4x12 nou per se altijd harder staan dan een 1x12? Dat is toch aan jezelf?
Lijkt me onzin, maar nogmaals, ik ben geen professional, dus ik zal het wel mis hebben.

Verder zal het wel wat versterker afhankelijk zijn? Op heel laag volume klinkt de mijne niet super, maar op een stevig volume of een oorverdovend volume, dat is maar een marginaal verschil.

ateng
22 juli 2015, 21:51
Als je je versterker in dezelfde setting en volume laat bij het switchen van cabinet dan hoor je zeker dat een 4x12 harder en veel meer laag geeft en dat is geen onzin. De meeste buizenversterker klinken op laag volume niet lekker dus daarom dat ik ook over een isobox speel ;)

Oooh en ik heb toch nog wel een keer over een Koch 4x12 gespeeld in de Paradiso. Die stond daar al als backline (en een Koch Multitone maar die heb ik niet gebruik) en eerlijk is eerlijk het klonk super vet. Maar moest toch bij het 2e liedje mijn mastervolume iets terug draaien... helaas.

guhlenn
23 juli 2015, 08:32
Als je je versterker in dezelfde setting en volume laat bij het switchen van cabinet dan hoor je zeker dat een 4x12 harder en veel meer laag geeft en dat is geen onzin. De meeste buizenversterker klinken op laag volume niet lekker dus daarom dat ik ook over een isobox speel ;)

Oooh en ik heb toch nog wel een keer over een Koch 4x12 gespeeld in de Paradiso. Die stond daar al als backline (en een Koch Multitone maar die heb ik niet gebruik) en eerlijk is eerlijk het klonk super vet. Maar moest toch bij het 2e liedje mijn mastervolume iets terug draaien... helaas.

je vergelijkt appels met peren. Natuurlijk moet het volume hanteerbaar zijn op het podium, maar dat heeft relatief weinig te maken met een 4x12 of 1x12, net omdat je gewoon je master volume moet aanpassen. Die 1x12 kan ook veel te hard immers. Op het podium moet je toch al compromissen sluiten, dus de keuze voor 4x12 of 1x12 en iets meer of minder mastervolume is dan nogal subjectief.

Pepe
23 juli 2015, 12:12
Ik begrijp ateng wel. Als je wat speaker uitslag wil dan heb je minder volume nodig met een 12 inch Jensen dan een 4.x12 Celestion. Bovendien klinkt een 1x12 anders en die sound kan je, hoe uitgebreid je amp ook is, niet uit 4x12 krijgen. En andersom ook niet.

D3nnis
23 juli 2015, 12:17
Ik begrijp ateng wel.

Ik ook wel.
Aan zijn kant lees ik Thomas berge, en in-ear, en ook nog (semi?) prof.
Aan mijn kant amateur, en gewoon botte lompe beuk muziek.
:)

ateng
23 juli 2015, 18:15
je vergelijkt appels met peren. Natuurlijk moet het volume hanteerbaar zijn op het podium, maar dat heeft relatief weinig te maken met een 4x12 of 1x12, net omdat je gewoon je master volume moet aanpassen. Die 1x12 kan ook veel te hard immers. Op het podium moet je toch al compromissen sluiten, dus de keuze voor 4x12 of 1x12 en iets meer of minder mastervolume is dan nogal subjectief.

Of je hebt iets aan je oren of je heb lak aan je medemuzikanten... of eigenwijs ;)
Ik denk dat de video van John Petrucci dat ze switchen van 1x12 naar 4x12 wel duidelijk is... toch.

ateng
23 juli 2015, 18:18
Ik ook wel.
Aan zijn kant lees ik Thomas berge, en in-ear, en ook nog (semi?) prof.
Aan mijn kant amateur, en gewoon botte lompe beuk muziek.
:)


Hey het lijkt mij juist gaaf om dat een keer te doen lekker beuken over een 4x12 op "lompe" beuk muziek! Maar wel met gehoorbeschermers dan... hahaha!

big dooley
23 juli 2015, 20:48
ik moet es kappen met topics half lezen:
van voorversterker voor metal, naar 4x12 vs 1x12 met of zonder combinatie van in-ear, naar thomas berge???

D3nnis
23 juli 2015, 22:42
Maar wel met gehoorbeschermers dan... hahaha!

Ja, dat is wel een dingetje. De snare van den drummert bepaalt zo'n beetje hoe hard alles staat. Heb je net je geluid zorgvuldig ingesteld, en dan doppen in omdat het niet te harden is :D

ateng
24 juli 2015, 01:28
ik moet es kappen met topics half lezen:
van voorversterker voor metal, naar 4x12 vs 1x12 met of zonder combinatie van in-ear, naar thomas berge???
Kort samengevat... TriAxis is te gek voor zowel metal als Thomas Berge muziek en of je nou over een 1x12 speelt of een 4x12, gitaristen spelen altijd te hard.

guhlenn
24 juli 2015, 08:57
Of je hebt iets aan je oren of je heb lak aan je medemuzikanten... of eigenwijs ;)
Ik denk dat de video van John Petrucci dat ze switchen van 1x12 naar 4x12 wel duidelijk is... toch.

of je begrijpt het niet. Geen probleem verder.

ateng
25 juli 2015, 11:29
Eigenwijs dus... zucht :(

Misery Signals
25 juli 2015, 13:42
Mijn mening:

Wat jij nodig hebt of live mag is gewoon iets anders dan hetgeen in het topic gevraagd wordt.
Ik heb net Thomas Berge geluisterd. Heb geprobeerd de muziek zelf te negeren, maar jij moet als gitarist bij wijze van spreken in de mix een triangel, viool en piano naast je dulden. Dan wordt het al snel te hard. Ik hoor in die songs amper gitaar. Als je ook nog eens in-ear nodig hebt wordt het oplossingen zoeken.
Bij beuk hardcore en metal zoals Metallica draait het om gitaar, bas en drum. Dan heb je als gitarist veel meer vrijheid en kan je wat vetter in de mix. En daar hoort 4x12 bij hell yeah :-)

MS

grayfink
25 juli 2015, 14:29
http://www.538.nl/programma/16/evers-staat-op/nieuws/723/thomas-berge-live-bij-evers-staat-op

Acoustisch of elektrisch hier?

ateng
25 juli 2015, 15:26
Mijn mening:

Wat jij nodig hebt of live mag is gewoon iets anders dan hetgeen in het topic gevraagd wordt.
Ik heb net Thomas Berge geluisterd. Heb geprobeerd de muziek zelf te negeren, maar jij moet als gitarist bij wijze van spreken in de mix een triangel, viool en piano naast je dulden. Dan wordt het al snel te hard. Ik hoor in die songs amper gitaar. Als je ook nog eens in-ear nodig hebt wordt het oplossingen zoeken.
Bij beuk hardcore en metal zoals Metallica draait het om gitaar, bas en drum. Dan heb je als gitarist veel meer vrijheid en kan je wat vetter in de mix. En daar hoort 4x12 bij hell yeah :-)

MS
Heb het album niet ingespeeld... zal wel Marcel Fisser, Arnold van Dongen of Marcel de Groot zijn.
Concert waar ik speelde waren gewoon popmuziek met lekkere gitaarpartijen en geen Jannes gehalte (met alle respect voor Jannes).
Kon heerlijk soleren en mn ding doen... en zijn muziek, tja smaakkwestie. Maar klus is een klus ;)

https://www.youtube.com/watch?v=jXA2IOMZ6gg&feature=related

Spoel maar ff door naar 2:16 ... niks triangel gewoon nederpop ala Borsato.

ateng
25 juli 2015, 15:59
http://www.538.nl/programma/16/evers-staat-op/nieuws/723/thomas-berge-live-bij-evers-staat-op

Acoustisch of elektrisch hier?

Dit is Marcel Fisser op elektrisch en Edwin de Groot op akoestisch. Ik speelde in 2011/2012 bij Thomas Berge dus maar 2 jaar.

grayfink
25 juli 2015, 16:10
Ah ok. :)
Zat je even te googelen, grappig dat dansen je core business is terwijl je zo goed speelt.

https://www.youtube.com/watch?v=8ydk2zjt4J0

ateng
25 juli 2015, 17:05
Ah ok. :)
Zat je even te googelen, grappig dat dansen je core business is terwijl je zo goed speelt.

https://www.youtube.com/watch?v=8ydk2zjt4J0

Hahaha dank je! Wow een oud video van 5 jaar geleden dacht ik!
Ja heb een eigen dansschool, mijn andere passie.

JGD
28 juli 2015, 09:14
Lieve mensen, ik heb er serieus geen enkele moeite mee dat het topic volledig gekaapt is.
Maar van Hetfields dominante ...And Justice-geluid naar Thomas Berge en een dansschool gaat wel HEEL erg ver...
Die zaken horen niet in 1 topic met Metallica/Hetfield. Er zijn echt grenzen.

Dutch66
28 juli 2015, 09:52
Nou, qua 'niveau' gaan ze prima samen hoor... :seriousf:

JGD
28 juli 2015, 11:48
Aha, we hebben een muziek kenner

Pepe
28 juli 2015, 12:13
Thomas laat weten dat ie zich niet herkent in de vergelijking. Zijn drumsound klinkt beslist niet als een omgekeerd kartonnen bekertje.

Jasper.
28 juli 2015, 13:41
Ach, ik wil dan nog wel toegeven dat Metallica ooit betere muziek dan Thomas Berge maakte.
Dat was toen Dave Mustaine de goede nummers nog schreef.

Dutch66
28 juli 2015, 14:21
dat was dan ongeveer deze periode....

klikerdeklik (https://www.youtube.com/watch?v=sTSk1mh9o_I)


Tja blijft lastig,....ik hoor ook niet echt die Triaxis in dit filmpje..

duckman
28 juli 2015, 15:49
dat was 2002, volgens mij speelde Ateng 10 jaar later bij hem :grouphug:



dat was dan ongeveer deze periode....

klikerdeklik (https://www.youtube.com/watch?v=sTSk1mh9o_I)


Tja blijft lastig,....ik hoor ook niet echt die Triaxis in dit filmpje..

ateng
28 juli 2015, 19:00
Lieve mensen, ik heb er serieus geen enkele moeite mee dat het topic volledig gekaapt is.
Maar van Hetfields dominante ...And Justice-geluid naar Thomas Berge en een dansschool gaat wel HEEL erg ver...
Die zaken horen niet in 1 topic met Metallica/Hetfield. Er zijn echt grenzen.
Hahaha ja sorry voor de ontopic.

Maar bevalt de TriAxis nog? En wat voor speakers gebruik je?

ateng
28 juli 2015, 19:06
dat was 2002, volgens mij speelde Ateng 10 jaar later bij hem :grouphug:


Moet zeggen dat hij nu beter muziek maakt dan in 2002.
Maar goed als muzikant zijnde probeer je alle klussen aan te pakken dus of t nou Alain Clark is of met Mark Dakriet er moet toch brood op de plankje komen;)

ateng
28 juli 2015, 19:08
Tja blijft lastig,....ik hoor ook niet echt die Triaxis in dit filmpje..

Heb een Marshall JMP-1 in mn rack hangen dus kan kloppen :)

JGD
28 juli 2015, 19:53
Hahaha ja sorry voor de ontopic.

Maar bevalt de TriAxis nog? En wat voor speakers gebruik je?

Ja, hij bevalt prima.
Ik heb ongeveer een week moeten zoeken maar nu ben ik er wel.
Ik gebruik er 1 MXR 6 bands EQ bij (ervoor, tussen gitaar en Triaxis).
Dit vooral om de dofheid en modderigheid in de bas er wat uit te halen en hem loeistrak te maken.
Ik gebruik Lead 2 yellow (uiteraard, ik was op zoek naar Metallica-ish)
Ben nu erg tevreden!

Ik gebruik hem in combi met een Randall Warhead 4 x 12 V30's.

arjanb01
28 juli 2015, 20:20
Moet zeggen dat hij nu beter muziek maakt dan in 2002.
Maar goed als muzikant zijnde probeer je alle klussen aan te pakken dus of t nou Alain Clark is of met Mark Dakriet er moet toch brood op het plankje komen;)

Wat is er mis met Mark Dakriet? Romantische zoetgevooisde klanken, ideaal met een brullende marshall en triaxis🙈

Dutch66
29 juli 2015, 11:13
Moet zeggen dat hij nu beter muziek maakt dan in 2002.
Maar goed als muzikant zijnde probeer je alle klussen aan te pakken dus of t nou Alain Clark is of met Mark Dakriet er moet toch brood op de plankje komen;)

Je hebt helemaal gelijk, 't was ook een flauw grapje..

JGD
1 augustus 2015, 08:35
Potjan drommeltjes, wat een versterker zeg, die Triaxis....
Wat een geluid heb ik nu!
Dit komt erg dicht in de buurt van beste aanschaf EVER

ateng
1 augustus 2015, 21:00
Dus je hebt m live gebruikt met optreden?
Goed om te horen dat je tevreden bent... voorlopig ;) hahaha!

JGD
2 augustus 2015, 08:09
Nee, niet opgetreden helaas. Mijn band kan al tweeeneenhalf jaar geen drummer vinden, hopeloos....
Gewoon thuis lekker veel op gespeeld.

D3nnis
2 augustus 2015, 08:19
Wow...dat is wel loyaliteit. 2,5 jaar doorklooien zonder verder te komen en te denken "fuck it, ik kap ermee". Respect, zou ik niet kunnen.

arjanb01
2 augustus 2015, 08:22
Inderdaad, en een andere band zoeken. Doodzonde om zulke gear alleen thuis te gebruiken.

JGD
2 augustus 2015, 11:46
Zomaar ons kindje opgeven, just like that?
Omdat het even 1 periode tegenzit?
Nee mannen, zo werken wij niet.

En we kunnen gewoon door repeteren, drumtracks maken, songs schrijven, teksten etc.
En die Mesa gaat na de vakantie periode ook gewoon wekelijks open in de oefenruimte hoor

D3nnis
2 augustus 2015, 13:08
Omdat het even 1 periode tegenzit?
Nee mannen, zo werken wij niet.

En we kunnen gewoon door repeteren, drumtracks maken, songs schrijven, teksten etc.


Een periode....maar 2,5 jaar is niet zomaar een periode, dat zijn 5 tandartsbezoekjes ;)
Ook met dat nummers schrijven, de vraag die ik mezelf zou stellen is "wie gaat die nummers dan ooit horen". Wel mooi dat niet iedereen zo is; ik vind het reuze knap, ik zou die discipline niet op kunnen brengen denk ik.

JGD
2 augustus 2015, 15:40
ja, ik geef natuurlijk ook wel ruimschoots toe:
het SUCKT behoorlijk.

En ja, er zijn natuurlijk heel vaak periodes van twijfel.
En de scheidingslijn tussen extreme toewijding en trekken aan een dood paard lijkt soms wazig ja.
Maar we hebben allemaal zo iets van:
dit is de muziek die we willen maken en als we iets anders zoeken, wordt het alleen maar minder en ja, ook dan moet je weer op zoek naar mensen.

Maar het is bovenal gewoon heel erg kut ja, ik geef het toe :)

arjanb01
2 augustus 2015, 17:32
Goeie muzikanten vinden is razend moeilijk, zeker goeie drummers. De meesten hebben bands of projecten ernaast, waardoor dat ten koste van de toewijding van een eventuele nieuwe band gaat.

D3nnis
2 augustus 2015, 18:10
Laatst een band gezien die een drumcomputer hadden. Zelden zo'n strakke, en foutloze drummer gehoord. Én het scheelt 1 persoon met het verdelen van de gage.

Joost de Ruig
2 augustus 2015, 18:27
Laatst een band gezien die een drumcomputer hadden. Zelden zo'n strakke, en foutloze drummer gehoord. Én het scheelt 1 persoon met het verdelen van de gage.

Dat lijkt mij dus echt nix.... Meespelen met een computer. Wat is dan de volgende stap? Baslijn programmeren op een synthesizer?

Of je moet het zo doen:


http://youtu.be/pNoPNC3ebYQ

D3nnis
2 augustus 2015, 19:08
Dat lijkt mij dus echt nix.... Meespelen met een computer. ]

Mij ook niet, live dan.
Aan de andere kant, behalve de reeds genoemde voordelen scheelt het ook nog iemand die al je bier op zuipt :)

big dooley
5 augustus 2015, 20:12
Laatst een band gezien die een drumcomputer hadden. Zelden zo'n strakke, en foutloze drummer gehoord. Én het scheelt 1 persoon met het verdelen van de gage.

niet alleen dat...
repetitie's waarin "overleg" gepleegd wordt, met als onderwerp arrangementen, akkoorden en toonladders, worden niet verstoord door zo'n idioot die continu met het schuim op z'n bek op z'n trommels en bekkens er doorheen moet hengsten...
wat dat betreft zijn electronische kits alleen al een zegen...

guhlenn
19 augustus 2015, 09:48
Ja, hij bevalt prima.
Ik heb ongeveer een week moeten zoeken maar nu ben ik er wel.
Ik gebruik er 1 MXR 6 bands EQ bij (ervoor, tussen gitaar en Triaxis).

Kom, doe me een lol, haal die MXR ertussen uit. Je kan og beter bij Thomas Berge gaan spelen en doen alsof dat echt wel vette muziek is.