PDA

View Full Version : Vox AC30 HWH output jacks combineren?



ellisvertellis
10 juli 2015, 10:36
Hallo,


Het is mij niet helemaal duidelijk hoe de output jacks van de head versie van de AC30 ontworpen zijn. Ik heb de handleiding een paar keer gelezen, maar daarin staat vooral de uitleg over de combo's, waarbij de interne speaker ontkoppeld wordt bij gebruik van een van de twee outputs. Aangezien de head versie geen interne speaker heeft, kan er ook niet veel ontkoppeld worden. Maar wat dan wel?

Er zijn er twee dus: "EXTERNAL SP" en "EXTENSION SP". De "external" output gaat normaal gezien de interne speaker ontkoppelen (die er dus niet is), de "extension" gaat het extra cabinet parallel schakelen met de interne speaker...


Nu komen mijn vragen:

a) Als ik 1 speaker van 8 Ohm gebruik, kan ik dan eender welke output jack gebruiken? de impedance switch zet ik dan uiteraard op 8 Ohm.

b) Als ik er een tweede 8 Ohm speaker op wil aansluiten, ben ik dan correct als ik de tweede output jack gebruik en de impedance switch gewoon op 8 Ohm laat staan?

Hopelijk kan iemand mij helpen!




Hier de link naar de handleiding:

http://www.voxamps.com/uploads/SupportPage_Downloads/AC15_30HW_V212HWX_OM_EFGS2.pdf

tommus42
10 juli 2015, 11:02
a) ja
b) eigenlijk zou je twee speakers van 16 ohm moeten hebben. 2x16 ohm parallel is 8 ohm. In jou geval zou de impedance switch op 4 ohm moeten, zit er niet (standaard) op.
Mooi ding trouwens:ok:.

ellisvertellis
10 juli 2015, 11:32
a) ja
b) eigenlijk zou je twee speakers van 16 ohm moeten hebben. 2x16 ohm parallel is 8 ohm. In jou geval zou de impedance switch op 4 ohm moeten, zit er niet (standaard) op.
Mooi ding trouwens:ok:.

Hmm, da's jammer. Ik had gehoopt op twee afzonderlijke 8 Ohms outputs. Als ik twee 8 Ohm speakers tegelijk wil, zal ik dus in serie moeten schakelen en op 16 Ohm moeten zetten, juist?

Het is idd een mooi stuk! ben hem nog aan het leren kennen, maar ik denk dat de overtap van Fender (Pro reverb) naar Vox een feit is! Voor deze band althans...

tommus42
10 juli 2015, 14:39
Als je niet al te luid speelt kan het wel, 2x8 ohm. Zou ik 'm op 'warm' zetten, anders slijten de buizen denk ik erg hard.

ellisvertellis
10 juli 2015, 15:30
Een keer heb ik het gedaan, even maar. Toen begon ik te twijfelen. Omdat ik toen het extra volume van de tweede speaker niet nodig had, heb ik die maar terug uitgetrokken.

De oorspronkelijke bedoeling was een wet/dry setup te maken, maar da's voorlopig te kostelijk (DI/speaker emulator en iets om te re-ampen heb ik dan nodig). Dus draai ik de Vox voorlopig nogal clean, wat eigenlijk ook goed werkt.