PDA

View Full Version : Smog



Cageman
9 juli 2015, 23:31
Hello :),

Hierbij presenteer ik mijn nieuwe creatie. Een ongemakkelijke mix van akoestisch met digitale subtiliteiten. Niet retestrak, maar wel allemaal redelijk live en zonder correcties achteraf.

https://soundcloud.com/cageman-2/smog

Ik hoor graag wat men ervan vindt :).

Loeters,

Merijn

HouseMetalJazz
10 juli 2015, 19:32
he, ik zie en hoort niks op die link??? Ook niet als ik je homepage aanklik??? Ligt misschien aan mij?

HouseMetalJazz
10 juli 2015, 19:43
Soundcloud was effe onbereikbaar... heb het nu wel gehoord. Leuk, en spannend! Deed me een beetje aan Casandra Wilson denken, maar dan zonder zang.

Cageman
11 juli 2015, 17:56
Soundcloud was effe onbereikbaar... heb het nu wel gehoord. Leuk, en spannend! Deed me een beetje aan Casandra Wilson denken, maar dan zonder zang.

Thanks! Jazzy was niet waar ik nou direct aan dacht, maar inderdaad. Iemand anders vergeleek het met Bill Frisell :).

Fusion
13 juli 2015, 16:04
Jazz is t zeker niet, Frisell hoor ik er wel n beetje in (en ja Frissel wordt wel als fusion gitarist beschouwd haha). Ik vind te gek! Ik kan ook wel met namen en referenties gaan strooien maar daar heeft niemand wat aan. Gaaf, mooie opbouw, mooie sounds, te gek gitaarspel. U = held!

Cageman
13 juli 2015, 16:37
Jazz is t zeker niet, Frisell hoor ik er wel n beetje in (en ja Frissel wordt wel als fusion gitarist beschouwd haha). Ik vind te gek! Ik kan ook wel met namen en referenties gaan strooien maar daar heeft niemand wat aan. Gaaf, mooie opbouw, mooie sounds, te gek gitaarspel. U = held!

Jazzy zei ik :p. Die term is tegenwoordig ontzettend uitgelubberd. Zie North Sea Jazz :D. Bedankt!

Jammer dat dit forum een beetje uitsterft. Misschien door de (naderende) vakantie of zo. Wanneer kunnen we van jou weer wat verwachten? :)

Joost de Ruig
13 juli 2015, 17:04
Eeuh vind je het heel erg als ik hier niet voor mijn plezier naar luister?
Maar: vooral dhooorghaan :-)

Cageman
13 juli 2015, 18:33
Eeuh vind je het heel erg als ik hier niet voor mijn plezier naar luister?
Maar: vooral dhooorghaan :-)

Dat vind ik niet erg, haha. Ik heb er in ieder geval genoeg plezier aan beleefd bij het maken. Bovendien past een beetje onplezier wel bij een grijze miezerdag als vandaag ;). Bedankt voor het luisteren :).

Fusion
15 juli 2015, 03:44
Tsja momenteel echt enorm weinig tijd en daar gat voorlopig geen verandeing in komen. Laatste keer uberhaupt n gitaar aangeraakt is alweer n maand terug.ofzo

MikeD
15 juli 2015, 14:10
tsjaaaa.... deed me eerst vooral denken aan wat ik vroeger aan free style uit een jazzkelder nabij het Leidseplein hoorde opstijgen... vervolgens vond ik het zeer geschikt als muziek bij de een of andere angstaanjagende cultfilm... zo-een die ik dus niet volledig afkijk.... omdat ik er de kriebels van krijg....maar jij post tenminste nog wat van je muzikale voortbrengsels.. zover moet ik nog maar komen....

Brad
15 juli 2015, 14:52
Net zo deprimerend als de soundtrack van Paris Texas door Ry Cooder. Nee, serieus, klinkt goed. Mooie gitaarsound.

Cageman
15 juli 2015, 15:22
Tsja momenteel echt enorm weinig tijd en daar gat voorlopig geen verandeing in komen. Laatste keer uberhaupt n gitaar aangeraakt is alweer n maand terug.ofzo
Bummer..


tsjaaaa.... deed me eerst vooral denken aan wat ik vroeger aan free style uit een jazzkelder nabij het Leidseplein hoorde opstijgen... vervolgens vond ik het zeer geschikt als muziek bij de een of andere angstaanjagende cultfilm... zo-een die ik dus niet volledig afkijk.... omdat ik er de kriebels van krijg....maar jij post tenminste nog wat van je muzikale voortbrengsels.. zover moet ik nog maar komen....
Tss... Foto van de Erasmusbrug en dan begin jij over het Leidseplein... :stop: ;)

Thanks voor het luisteren en commentaar :).



Net zo deprimerend als de soundtrack van Paris Texas door Ry Cooder. Nee, serieus, klinkt goed. Mooie gitaarsound.
Coole vergelijking! Bedankt.

jasses
9 september 2015, 10:00
Ik kick deze naar boven omdat het een f*cking cool nummer is, en omdat ik dat nog niet had gezegd!

Het ligt vast aan mezelf, maar bij mij doemt het beeld op van moondog jr die besluiten om eens een potje te gaan postrocken...

zoldergitarist
9 september 2015, 12:34
Ik bedoel het niet lullig en het zou me een worst wezen, maar gebruik je ook wiet/alcohol o.i.d.? Verbazingwekkend hoe je steeds deze sferen in muziek omzet, gewoon weer tof!

Cageman
10 september 2015, 00:13
Ik kick deze naar boven omdat het een f*cking cool nummer is, en omdat ik dat nog niet had gezegd!

Het ligt vast aan mezelf, maar bij mij doemt het beeld op van moondog jr die besluiten om eens een potje te gaan postrocken...

Bedankt :). Opdoemen moest het wel. Dat moondog klinkt ook wel lekker scheef. Kende het niet. Erg fijn concert dit (https://www.youtube.com/watch?v=NZWO3-_HhMI) (niet helemaal moondog volgens mij, maar wel de zanger met een hoop percussie).


Ik bedoel het niet lullig en het zou me een worst wezen, maar gebruik je ook wiet/alcohol o.i.d.? Verbazingwekkend hoe je steeds deze sferen in muziek omzet, gewoon weer tof!

Ik ben maar een braverikje. Gheghe. Thanks nog!

han_uil
14 september 2015, 21:37
Wow, heb hem een paar keer geluisterd en vind het een geweldig nummer. Ik kan ook in mijn uitgebreide muziek assortiment weinig vinden met raakvlakken....maar dat hoeft natuurlijk ook niet...en ik dan ook niet superveel experimentele muziek...oke, een beetje Mr Bungle-achtig misschien...Erg kewl en wordt na elke luisterbeurt beter :hippie:

The Lo Lands
14 september 2015, 22:34
Vet bijzondere track dit! De sfeer is kalm maar ook verontrustend. Mooie opbouw en heldere productie. Het percussie deel was niet overal strak maar dat gaf het ook wel weer een extra touch. Complimenten Merijn!

Cageman
14 september 2015, 22:45
Wow, heb hem een paar keer geluisterd en vind het een geweldig nummer. Ik kan ook in mijn uitgebreide muziek assortiment weinig vinden met raakvlakken....maar dat hoeft natuurlijk ook niet...en ik dan ook niet superveel experimentele muziek...oke, een beetje Mr Bungle-achtig misschien...Erg kewl en wordt na elke luisterbeurt beter :hippie:


Vet bijzondere track dit! De sfeer is kalm maar ook verontrustend. Mooie opbouw en heldere productie. Het percussie deel was niet overal strak maar dat gaf het ook wel weer een extra touch. Complimenten Merijn!

Bedankt allebei. En Han, er zitten inderdaad wel aardig wat veranderende laagjes in die te horen zijn.