PDA

View Full Version : Power soak amps



therealserg
9 juli 2015, 17:36
Ik ben op zoek naar een nieuwe amp en kom er toch heel wat tegen, nu zou het toch wel prettig/makkelijk zijn als de ervaringen met deze versterkers eens op een rijtje worden gezet. En niet alleen voor mijzelf ;)
Dus nu zou ik graag de gebruikers van dit soort versterkers willen vragen of ze de plus en min punten van hun versterker neer kunnen zetten. Ook graag de range van muziek genre die ermee te spelen is en hoe ze zich behouden bij verschillende volume's en vermogen instellingen. Of wat juist niet :(
Het gaat hier, zoals de titel al zegt, vooral om de versterkers die te schakelen zijn op ong. 20/5/1/0 Watt.
Zoals H&K Tubemeister 18, Ibanezz TSA15H, Engl E606 Ironball ....... etc.

Ik vraag dus om gebruikers ervaringen en niet om meningen vanaf filmpies of andere forums.
Alvast bedankt !:ok:

P.S. hou het bij korte opsommingen, het is niet mijn bedoeling om hier hele reviews te krijgen !

the sure thing
9 juli 2015, 19:34
MIJN ervaring met power soak amps is dat ze niet wezenlijk anders klinken dan amps met een mastervolume.

Met andere woorden: de gewilde eindtrapverzadiging klinkt IMHO toch écht alleen goed op hard dB volume.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

allochthomas
9 juli 2015, 20:15
Wordt soms wel eens vergeten dat de speakers ook meewerken aan de sounds als die flink aan het werk moeten. Ik vind mijn giablo c-type(jtm45 based) beter klinken met een powersoak dan alleen de mastervolume omdat de eindbuizen kunnen werken. Alsnog is het niet 100% de sound die je krijgt als je in de oefenhokken de versterker lekker kan opentrekken en zowel de speakers als de eindpitten aan het werk zijn.