PDA

View Full Version : Kleinere Westerngitaar



Fragger
9 juli 2015, 16:17
Hoi allemaal,

Ben hier al een tijd ingeschreven (jaren?) en zal ooit wel een keer mijzelf voorgesteld hebben, maar voor de rest weinig tot niets gepost.

Ik speel nu een jaar of 6 gitaar, ik heb een klasieke gitaar (is mijn favoriet) en ik heb een Western, een Cort Dreadnought.
Ik speel weinig op deze western gitaar want hij is mij gewoon te groot, ben niet zelf al niet zo groot. Ik zoek dus een andere gitaar, maar!!

Ik ben dus linkshandig en dat is geen probleem als je een gewone spaanse of dreadnought wilt, maar ik wil een maatje kleiner, een auditorium of misschien een OM maar dat is echt de max.
Ik heb internet al afgezocht, maar ik kan geen fatsoenlijke gitaar vinden, en ik hoop dat dat aan mijn google skils ligt ;)

Weten jullie misschien waar ik zou moeten zoeken, of welke modellen?

Ik hoop iets te horen.

Groet Hans

Joost de Ruig
9 juli 2015, 16:49
Ik weet niet wat je budget is, maar voor een klein budget is deze een hele goede keuze: Farida M-2 NS
Bij http://www.kauffmannsguitarstore.nl/index.htm kost die €329,-

Foto: http://www.kauffmannsguitarstore.nl/product-details.php?product=924

Voor €539 heb je de Red Ceder uitvoering! Voor linkshandig moet je Albert Deinum even vragen aldaar.

Fragger
9 juli 2015, 17:17
Hey Joost,

Bedankt voor je reply. Voor zover ik kan zien is dat een klasieke gitaar, en ik zoek een western :)

cancellara27
9 juli 2015, 17:36
Het is weldegelijk een western, alleen met een "slotted headstock". Hierdoor lijkt het misschien op een klassieke gitaar, maar het is het niet.

Joost de Ruig
9 juli 2015, 17:36
Hey Joost,

Bedankt voor je reply. Voor zover ik kan zien is dat een klasieke gitaar, en ik zoek een western :)

Euhh, ik heb er 2 weken geleden nog gespeeld en kan je verzekeren dat het een western/steelstring is!
Zeg maar een Martin 000 model. En voor dat geld echt goed!!

Ter info, zo'n open headstock was zeker tot voor kort een luxe die meestal alleen was weggelegd voor de duurdere modelen. Persoonlijk vind ik het erg fraai.

Fragger
9 juli 2015, 18:27
Wat apart, een open headstock op een western, echt nooit gezien. Ik ga morgen even kijken want toevallig ben ik elke vrijdag in Alphen aan den Rijn.

Bedankt en ik laat het je morgen weten over hoe en wat :crazyhappy:

Joost de Ruig
9 juli 2015, 18:43
Wat apart, een open headstock op een western, echt nooit gezien. Ik ga morgen even kijken want toevallig ben ik elke vrijdag in Alphen aan den Rijn.

Bedankt en ik laat het je morgen weten over hoe en wat :crazyhappy:

Doe Albert de groeten van mij!

Fragger
9 juli 2015, 19:09
Joe zal ik doen!

Fragger
10 juli 2015, 16:53
Hey,

Vandaag in die winkel geweest en inderdaad erg prettig en goed geholpen. Die Farida M-2 NS was net verkocht, dus dat werd hem niet. Hij liet mij nog een andere parlor gitaar zien, heel mooi maar die vond ik dan weer te klein.

Hij heeft mij toen de Breedlove Discory Concert laten zien en die beviel mij meteen. Een heerlijke maat en voelt net zo lekker als mijn spaanse gitaar, en klonk erg goed.

Dit is hem dus geworden en van de week zal ik hem ophalen.

http://www.kauffmannsguitarstore.nl/product-details.php?product=1068

Bedankt voor de info en hulp!!

Gr Hans

Joost de Ruig
10 juli 2015, 17:27
Fijn dat je geslaagd bent! Die Concerts zijn inderdaad ook fijn en voor een verrassende prijs.
Hoop dat je er veel plezier van hebt.

Rizz
10 juli 2015, 17:56
Top! Gefeliciteerd.. Kauffmann is ook een fijne winkel.. Voor mij zat hij om de hoek, dus altijd makkelijk als ik snel iets nodig had en geen tijd om het te bestellen.

Veel speelplezier!

Fragger
10 juli 2015, 19:43
Bedankt jongens,

Ik kan niet wachten om hem op te halen, heb veel zin om er op te spelen. Ik kan daar trouwens ook mijn huidige Cort kwijt, dus dat is mooi :crazyhappy:

Gr Hans