PDA

View Full Version : Hulp met vervangen elementen



rik-92
8 juli 2015, 12:17
Ik heb een nieuw brugelement voor mijn Gibson SG.

Deze heeft 2 draden, hot en ground. Normaal heb ik dit altijd laten doen, maar nu heb ik besloten om het zelf te gaan doen.

Als ik het goed begrijp moet de hot draad aan de poot van de potmeter gesoldeerd worden en de ground draad gewoon aan de achterkant van de potmeter gesoldeerd worden zodat deze vastzit en gegrond is.

Klopt dit of heb ik het nou helemaal fout?

De rest van de electronica laat ik gewoon zitten, het gaat puur om het vervangen van 1 element.

Alvast bedankt voor de hulp!

Agent_Smith
8 juli 2015, 12:20
Klopt.
Maar van te voren even goed kijken hoe het element dat je eruit gaat halen vast zit kan natuurlijk ook nooit kwaad :)

Buxtra
8 juli 2015, 12:46
Additioneel: gebruik bijvoorbeeld je gsm om te voren een pic te maken.

rik-92
8 juli 2015, 12:52
Bedankt voor de snelle reacties!

http://i1083.photobucket.com/albums/j398/rik921/2015-06-14%2013.54.24_zpsg5kmwo5f.jpg

Dit is hoe het momenteel zit, het gaat om de potmeter links onder.

Dit is gewoon een dikke shielded draad die meteen naar de poot van de potmeter loopt, hier kan ik niet echt een gegronde draad in terugvinden vanuit het element.

Feter
8 juli 2015, 13:00
Additioneel: gebruik bijvoorbeeld je gsm om te voren een pic te maken.

Gsm, zeggen we dit nog tegenwoordig?


Maar inderdaad een foto maken van hoe het nu zit en die er bij houden.
Zelf label ik ook altijd kabeltjes en draadjes die ik los haal, dan is het heel makkelijk te matchen met het nieuwe.
Kan bijna niet mis gaan.

rik-92
8 juli 2015, 13:08
Bedankt! Even wat nieuwe snaren kopen en dan ga ik eens knutselen.

Gearjunkie
8 juli 2015, 18:37
Dit is gewoon een dikke shielded draad die meteen naar de poot van de potmeter loopt, hier kan ik niet echt een gegronde draad in terugvinden vanuit het element.

De afscherming is dat dus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rik-92
8 juli 2015, 20:54
De afscherming is dat dus.

Daar kwam ik even later ook achter ja, bedankt in ieder geval!