PDA

View Full Version : Snakehead telecaster (custom shop)



Feter
6 juli 2015, 13:25
Ergens kan dit ding echt niet maar ik vind hem tegelijk ook zo gruwelijk vet!
Voor wie nog een zak geld heeft liggen en het kwijt moet, pm me maar voor m'n IBAN.

Fender customshop 60th-anniversary (http://veiling.catawiki.nl/kavels/2355195-fender-custom-shop-60th-anniversary-series-snake-head-telecaster)

Tupelo
6 juli 2015, 14:14
Oigun heeft eens zoiets gebouwd, wellicht is dat iets voor je ? Ben je voor minder geld het mannetje.

telerocker
6 juli 2015, 22:23
Oef, die headstock....

vulvasonic
7 juli 2015, 01:20
Deze gitaar is gebouwd door Leo Fender in een fase waar hij nog volop bezig was met de ontwikkeling van de eerste massieve elektrische gitaar die voor massaproductie geschikt was. Het ding is in die zin dan ook retebelangrijk voor de ontwikkeling van de elektrische gitaar en de popmuziek. Maar het ding was dus niet af. De kop niet, geen stelpen in de hals (ik zou er nog geen €100,- voor over hebben - ik heb al enkele fraaie boeken met plaatjes van het ding). Close, but no cigar. :D

Feter
7 juli 2015, 16:33
Stelletje cultuur barbaren :D

Tupelo
7 juli 2015, 18:20
Serieus, als dit is wat je begeert, Oigun, die maakt GUN guitars, en die kan zo een ding vast voor je in elkaar draaien, van vergelijkbare kwaliteit, voor vast minder geld dan dat Fender co. vraagt.

Hendriks
7 juli 2015, 20:30
Warmoth maakt ook Snakehead halzen en er zijn diverse aanbieders van bodies , dus voor minder dan 1000 heb je een pracht Snakehead.

Erik de Perik
7 juli 2015, 20:33
Of je bouwt er zelf eentje. Onderdelen zijn wel te koop.

Joost de Ruig
7 juli 2015, 23:19
Ik zou toch wel de Broadcasterelectronica erin willen zodat je nog iets aan je sound kan doen.

Nellyrocks
8 juli 2015, 08:57
Serieus, als dit is wat je begeert, Oigun, die maakt GUN guitars, en die kan zo een ding vast voor je in elkaar draaien, van vergelijkbare kwaliteit, voor vast minder geld dan dat Fender co. vraagt.

Oigun (of Eugen) is een held.

Nellyrocks
8 juli 2015, 09:01
Deze heeft ie gemaakt voor Angelo de Rijke

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/11001543_906068076080749_4779398887342483687_o.jpg (http://s86.photobucket.com/user/nellyrocks/media/11001543_906068076080749_4779398887342483687_o.jpg .html)

Feter
8 juli 2015, 09:10
Prachtige gitaren van Oigun alleen het is niet DIE Fender.
Ik kan hem natuurlijk ook zelf bouwen alleen dan is het nog niet die Fender.
Jaja dit komt inderdaad doordat er Fender opstaat, het is een echte, een aparte, een freak en dat doet het 'm voor me.

vulvasonic
8 juli 2015, 13:19
Prachtige gitaren van Oigun alleen het is niet DIE Fender.
Ik kan hem natuurlijk ook zelf bouwen alleen dan is het nog niet die Fender.
Jaja dit komt inderdaad doordat er Fender opstaat, het is een echte, een aparte, een freak en dat doet het 'm voor me.
Ook die Fender, al komt het uit hun eigen fabriek en staat er inderdaad 'Fender' op, is niet DIE Fender. Van DIE Fender is er namelijk maar één. Dat ding dat jij gezien hebt is een replica. Een afgrijselijk dure replica.

Orpheo
8 juli 2015, 15:14
Ja, want dat logootje op de kop, dat doet 't uhm...

Noid
8 juli 2015, 17:01
Ja, want dat logootje op de kop, dat doet 't uhm...

:), alhoewel, als ik sommige meningen rondom chinese fake lees, dan schijnt het dat dat logootje op de kop een enorm kwaliteitsverschil duidt, als dat logootje er op is gezet door de fabriek die ook het merkrecht van dat logootje heeft. Magisch logootje.

Maar al met al: een grappige plank, mede vanwege het historisch persectief dat Vulva zo goed duidt. Aan ieder de keuze om zijn geld uit te geven, als je hem zou willen bezitten.

Dat customshop gedoe raakt mij maar niet. Voor 1500,- a 2000,- verwacht ik dat iedere gitaar van dat kwaliteitsniveau is, omdat dat ook het prijsniveau is waarvoor je door gerenomeerde bouwers (Haar, Koopman, Dijkman, Rikkers etc etc) een gitaar van dat niveau kunt kopen.

Kakihara
8 juli 2015, 17:42
DIE Fender is natuurlijk ook niet DIE Gun. Als ik de keuze zou hebben tussen DIE 2, zou ik voor DIE Gun gaan :)

Hendriks
8 juli 2015, 18:36
Een CS Snakehead heeft helemaal geen logo .

Erik de Perik
8 juli 2015, 23:44
Nahja, ik vind het een hoop geld voor een replica van een prototype. Maar als je het ding vindt klinken, bouw 'm zelf, net als Leo.
Voor de sound..... Keith Urban speelt op een replica:
https://youtu.be/C8jmcwkC0DY

Feter
9 juli 2015, 10:46
Natuurlijk is het niet DE originele gitaar.
En hoewel ik hem ook zelf zou kunnen bouwen of voor minder geld een andere top bouwer kan lastig vallen, is het geen Fender.
Jaja dat is een logotje en een hoop marketing, maar het feit blijft (voor mij) wel dat het iets historisch heeft.

Of dat nu een replica is of niet, het is wel een replica gemaakt door het bedrijf die ook het origineel maakte.
Dat het een hoop geld is, mee eens! Ik heb het er ook niet zo snel voor over want inderdaad voor dat geld weet ik waarschijnlijk een hoop andere gitaren die beter, mooier en dikker zijn. Maar dit ding heeft voor mij een iconische uitstraling en roept een zekere mate van authenticiteit op ook al is en blijft het een replica.

Replica of niet het blijft een Fender, een ode (in ogen) aan wat ooit een idee was en ten grondslag lag aan een succes verhaal.

:cheerup:

Nellyrocks
9 juli 2015, 10:47
http://veiling.catawiki.nl/kavels/2355195-fender-custom-shop-60th-anniversary-series-snake-head-telecaster

Hij is voor €2000,- weg. Veel geld voor een gitaar die niet af is. Moet wel heel goed klinken.

Kim Wilson
9 juli 2015, 10:50
Als onderdeel van de ontwikkeling van de Telecaster zoals we hem kennen, is het oorspronkelijke prototype prachtig om te zien. Maar als door de customshop nagemaakt eindproduct lijkt het natuurlijk he-le-maal nergens op.

Orpheo
9 juli 2015, 11:04
Natuurlijk is het niet DE originele gitaar.
En hoewel ik hem ook zelf zou kunnen bouwen of voor minder geld een andere top bouwer kan lastig vallen, is het geen Fender.
Jaja dat is een logotje en een hoop marketing, maar het feit blijft (voor mij) wel dat het iets historisch heeft.

Of dat nu een replica is of niet, het is wel een replica gemaakt door het bedrijf die ook het origineel maakte.
Dat het een hoop geld is, mee eens! Ik heb het er ook niet zo snel voor over want inderdaad voor dat geld weet ik waarschijnlijk een hoop andere gitaren die beter, mooier en dikker zijn. Maar dit ding heeft voor mij een iconische uitstraling en roept een zekere mate van authenticiteit op ook al is en blijft het een replica.

Replica of niet het blijft een Fender, een ode (in ogen) aan wat ooit een idee was en ten grondslag lag aan een succes verhaal.

:cheerup:

1: Het bedrijf DAT het origineel maakte.
2: ONZIN! Bullshit flag raised and raised up high. Fender is in 1965 overgenomen door CBS en is dus al 50 jaar niet meer het originele bedrijf. Om de boel nog erger te maken: in 1985 werd het bedrijf weer van een ander. Meerdere fabrieken hebben ze gehad, de machines zijn ook al tig keer veranderd etc etc. Alleen het logootje is hetzelfde.

Als je wilt geilen op die 6 lettertjes, best, maar kom dan met niet dit soort bullshit argumenten aanzetten. Zeg gewoon 'dudes, ik geil op die naam Fender, het wekt een associatie op en helaas ik wil dit'.

Dat gezegd hebbende. Bij Warmoth de parts halen is veel meer authentiek dan via Fender kopen. Warmoth is feitelijk niet veranderd, de machines zijn grotendeels gelijk gebleven over de afgelopen 40 jaar. OH en uh.... Warmoth leverde tot niet zo heel lang geleden aan de Fender Customshop en aan vele, vele, vele andere customshops.

Feter
9 juli 2015, 13:30
Ik kan me even niet goed herinneren wanneer ik jou heb aangevallen?

Je mag het bullshit vinden, en dat is prima dat is je mening.
Net zoals dat stukje van mij ook mijn mening is, wat ik overigens ook duidelijk maakte.
Ik snap daarom ook even niet je geïrriteerde reacties.
Mijn excuses dat ik niet helemaal op de hoogte ben van wanneer Fender Fender was en wanneer niet meer, dat is in mijn ogen een hele andere discussie.

Goed stoom afgeblazen? Mooi!
Ik vind het nog steeds een mooie Fender en het heeft voor mij iets historisch.

Feter
9 juli 2015, 13:31
Als onderdeel van de ontwikkeling van de Telecaster zoals we hem kennen, is het oorspronkelijke prototype prachtig om te zien. Maar als door de customshop nagemaakt eindproduct lijkt het natuurlijk he-le-maal nergens op.

Klopt ook wel, daarom zei ik ook dat ie eigenlijk niet kan.
Maar tegelijk kijk ik daar ook doorheen en vind ik hem eigenlijk heel vet.

Erik de Perik
9 juli 2015, 22:20
Klopt ook wel, daarom zei ik ook dat ie eigenlijk niet kan.
Maar tegelijk kijk ik daar ook doorheen en vind ik hem eigenlijk heel vet.

Maar hoe vind je 'm klinken dan?

Dreverhaven
9 juli 2015, 22:26
Wat een berg gezeik hier. Als hij nou die gitaar wil hebben, laat hem dan lekker. We hebben allemaal wel eens wat gewild met of zonder goede argumentatie en dan heb je echt geen zin in een zooi betweterige pisnichten die het voor je komen verpesten.

Kim Wilson
10 juli 2015, 08:22
Was dat niet de bedoeling dan, dat we onze mening zouden geven? Want dan moet ik nog even de definitie van "een topic op een forum" opzoeken...

Feter
10 juli 2015, 10:00
Ik heb met geen enkele reactie hier een probleem, iedereen mag van mij z'n mening geven.
Iedereen mag zeggen of hij het wel of niet met me eens is, dat doe ik ook.

Alleen de reactie van Orpheo vond ik een beetje jammer. Niet echt nodig

Kim Wilson
10 juli 2015, 10:05
Dat is Orpheo, die heeft een nogal typische manier van reageren. Zwart-wit is zijn motto.

*edit*
Oh, en Warmoth ook. Orpheo is Warmoth-ambassadeur.

motorhan
10 juli 2015, 10:15
Is het niet zo, dat er altijd eerst een basismodel wordt gemaakt /ontworpen en al de rest is dan een replica. of ze zijn allemaal origineel omdat je nog al eens leest dat de ene van het zelfde merk en uitvoering mooier klinkt of lekkerder speelt.
Dus ook een nagemaakte is uiteindelijk origneel want ook daar is er maar 1 van ook al lijken die ander er allemaal op. als ze wel het zelfde zouden zijn hoef je er ook niet verschillende te proberen.
:???:

Kim Wilson
10 juli 2015, 10:40
Je hebt op zich best gelijk. maar bij specifiek deze gaat het om een prototype, een testmodel om bepaalde dingen in de praktijk uit te proberen. Je ziet toch ook geen auto's die eruit zien als de prototypes waarop ze gebaseerd zijn? Dit ding was onaf, een proefontwerp van Leo Fender. Een schets. Meer niet.

Zonno
10 juli 2015, 11:01
1: Het bedrijf DAT het origineel maakte.
2: ONZIN! Bullshit flag raised and raised up high. Fender is in 1965 overgenomen door CBS en is dus al 50 jaar niet meer het originele bedrijf. Om de boel nog erger te maken: in 1985 werd het bedrijf weer van een ander. Meerdere fabrieken hebben ze gehad, de machines zijn ook al tig keer veranderd etc etc. Alleen het logootje is hetzelfde.

Als je wilt geilen op die 6 lettertjes, best, maar kom dan met niet dit soort bullshit argumenten aanzetten. Zeg gewoon 'dudes, ik geil op die naam Fender, het wekt een associatie op en helaas ik wil dit'.

Dat gezegd hebbende. Bij Warmoth de parts halen is veel meer authentiek dan via Fender kopen. Warmoth is feitelijk niet veranderd, de machines zijn grotendeels gelijk gebleven over de afgelopen 40 jaar. OH en uh.... Warmoth leverde tot niet zo heel lang geleden aan de Fender Customshop en aan vele, vele, vele andere customshops.

Ah ha, dus als ik het goed begrijp is een replica pas een "echte" replica als hij gebouwd is met dezelfde oude machines.
Dus het gereedschap bepaalt of een gitaar een "echte" replica is.

barno
10 juli 2015, 12:18
1: Het bedrijf DAT het origineel maakte.
2: ONZIN! Bullshit flag raised and raised up high. Fender is in 1965 overgenomen door CBS en is dus al 50 jaar niet meer het originele bedrijf. Om de boel nog erger te maken: in 1985 werd het bedrijf weer van een ander. Meerdere fabrieken hebben ze gehad, de machines zijn ook al tig keer veranderd etc etc. Alleen het logootje is hetzelfde.

Als je wilt geilen op die 6 lettertjes, best, maar kom dan met niet dit soort bullshit argumenten aanzetten. Zeg gewoon 'dudes, ik geil op die naam Fender, het wekt een associatie op en helaas ik wil dit'.

Dat gezegd hebbende. Bij Warmoth de parts halen is veel meer authentiek dan via Fender kopen. Warmoth is feitelijk niet veranderd, de machines zijn grotendeels gelijk gebleven over de afgelopen 40 jaar. OH en uh.... Warmoth leverde tot niet zo heel lang geleden aan de Fender Customshop en aan vele, vele, vele andere customshops.

1. "Bij Warmoth de parts halen, is veel meer authentiek"
2. Naast het logo is er bij Fender nog iets hetzelfde gebleven: het ontwerp. Een domein waarin Warmoth bv. niet echt veel ervaring heeft maar geloof me, een tamelijk belangrijke rubriek voor een gitaarmerk. Verder is het doel van een bedrijfsovername in gitaarland net om vooral dat "image" te verwerven en daar verder centen mee te gaan verdienen. Soms helpt een nieuwe eigenaar het image naar de kloten, andere keren wordt wat goed was nog beter.
3. Ik vind dat Warmoth gezever totaal naast de kwestie in een discussie over legendarische gitaarmerken. Als je dat niet begrijpt, heb je geen idee van wat een gitaarmerk eigenlijk echt is.

Dreverhaven
10 juli 2015, 13:15
Wat het 'originele bedrijf' betreft, dat is sowieso een vreemde term. Mensen komen en gaan in bedrijven. Er is geen 'origineel bedrijf'. Over bullshit argumenten gesproken. :???:

muffstuff
10 juli 2015, 14:06
1: Het bedrijf DAT het origineel maakte.
2: ONZIN! Bullshit flag raised and raised up high. Fender is in 1965 overgenomen door CBS en is dus al 50 jaar niet meer het originele bedrijf. Om de boel nog erger te maken: in 1985 werd het bedrijf weer van een ander. Meerdere fabrieken hebben ze gehad, de machines zijn ook al tig keer veranderd etc etc. Alleen het logootje is hetzelfde.

Als je wilt geilen op die 6 lettertjes, best, maar kom dan met niet dit soort bullshit argumenten aanzetten. Zeg gewoon 'dudes, ik geil op die naam Fender, het wekt een associatie op en helaas ik wil dit'.

Dat gezegd hebbende. Bij Warmoth de parts halen is veel meer authentiek dan via Fender kopen. Warmoth is feitelijk niet veranderd, de machines zijn grotendeels gelijk gebleven over de afgelopen 40 jaar. OH en uh.... Warmoth leverde tot niet zo heel lang geleden aan de Fender Customshop en aan vele, vele, vele andere customshops.

goddomme man :seriousf:

muffstuff
10 juli 2015, 14:09
Moet je voorstellen dat je op een verjaardag zit en je denkt, laat ik eens een gesprek aanknopen met die onbekende persoon naast me.

En dat is dan orpheo en die reageert dan net zo, zoals hij dat hier altijd doet.

:???:

beruk
10 juli 2015, 14:31
Dan ga je over op linksdraaiend sapele dat tijdens de zonnewende wordt gekapt.....

Feter
10 juli 2015, 14:36
Moet je voorstellen dat je op een verjaardag zit en je denkt, laat ik eens een gesprek aanknopen met die onbekende persoon naast me.

En dat is dan orpheo en die reageert dan net zo, zoals hij dat hier altijd doet.

:???:
"Hey jou ken ik nog niet? Hoe gaat het?"

"Het gaat goddomme prima! En dat niet kennen, laten we dat maar houden zo!"

fred dons
10 juli 2015, 15:11
hij drukt zich een beetje rot uit maar ik begrijp Orp wel, je koopt de gitaar van de huidige eigenaar van het merk Fender, dat maakt het een originele Fender omdat FMIC de rechthebbende is maar het heeft het inderdaad niets met de historische originele gitaar te maken.

Stel Philips koopt morgen het merk Fender en vervaardigd in zijn fabriek in Polen de snakehead tele, dan is het een echte Fender maar het is ook duidelijk dat dit ver af staat van die eerste proto, of andersom gezegd stel Leo Fender had alleen het merk Fender verkocht maar zijn fabriek gehouden zou je zijn gitaren dantoch als de "echte" blijven zien ?
Met Lowden/Avalon is zoiets dergelijks gebeurt dus het is niet een onwerkelijk scenario

budje
10 juli 2015, 15:13
Jezus wat een hoop gezeur over een gruwelijk veel te duur stuk brandhout :)

barno
10 juli 2015, 15:36
hij drukt zich een beetje rot uit maar ik begrijp Orp wel, je koopt de gitaar van de huidige eigenaar van het merk Fender, dat maakt het een originele Fender omdat FMIC de rechthebbende is maar het heeft het inderdaad niets met de historische originele gitaar te maken.

Stel Philips koopt morgen het merk Fender en vervaardigd in zijn fabriek in Polen de snakehead tele, dan is het een echte Fender maar het is ook duidelijk dat dit ver af staat van die eerste proto, of andersom gezegd stel Leo Fender had alleen het merk Fender verkocht maar zijn fabriek gehouden zou je zijn gitaren dantoch als de "echte" blijven zien ?
Met Lowden/Avalon is zoiets dergelijks gebeurt dus het is niet een onwerkelijk scenario

All credits aan nonkel Leo uiteraard maar Fender, het merk met alles wat er omheen hangt, alle connotaties qua, is echt meer dan Leo en zijn eerste machines. Als Leo beslist om te verkopen, niemand hield een geweer tegen zijn kop, dan verkoopt hij die hele handel, zo gaat dat nu eenmaal. Da's alleszins de perceptie voor 99 procent van de gewone menschen. Uiteraard zijn er altijd enkelingen die dan gaan roepen: nee, niet echt meer terwijl de nieuwe eigenaar for all I care mss meer in de geest van Fender verder gaat dan Leo zou gedaan hebben. Okee dat was in deze niet het geval, maar soit :)

Tupelo
10 juli 2015, 15:38
Voor de sound..... Keith Urban speelt op een replica:
https://youtu.be/C8jmcwkC0DYKlinkt wel weer lekker, vind ik.

fred dons
10 juli 2015, 16:20
All credits aan nonkel Leo uiteraard maar Fender, het merk met alles wat er omheen hangt, alle connotaties qua, is echt meer dan Leo en zijn eerste machines. Als Leo beslist om te verkopen, niemand hield een geweer tegen zijn kop, dan verkoopt hij die hele handel, zo gaat dat nu eenmaal. Da's alleszins de perceptie voor 99 procent van de gewone menschen. Uiteraard zijn er altijd enkelingen die dan gaan roepen: nee, niet echt meer terwijl de nieuwe eigenaar for all I care mss meer in de geest van Fender verder gaat dan Leo zou gedaan hebben. Okee dat was in deze niet het geval, maar soit :)

klopt, ik denk ook dat als de fabriek een Meer van natuurlijke overgang had gehad, als in de oorspronkelijke eigenaar draagt zijn baan over aan zijn opvolger dan is die link beter te leggen Maar in het geval van Fender is naast de verandering van eigenaar ook een verandering van fabriek, mensen, plaats, juridische entiteit, machines, hout etc

barno
10 juli 2015, 16:38
klopt, ik denk ook dat als de fabriek een Meer van natuurlijke overgang had gehad, als in de oorspronkelijke eigenaar draagt zijn baan over aan zijn opvolger dan is die link beter te leggen Maar in het geval van Fender is naast de verandering van eigenaar ook een verandering van fabriek, mensen, plaats, juridische entiteit, machines, hout etc

en da's daarna dan nog es gebeurd, tabula rasa, maar dan weer in de goede richting

Pepe
10 juli 2015, 17:05
Leo is met een aantal belangrijke Fender employees nog 2 merken door gegaan maar niemand die dat nog associeert met de pre CBS gitaren. Wat een zooitje werd dat trouwens, die haat & nijd onderling.

fred dons
10 juli 2015, 19:11
its difficult to improve on perfection :D hij had de beste gitaren al gemaakt en wordt het moeilijk daar nog eens overheen te gaan

btw beter voorbeeld is wellicht Baker guitars, opgericht door Gene Baker (o/a ex fender customshop) ging failliet, merk gekocht op een veiling door Ed Roman. De gitaren die Ed daarna onder die naam uitbracht zagen er uit als Bakers, er stond Baker op de headstock het waren jurist gezien ook Bakers maar er was geen potentiële koper die ze als baker accepteerde

Erik de Perik
13 juli 2015, 18:16
Klinkt wel weer lekker, vind ik.

Was zo benieuwd wat Feter er van vindt. Hij begon erover.

Feter
13 juli 2015, 20:50
Gehoord! Klinkt top!