PDA

View Full Version : raadsel adaptor ruis/ weg



barno
5 juli 2015, 23:12
pedalboardje dat ik voed met een one spot adaptor: nu ruist dat ding tegen de sterren op. soit, ik zal op termijn wel es een degelijke multi geïsoleerde voeding halen maar wat ik niet snap: als ik de one spot uit het stopcontact trek (terwijl de amp blijft opstaan) en 'm dan terug in steek, is de ruis weg (en werkt ie gewoon goed). Iemand een idee hoe zoiets kan?

Pepe
6 juli 2015, 00:30
Ruis? Geen ground loop hum? Dat laatste is een tricky animal in de zin dat elke situatie zijn eigen parameters heeft naar gelang de current allemaal doorheen loopt. Misschien dat een power reset dan een parameter verandert.

Meestal is het 1 pedaaltje wat voor problemen zorgt. Bij mij is het de bigfoot Magnavibe die niet met TC Electronic galm door 1 deur kan.
Een batterijtje in de Bigfoot lost dat op. Of ik haal de TC Electronic eruit.
One Spot problemen is bijna altijd een shared ground probleem.


Wat een slordige zinnen allemaal. Zal de hitte zijn.

barno
10 juli 2015, 12:59
heb straks een gig. net nog es die one spot geckeckt, gaat niet lukken met die ruis. vraagje: als ik nu een adaptor van 200 milli Amp gebruik, officieel te laag voor zes pedaaltjes,maar het werkt wel. gaat dat lukken voor een gans optreden? kan zo'n adaptor doorbranden ofzo? Ik gebruik max twee pedalen gelijktijdig.

jan7
10 juli 2015, 15:46
Iemand een idee hoe zoiets kan?
Ik heb er geen verklaring voor maar heb het zelf ook al een paar keer ondervonden met mijn 1spot. Maar een echte regelmaat kan ik er niet in vinden.
Heb je deze truc al eens geprobeerd: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?168608-1spot-buzz

kan zo'n adaptor doorbranden ofzo? Ik gebruik max twee pedalen gelijktijdig.
Zover mijn kennis reikt, gebruikt een pedaal evenveel mA als die niet ingeschakeld is. Dus of je nu twee pedalen gelijktijdig gebruikt of allemaal zou geen verschil mogen maken. Tel het verbruik per pedaal op en als het totaal meer is dan je adapter kan leveren dan kan dat problemen opleveren: voltage drop, zekering binnenin doorbranden of overhit geraken en smelten/verbranden.
Zolang er geen digitale pedalen tussen zitten moet je er al heel veel voeden voordat je meer dan 200mA nodig hebt aangezien een doorsnee overdrive/distortion/fuzz zo'n 5mA vraagt.

Plant
10 juli 2015, 18:57
Zover mijn kennis reikt, gebruikt een pedaal evenveel mA als die niet ingeschakeld is. Dus of je nu twee pedalen gelijktijdig gebruikt of allemaal zou geen verschil mogen maken.

Als er een ledje op het pedaal zit dat aangaat bij effect heb je daar wel wat extra stroom, maar da's maar enkele mA en zal bij de specificatie van het verbruik inbegrepen zijn. Dat zal het probleem niet zijn.


Tel het verbruik per pedaal op en als het totaal meer is dan je adapter kan leveren dan kan dat problemen opleveren: voltage drop, zekering binnenin doorbranden of overhit geraken en smelten/verbranden.
Zolang er geen digitale pedalen tussen zitten moet je er al heel veel voeden voordat je meer dan 200mA nodig hebt aangezien een doorsnee overdrive/distortion/fuzz zo'n 5mA vraagt.

Gaat het om een adapter met een trafo'tje? Als de voltagedrop te groot zou zijn zou je het al horen want dan word de te grote voedingsrimpel (brom) niet voldoende weggeregeld. Kennelijk werkt het en worden er maximaal 2 fx tegelijk gebruikt. Als die samen niet boven de 200mA komen zal het wel loslopen.

barno
10 juli 2015, 19:49
thx folks! ja, 't heeft al een repetitie van 3 uur uitgehouden, dus zal wel loslopen. tzijn een TS9, een booster, een boss tremolo, boss stempedaal en een C9 hammond van EHX

10 jaar zonder pedalen gespeeld, nu weer voor de eerste keer mèt. dus moest het foutlopen, kan het wel zonder vermoed ik :)

jan7
10 juli 2015, 19:57
TS-9: 7mA
Booster: 6mA
Boss TR2: 20mA
Boss TU-2: 55mA
EHX C9: 100mA
--------------------
188mA

Moet net lukken. :)

barno
10 juli 2015, 20:27
thx jan7! ik ga nog even opzoek naar een geluidje dat 12 mA vraagt :)

Plant
10 juli 2015, 22:53
Misschien helpt dit (http://www.custompedalchainsystem.com/CPCS/WELCOME_files/EFFECT%20CURRENT%20DRAW%20BASE%202013%20CUSTOM%20P EDAL%20CHAIN%20SYSTEM.pdf) je op weg :ok:

;)