PDA

View Full Version : roland cube 15



thijsov
16 juli 2003, 21:25
iedereen raad mij deze aan als versterker voor mezelf bij mijn eerste elektrische gitaar.....dat komt omdat er geod geluid uit komt voor een 15 watt en omdat er 3 distorbions (ofzo) op zitten

ik zou graag wat speelervaringen weten.... is dit een goede

Brat
17 juli 2003, 16:19
Ik kan een ZOOM fire 15 aanraden. heb er net een gekocht. Je weet niet wat je mee maakt. 11 versterker types een bult effecten en niet onbelangrijk het klinkt ook nog eens geweldig! En dat alles voor 180 eurotjes. Ik weet wat men van de cube vindt, maar of ie hier aan kan tippen vraag ik me af.

Harry
17 juli 2003, 16:27
als beginner heb je al die effecten niet nodig. Ik zou gewoon een versterker kopen met een goed basisgeluid (een paar effecten zijn wel grappig), want anders ga je altijd met die effecten zitten spelen, en dan klinkt alles goed. En dat komt je ontwikkeling niet ten goede.

Ic3gl0vE
17 juli 2003, 16:29
dan is die cube 15 juist perfect. leuk clean, 3 leuke distortions en een 3 band EQ

Harry
17 juli 2003, 16:43
dan is die cube 15 juist perfect. leuk clean, 3 leuke distortions en een 3 band EQ

dat bedoel ik! :)

thijsov
17 juli 2003, 18:20
k heb er vanddaag op gespeeld
klonk leuk en hij is de goedkoopste 15 watt

de randall 130,-
en een andere iet svan 160,-

King_Nothing
17 juli 2003, 19:58
hij is erg ok en meer dan genoeg voor een kamer.

hij klint erg goed. zeker goed voor een beginner (ben jij denk ik ook)qua bespeelbaarheid alleen jammer dat je niet kunt switchen tussen de kanalen via een footswitch, maar daar is overheen te komen. en hij is leuk geprijsd.

MegaDrive
18 juli 2003, 00:34
Ik heb een Cube 15 over, die mag voor een zacht prijsje weg. Mail voor interesse.

Budino
18 juli 2003, 12:33
ik heb zelf ook een cube15 klinkt opzich wel erg lekker ik gebruik bijna altijd Metal Stack, maar goed over 4 maanden ga ik een Randall RG100sc 212 kopen :D maar die cube speelt erg lekker hoor. je hebt overdrive`distortion`Metal`en Metal Stack laatse is kicken lekker Hi-Gain :D maar goed veel sucses nog met zoeken :D


Greetz Budino 8-)

Nocki
18 juli 2003, 20:49
tja .ik denk dat je beter kuntn door sparen voor een cube 30. die kan je met een pedaaltje switchen en als je dan ooit je amp nodig hebt voor je bandje kan je makkelijk schakelen. ik vind het heel belangrijk om te kunnen. power hoeft niet want je gaat toch over de pa... beter weinig vermogen dan te veel... ehhh...

Nocki

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 21:33
Moet je met je bandje wel een pa hebben... en weer een extra microfoon+standaard+kabel

Nocki
18 juli 2003, 21:36
voor een bandje kan die best luid genoeg. en voor het podium komt een geluidsman....

geen probleem...


en het is beter dan een goedkope amp met een rotgeluid waar je niks aan vind maar waar je wel een hele zaal mee kiunt vullen...


Nocki

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 21:49
Kijk aan, als 'ie hard genoeg kan voor in de oefenruimte is het al een heel ander verhaal :) Maar is 30 watt niet wat krap? Of kunnen die Cubes echt zo hard als iedereen zegt

Nocki
18 juli 2003, 22:02
het zal ech niet alles zijn. maar ik heb overwogen om er een te hemen. maar voor death metal zal die niet geschikt zijn of een pro band. maar de meeste beginners spelen in de garage en daar mag je niet hard. en wattage gaat niet gelijk op met volume... eee hoor die cubes zijn genoeg...

Nocki

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 22:04
als je oldskool deathmetal speelt heb je een schelle kutversterker nodig. En de cube klinkt wel leuk... dus dan valt 'ie zéker af ;)

Speeddemon
18 juli 2003, 23:17
als je oldskool deathmetal speelt heb je een schelle kutversterker nodig. En de cube klinkt wel leuk... dus dan valt 'ie zéker af ;)
Oh, vandaar dat een hoop deathmetal gitaristen op Engls of ouwe Marshalls spelen... :roll:

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 23:33
die deathmetal gitaristen bedoel ik niet. Ik doel meer op de categorie bands 'If it doesn't hurt to listen, it's not true'.

Speeddemon
19 juli 2003, 01:17
aha... meer de Bluurgh, Mortician, Abyss kant op?
echte takke-herrie, waar bands als Vader, Cannibal Corpse en Benediction niet meer aan voldoen. :lol:

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 11:47
Ja van die bands waar ik doorgaans niet naar luister. Ik ben niet zo true :)
Maar je kent ze wel.. van die bands met een 100% onleesbaar logo en 150% onverstaanbare teksten. en dan is de muziek ook nog eens onuitstaanbaar hehe. Van die cd's die ergens onder de grond in een grot zijn opgenomen

Speeddemon
19 juli 2003, 16:20
Ik ook niet hoor. "I gave up on most deathmetal around '96"

ik luister meer speed/thrash/heavy en ouwe classic/hard-rock...

thijsov
19 juli 2003, 17:01
tja .ik denk dat je beter kuntn door sparen voor een cube 30. die kan je met een pedaaltje switchen en als je dan ooit je amp nodig hebt voor je bandje kan je makkelijk schakelen. ik vind het heel belangrijk om te kunnen. power hoeft niet want je gaat toch over de pa... beter weinig vermogen dan te veel... ehhh...

Nocki

ja maar ik heb hem nodig voor gebruik thuis.... ik speel nog neit in een bandje maar ik speel soms in schoolbandjes en dara is alle apparatuur gewoon aanwezig
en ik heb het geld niet voor de cube 30...

Speeddemon
19 juli 2003, 19:44
Thijs, je hebt wel 150 euro, maar geen 250?

ga ergens 2 dagen 8 uur per dag werken (mijn schoonmaakbaantje betaalt bijv. 8,73 netto per uur) en je hebt je 100 euro.

Ik weet het hele verhaal niet van je, maar ik weet wel dat een hoop jeugd om mij heen tegenwoordig te lui is om geld te verdienen.
Ik werkte elke zomer vanaf m'n 15e, soms 3 baantjes tegelijk (van 04:30 tot 07:00 2 krantenwijken, dan van 7:30 tot 17:30 aardbijen plukken en planten wassen, en soms daarna nog iets anders),
dus elke zomer had ik aan t eind iets van 2-3000 gulden en ik had op m'n 17e dus een top-Ibanez (S540FM TTS).

Moraal: tuurlijk heb je 100 euro meer! DOE ER WAT VOOR!

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 20:14
Speeddemon heeft wel een punt. Je bent 13 toch, Thijs? Dan ben je oud genoeg om een folderwijk te nemen. Ja het is kutwerk, maar het verdiend wel makkelijk

hoofd
19 juli 2003, 20:25
Ik vind Speeddemon maar een aansteller. Als je 13 bent moet je geen krantenwijk nemen, verkloot je je tijd mee. Gewoon aanschaffen die Cube15, goed ding. Als je lieve ouders/oma/whatever hebt of als je bijna jarig bent ofzo zou je nog kunnen proberen er een cube30 uit te trekken, maar werken zou ik niet doen.

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 21:00
hoezo verkloot je daar je tijd mee? Als je nog heel jong bent moet je juist hard leren werken.
Ik breng al folders rond sinds m'n 11e :dontgeti:

thijsov
19 juli 2003, 21:27
vanf je elfde mag dat dan?

ja ik ben bezig geld te verdienen, en ik mag vanaf mijn 13de werken maar met folders bezorgen (heb ik geprobeerd hoor) kreeg ik geen reactie terug en de krant heeft geen plaats?
wat moet ik dan aardbeien plukken in de buurt van den haag waar dan???

en ik ben geld aan het sparen... maar ik vind de gitaar belangrijker dan de versterker (zijn allebei belangrijk hoor)
dus ik zoek en goede goedkope versterker zodat ik mijn geld vooral kan uitgeven aaan een gitaar

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 21:33
vanf je elfde mag dat dan?


Nee. Maar ik werkte eigenlijk gewoon voor m'n zus. Zei had niet genoeg tijd, dus deed ik een deel van het werk en kreeg ik daar ook gewoon voor betaald.

Maar hey, als ik dit zo lees moet je echt voor de cube15 gaan joh.

Timmer
19 juli 2003, 21:36
en ik ben geld aan het sparen... maar ik vind de gitaar belangrijker dan de versterker (zijn allebei belangrijk hoor)
dus ik zoek en goede goedkope versterker zodat ik mijn geld vooral kan uitgeven aaan een gitaar

... en de cube 15 is een goede en goedkope versterker. Klaar denk?

Ik zou geen reden zien waarvoor je met alle geweld een andere versterker zou moeten hebben, en die effecten die op de cube30 zitten, zitten alleen maar 'in de weg' als je gewoon wilt leren spelen (denk ik?).

thijsov
19 juli 2003, 21:38
vanf je elfde mag dat dan?


Nee. Maar ik werkte eigenlijk gewoon voor m'n zus. Zei had niet genoeg tijd, dus deed ik een deel van het werk en kreeg ik daar ook gewoon voor betaald.

Maar hey, als ik dit zo lees moet je echt voor de cube15 gaan joh.

ga ik ook.... he tis toch de goedkoopste (goede) 15 watt, en ik hoef ook neit meer watt
en als ik geluk heb helpen mijn ouders ook een handje mee :-D

the sure thing
19 juli 2003, 21:46
... hallo, mag ik even. Ik heb vandaag een cube 30 gekocht en klinkt WAANZINNIG!!!!!!!!!!!!! Hij kan best hard maar vooral de scheureffecten zijn subliem. En voor dat geld... en de effecten verruimen juist het speelplezier.... Lekker klooien. En toch zeer gebruikersvriendelijk en makkelijk in te stellen. Je hoort wel onmiddelijk waarom de digtiale technologie het niet kan winnen van een buizen-amp: clean met een randje (blues) klinkt niet zo mooi op deze amp. Maar de Mesa en de marshall voluit kan hij zeer goed imiteren. En... volume genog om te oefenen (tenzij je een zeer luide drummer hebt) en ik kan ' m je van harte aanbevelen. 8-)

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 21:46
zo hoort dat. Je ouders mogen je creatieve ontwikkeling natuurlijk niet in de weg staan.

thijsov
19 juli 2003, 21:48
dat is een goede dank je wel Ic3glOve!

wie weet er nog meer van deze dingen?

Speeddemon
20 juli 2003, 13:05
Hee Thijs, ik dacht dat je wat ouder was, maar vandaar dat ik ook zei dat ik het hele verhaal niet kende. Maar de mogelijkheid qua baantjes op je 13e is zeer beperkt ja.
Ik snap wat je bedoelt qua sparen voor een betere gitaar, maar de grap is dat m'n vriendin in het zelfde schuitje zit als jij, Thijs (alleen is ze geen 13 :o )
Ze wil beginnen met gitaarspelen, en ik heb haar al wat lessen gegeven op de gitaar van d'r vader, maar ze wil nou een goed beginners-setje.
En ik zag een perfecte "goedkope" combo waar niks aan kwaliteit wordt ingeboet: Yamaha Pacifica 112 + Roland Cube 30 samen voor +/- 500 euro (en als ze lief naar de verkoper kijkt, krijgt ze er vast wel een kabel en draagband bij).

Thijs, ik weet niet of jij die Pacifica kent, maar da's een goeie/perfecte beginners-gitaar voor 250 euro. Hij heeft 2 single-coils en een humbucker. Ik heb er zelf al eens op gespeeld en was best onder de indruk. Squiers en Epiphones zijn vaak duurder en minder goed.
Dus mocht je die gitaar nog niet overwogen hebben, dan raad ik je hem ten zeerste aan.
En dan heb je voor 500 euro een 'beginners'set die dusdanig goed is, dat je hem niet naar een jaar of 2 ontgroeid bent (zoals ik bij mijn allereerste setje wel was: Action strat+Animal 10W versterkertje+kabel+tas+stemfluit+snaren+lesboek, samen destijds 530 gulden)

the sure thing
20 juli 2003, 22:26
... daar komt nog 'es bij dat de cube 30 van Roland zeker een bepaalde restwaarde gaat behouden OF dat je 'm gewoon altijd houdt (al is het maar om uit te proberen wet voor soort versterker je wilt als je groot bent :-D )