PDA

View Full Version : Supersnel nieuwe snaren oprekken: Stretcha!



TopRob
5 juli 2015, 09:28
Omdat ik er hier op dit forum nog nooit iets over gelezen heb, wil ik jullie het bestaan van dit uiterst handige apparaatje niet onthouden. Het is gemaakt om nieuwe snaren snel en gelijkmatig mee op te rekken.
Ik heb het ding (meer dan een stukje plastic is het niet) zelf al meer dan een jaar en bevalt het me uitstekend. Per snaar 2-3 keer heen en weer schuiven en de snaar is opgerekt. Het werkt supersnel en je hebt geen zere vingers meer.


https://www.youtube.com/watch?v=bp9UCktHDkw

Hotpepper01
5 juli 2015, 10:06
Ik had het nog niet eerder gezien, grappig. Maar het gewoon met de hand oprekken vind ik tot op heden eigenlijk geen probleem. Ik maak ongeveer dezelfde soort bewegingen als deze meneer dat doet met de strecha. En echt zere vingers heb ik er nog nooit van gekregen. Ik heb veel meer last van de scherpe uiteinden van de snaren als die eens een keer in mijn vingers prikken als ik niet zorgvuldig genoeg de snaar van de tuner wil verwijderen.

Harald
5 juli 2015, 10:12
Op mijn snarenwinders zit een gleuf om dat te doen. Gebruik het nooit. Maar het zal vast niet al te duur zijn, dus, als dat voor je werkt, gewoon doen.

the sure thing
5 juli 2015, 10:12
IMHO een compleet nutteloze tool


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

grayfink
5 juli 2015, 10:26
Oplossing voor een niet bestaand probleem. :D
Met de Piezo methode ben je gelijk behoorlijk stemvast. Meeste rek zit in de wikkelingen omnde tuner.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?91773-Doeweetje-Nieuwe-wijze-van-snaren-opzetten

TopRob
5 juli 2015, 11:27
IMHO een compleet nutteloze tool

Nutteloos?? Ik vind 'm superhandig. Licht je commentaar eens toe.

grayfink
5 juli 2015, 11:40
Alleen nuttig als je niet fatsoenlijk snaren kan vervangen...

D3nnis
5 juli 2015, 11:46
Ik snap het ook niet helemaal. Als het oprekken zo'n pijn aan je vingers doet dat je zo'n tool nodig hebt, dan doet gitaar spelen ook zeer toch?
Of geeft dat tool betere resultaten?
Ben het trouwens niet eens dat de rek met name in de windingen rond de mechanieken zit, want ook bij gitaren met locking mechanieken rekken de snaren, evenals bij gebruik van een toplock.

TopRob
5 juli 2015, 12:24
Wat een conservatieve reacties allemaal. Dat zal wel gitarist-eigen zijn......

Dit tooltje valt eigenlijk in dezelfde categorie als een string-winder, niet noodzakelijk, maar het maakt het gitaristenleven een klein beetje makkelijker.

D3nnis
5 juli 2015, 12:31
Een stringwinder zou voor mij nog door gaan voor het beste idee van Nederland, maar dit ding?
Het ziet er niet gemakkelijker uit dan gewoon met de vingers.

barno
5 juli 2015, 13:15
beetje stew mac approach: die hebben ook voor de onnozelste handeling een "tooltje"
rock and roll is dead :)

cancellara27
5 juli 2015, 13:24
ik vraag me af of dit nog effect zal hebben op gecoate snaren. Lijkt me dat daarvoor je handen gebruiken toch makkelijker is...