PDA

View Full Version : kit of reissue



Rick trodat
5 juli 2015, 08:39
Ik zit dus te twijfelen of ik een kit of een kant en klare amp aanschaf. Ik heb onlangs de mogelijkheid gehad om een deluxe reverb van tad naast een reissue te houden. Ik had verwacht dat de klankmatige verschillen groot zouden zijn. Dit is echter totaal niet het geval. Afgexien van de reverb die bij tad meer bruikbaar is. De reden dat ik twijfel is omdat ik er zoiezo een uitgangstransformer in ga zetten die een 16 ohm uitgang heeft. Mijn vraag : zou ik alleen met deze reden kiezen voor de reissue of het bouwpakket.

fredjuh
5 juli 2015, 08:49
Een reissue is duur, waardevast, en wellicht "vintage correct."
Een kit is goedkoper, ziet er ook goed uit mits je als beginner de bekleding niet zelf doet, en kun je naar eigen smaak en omstandigheden aanpassen, maar kost wel een beetje werk.

In principe is het circuit hetzelfde, dus het geluid ook. De grootste invloed komt denk ik van de speaker. Keuze van reverb tank, cabinet en buizen spelen natuurlijk ook mee.

Jouw keuze.

Hendriks
5 juli 2015, 09:06
Correctie , een kit is duurder dan een een RI , een kit is meer Vintage correct ,exact hetzelfde circuit . Optie 3 : koop een 2dehands RI en zet er een vintage correct eyelet bordje in , dit is redelijk eenvoudig te doen.

nico verduin
5 juli 2015, 09:52
Reissue is op zich niets mis mee zolang je er zelf met je tengels afblijft :) en geen reparaties krijgt..... blijft een printplaten bak en dat is meestal eerst veel sloopwerk om erbij te komen....

cluseau
5 juli 2015, 10:19
Ik denk dat ts veel voldoening zal vinden van het zelf bouwen van een kit. Je kan het ding zo netjes maken als je zelf wil. Een reissue is zoals Nico zegt leuk zolang als het werkt. Als er iets mee is heb je vaak veel werk om hem toegankelijk te maken wat ook geld voor eventuele aanpassingen. Reden genoeg voor een kitje denk ik en als je vastloopt kan ik je altijd een beetje bijscholen ;)

Rick trodat
5 juli 2015, 14:37
Dan weet ik wat me te doen staat. Verslag zal ik tzt wel posten