PDA

View Full Version : Powerbank? 9v



CrazyHorse
4 juli 2015, 20:02
Hallo,

Ik denk eraan dit aan te schaffen: http://www.thomann.de/be/harley_benton_powerplant.htm

Kan ik hierop alle pedaaltjes die werken op 9V aansluiten?(ELH,BOSS,...)

Ik ben wat in de war omdat deze 9V en 500mAh levert en een kleinere versie van hun levert 120 mAh. Hoe komt dit?

Groeten,

Anton

tommus42
4 juli 2015, 20:18
De kleine versie is beter door galvanisch gescheiden uitgangen. Alleen voor analoge pedalen.

grayfink
4 juli 2015, 20:21
Ja, mits center-negative. Dat is de standaard voor Boss en de meeste pedalen.
Ik heb zelf de Harley Benton powerplant jr., die heeft 5 geïsoleerde outputs. De grote broer die jij wil aanschaffen heeft de outputs in een interne daisy chain doorverbonden. Dan heb je wat meer kans op ruis.
Als je genoeg outputs hebt aan de junior, zou ik die aanraden.

CrazyHorse
4 juli 2015, 22:28
Hallo,

De powerbank is toch niet alleen voor annaloge pedalen he?

Plant
4 juli 2015, 22:40
De kleine versie is beter door galvanisch gescheiden uitgangen. Alleen voor analoge pedalen.

:???:


Hallo,

De powerbank is toch niet alleen voor annaloge pedalen he?

Tommus42 gaat dat even uitleggen :D

The Lo Lands
5 juli 2015, 00:39
:???:
Tommus42 gaat dat even uitleggen :D

De vuistregel is als volgt... Digitale effecten zien graag digitale stroom en analoge effecten analoge stroom. Vica versa werkt namelijk niet goed ;-)

Zonnepanelen leveren digitale stroom en windmolens analoge stroom. Je hebt ook nog groene stroom maar dat is een ander verhaal. Zeer geschikt voor de groene tube screamers bijvoorbeeld!

Kunnen jullie nou helemaal niets alleen!

D3nnis
5 juli 2015, 07:39
Het is wel lastig, je zou het beste met de specs van je pedalenplank naar de energieleverancier kunnen gaan, want ik zie bij Thomann geen convertors van digitale AC naar analoge AC of andersom. Zelfde met groen naar grijze stroom conversie (want wat nou als je naast de groene tubescreamer ook nog onafgewerkte zelfbouw effectpedalen in zo'n aluminium hammond behuizing hebt?).

obiwanjacobi
5 juli 2015, 07:45
:???:

:stop:

:seriousf:

grayfink
5 juli 2015, 08:07
Tja, lastige materie. Ik ben onlangs overgestapt op groene stroom, moesten al mijn stopcontacten vervangen worden!:chicken:
Maar nee dus, het maakt niet uit. Ik heb zes pedalen op mijn HB pp jr. aangesloten, 5 analoog en een digitale Zoom CDR-70, die trekt beduidend meer stroom dan een analoge drive die in de buurt van de 20 mA gebruikt, maar minder dan 120 mA dus.
Er valt dus ook het nog het één en ander te daisychainen dus. Al met al kun je veel beter de goedkopere jr. aanschaffen lijkt mij.

tommus42
5 juli 2015, 09:14
Dacht dat dat digitale spul meer dan 120mA trekt:soinnocent:. Vind het prachtig waar voor je geld, die pp junior.