PDA

View Full Version : Fender mustang 1



henry1979
3 juli 2015, 21:45
Goedenavond

Wie heeft er ervaring met deze versterker wil deze graag aanschaffen voor mijn zoontje

Gr henry


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
4 juli 2015, 01:49
Heeft een hoop features, effecten en geluiden die je in 24 presets kunt opslaan. Kost geen drol en klinkt heel aardig. Verwacht niet te veel van de 8-inch speaker, maar lekker oefenen thuis gaat prima. De Mustang II klinkt dankzij de 12-inch speaker een stuk voller.

henry1979
4 juli 2015, 13:08
Hij is ook voor thuis bedoeld bedankt voor de info


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MjS
4 juli 2015, 13:11
Zeker een goede optie, erg veelzijdig en zit een prima geluid in. Ik gebruik 'm zelf ook als simpel thuis versterkertje voor erbij.

okeeee
4 juli 2015, 13:17
der zijn nog wat andere opties in het zelfde segment
zoals
roland ciubjes
vox .....
zijn niet beter of slechter
denk dat het het beste is om je zoon zelf te laten beslissen
(binnen de marges en in een goede muziekzaak)

arthurh
4 juli 2015, 14:32
Prima versterker, klinkt goed. Heb lang getwijfeld tussen de mustang(2)en de vox vt(40)+. Vond de vox iets voller klinken maar het scheelde niet veel. Met de mustang kun je geen miskoop doen denk ik.

henry1979
4 juli 2015, 16:45
Bedankt voor reacties we zijn er over uit gaan hem bestellen het is voor op zijn slaapkamer ben zelf ook wel benieuwd hoe hij gaat klinken 😃😃


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

therealserg
8 juli 2015, 17:16
Ik heb de Fender Mustang II, erg veelzijdige versterker en erg makkelijk te hanteren.
Je kan zoveel presets downloaden dat ik eigen zelf nog nooit aan de knoppen gedraaid heb om een bepaald geluid te verkrijgen :)
Toch denk ik inderdaad zoals eerder aangegeven in overweging moet nemen of je de I of de II neemt.
Kwa prijs was het niet zo'n groot verschil maar misschien in geluid wel ! :lp:

Kim Wilson
8 juli 2015, 22:41
der zijn nog wat andere opties in het zelfde segment
zoals
roland ciubjes
vox .....
zijn niet beter of slechter
denk dat het het beste is om je zoon zelf te laten beslissen
(binnen de marges en in een goede muziekzaak)
De Fender Mustang is nieuw, de Roland Cube en Vox Valvetronix bestaan al een mooi poosje. Ook vond ik de Fender een stuk volwassener klinken dan de Cube en de Vox.

En gezien de leeftijd van de TS (als 1979 uit zijn nick de geboortedatum is iig) is zijn zoon nog niet zo ver dat ie zelf eentje kan kiezen.

okeeee
9 juli 2015, 13:41
is goed kimm

Dirk_Hendrik
9 juli 2015, 15:12
En gezien de leeftijd van de TS (als 1979 uit zijn nick de geboortedatum is iig) is zijn zoon nog niet zo ver dat ie zelf eentje kan kiezen.

Nounounou.... Als ik daar theoretisch aan ga rekenen kan die zoon al dito richting z'n rijbewijs gaan.:cooler:

Kim Wilson
9 juli 2015, 15:19
Kan, maar ligt niet voor de hand...

henry1979
9 juli 2015, 20:29
Mijn zoon is 12 dus nog niet voor rijbewijs haha😃😃


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
11 juli 2015, 00:52
ik denk dat je een beetje moet oppassen te zeggen dat iemand van van twaalf nog niet weet wat hij wil op gitaar/versterker gebied. Zo iemand kan op die leeftijd wel degelijk al een bepaalde voorkeur hebben voor een bepaald geluid. Je hoort naar mijn mening dan ook altijd te informeren naar iemands voorkeur in deze.
Ik heb figuren meegemaakt die andere bandleden voor probeerden te schrijven wat ze aan apparatuur moesten kopen. Vreemde situatie.
Als een jongen van twaalf nog geen sjoege heeft van wat hij wil op gitaar/versterker gebied dan zou ik hem meenemen naar een muziek winkel en hem verschillende merken uit laten proberen. Dan kan hij zelf een beetje horen en voelen wat hem het best bevalt.

Ruud313
11 juli 2015, 11:03
Dat is de reden waarom ik een beginnend gitarist juist een modelling amp zou aanraden. De meeste hebben allerlei sounds en versterkermodellen en dat is een goeie manier om te bepalen in welke algemene richting je een paar jaar later een wat betere versterker wil kopen.