PDA

View Full Version : Fender Twin gekocht



Bates15
16 juli 2003, 21:16
1998 model re-issue TWIN, Helemaal nieuwstaat, belachelijk mooi. 10/11 keer gebruikt. :) Clean met schakelbare gain en een chrunch met schakelbare gain. Reverb en een mooie precense control. Nu nog een TS9 hahaha.

Ik had niet meer willen geven dan 650,-- maar omdat hij een goede kennis is 750,-- voor betaald.

Waanzinnige sound en waanzinnige look voor een oke prijs. We zijn heel erg blij !

Bouke
17 juli 2003, 16:09
Hey,

mooi man, is 't een Twin Amp?? Die heb ik ook namelijk en die is erg fijn, zwaar maar fijn.

Veel plezier ermee

Bouke

Bates15
17 juli 2003, 16:49
Ja volgens mij wel. heleboel aansluitingen achterop. DI uit, schakelbare extension cab aansluiting, allerlei swithes en fx loops, bias contols en meetpunten. Heel erg tevreden. Alleen gaat ie veel te hard. Is voor de kerk gekocht dus nu kunnen de digibeten bij ons ook een normale sound maken hahaha....

Polytheme Pam
17 juli 2003, 21:45
wat voor reissue is dat dan?...op de reissue die ik heb gehad zat dat er allemaal niet op... :???:

Bouke
17 juli 2003, 23:20
Hey,

Ja dat is 'm! Fijn ding gaat idd zeer erg veel hard! Maar je kunt 'm ook naar 25 watt schakelen. Ook mogelijk; haal er twee buizen uit (60watt) en dan op low output (15 watt). Dan overstiuurt de bak ook lekker. Of een attenuator/loadbox/soaker. Kan 'ie ook wel hebben.

Ik vind het gain kanaal niet echt lekker, maar de cleanboost (vintage gain) op het cleankanaal is geweldig! Rauwe kost voor blues... mjammie! En clean erg lekker, je kunt er dus overheen gooien wat je wilt. Enne... een podxt over de poweramp is ook lekker hoor :D

De biasmeetpunten en pots zijn lekker makkelijk! Gewoon de multi erin, meten, regelen, klaar!

Let wel op als je op een 'stuiterpodium' speelt; de veren in de reverbtank kunnen wat mee klapperen :D

Bouke

PS

Volgens mij (en diverse sites op internet) is dit de EvilTwin ('97 re-issue). Ik heb er nu een paar live gezien en stuk voor stuk klonken ze lekker, ook in vergelijking met vintagebakken. Voor mijn sound is 'ie te gek!

Bates15
18 juli 2003, 00:05
Ik moet natuurlijk nog een heleboel testen maar het ziet er allemaal erg goed uit. Mijn POD op de amp-in, het clean, het oversturen was niet echt heftig maar zeker te gebruiken.

Hmmmmmmm een evil twin in een kerk? hahaha ik zeg al niets meer. Hoe is de DI uit? Klinkt dat een beetje? Kan het me niet voorstellen maargoed, ik zal me laten verassen. Kan het allicht een keer proberen.

Podium is in zijn geheel van 25mm berken gemaakt met stalen frame. Stuitert niet en is geheel waterpas. Geen zorgen daar.