PDA

View Full Version : Behringer UP100 verbeteren...



muziekschuur
29 juni 2015, 15:57
Sinds 2 dagen een UP100 in huis. En... hij oscilleert niet echt... Zoals ik gehoopt had. Hij klinkt nogal uit phase. In plaats van een dikke romige sweep (swoop). Nou vroeg ik me af of ik hem kan modificeren. Is er ergens een kristal dat ik kan vervangen? Of kan ik beter een phase90 schakeling kopen?

http://i6.photobucket.com/albums/y228/max_romeo/Pedal-trimpothighlight.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y228/max_romeo/Trimpot.jpg

Ik heb de interne potmeters al gebruikt. En het geeft niet de verbetering die ik zoek.

tommus42
29 juni 2015, 16:31
Dat laatste:hide:. Lijkt me hogere soldeerkunde, een UP100. Zou op zich wel goed kunnen klinken, heb hier een Ibanez PH7, moet een nieuwe ingangsjack in, tenminste ik hoop dat dat het is. Maar dat ding klinkt niet zo mooi als een Boss PH2, terwijl het allebei mooie ontwerpen zijn lijkt mij. Ik bedoel misschien is het geen goed ontwerp, don't know. Een Moog staat wel nog op m'n verlanglijstje:)

muziekschuur
29 juni 2015, 16:35
Ik denk ook dat het gewoon ruk is. En ik lekker een phase90 moet scoren... Maar kon iets zijn wat ik kon veranderen...

tommus42
29 juni 2015, 17:02
Heb een nano smallstone, na lang gedraald de PH2 verkocht.

miyaru
29 juni 2015, 19:00
Heb ook een Nano Smallstone - in één woord super!!!! Heb ook nog een oude Coron Phaser, maar de Smallstone is veel smeuïger....

Robin.

Dirk_Hendrik
29 juni 2015, 19:33
Het ding is in grote mate een kopie van een Ibanez PH10. Veel succes met studeren dus ;-)

En draai es aan de bias trimmer. Kan een wereld van verschil maken.

cluseau
29 juni 2015, 21:36
Heb nergens zo'n hekel aan als een ontregeld apparaat op de werkbank krijgen.

Heynis
29 juni 2015, 21:43
Kan best leuk zijn hoor, zolang het uit de jaren '70 komt met een goede servicemanual erbij. Ik heb laatst een HP vervormingsmeter opnieuw ingeregeld, dat is vanbinnen toch wel een genot voor het oog. Zoals dat wordt het tegenwoordig niet meer gemaakt. Er zit zelfs een losse precisieweerstand in om je meetapparatuur op te kalibreren 😜

Voor alle andere gevallen, helemaal met je eens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dirk_Hendrik
30 juni 2015, 08:18
Heb nergens zo'n hekel aan als een ontregeld apparaat op de werkbank krijgen.

Mwoah. Vrij veel van dit soort spullen vallen toch echt in de categorie "easy fix" (en dus easy money).
De apparaten met meerdere afregelpunten die allemaal invloed op elkaar hebben.... dat zijn krengen.

cluseau
30 juni 2015, 09:18
Correct. Mijn reactie komt ook eigenlijk voort uit de grotere video en hf apparatuur waar de eerste de beste partyprutser zijn bij de bouwmarkt vergaarde schroevedraaierset en dito multimeter instap exemplaar van 9.95 heeft ingezet om alle inregelpunten naar de klote te helpen en wel zonder servicedoc waar een nauwkeurige procedure te vinden zou zijn.

Je proeft gewoon de frustratie he ;)

nico verduin
30 juni 2015, 12:21
Heb nergens zo'n hekel aan als een ontregeld apparaat op de werkbank krijgen.Ja maar het is toch zo leuk om aan al die afregel punten te draaien om te kijken of er wat gebeurt :) .. tja de juiste stand terugzetten is er ff niet bij.... En kom je er daarna niet uit..... Gewoon naar Dirk-Hendrik of Cluseau.... voor een (kleine) vergoeding :)

muziekschuur
30 juni 2015, 13:53
Gevalletje... hup in de parts la.

Plant
30 juni 2015, 19:15
Correct. Mijn reactie komt ook eigenlijk voort uit de grotere video en hf apparatuur waar de eerste de beste partyprutser zijn bij de bouwmarkt vergaarde schroevedraaierset en dito multimeter instap exemplaar van 9.95 heeft ingezet om alle inregelpunten naar de klote te helpen en wel zonder servicedoc waar een nauwkeurige procedure te vinden zou zijn.

Je proeft gewoon de frustratie he ;)

Multimeter? In een TD van een importeur waarvoor ik gewerkt heb kwam ooit een FM tuner binnen die de eigenaar - serieus! - op het gehoor had geprobeerd af te regelen.