PDA

View Full Version : Hagstroms testen



Svyatagor
28 juni 2015, 22:08
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het ori๋nteren op een Hagstrom (Super Swede, Northern of Deuce, weet het nog niet), maar wil er eerst een paar naast elkaar houden. Weet ้้n van jullie toevallig een winkel die er een aantal op voorraad heeft? Veel shops (Keymusic, Dirk Witte, Music Allin) hebben ze wel in het assortiment, maar (volgens de site) niet staan. Ik overweeg zelfs om naar Musik-Productiv te rijden, om wat meer keus te hebben.

Dank alvast! :)

telerocker
29 juni 2015, 00:08
stujos.nl ???

kirito
29 juni 2015, 14:01
geen idee waar je woont, maar bij music maestro in turnhout heb ik er geloof ik wel eens in de etalage zien staan.

Svyatagor
29 juni 2015, 15:32
Haarlem. :) Ik weet ook wel een paar winkels waar ze er een of twee hebben, maar ik wil er het liefst een rits :P Stujos is inderdaad een goeie, al is Zeeland niet echt naast de deur. :)

MikeD
30 juni 2015, 09:22
Instruments online heeft dergelijke Hagstroms en heeft (zegt ie) wat op z'n site staat ook daadwerkelijk in huis. En je kunt daar gewon naartoe en uitproberen.. zit in Zwaag.. dat is vanuit Haarlem even de A9 op ....
http://www.instrumentsonline.nl/Webwinkel-Category-756127/Overige-modellen.html

Svyatagor
30 juni 2015, 10:23
Instruments online heeft dergelijke Hagstroms en heeft (zegt ie) wat op z'n site staat ook daadwerkelijk in huis. En je kunt daar gewon naartoe en uitproberen.. zit in Zwaag.. dat is vanuit Haarlem even de A9 op ....
http://www.instrumentsonline.nl/Webwinkel-Category-756127/Overige-modellen.html

Thanks, dat is inderdaad vlakbij!

muziekschuur
30 juni 2015, 14:11
De Hagstrom die ik bespeeld heb was een fantastische gitaar.

Rogueny
2 juli 2015, 21:15
Hier in Zwolle heb je muziekhandel Reichenbach zitten. Dat is een officiele Hagstrom dealer. Zij hebben de meeste modellen volgens mij wel in de winkel hangen.

Guitarik
5 juli 2015, 22:17
In Breda zit een zaak waar ze er een paar hebben staan. Verder in Beek bij Nijmegen ook een aantal.

Ik heb zelf 2 Hagstroms gehad. Een Swede SE met P90s die ik nog steeds heb en een Deuce die ik heb weg geruild. Voor beide geldt dat ze er mooi uit zien met een goede afwerking voor die prijs. De hals speelt prettig.
Bij beide waren de potmeters van mindere kwaliteit. Bij de Swede heb ik ook de switch moeten vervangen. Ook vraag ik me af of de hals makkelijk te herfretten is wanneer dat nodig zou zijn aangezien het geen standaard materiaal is. Aan de andere kant kun je dan net zo goed weer een nieuwe kopen voor dat geld.
De Deuce beviel me minder, omdat die last had van neck-dive. Ik vond dat wel een erg mooie gitaar, ook puur op de looks gekocht destijds.

Verder vind ik de F200 ook wel een interessant model. Die is helemaal goedkoop.

Joost de Ruig
6 juli 2015, 09:54
Www.kauffmannsguitarstore.nl in Alphen heeft er meestal ook wel 3-4 staan volgens mij.