PDA

View Full Version : Welke Chorus???



Nocki
28 juni 2015, 14:43
Het is alweer even terug dat ik hier geweest ben maar nu is er toch weer eens tijd voor de hobby en dus... een bericht op het forum.

Ik ben op zoek naar een nieuw Chorus pedaal. Welke zou ik eens moeten checken?
Mijn eisen:
Wijde/brede Chorus zoals van TC Electronic (G-force) die niet heel erg wobbely is maar wel 3d is van geluid. ook goed klinkend in het hoog.
Is dit een goede omschrijving? Ik gebruik m echt voor dromerige tokkel dingetjes enzo.

Helaas gebruik ik m mono, stereo is geen optie.
Mijn gear:
Mesa Mark IV, les Paul, super strat. Dus vrij compressed en wat donkerder.

Ik gebruik een Rocktron Intellifex voor mn fx maar de Chorus, ondanks dat ie erg goed is, is niet helemaal mijn smaak. De 8voice is wel mooi maar ik gebruik vaak de andere settings voor de delay sounds.

Welke chorussen zou ik eens moeten proberen? Bedankt alvast voor de moeite van het lezen en antwoorden!

InternEd
28 juni 2015, 18:20
Als het op de chorus van TC Electronic moet lijken, zou ik daar mee beginnen. TC heeft een mooi chorus pedaal, dus daar zit vast wel het geluid in van de G-force. Hier een uitgebreide demo: https://youtu.be/iC6EcWxCSm0

Nocki
28 juni 2015, 18:22
Die heb ik gelijk nadat hij uitkwam gekocht maar deze kwam helaas niet zover in de het geluid als ik wilde. BEn er een beetje op afgeknapt. Komt misschien omdat ik m alleen in het standje wet/dry heb gebruikt maar ik was er een beetje in teleurgesteld...

D3nnis
28 juni 2015, 19:29
Moet het een pedaal zijn? Zo niet, dan misschien een TC electronic G Major?

the sure thing
28 juni 2015, 20:46
Wil je een dikke zware chorus: ga dan NIET voor de TC electronic pedaal. Veel te subtiel IMHO. Is budget geen probleem? De Providence Anadime chorus of de Jam Pedals Waterfall. Lekker dik, smeuïg, dromerig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nocki
28 juni 2015, 21:48
De Chorus van de G-major klinkt erg goed maar helaas laat de G-major niets van mn geluid over en weer terug naar de mixers enzo wil ik niet :-)

De Providence Anadime chorus en de Jam Pedals Waterfall al ik eens gaan beluisteren. Thanks for the tip.

Vincent1985
29 juni 2015, 10:08
Hoi Nocki,

Ik heb zelf een Strymon Ola Chorus gehad waar overigens ook een vibrato functie op zit. Ik vond het een geweldig chorus pedaal.
Vooral de multi mode (3 lagen chorus) vond ik super! Het is geen goedkoop pedaal maar is z'n geld zeker wel waard vind ik.

Tristan
29 juni 2015, 22:50
De Dr. Scientist Cosmichorus vind ik erg goed.

Big E
29 juni 2015, 23:11
Ik kan van harte de retro-sonic chorus aanbevelen. Warm, betoverend en ernstig verslavend. Een van de weinige pedalen op mijn bord die een eindstation zijn. Ik hoef nooit meer wat anders.

the sure thing
30 juni 2015, 12:53
Ben ik met je eens. Ik heb ongeveer 5 jaar geleden mijn retro-sonic chorus weggedaan en sindsdien regelmatig spijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
30 juni 2015, 19:53
Waarom niet gewoon de Boss Ce-5 of CH-1. Of miscchien de CE-2 als je hem te pakken kunt krijgen. Warme chorus zonder dat je basissound word aangetast.

the sure thing
30 juni 2015, 20:20
De CH-1 vind ik een iele, karakterloze kutchorus. Dan liever de Corona van TC.

De CE-2 van Boss is lekker, masr de bypass stand van de CE-2 tast IMHO teveel hoorbaar het gitaarsignaal aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MarkS
30 juni 2015, 21:35
Ibanez RC99 Rotary Chorus.
Zowel delaytijd als mix zijn te regelen.
Daarmee instelbaar van subtiel rimpeltje aan de horizon tot zeeziekmakend geklots tegen de scheepswand... and anything in between.
Maar wellicht niet "Hi-Fi" genoeg voor jouw smaak.

Plop
1 juli 2015, 10:01
Ik gebruik de CE-2 en de CS-9 met veel plezier. Ze liggen uiteraard niet beide op de plank maar ik houd ze allebei voor de afwisseling.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Comfortably Daniel
1 juli 2015, 13:11
Als ik chorus hoor...hoor ik CE-2. Hij kleurt inderdaad wel een beetje.
Maar als je de sound wel lekker vind kan ik je de Costalab Choruslab aanraden. Deze is naar de CE-2 ontworpen. Heeft nog een dry/wet mix knoppie ook.

Tonton
4 juli 2015, 22:40
die tc chorus had ik ook en geen volle chorus, is voor subtiel chorus randje
ik ben voor de MXR zakk wylde gegaan, hele vette warme volledig aanwezige chorus! precies wat ik zocht
probeer hem eens :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Speeddemon
5 juli 2015, 10:00
die tc chorus had ik ook en geen volle chorus, is voor subtiel chorus randje
ik ben voor de MXR zakk wylde gegaan, hele vette warme volledig aanwezige chorus! precies wat ik zocht
probeer hem eens :)

En die Zakk Wylde Chorus is exact hetzelfde als de (IMHO veel mooier uitziende) MXR M-234 Analog Chorus.

http://www.pedalfinder.com/files/pedals/MXR_M234_Analog_Chorus-th.jpg

Die ik ook heb (naast nog een paar klassiekers (o.a. Boss CE-2, Ibanez BC9, CS9, MXR Micro Chorus) en prachtig veelzijdig is en onderdeel van je sound wordt, ipv iets er lomp overheen gooit.
CE-2 is en blijft m'n benchmark, maar die MXR doe ik niet meer weg. Ben alleen niet kapot van z'n buffered bypass. In de schakelbare fx-loop van m'n EVH 5150III 50W hoorde ik gelijk een behoorlijk verschil.

Timotio
5 juli 2015, 13:36
De Arion Chorus EWS versie vond ik op de filmpjes ook erg tof klinken.
Misschien een optie?

http://www.robbalducci.com/wp-content/uploads/2012/02/EWS-Arion-SCH-Z-Chorus-Vibe-MOD.jpg

Joost de Ruig
8 juli 2015, 22:29
Persoonlijk vind ik voor €95,- de Electro Harmonix Electric Mistress een aanrader. Heb je een Chorus met gratis een Flanger erbij :-)
Die twee kan je ook gelijktijdig gebruiken voor een lekker Andy Summers geluid (the Police).

Brad
8 juli 2015, 22:49
Ik dacht dat de Electric Mistress puur een Flanger was.

Joost de Ruig
8 juli 2015, 23:55
2 in 1 en ook zeker alleen als chorus te gebruiken.

Dirk_Hendrik
9 juli 2015, 08:00
Zullen we eerst even wachten tot Nocki wee terug is?

MarkS
9 juli 2015, 10:20
2 in 1 en ook zeker alleen als chorus te gebruiken.

I heartfully disagree. Snap het een beetje, tis geen typische steile flanger zoals een MXR of BF-2, maar dan nog...

Dreverhaven
9 juli 2015, 14:33
Ik denk dat hij het over de net uitgebrachte Stereo Electric Mistress heeft. Even googlen leert me dat daar ook chorus op zit. De oude Electric Mistress en Deluxe Electric Mistress zijn inderdaad puur een flange en klinken waarschijnlijk tien keer zo mooi. Ik heb die nieuwe nooit gehoord, maar ik zweer bij mijn DEM uit eind jaren zeventig.

Joost de Ruig
9 juli 2015, 14:49
Ik denk dat hij het over de net uitgebrachte Stereo Electric Mistress heeft.

Dat klopt! Binnen mijn budget vond ik voor €95,- dit een hele leuke 2 in 1 keuze. Tuurlijk zijn er betere chorussen, maar je zoekt altijd naar de beste prijs/kwaliteit/mogelijkheid verhouding en daarmee kwam ik op deze uit.

MarkS
9 juli 2015, 15:22
Ik denk dat hij het over de net uitgebrachte Stereo Electric Mistress heeft. Even googlen leert me dat daar ook chorus op zit. De oude Electric Mistress en Deluxe Electric Mistress zijn inderdaad puur een flange en klinken waarschijnlijk tien keer zo mooi. Ik heb die nieuwe nooit gehoord, maar ik zweer bij mijn DEM uit eind jaren zeventig.

Ik lees idd regelmatig dat je voor het authentieke Mistress flange geluid a la Police etc ver weg moet blijven van de huidige Deluxe Electric Mistress. Nooit op gelet dat de laatste idd ook een chorus functie heeft. Geen idee of chorus en flanger gecombineerd van dat ding je wel daar brengt. Heb zelf ook nog een DEM stoeptegel.

Nocki
3 februari 2016, 21:19
Zullen we eerst even wachten tot Nocki wee terug is?

En daar is tie weer! :-)
Het heeft even geduurd maar vandaag heb ik een chorus gekocht... Ik ben enorm verrast door m'n keuze en had dit niet verwacht maar het is een Digitech Hardwire chorus geworden.

Ik liep er toevallig tegenaan en zou m anders nooit geprobeerd hebben. Op het studio standje doet ie eigenlijk precies wat ik wil. Subtiel in de woble maar toch dik en aanwezig met een mooi hoog zonder op flanger te gaan lijken. Je hoort m maar hoort m ook weer niet tot ie weer uit gaat.
Tot nu toe geen last van toneverlies maar misschien ben ik op dit moment wat minder kritisch... Heb er ook nog niet heel lang naar geluisterd,

De grootste reden was eigenlijk dat ik het "Knocking on heavens" door dingetje speelde van GnR en dat m gewoon helemaal was... Ook dingen als Don't Cry kwamen opeens uit mn vingers gerold.
Toen ik met mn Mark IV overdrives gebruikte was het ook gelijk dik in orde. Lukather achtige lead, speelde ik iets van Brian May was het ook kloppend dus ik ben erg happy.

Bedankt allemaal voor het meedenken. Sommige pedalen heb ik daadwerkelijk gehoord en andere weer alleen online. Veel pedalen gaan erg naar het vintage chorus geluid en dat ligt me toch niet. Dat heb ik ook bij reverbs en delays...

the sure thing
3 februari 2016, 21:26
Digitech hardwire reeks zijn uitstekende pedalen hoor! Gefeliciteerd!





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brad
3 februari 2016, 22:45
Dat ding klinkt inderdaad wat anders dan het oude chorus geluid , als dat is wat je zoekt heb je een goede koop gedaan

Als alternatief voor het oude chorus geluid zou ik eerder de Diigital dimension van boss nemen . Hij is digitaal maar klinkt helemaal niet als zodanig

JeffreyR
4 februari 2016, 10:29
Veel plezier ermee. Inderdaad leuke pedaaltjes, die Hardwire serie.

Speeddemon
7 februari 2016, 13:03
Dat ding klinkt inderdaad wat anders dan het oude chorus geluid , als dat is wat je zoekt heb je een goede koop gedaan

Als alternatief voor het oude chorus geluid zou ik eerder de Diigital dimension van boss nemen . Hij is digitaal maar klinkt helemaal niet als zodanig
Of wat te denken van de Dimension C, z'n analoge voorloper?
Die heeft ook een geweldige setting, die heel subtiel is.
Alleen, zie dat pedaal maar eens te vinden, voor een schappelijke prijs. :(

Brad
7 februari 2016, 14:21
Ja die is ook mooi inderdaad , ik heb iemand gekend die hem had maar toen ik hem weer eens belde had hij hem al verkocht

tmms
7 februari 2016, 14:29
Behringer heeft 'm uitgebracht:ok:. Heb trouwens de digitale gehad, mooi idd, houdt het midden tussen een subtiele chorus en een professionele stereo-imager.

MikeD
7 februari 2016, 18:02
Persoonlijk vind ik voor €95,- de Electro Harmonix Electric Mistress een aanrader. Heb je een Chorus met gratis een Flanger erbij :-)
Die twee kan je ook gelijktijdig gebruiken voor een lekker Andy Summers geluid (the Police).

Goeie tip voor ouwelullen zoals ik die in de 80's zijn blijven steken.. en die zowel chorus als flanging willen. Inmiddels heb ik dus een EHX Electric Mistress besteld voor 85 piek bij Da Capo....de gewone; niet stereo.... ga toch echt niet met twee amps enig podium op.

Dutch66
7 februari 2016, 18:07
MXR M234, zeker als je een wat schel geluid hebt, en dus wel wat 'tonesuck' kunt gebruiken... :seriousf:

Speeddemon
8 februari 2016, 18:51
MXR M234, zeker als je een wat schel geluid hebt, en dus wel wat 'tonesuck' kunt gebruiken... :seriousf:

Ehm, die tonesuck vindt dus alleen plaats als ie UIT staat, hè? :soinnocent:

D3nnis
8 februari 2016, 19:15
Ehm, die tonesuck vindt dus alleen plaats als ie UIT staat, hè? :soinnocent:
O dat is jammer. Leek me wel gaaf, een pedaaltje waarmee je tonesuck aan en uit kunt zetten, als effect.

Nocki
8 februari 2016, 20:24
Dan moet je een G-Major in je loop hangen... Altijd tonesuck, ook met fx...

Bernardduur
8 februari 2016, 22:10
Ik heb zelf een gemodde Boss CE3 die echt geweldig klinkt. Qua circuit vrij dichtbij de CE2 maar zonder de toon suck in de uit stand en daarnaast stereo te gebruiken. Aanrader! In de niet gemodde staat ook een zeer OK chorus maar iets metalig qua klank!

Verder ben ik een grote fan van de Danelectro Coolcat chorus. Ik heb de 18V versie maar er is ook een 9V versie. breed, lush, lekker!!

Dutch66
9 februari 2016, 10:42
Ehm, die tonesuck vindt dus alleen plaats als ie UIT staat, hè? :soinnocent:

Want dan gaat je signaal niet door die buffers heen?....

Brad
9 februari 2016, 14:38
Ik heb zelf een gemodde Boss CE3 die echt geweldig klinkt. Qua circuit vrij dichtbij de CE2 maar zonder de toon suck in de uit stand en daarnaast stereo te gebruiken. Aanrader! In de niet gemodde staat ook een zeer OK chorus maar iets metalig qua klank!



Ik ben zowiezo gecharmeerd van de Boss CE 3 . Wel is het effect erg aanwezig maar soms wil je dat juist

Dat metalige is mij nooit zo opgevallen . Ik snap wel wat je bedoelt maar over het algemeen vind ik hem erg warm en organisch klinken

Dirk_Hendrik
9 februari 2016, 19:09
Ik heb ook jaren met een CE3 gespeeld zonder ook maar een moment last gehad te hebben van "dat metalige". Sterker nog ik heb het nooit (als een probleem)ervaren tot ik lid werd van dit forum. En daarna ook niet eigenlijk. In tegenstelling tot de CE2 die ik altijd te stijf heb gevonden en de CE1 (heb er 2) die behalve een oke-je chorus ook een mega toonsukker en stoeptegel is.

telerocker
9 februari 2016, 20:30
Ik heb ook jaren met een CE3 gespeeld zonder ook maar een moment last gehad te hebben van "dat metalige". Sterker nog ik heb het nooit (als een probleem)ervaren tot ik lid werd van dit forum. En daarna ook niet eigenlijk. In tegenstelling tot de CE2 die ik altijd te stijf heb gevonden en de CE1 (heb er 2) die behalve een oke-je chorus ook een mega toonsukker en stoeptegel is.

+1. Ik speel haast nooit met chorus, maar als ik mijn CE-3 intrap vind ik het geluid niet metalig. In de bandmix is het ook een goede chorus. Voor mij is de CE-3 absoluut voldoende, aangezien ik steeds minder - eigenlijk nog amper - effecten gebruik.

Speeddemon
9 februari 2016, 21:40
Want dan gaat je signaal niet door die buffers heen?....
Maar dan staat het EFFECT aan. Wat je tone sowieso kleurt. En zeker bij een modulatie effect met 2 EQ knoppen ben je een knappe jongen als je dan gelijk vaststelt 'oh ja, duidelijke tonesuck hiero'.
Dat de ene chorus meer middy en de andere misschien meer metallic/flanger-ig klinkt zijn timbres.

Overigens, wat die MXR M234 betreft, het scheelt sowieso per fx-loop. Laat nou de EVH 5150 III 50W (stock) nogal een scherpe bak zijn. Dus al het hoog dat je kwijt raakt, valt gelijk op.

Brad
9 februari 2016, 23:39
Ik zal niet de naam noemen van het pedaal . Maar ik heb eens een pedaal gehad die weliswaar geen tone suck qua volume had maar het geluid wel iel dun en geknepen maakte wanneer hij uit stond

Met de chorus aan was dat ineens weg , maar je wilt hem niet constant aan hebben

Dat chorus pedaal stond erg goed aangeschreven en is mij aangeraden door mijn gitaarleraar destijds . Gelukkig kon ik hem terugbrengen

the sure thing
10 februari 2016, 07:10
Ik zal niet de naam noemen van het pedaal . Maar ik heb eens een pedaal gehad die weliswaar geen tone suck qua volume had maar het geluid wel iel dun en geknepen maakte wanneer hij uit stond

Met de chorus aan was dat ineens weg , maar je wilt hem niet constant aan hebben

Dat chorus pedaal stond erg goed aangeschreven en is mij aangeraden door mijn gitaarleraar destijds . Gelukkig kon ik hem terugbrengen

.... Ah kom op! Noem de naam!





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

hefke
10 februari 2016, 07:38
Inderdaad noem die naam eens.
Het gaat niet over een winkel of persoon die zwart gemaakt wordt.
Ik ben ook nog in de race om een chorus aan te schaffen, dus alle info (zowel positief en negatief) zijn welkom.

Overigens het noemen van de naam van de winkel waar je 'm gekocht hebt en weer mocht terug brengen mag imo ook best genoemd worden. Het is toch positief en service dat je 'm mocht terugbrengen.

Dutch66
10 februari 2016, 11:19
Maar dan staat het EFFECT aan. Wat je tone sowieso kleurt. En zeker bij een modulatie effect met 2 EQ knoppen ben je een knappe jongen als je dan gelijk vaststelt 'oh ja, duidelijke tonesuck hiero'.
Dat de ene chorus meer middy en de andere misschien meer metallic/flanger-ig klinkt zijn timbres.

Overigens, wat die MXR M234 betreft, het scheelt sowieso per fx-loop. Laat nou de EVH 5150 III 50W (stock) nogal een scherpe bak zijn. Dus al het hoog dat je kwijt raakt, valt gelijk op.

Het signaal gaat in beide gevallen door de buffers heen, gelukkig wel, waardoor je in een rechtstreekse
chain of amp fx-loop er dus weinig van 'merkt'. Gebruik de MXR met een (treu bypass) looper oid, waarmee
je 'm dus volledig in en uit een chain schakelt, dan merk wat deze MXR buffertjes met je signaal doen...

En Brad kom op met die naam.... :seriousf:

the sure thing
10 februari 2016, 11:23
Mijn allerbeste chorus die ik ooit heb gehad was van Retro Sonic. Veel spijt nog steeds dat ik die heb weg gedaan.




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Braml
10 februari 2016, 11:30
Gebruik de MXR met een (treu bypass) looper oid, waarmee
je 'm dus volledig in en uit een chain schakelt, dan merk wat deze MXR buffertjes met je signaal doen...

Zijn MXR buffers zo slecht dan? En in vergelijking met Boss buffers?

deefke666
10 februari 2016, 11:40
Mijn allerbeste chorus die ik ooit heb gehad was van Retro Sonic. Veel spijt nog steeds dat ik die heb weg gedaan.

+1, die vind ik ook geweldig goed.
Deze waren alleen moeilijk te vinden hier.
Retro Sonic had ook een super goede compressor vond ik.

Bernardduur
10 februari 2016, 11:59
Ik ben zowiezo gecharmeerd van de Boss CE 3 . Wel is het effect erg aanwezig maar soms wil je dat juist

Dat metalige is mij nooit zo opgevallen . Ik snap wel wat je bedoelt maar over het algemeen vind ik hem erg warm en organisch klinken

Ik vergelijk hem met de Danelectro en een Roland DC50; in vergelijking hiermee is hij wat scheller met een metalige naklank (ook na het ACA - PSA verhaal). Na de mod vind ik hem een stuk mooier, warmer en zo klinken. En de stereo optie is gewoon awesome!

Dutch66
10 februari 2016, 13:17
Zijn MXR buffers zo slecht dan? En in vergelijking met Boss buffers?

Ik denk niet dat MXR buffers per definitie 'slecht' zijn, bovendien zijn er niet zo heel veel buffered bypass
MXR pedalen, het leeuwendeel is true bypass of (script series) hardwire. In het specifiek geval van de
M234 pakt voor mijn toepassing de keuze voor buffered gewoon gewoon slecht uit...
Eigenlijk is het doodzonde, want het is verder wel een erg gave chorus.

Boss heeft qua buffers niet zo'n beste naam, maar ik heb zelf alleen een NS2, en die staat niet een
loop, dus daar 'merk' ik verder weinig van...

Braml
10 februari 2016, 13:53
Boss heeft qua buffers niet zo'n beste naam, maar ik heb zelf alleen een NS2, en die staat niet een
loop, dus daar 'merk' ik verder weinig van...

Vreemd, ik lees juist veel dat Boss buffers goed zijn. En dat mensen die graag een buffer vooraan of achteraan in de keten willen gewoon een boss pedaal er neerzetten en nooit aanzetten. Ik heb zelf echt geen verstand buffers, ik hoor het verschil niet eens tussen een boss buffer en een true bypass pedaal (mijn fulltone ocd bijvoorbeeld).

Wat chorusses betreft, ik heb zelf een Boss CH-1 Super Chorus, die bevalt me zeer goed. Voor mij klinkt hij perfect en heeft hij geen nadelen.

Bernardduur
10 februari 2016, 14:25
Ik denk niet dat MXR buffers per definitie 'slecht' zijn, bovendien zijn er niet zo heel veel buffered bypass
MXR pedalen, het leeuwendeel is true bypass of (script series) hardwire. In het specifiek geval van de
M234 pakt voor mijn toepassing de keuze voor buffered gewoon gewoon slecht uit...
Eigenlijk is het doodzonde, want het is verder wel een erg gave chorus.

Boss heeft qua buffers niet zo'n beste naam, maar ik heb zelf alleen een NS2, en die staat niet een
loop, dus daar 'merk' ik verder weinig van...

Een enorm deel van de MXR lijn heeft geen buffers maar hun bekende 'hardwire bypass' die enorm zuigt! Ik heb veel MXR pedalen die ik daarvoor onder handen heb genomen. Mijn Blue Box bijvoorbeeld bloedde zoveel signaal door in bypass mode dat het niet meer leuk was! De nieuwere MXR pedalen hebben een relais qua bypass en die zijn OK; maar goed, dus ook geen buffers. Geen idee of er (nieuwe) pedalen met een buffer zijn. Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Boss buffers zijn niet slecht; ze zijn ook niet goed. Op mijn main amp kan ik een verschil in buffers goed horen, op mn andere amps eigenlijk niet. Boss buffers beginnen me pas te irriteren als er meedere in mn signaal keten zitten. Ik heb daarom een aantal Boss pedalen maar true bypass gemaakt (relais) met goed effect. Natuurlijk wel een goede buffer in mn keten zetten, want zonder buffer vind ik mn geluid helemaal niet meer mooi :)

Braml
10 februari 2016, 14:34
En als je een Boss Pedaal in de loop van je Boss NS-2 zet dan. Heb je dan 1 of 2 buffers in je keten?

Bernardduur
10 februari 2016, 14:49
En als je een Boss Pedaal in de loop van je Boss NS-2 zet dan. Heb je dan 1 of 2 buffers in je keten?

Meerdere; een effect pedaal dat aanstaat heeft meerdere onderdelen die een buffer vormen. De NS2 dus ook.

Boss pedalen hebben echter niet allemaal identieke buffers. De meest voorkomende is de transistor buffer, maar ook FET buffers komen veel voor.

Braml
10 februari 2016, 15:01
Oke wauw, ik weet hier echt weinig van. Zolang ik het verschil niet merk vind ik het wel best. Alleen bij de Zoom MS-50g die ik eens besteld heb merkte ik dat er heel iets een digitaal randje aan het geluid zat zelfs als ik geen effect aan had staan. Dat was een van de redenen dat ik hem retour heb gestuurd. Nu denk ik er weer aan om hem toch weer te bestellen, met een true bypass looper/switcher erbij.

Speeddemon
11 februari 2016, 18:46
Ik denk niet dat MXR buffers per definitie 'slecht' zijn, bovendien zijn er niet zo heel veel buffered bypass
MXR pedalen, het leeuwendeel is true bypass of (script series) hardwire. In het specifiek geval van de
M234 pakt voor mijn toepassing de keuze voor buffered gewoon gewoon slecht uit...
Eigenlijk is het doodzonde, want het is verder wel een erg gave chorus.

Dat vind ik dus ook.

Het viel me op, omdat de fx-loop van m'n EVH 5150 III 50W footswitchable is. En met al m'n pedalen (in de loop) uit, viel me de tonesuck op. Eerst dacht ik aan m'n Boss pedalen (heb een GE-7, PS-6 en een RE-20 op m'n board), maar nee...het bleek de M234 Chorus te zijn die zoveel hoog wegsnoepte.
Daar baal ik wel een beetje van, want nu ben ik 'noodgedwongen' (ook vanwege ruimtegebrek) terug naar m'n Mooer Ensemble King. En volgens mij is die M234 niet makkelijk TB te maken...

D3nnis
11 februari 2016, 18:49
Het viel me op, omdat de fx-loop van m'n EVH 5150 III 50W footswitchable is. En met al m'n pedalen (in de loop) uit, viel me de tonesuck op. Eerst dacht ik aan m'n Boss pedalen (heb een GE-7, PS-6 en een RE-20 op m'n board),

Effe tussendoor...werkt de ps6 bij jou goed in de fx loop?
Ik vind de pitch effecten eigenlijk heel goed van de ps6, maar hij clipt in de fx loops van mijn versterkers.

Dutch66
12 februari 2016, 10:20
Dat vind ik dus ook.

Het viel me op, omdat de fx-loop van m'n EVH 5150 III 50W footswitchable is. En met al m'n pedalen (in de loop) uit, viel me de tonesuck op. Eerst dacht ik aan m'n Boss pedalen (heb een GE-7, PS-6 en een RE-20 op m'n board), maar nee...het bleek de M234 Chorus te zijn die zoveel hoog wegsnoepte.
Daar baal ik wel een beetje van, want nu ben ik 'noodgedwongen' (ook vanwege ruimtegebrek) terug naar m'n Mooer Ensemble King. En volgens mij is die M234 niet makkelijk TB te maken...

Same here, ik maakte 'm open, een en al SMD, eeeerg weinig ruimte, dus gauw weer dicht dat ding.... :seriousf:

Speeddemon
12 februari 2016, 13:21
Effe tussendoor...werkt de ps6 bij jou goed in de fx loop?
Ik vind de pitch effecten eigenlijk heel goed van de ps6, maar hij clipt in de fx loops van mijn versterkers.
Hij werkt prima bij mij. Misschien dat je Fx-loop line level is (+4dBU) ipv 'instrument level' (-10dBV)?
Ik heb 'm wel als eerste in m'n fx-loop keten staan en gebruik 'm bijna uitsluitend met distortion.

Jan Buurman
12 november 2023, 10:43
Ik wil er geen nieuw topic over starten dus dan maar hier..

Ik was altijd erg blij met de MXR Analog Chorus (=Zakk Wylde Chorus) maar ik vind de tonesuck onaanvaardbaar. Er is veel te lezen over het signaalverlies van de M234. Het is echt te erg.
Nu zie ik dat er een nieuwe MXR Chorus op de markt is. De WA38. De lay-out is het zelfde.
Nu heeft MXR vaker een identiek pedaal in een nieuw jasje als nieuw verkocht dus ik vraag mij af of dat hier ook zo is.
Of zouden ze de tonesuck er uitgehaald hebben?
Ik heb al zitten Google-en maar ik kom er nog niet uit.
Misschien hier iemand meer succesvol in?

Jan Buurman
12 november 2023, 11:11
Hij is in ieder geval nog steeds gebufferd.
Ik denk dat ik geduld moet hebben. Hij is nog te nieuw denk ik.

Speeddemon
12 november 2023, 20:16
Hij is in ieder geval nog steeds gebufferd.
Ik denk dat ik geduld moet hebben. Hij is nog te nieuw denk ik.

Ik zou het er niet op wagen.
Oogt mij gewoon als een re-packaging.

Hele tijd later heb ik ook nog een Ibanez Mini Chorus gescoord, welke ietsje helderder en opener klinkt dan de Mooer Ensemble King/Boss CE-2 achtigen, maar de Mooer blijkt na al die tijd nog steeds m'n benchmark, omdat z'n midboost net iets minder is dan van een Boss CE-2 (ik heb er 2 vintage versies van) en met die level control kun je unity gain, eronder of lichtjes boosten.

Jan Buurman
12 november 2023, 22:40
Ik denk ook aan een te-packaging. Maar als MXR slim was hebben ze dit euvel opgelost. Het is nogal een minpunt..

dml
14 november 2023, 03:27
Vooruit dan maar, ook van mij een tip: Tone City Angel Wing.

Jan Buurman
16 november 2023, 21:25
Van Dunlop:

Hello Jan,
The WA38 has the same circuit as the M234, only housed in a custom Wylde Audio casting.
Thank you,
Thomas Cruce / Technical Support Specialist
Dunlop Manufacturing, Inc.


Jammer, gemiste kans!

Jan Buurman
16 november 2023, 21:26
Vooruit dan maar, ook van mij een tip: Tone City Angel Wing.

Klopt, heb ik ook staan. Prima chorus.
Ik heb echter al een tijd GAS voor de Maxon PAC-9..

Speeddemon
16 november 2023, 22:37
Vooruit dan maar, ook van mij een tip: Tone City Angel Wing.

Hoe is ie? CE-2 achtig, of meer 'metalige' Ibanez kant op (BC-9 daargelaten)?

Fobo
17 november 2023, 00:13
Ik vind de chorus van de Roland JC nog steeds het non ultra plus. Maar ja, beetje groot doosje...
Maar misschien voor de handige verbouwer.

dml
17 november 2023, 13:45
Hoe is ie? CE-2 achtig, of meer 'metalige' Ibanez kant op (BC-9 daargelaten)?

Qua klank misschien meer richting CE-2 dan metalig Ibanez (of Boss CE-5). De Rocktron Tsunami vind ik met name als stereo chorus nog steeds één van de mooiste/ breedste.

Speeddemon
17 november 2023, 20:05
Qua klank misschien meer richting CE-2 dan metalig Ibanez (of Boss CE-5). De Rocktron Tsunami vind ik met name als stereo chorus nog steeds één van de mooiste/ breedste.

Klinkt zeker interessant dan. Ik heb de CE-5 (analoge versie) ook gehad en vond 'm ook maar meh. Voor mij blijft de CE-2 de benchmark en als die MXR niet zo'n schijtbuffer had, was die nog steeds op m'n board gebleven... maar echt, dikke faal van MXR dat ze dat pedaal (wat notabene al een neutrale re-housing is van de Wylde chorus!) nóg een keer alleen optisch re-housen, zonder hem te verbeteren.

Mijn kleine Phase 95 & MXR Micro Flanger re-issue, prima true bypass. Geen but-buffers.

Jan Buurman
22 november 2023, 17:15
Ik zit al zo lang te azen op een PAC-9 dat ik hem maar nieuw gekocht heb.
Op mijn huiskamersetje klinkt hij fantastisch! De sound die ik al jaren zoek. Ik zocht er vooral een die het goed doet met gain. Mijn huiskamersetje heeft een JROCKETT Animal en een Brunetti Mercury Box. Beiden klonken er fantastisch door.
Kan niet wachten om hem in mijn live-set te proberen.

Jan Buurman
3 februari 2024, 22:08
En de PAC-9 gaat weer op MP. Erg metalig op mijn live-set. Balen...

Jan Buurman
3 februari 2024, 22:14
Ik ga nu een CE-5 (analoog) proberen.
Als het hem ook niet wordt ga ik op zoek naar iemand die voor mij een MXR234 Analog Chorus kan TB-en. Ik zag op het net dat er manieren zijn.

Riky
4 februari 2024, 12:37
Ik ga nu een CE-5 (analoog) proberen.
Als het hem ook niet wordt ga ik op zoek naar iemand die voor mij een MXR234 Analog Chorus kan TB-en. Ik zag op het net dat er manieren zijn.

CH1 al eens geprobeerd? Ik ga daar naar terug. Qua sound en veelzijdigheid vind ik de mxr echt te gek, maar ben er inderdaad ook achter gekomen dat de buffer ruk is.

Speeddemon
4 februari 2024, 13:49
Ik ga nu een CE-5 (analoog) proberen.
Als het hem ook niet wordt ga ik op zoek naar iemand die voor mij een MXR234 Analog Chorus kan TB-en. Ik zag op het net dat er manieren zijn.

Ik heb zowel de CE-5 als CH-1 gehad; de CH-1 is wél leuk als je hem in stereo gebruikt. Maar anders vond ik hem te steriel t.o.v. een originele CE-2.
Overigens, ik weet niet in hoeverre je met high gain distortion speelt, maar zo niet, dan zou ik ook eens kijken naar de Providence Anadime chorus. Die vond ik clean en met milde drive één van de beste...alleen met high gain vond ik 'm wat ballen missen.
Mijn huidige go-to is nog steeds de Mooer Ensemble King, al heb ik die Tone City Angel Wing nog niet gehoord.
De piepkleine Ammoon chorus was een dikke faal; middy als een malle, al je laag weg.
Heb ook sinds een paar maanden een Ibanez CS-Mini; die is best leuk en subtieler en opener dan de Mooer, maar ook toch iets sneller metalig, richting de flanger-kant wanneer je de Rate laag hebt, zoals ik graag heb. En dan mag 't iets 'juicier' zijn van mij dan die Ibanez doet.

tmms
4 februari 2024, 13:50
Ik ga nu een CE-5 (analoog) proberen.
Als het hem ook niet wordt ga ik op zoek naar iemand die voor mij een MXR234 Analog Chorus kan TB-en. Ik zag op het net dat er manieren zijn.

Als er een fysieke schakelaar op zit wil ik me er wel aan wagen. Boss' flipflop gaat me boven de pet.
Vroeger wel crybabies gedaan, eenvoudig sloopwerk en een dpdt monteren.