PDA

View Full Version : Meerwaarde Line 6 POD HD500X t.o.v. audio interface



LesPas89
27 juni 2015, 12:48
Allen,

De laatste dagen heb ik wat info verzameld over de Line 6 POD HD500X. Mooi apparaat, natuurlijk. Wat me echter niet helemaal duidelijk wordt, is wat de meerwaarde is ten opzichte van spelen over een audio interface i.c.m. VST's.

Ik speel al jaren over een eenvoudige interface (Focusrite Scarlett 2i2), waarbij ik m'n sound creëer met bijvoorbeeld Guitar Rig of Amplitube. Waarom, buiten wellicht wat praktische voordelen (floorboard), zou ik zo'n duur board kopen? Apparaat kost tegen de €500. Waar zit die meerwaarde eigenlijk in?

Op internet zijn er die zweren bij VST's; er zijn er die er niets mee te maken willen hebben.

deefke666
27 juni 2015, 13:28
Hoi,

Ik denk dat de meerwaarde er vooral in zit dat je de pod hd500x zowel voor live (rechtstreeks in de mixer), als Multi effect (over een amp) , en als interface kan gebruiken.

harrie-beton
27 juni 2015, 13:33
In theorie zelfde geluid. hd500x natuurlijk ook stand alone en kan handig zijn. Ik als extra voordeel de hd500x pedalen die effecten bedienen zoals wahwah en andere parameters.

munkie
30 juni 2015, 14:33
Ik ken die POD 500 niet, ik heb nog een antieke POD 2.0. Geen partij voor de Avid Eleven Rack die ik net op de kop heb getikt. Aan de praat gekregen i.c.m. Cubase 5 op de PC. Dat is toch wel wat anders dan Guitar Rig hoor. Qua geluid. Bovendien ontlast ie de processor van je PC, anders moet dat arme ding alles zelf draaien, dat loodzware OS, je DAW en daarbinnen nog eens je plugins. En dat allemaal in real time zonder latency (vertraging).