PDA

View Full Version : Pickup maker omgeving Amsterdam/Noord Holland



xmichielx
26 juni 2015, 15:20
Hallo,

Ik vroeg mij af of er pickup bouwers zijn in de omgeving rond Amsterdam of NH?
Ik wil graag zelf een keer pickups maken (ik weet dat hier al menig topics aan besteed zijn) maar het gevoel van het zelf maken en iets wat klinkt zoals je zelf wilt geeft toch een bepaalde wens.
Als er geen pickup bouwer in Amsterdam/NH zit vind ik het ook interessant om te weten welke andere evt bekende pickup bouwers er zijn in NL om ze vragen te stellen.

Groet en dank.

Michiel

Feter
26 juni 2015, 15:39
Gewoon zelf aan beginnen joh.
Op youtube staan een berg aan tutorials.
En van een oude vismolen maak je al een aardige pickupwinder.

muffstuff
26 juni 2015, 15:41
Hallo,

Ik vroeg mij af of er pickup bouwers zijn in de omgeving rond Amsterdam of NH?
Ik wil graag zelf een keer pickups maken (ik weet dat hier al menig topics aan besteed zijn) maar het gevoel van het zelf maken en iets wat klinkt zoals je zelf wilt geeft toch een bepaalde wens.
Als er geen pickup bouwer in Amsterdam/NH zit vind ik het ook interessant om te weten welke andere evt bekende pickup bouwers er zijn in NL om ze vragen te stellen.

Groet en dank.

Michiel
http://guncustoms.nl/

Tabula Rasa
26 juni 2015, 16:55
Ja, Eugen moet je hebben, inderdaad Gun.

xmichielx
27 juni 2015, 08:30
Thx! Ik ga hem eens mailen!

barno
27 juni 2015, 12:57
no offence maar ik denk dat Eugen wel wat anders te doen heeft dan iemand uit te leggen hoe je pickups moet draaien. Die bouwers zijn kleine zelfstandigen die hard moeten werken tegen lage prijzen. Er zijn honderden filmpjes op youtube te vinden. kijk daar eerst maar es.

oigun
27 juni 2015, 13:34
no offence maar ik denk dat Eugen wel wat anders te doen heeft dan iemand uit te leggen hoe je pickups moet draaien. Die bouwers zijn kleine zelfstandigen die hard moeten werken tegen lage prijzen. Er zijn honderden filmpjes op youtube te vinden. kijk daar eerst maar es.

:D :D
Klopt, daarbij is er niks op tegen om zelf nog eens een keer het wiel uit te vinden.. misschien ga je wel harder/comfortabeler dan de rest..

Tabula Rasa
27 juni 2015, 17:15
Oh, dacht dat het ging om LATEN bouwen

Woml
27 juni 2015, 23:36
Ik wil graag zelf een keer pickups maken (ik weet dat hier al menig topics aan besteed zijn) maar het gevoel van het zelf maken en iets wat klinkt zoals je zelf wilt geeft toch een bepaalde wens.

Ik heb laatst voor het eerst een eigen elementje in elkaar geknutseld, en ik moet zeggen dat het inderdaad een erg leuk idee is, dat je zo'n ding zelf hebt gemaakt. Dat heb ik met alles op het gebied van zelfbouw, maar dit was voor mij weer een nieuwe tak van sport.
Het idee van "iets wat klinkt zoals je zelf wilt" is daarentegen een heel ander verhaal. Ik heb geen flauw benul wat voor voor effect iets heeft, in keuzes qua draad, magneten, aantal windingen, linksom/rechtsom, en wat al niet meer. Vermoedelijk is dat een kwestie van heel veel uitproberen, heel goed bijhouden wat je doet, en wat voor gevolgen dat heeft.

Dat gezegd hebbende, ben ik best tevreden met het resultaat van mijn eerste poging! Ik denk dat het niet de laatste gaat zijn :dance:

xmichielx
28 juni 2015, 17:38
No offense maar waar staat dat ik niet voor zijn tijd wil betalen plus materiaal? Ik snap best dat hij niet voor de kat zijn k@# mij gaat uitleggen hoe het moet.

Joost de Ruig
23 juli 2015, 23:03
Smitty uit Nieuw Vennep wikkelt ook zijn eigen pu's.