Inloggen

View Full Version : Achterlijke receensten



Negative K3 fan
16 juli 2003, 20:27
tsjongejone, ik heb net een toch een paar reviews gelezen op pitchformedia :o

eerst een paar quotes uit placebo - without you im nothing:

'Starship trooper Molko writes simple, abhorrently dumb- to- fairly decent songs that appeal mostly to gung-ho Dungeonmaster- types that speak fluent Klingon, and can recite the dialogue from every Monty Python episode by heart.'

The title track could be any easily- forgettable generic- sounding indie rock exercise in muddy guitar- slop with meaningless, oblique lyrics and amorphous song structure.

Moonboy Molko is a lousy songwriter

Virgin Records finally lives up to its name-- providing entertainment ideally suited for the young, cynical, insecure, and sexually- ambiguous male virgin.



dan nog wat quotes uit placebo - black market music (die een 2,4 heeft gekregen)


Their aim, apparent from their first days on the scene as London Suede emulators, is to sell consistently androgynous product to teenagers titillated by the screaming parade of someone else's bisexuality.

Molko also reveals, intentionally or otherwise, that "it's been this way since Christmas time." From this disclosure, we assume that a relationship that stretches from late December to the middle of February is a long one for him

Though lyrics like, "Coming up beyond belief/ On this coronary thief/ More than just a leitmotif," and, "Can this saviour be real/ Or are you just my seventh seal," are undeniably clumsy, Molko one-ups even these lines by referencing a series of trip-hop compilations in the couplet, "You come on just like special k/ Now you're back with dope demand."

how about this for masturbatory: "I was never loyal/ Except to my pleasure zone?"),

But it's the opening lines of "Commercial for Levi" that really showcase Molko's laughable lyrical talent: "You're the one who's always choking Trojan/ You're the one who's always bruised and broken!"

Their most effective, lighter-waving moment comes with the duet version of "Without You I'm Nothing," which is apparently performed with David Bowie. Of course, Bowie's so far off-mike that his "presence" just seems like a marketing teaser.


beetje zeiken over lyrics en over commercialiteit... sneu


review van sonic youth NYC ghosts and flowers (die een 0,0 heeft gekregen, zelfde reviewer gaf st anger een 0,8)

These 40+ year olds continue to operate under the perception that they matter.

Now neither word in the name "Sonic Youth" is apt. A "song" might be merely thwacking a bass repeatedly ("side2side") or rubbing callused fingers over gainless guitar strings (mostly everything else).

Sonic Youth seem intent on staying in New York, and Ghosts & Flowers sounds like a conceptual dedication to their home. New York, their mother, should even feel ashamed. Chicago sleeps soundly knowing we didn't produce such an album... doh! Jim O'Rourke! Just move, already!


review van muse - showbizz

At least Muse also know they want to be Radiohead, which would explain the enlisting of producer John Leckie from The Bends and Matthew Bellamy's falsetto- laden yelps, which sound so much like Thom Yorke they could pass as Andy Yorke.

On the other hand, you get the predictable one- word titles, lack of emotional depth, and A&R fingerprints.

Muse humorously continues Britain's fascination with the monosyllabic monikers and logos. The overly Photoshopped (and terrible) artwork leaves a cold gloss.

http://pitchforkmedia.com/record-reviews/ kijk zelf maar

wietse
16 juli 2003, 20:38
zulke recenties zeggen helemaal niks muziek is een kwestie van smaak en als je niet van die soort muziek houdt moet je je bek houden over de kwaliteiten van de band.
je kan vaak wel zeggen goede muzikanten e.d maar dan houdt het toch op.
hadden vroeger een recesent bij de leeuwarder krant die ging zelf meestal niet naar de optredens waar ie iets over schreef hij gaf de kaartjes aan een vriend of kennis met de woorden vertel mij maar wat je er van vond.
en dat schreef ie dan op ,heb het een keer meegemaakt dat er een blues artiest in de prinsentuin stond( weet de naam niet meer) ,die kerel was gigantisch goed en het publiek stond echt te feesten.
las later in de krant "het was een matig gitarist die het publiek niet kon boeien" hij was er zelf dus duidelijk niet geweest.
hij heeft later ook de zak gekregen toen z'n bazen hoorden dat ie over optredens schreef die ie nooit had gezien en dat ie die kaartjes weg gaf werd ook niet gewaardeerd.
recesenten luister ik dus helemaal niet naar wie denken ze wel dat ze zijn mij vertellen wat ik mooi vind dat maak ik zelf wel uit.

Jesus_etc.
16 juli 2003, 21:43
Ach... Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand muziekrecensent wil zijn. Alsof zij bepalen wat goede muziek is en wat niet. Vaak praten ze elkaar nog na ook.

Bovenstaande recensenten komen echter wel heel erg gefrustreerd over... :cry:

FNaRK
16 juli 2003, 22:55
tsja, we hebben het ook wel over MUSE :-D

hoofd
16 juli 2003, 23:03
Niet zeiken Roadkill...Muse is best goede muziek en dat weet je!

Thomasvv
17 juli 2003, 10:40
Ik vind de recenties uit Aloha altijd wel OK. Leuk geschreven, zelden puur negatief enz

Negative K3 fan
17 juli 2003, 12:31
tsja, we hebben het ook wel over MUSE :-D

maar ook over placebo en SY.

roppie
17 juli 2003, 12:56
wat een gezeik ook over die teksten ,wat maakt het nou uit of ze niet helemaal kloppen of als ze nergens op slaan, het gaat toch om de muziek :-?

Negative K3 fan
17 juli 2003, 12:59
wat een gezeik ook over die teksten ,wat maakt het nou uit of ze niet helemaal kloppen of als ze nergens op slaan, het gaat toch om de muziek :-?

my thoughts exa tly, heel veel van die receensies gaan zo diep in op die teksten terwijl het mij eigelijk vrij weinig wat de lyrics zijn, als ik mooie woorden wil lezen dan koop ik wel een dichtbundel ofzo.

Ditmar
17 juli 2003, 14:33
"DFD wint ‘Geheim van Utrecht’

UTRECHT - Verrassend en knap hoe de jongste band van de avond door frisheid, beleving en overtuiging met de hoofdprijs van het Geheim van Utrecht aan de haal ging.

DFD had geen last van schroom, zenuwen of opgeklopte verwachtingen en greep brutaal zijn kans.

Toch leuk wat je dan later op een forum terugleest:
gelukkig wist de hele zaal wel hoe het ongeveer in elkaar zat.. echt weinig gejuig e.d. was echt cool dat ze daar zenuwachtig op het podium stonden


Met de zes finalisten sloeg de provinciale popcompetitie van 2003 geen slecht figuur. Vergeleken met vorige jaren mocht het niveau zelfs opvallend hoog genoemd worden. Minpuntje was het optreden van Zone, dat zich vergaloppeerde aan nu-metal met een overdaad aan warrige tempowisselingen en dat toch de publieksprijs mocht ophalen.

Okee, prima, de nu-metal discussie is nu wel geweest, maar toch: wij waren de enige band die de zaal loskregen, we kregen veruit het meeste applaus en zonder echt veel mensen mee te nemen hebben we dik de publieksprijs binnengehaald. Ik vind dit wel lekker onderbouwd hoor, we maken nu-metal, ja okee, maar das geen argument om ons af te zeiken. En het gaat gewoon met de muziek samen dat daar veel dynamische tempowisselingen in zitten.......dus eh......lekker geargumenteerd.

Ter vergelijking: bij de publieksprijs hadden wij geloof ik 85 stemmen, en DFD (de winnaars) 17 stemmen........snap je wel ??

Toch leuk dat je een minpunt wordt genoemd vanwege het feit dat je nu-metal maakt en dat je tempowisselingen hebt.......ja....tuurlijk


Niets daarvan bij de vier Deep Fried Dinosaurs, die het op voorhand getipte Grasp en Wheel aftroefden door er van het eerste moment als één band voor te gaan en wier pakkende rocksongs dagen later nog in het hoofd rondzongen.

Dat een dermate jonge band in zo weinig tijd zo groeide qua podiumact, uitstraling en samenspel geeft de potentie van de schoolvrienden goed weer.

Ja, dat krijg je inderdaad met een productieteam achter je, alles wordt voor je uitgedacht en geproduceerd, ik twijfel ook of ze hun eigen liedjes schrijven......Er was heel veel kritiek op de jury, toen de uitslag gemaakt werd werden ze door bijna de hele zaal uitgefloten, echt waar. Bovendien bleek de jury uitslag toch wel erg discutabel te zijn............als de band die wint het halve wedstrijdregelement aan z'n laars lapt.

Wat ik hiermee wil laten zien is dat journalisten een heel vertekend beeld van een avond kunnen schetsen. Heel eerlijk: als het aan het publiek lag hadden wíj gewonnnen, als je het krantestukje er op naleest zou je het idee krijgen dat we een stelletje ontzettende amateurs zijn die nog nooit op een podium hebben gestaan........en dat terwijl we toch honderd keer strakker speelden dan alle bands aldaar

Amen

Ditmar
17 juli 2003, 14:34
Overigens heb ik persoonlijk niks tegen DFD ofzo hoor, maar enkel tegen de journalist die dit geschreven heeft.

Negative K3 fan
17 juli 2003, 15:15
achja journalisten, krantenartikelen zijn zo vaak een enorme verdraaiing van wat er allemaal is gezegd en gebeurd etc. Maar dat heb je vaak neit door tenzij je zelf weet wat er echt is gebeurd. Maar van albumr ecensenten mag je toch wel enig niveau verwachten.