PDA

View Full Version : Les Paul van het merk Boston?



maythe7
24 juni 2015, 11:22
Ik heb ergens een elektrische gitaar gezien van het merk Boston. Het is een zwarte in het model Les Paul.
Ik kan op internet hier nergens informatie over vinden, en ik zou graag willen weten wat hij ongeveer waard is en of het een beetje goede kwaliteit is.

Alvast bedankt voor de moeite,

Maythe

Dutch66
24 juni 2015, 12:46
Maythe, een paar plaatjes van de gitaar in kwestie gaat zeker helpen.

'Boston' ken ik van onderdelen, o.a. LP bouwpakketjes, misschien bedoel je dat?

Welkom op GN trouwens.

Tabula Rasa
24 juni 2015, 12:50
Boston ken ik van onderdelen. Niet al te best spul van wat ik gwhad heb. Hoeft verder niets te zeggen over de gitaar als basis. Mogelijk kan je later de zwakste punten aanpakken. Betekent dan wel extra kosten op de lange termijn.

BamBuFan1
24 juni 2015, 16:49
Van het merk "Boston" (geen idee of het nog van dezelfde eigenaar is als de huidige onderdelenboer) zijn in de jaren 70 en 80 ook (bas)gitaren uitgebracht. Dit waren Japanse (en misschien later ook wel Koreaanse) kopieën van de bekende modellen in diverse kwaliteiten. Zeker als je een Boston tegenkomt met ingelegd logo op de kop zou die wel eens de moeite van het bekijken waard kunnen zijn.

muziekschuur
24 juni 2015, 17:28
Ik neem aan voor de verkoop? Hij is niks waard.

Plant
24 juni 2015, 18:27
Onder de merknaam Boston die ik ken is van alles op muziekgebied te koop. Blader deze catalogus maar eens door.

http://www.bostonguitarparts.com/catalog.php

Waarschijnlijk is het niet 1 fabriek, maar een handelsnaam met produkten uit allerlei 'anonieme' fabriekjes waar de naam Boston op wordt gezet.

Rogueny
28 juni 2015, 10:31
Kwaliteit tussen deze gitaren is erg verschillend. Maar verwacht er niet te veel van. Het blijven zeer goedkope butget gitaren.

maythe7
28 juni 2015, 10:41
Bedankt allemaal voor jullie reacties! De gitaar is wel al meer dan 15 jaar oud en ziet er nog steeds redelijk goed uit. Zegt dit wat over de kwaliteit?

Plant
28 juni 2015, 12:12
Als de gitaar eruit ziet alsof er in 15 jaar weinig op is gespeeld kan dat betekenen dat de huidige eigenaar snel is gestopt met spelen of dat hij/zij nog wel speelt maar al snel op iets beters is gaan spelen.

Rogueny
28 juni 2015, 19:32
Kwaliteit kun je het beste beoordelen op andere punten. Zou vooral kijken naar of de hals er goed uit ziet. Dus geen uitstekende fretten, geen gebuzz als je de snaren aanslaat. Check het hout, liefst mahonie. Maar deze zal wel gemaakt zijn van goedkoop lindehout. Check ook de stemmechanieken, werken ze soepel, stemmen ze goed etc. En het geluid natuurlijk. Hoe klinken de elementen? En check of alle draaiknoppen en de switch werkt.