PDA

View Full Version : yeah nieuw pedaal



sickpunk
16 juli 2003, 19:09
whoei een nieuw volume pedaal van hohner(geloof ik.. kut geheugen ook altijd) altijd handig natuurlijk :D had er een nodig en wou hem eerst zelf maken, maar zag hem toevallig liggen toen ik een brug voor m'n eko model 100/1 ging halen... 43€ maarja.... het is altijd handig dus:P

Nocki
18 juli 2003, 21:01
gefeliciteerd.

vroeger wou ik er ook een maar zou nui niet meer weten waarvoor ik m moet gebruiken. waar geburik jij m voor???

Nocki

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 21:22
je kunt zo'n ding gebruiken als een soort reversed delay/slowgear, dat is wel leuk. Het klinkt dan net of je achteruit speelt. Je moet dus eerst aanslaan en dan je volumepedaal intrappen

Nocki
18 juli 2003, 21:24
o ja... das wel leuk idd.

Nocki

Robbert
18 juli 2003, 21:51
o ja... das wel leuk idd.

Nocki

Wat ben jij soms toch ook een droogkloot :razz: :D

Nocki
18 juli 2003, 22:03
:-D ja sorry. ik heb nooit zo'n ding gehad en vroeg me af wat je ermee kan... :oops: nu weet ik het... is dat alles??? :-D of niet... :???: :???: :???: :???: :???:

Nocki

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 22:20
nee natuurlijk niet... je kunt er uiteraard ook gewoon het volume mee regelen. Of fade outs maken

Nocki
18 juli 2003, 22:41
ja en van clean naar scheur gaan.
fade in
pieuwwwww geluidjes maken.

nou dan zal ik er ook maar een kopen he... :cool:

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 22:56
clean naar scheur weet ik zo net nog niet. hij werkt niet als volume KNOP toch? je hebt alleen procentueel (is dat een woord?) volumeverschil

Nocki
18 juli 2003, 23:01
als het goed is werkt het precies hetzelfde. ik zou niet weten waarom niet.

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 23:06
My Friend of Misery van Metallica is ook met een volumepedaal gedaan. Zo rond 3:30. Daar gaat het geluid ook niet van clean naar distortion. Of kun je zo'n pedaal ook nog instellen?

Nocki
18 juli 2003, 23:10
nou je kan denk ik maar dit is volledig met mijn eigen visie niet gegrondvest op ervaring met een volume pedaal voor je preamp je gain controleren. als je m in je fx loop doet niet meer. tenzij je volledig op buizen eindoversturen bouwt natuurlijk. verder kan op een cd alles met fx gedaan worden.
met mn gmajor kon ik ook dat sooprt dingen doen omdat ie tussen pre en powramp zat. dus in een soort van fxloop

Noicki

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 23:37
ah kijk. Ik snap wel wat je bedoelt ja, en eigenlijk is het ook compleet logisch: minder volume door minder input = minder gain. En dat kirk hammett trucje met het volumepedaal doet 'ie ook live, dus dat verhaal over fx op cd's gaat hier even niet op

Nocki
18 juli 2003, 23:44
nee dan gaat het met een pedaal tussen pre en poweramp...

maar ik zal het truucje even beluisteren dan weet ik waar ik het over heb... :roll:
Nocki

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 11:44
nee dan gaat het met een pedaal tussen pre en poweramp...
Nocki

Ja inderdaad... dat moet wel. Volgens mij begrijpen we elkaar al wel :)