PDA

View Full Version : Signaalverlies patchkabels



dirk1968
20 juni 2015, 22:09
Hoi luitjes,

Ik ben door me vele effecten begonnen met pedalboard te bouwen. nu heb ik van een bespeco noiseless cable en haakse jackpluggen van conrad zelf patchkabels gesoldeerd maar heb ik op sommige plekken signaalverlies, heb de kabels doorgemeten en er zit geen kortsluiting in. kan dit door de lengtes komen? of heeft iemand dit al eerder meegemaakt? ondertussen snap ik het niet meer. met van die goedkope flutkabels heb ik geen problemen. aaargh enzo.

Groeten Dirk.

barno
20 juni 2015, 22:38
Onbestaande problemen oplossen, daar komen problemen van .. :) Ik ben geen pedalenwizzard maar mij lijkt het dat er een pak belangrijkere parameters voor signaalverlies zijn dan patchkabels

Gearjunkie
20 juni 2015, 23:06
Meet eens de weerstand tussen sleeve en tip?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frits van Mourik
21 juni 2015, 00:37
Meet eens de weerstand tussen sleeve en tip?



Juist; 't kan zomaar zijn, dat je de afschermimg van geleidend plastic over 't hoofd hebt gezien;
Je bent de eerste niet (me too!) en je zult de laatste niet zijn...

pasqual
21 juni 2015, 10:48
Juist; 't kan zomaar zijn, dat je de afschermimg van geleidend plastic over 't hoofd hebt gezien;
Je bent de eerste niet (me too!) en je zult de laatste niet zijn...

Heb ik inderdaad ook gehad met het maken van eigen kabels. Dankzij dit forum achter gekomen. 100 pnt Frits:ok:. Je hebt waarschijnlijk de zwarte folie meegesoldeerd die over de kern zit en niet eerst teruggetrokken zodat die ook contact maakt. Zeer irritant!

dirk1968
21 juni 2015, 14:13
Daar heb je een goed punt die is inderdaad geen 1,8 wat het wel is op een standaard patch-kabel, heb netjes alles gestript voorgesoldeerd enzo maar toch gaat er iets mis. zou het kunnen liggen aan de kabel? heb een standaard jack kabel in stukken gehakt.

the sure thing
21 juni 2015, 14:24
Wat bedoel je met "standaard jack kabel"? Welk merk? En is het wel een mono kabel en geen stereo kabel (just checking)

En ik heb wel eens zo lang/heet gesoldeerd, dat de plug aan de binnenkant kapot ging.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heiky
3 juli 2015, 12:28
Dirk,
Als je spreekt over signaal verlies, bedoel je dan volume-drop of toon verlies?
Ik had erg last van toon verlies (tone-suck) waarbij het heldere geluid wat minder werd.
Dit is eenvoudig op te lossen met een buffer pedaal aan het begin van de pedalen reeks (een "niet" true-bypass pedaal volstaat ook vaak).
Ik heb hiervoor een Mooer Micro Buffer (65,- euro) gekocht, werkt top!