PDA

View Full Version : Marshall Blues Breaker 1



Bassant
19 juni 2015, 16:50
Hallo medegitaristen,

Ik heb wat filmpjes gezien over het oude Marshall Blues Breaker 1 pedaal.
Nu heb ik deze nog nooit in het echt gehoord, of mee gespeeld, maar ik verwacht dat het karakter van dit pedaal mij erg aanspreekt.
Weet iemand hoe ik eraan kan komen? Word dat een hele dure grap?

Groeten, Rein

Pepe
19 juni 2015, 17:31
The usual suspects. Marktplaats, 2e hands, Ebay enz.
Of het een dure grap wordt hangt af van de prijs.

Maar serieus, ik zeg toch niks nieuws?

edit, de Mooer blues crab is een copie en Mooer kennende zal het geen slecht ding zijn.

telerocker
19 juni 2015, 17:35
The usual suspects. Marktplaats, 2e hands, Ebay enz.
Of het een dure grap wordt hangt af van de prijs.

Maar serieus, ik zeg toch niks nieuws?

Ik heb mijn Guvnor I verkocht voor 90 euro. Dat is een overdrive uit dezelfde serie.
En voor de rest sluit ik me aan bij Pepe. De bekende weg en zo...

Bassant
19 juni 2015, 18:06
Beetje bekende weg ja.. maar misschien dat iemand tips heeft ofzo
Is de Mooer Blues Crap een kopie van het originele schema? of gebaseerd op..?

the sure thing
19 juni 2015, 20:21
Hou op met met het hypen van de blues breaker!!! Het is echt GEEN bijzonder pedaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk_Hendrik
20 juni 2015, 09:27
Hou op met met het hypen van de blues breaker!!! Het is echt GEEN bijzonder pedaal.


Precies. En laten we het regelmatig herhalen.

telerocker
20 juni 2015, 11:35
+1, ik heb mijn Guvnor I indertijd vervangen door een Emma Reezafratzitz. Een wereld van verschil in dynamiek en sound.

arjanb01
20 juni 2015, 11:38
Grappig hoe smaken verschillen, maar ene Gary moore had toch echt een guvnor in z'n bakkie en hij had toch geen dynamiekloze sound.

telerocker
20 juni 2015, 12:40
Grappig hoe smaken verschillen, maar ene Gary moore had toch echt een guvnor in z'n bakkie en hij had toch geen dynamiekloze sound.

The Guvnor kreeg fame doordat Gary Moore hem voor een Bluesbreaker amp zette en er zo Still Got the Blues mee opnam. Die neckpickupsound van dat nummer kun je overigens met een hoop pedaaltjes bereiken. Dat Gary er een mooie sound uithaalde, is niet echt verbazingwekkend. Hij was een geweldige player en het is ongetwijfeld in een goede studio opgenomen.

Ik heb jaren met de Guvnor gespeeld en vond het altijd een prima pedaal, met name voor solo's. Totdat ik de Reeza kocht. Is toch meer amplike en als standalone overdrive/distortion overtuigender. Meer harmonischen, betere crunch, reageert gevoeliger op je aanslag, etc.

Harald
20 juni 2015, 13:16
Ik heb nog ergens een bluesbreaker II rondslingeren. Weet niet of dat ook mag. Uiteraard schijnt de oude veel beter te zijn...

Bassant
22 juni 2015, 01:28
Kwam bij de Blues breaker terecht nadat ik zag dat dit pedaal het main geluid is van Jett Rebel, ondanks dat hij niet de meest bijzondere versterkers gebruikt klinkt hij allesbehalve beroerd.
Ik geloof dat hij de blues breaker veel gebruikt in combinatie met een compressor.

Ramonneke
27 juni 2015, 17:19
De JHS Morning Glory is gebaseerd op de BB, althans daar adverteren ze mee... marketing natuurlijk. Op YouTube zijn er goede demo's van en vergelijkingen. Ik heb die 'oude' BB, maar momenteel niet op mijn pedalboards. Zal vast een reden voor zijn. Hij klinkt niet verkeerd hoor, maar speciaal is hij ook weer niet. Hangt natuurlijk ook af aan wat voor amp en gitaar de BB hangt. In combinatie met mijn jaren 60 Fender amps klinkt hij goed. Maar op een goedkope transistor versterker klinkt het weer heel anders.

En bij echte goede players (bijv Gary Moore) klinkt elk pedaal goed. Dat zit gewoon in de vingers. Zorg er voor dat je basis setup goed is: goede tube amp, gitaar én speaker.

the sure thing
27 juni 2015, 22:37
Ramonneke: dank voor je terechte nuanceringen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rick trodat
28 juni 2015, 08:47
Ik ben geen gary moore expert maar ik heb alle concerten die er op dvd zijn van hem gezien en 1x live gezien. Er zijn gitarisyen die hun drive uit de versterker halen en er zijn gitarisyen die dit doen met pedalen. Gary moore was iemand uit de eerste categorie. Zijn amps stonden belachelijk kneiterhard met belachelijk veel treble. Let eens op de oneindige sustain die hij soms had. Still got the blues op de plaat was zoiezo een andere amp dan hij later gebruikte. Met het volume die hij gebruikte zo een booster al genoeg zijn geweest.

the sure thing
28 juni 2015, 23:19
... Zoals gezegd: de bluesbreaker kan aan de kant 😀


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk