PDA

View Full Version : Opruiming wegens verhuizing: welke gitaar te houden?



mtk1984
17 juni 2015, 11:49
Beste allemaal,

We gaan binnenkort verhuizen en ik heb in ons nieuwe huis helaas geen kamer meer waar ik mijn gitaren kwijt kan. Daarom ga ik terug naar één elektrische en één akoestische gitaar. Ik twijfel nu enorm welke elektrische gitaar ik wil behouden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van een keuze.

De keuze gaat tussen mijn Gibson Les Paul Studio 50s Tribute Humbuckers en mijn Epiphone Custom Ebony. Laat hierbij de pick-ups niet meetellen: ik ben van plan deze te vervangen (welke gitaar ik ook kies) door Slash Seymour Duncans. Ik weet zelf gewoonweg niet welke gitaar van de twee is voorzien van het beste kabelwerk, beste podmeters, hout (en alle andere dingen die ik nu vergeet) etc.

Ik heb hier helaas te weinig verstand van om een goed onderbouwde keuze te maken, vandaar dat ik mijn vraag bij jullie neerleg. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Mike

wietse
17 juni 2015, 12:02
ik zie het probleem niet, hang ze gewoon beide aan de muur, het gaat maar om 2 gitaren geen 60 zoals bij mij.

mtk1984
17 juni 2015, 12:05
Ik ga de twee die ik over hou op twee standaarden neerzetten (dat krijg ik er net doorheen bij de vrouw ;)) maar dus niet meer aan de muur zoals ik nu heb. Vandaar dat ik echt maar één van de twee wil houden. Ben benieuwd of iemand een idee heeft welke en of er eentje superieur is op de genoemde vlakken.

Tabula Rasa
17 juni 2015, 12:11
Twee gitaren? Is de vrouw de deur uit doen geen optie?




:-)

mtk1984
17 juni 2015, 12:12
Haha dan gaat mijn zoontje mee en daar heb ik zelfs al mijn gitaren voor over hoor ;).

Hotpepper01
17 juni 2015, 12:28
Doe ze allebei weg een koop een mooie Gibson Les Paul ban een hoger level er voor terug ? Eentje die helemaal naar je zin is, bijvoorbeeld een standaard, classic of traditional. Hoef je ook niet te kiezen tussen je huidige twee.

Tabula Rasa
17 juni 2015, 12:29
Oke, oke, goed verhaal. Heb je geen loze ruimte zoals hoekje in een gangkast, onder een bed of bank? Zelf had ik vroeger een aantal gitaren in hoezen onder twee banken. Werkt ook prima. Bovenop bovenkasten kan ook. Meeestal heb je hoog meer ruimte dan op het vloeroppervlak.

Tunes
17 juni 2015, 12:29
"krijg 2 gitaren er net door"

EN

"de vrouw"

Mensen die hun vrouw of vriendin "(moeders) de vrouw" noemen zouden ze alle gitaren af moeten pakken en hebben de relatie die ze verdienen.

Na vooruit een smiley :makeup: maar ik meen het wel.

Danieldg
17 juni 2015, 12:41
? Gewoon de gitaar die je het leukste vindt spelen/klinken..

mtk1984
17 juni 2015, 12:48
Persoonlijk vind ik het wel heel bijzonder wat er in dit topic gebeurt. Ik vraag heel specifiek: mijn Gibson Les Paul Studio vs mijn Epiphone Les Paul Custom Ebony - welke is er beter wanneer ze beide dezelfde pick-ups zouden hebben.

Vervolgens krijg ik van maar een paar mensen inhoudelijk antwoord en de rest gaat me vragen stellen als waarom zou je niet beide houden... Dan ben ik nog zo netjes om gewoon een beetje grappend antwoord te geven en krijg dan vervolgens weer commentaar over mijn relatie etc.

Het spijt me zeer maar ik vraag hier niet om commentaar op mijn leven of om verantwoording te moeten afleggen waarom ik maar één van de twee wil houden. Ik vraag welke van de twee beter is. Graag on-topic dus en onthou je van commentaar op mijn leven waar ik helemaal niet om vraag. Daar ben ik niet in geïnteresseerd.

Wel wil ik even de mensen bedanken die proberen inhoudelijk mee te denken; beide verkopen en een duurder model kopen vind ik nou bijvoorbeeld een slimme gedachte. Toch ben ik vooral nog steeds benieuwd welke van mijn huidige twee te prefereren is.

Tabula Rasa
17 juni 2015, 12:59
Voor veel van ons is het waarschijnlijk moeilijk te begrijpen waarom je er maar twee zou houden door plaatsgebrek. Maar de keus is gemaakt. Dan zou ik puur kijken naar welke het lekkerst speelt en klinkt. Deze houden en eventueel finetunen met elementen. Je klinkt redelijk vastberaden, dus mogelijk zal je die twee lang houden. In dat geval zou ik nieteens kijken naar zaken als restwaarde of dat ie makkelijk verkoopbaar moet zijn. Welke het lekkerst speelt kan je alleen zelf bepalen.

okeeee
17 juni 2015, 13:00
Persoonlijk vind ik het wel heel bijzonder wat er in dit topic gebeurt. Ik vraag heel specifiek: mijn Gibson Les Paul Studio vs mijn Epiphone Les Paul Custom Ebony - welke is er beter wanneer ze beide dezelfde pick-ups zouden hebben.

daar kan imho alleen jij antwoord op geven
"beste gitaar" is puur subjectief en hoeft helemaal niks bouwkwaleit,ect te maken te hebben

Sander-H
17 juni 2015, 13:02
Ok, maar hoe kunnen wij die keuze nou maken voor jouw? Je weet toch zelf wel welke je het fijnste vind spelen?
Verkoop de gitaar waar je het minst vaak op speelt, ongeacht merk of "kwaliteit".

Edit: haha, drie keer ongeveer dezelfde reactie tegelijkertijd.

Tabula Rasa
17 juni 2015, 13:04
Heb je de middelen om eerst de set Seymour Duncans te kopen? Dan.misschien eerst de set kopen en in beide gitaren proberen? Kan.zijn dat de."mindere" gitaar met die set juist de beste blijkt.

mtk1984
17 juni 2015, 13:06
Dat begrijp ik volkomen. Probleem is echter dat de Epiphone op dit moment gewoon inferieur klinkt ten opzichte van de Gibson, maar dit komt puur door de elementen. Die zijn gewoonweg stukken beter dan die in de Epi. Maar daar ik de pups wil vervangen kan ik niet inschatten of de Epi daarna ook nog steeds minder zou klinken. Qua hoe ze spelen; tja ik heb met beide veel gespeeld en vind beide best heel prettig. Ook vind ik beide gitaren even fraai, dus daar hangt het ook niet van af.

Vandaar ook mijn vraag welke van de beide op technisch vlak, op gebied van materiaalgebruik etc, superieur is wanneer deze van dezelfde pups zijn voorzien. Ik kan dat heel moeilijk bepalen, maar misschien weet iemand hier dat?

mtk1984
17 juni 2015, 13:08
Ja dat zou een optie zijn! Maar ik ben helaas niet zo van het "zelf installeren" van de pups. En de bedragen die de winkels bij mij om de hoek rekenen vind ik een beetje lachwekkend tbh om een paar keer heen en weer te wisselen... Misschien toch maar zelf een soldeerbout halen dan?

Tabula Rasa
17 juni 2015, 13:11
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al. Prijs vs kwaliteit zal bij beiden ongeveer gelijk zijn denk ik. Check mijn vorige post. Dat zou bij mij in ieder geval in jpuw situatie de doorslag geven.

okeeee
17 juni 2015, 13:12
soort van objectieven test is
welke je "akoestisch het best vindt klinken"
dan wordt het alleen lastig om keuzes in pickups te maken

Tabula Rasa
17 juni 2015, 13:13
Je kan qua solderen niet veel fout doen. Je haalt bij ieder element alleen de massa en het signaaldraadje los. Potmeters en de rest van de zooi kan je zo laten zitten. Heeft wel wat invloed, maar minder dan de elementen zelf. Je soldeert dus 4 puntjes los en 4 puntjes weer vast.

MikeD
17 juni 2015, 13:23
speculerend op het merk snobisme en de immer stijgende nieuwprijzen van Gibson: houd die Gibson Studio 50's. Die klinkt nu al beter zeg je....misschien is -ie dus gewoon sowieso al 'beter' . En blijkbaar heb je qua feel van beide gitaren zelf geen voorkeur ... verwacht overigens niet dat andere elementen zoals de SeymourDuncan's een toverstafje zijn en de Epi tot hemelse hoogten zullen verheffen. ik heb vanaf nieuw een 70's Epiphone Scroll gehad en het is nooit m'n favoriet geworden ondanks dat ik er een voor mijn doen destijds poepduur Bill Lawrence element in propte ... De verdere kwaliteit (-s verschillen) kan je het best zelf beoordelen.

Rizz
17 juni 2015, 13:29
Ach, geen antwoord op je vraag, maar herken het wel.. Wij gaan binnen kort ook verhuizen en ook wij hebben de afspraak 2 gitaren in de woonkamer. Snap het wel, 6 akoestische bakbeesten is wat veel.. Maar dan nog hou ik ze, iig die ik het fijnst vind. Er is altijd wel een plekje in huis waar ze kunnen staan/liggen zonder dat ze in de weg liggen. Het lijkt me hoe dan ook een lastige keus..

Dan zou ik ook gaan voor degene die mij het meest bekoort. Er zijn trouwens zat mensen op dit forum die je wel even met dat soldeerklusje kunnen helpen hoor.. Allemaal een grote bek, maar een klein hartje en over het algemeen bereidwillig om ff te helpen.. Is nog gezellig ook.. ;) Ik niet overigens, ik steek je gitaar in de fik met de soldeerbout.. (iets met ogen zien, handen slopen ofzo) Dan is de keuze iig wel makkelijk gemaakt.. :D Handig is dan om je woonplaats te vermelden..

Kim Wilson
17 juni 2015, 13:29
Je hebt helemaal gelijk, je hoeft je niet te verantwoorden. Ik heb ooit (jaaaren geleden) een soortgelijk bericht geplaatst, waar Tunes (toen nog onder een andere naam) een soortgelijke reactie op gaf. Blijkbaar zit daar een trauma of zo. Ik zou me daar verder niks van aantrekken. Zo werkt het in een relatie. Beetje geven en nemen, niks mis mee. Het is ook niet zo dat je alle gitaren weg moet doen.

Dat begrijp ik volkomen. Probleem is echter dat de Epiphone op dit moment gewoon inferieur klinkt ten opzichte van de Gibson, maar dit komt puur door de elementen.

...

Vandaar ook mijn vraag welke van de beide op technisch vlak, op gebied van materiaalgebruik etc, superieur is wanneer deze van dezelfde pups zijn voorzien. Ik kan dat heel moeilijk bepalen, maar misschien weet iemand hier dat?
Het is maar de vraag of die inferieuriteit aan de elementen ligt. Probeer ze eens akoestisch (dus onversterkt), daaraan kun je al wel het karakter van een gitaar afleiden. Klinkt die Gibson dan nog beter?

Verder is het schier onmogelijk om de kwaliteit van beide gitaren te beoordelen zonder ze ooit gezien te hebben, nog los van persoonlijke voorkeur. Het ene plak mahonie is het andere niet. Als je net een pareltje van een Epiphone te pakken hebt en een wat mindere Gibson, zou de Epi beter kunnen zijn.

Maar laten we eerlijk zijn, van de Gibson mag wel worden verwacht dat dat de betere is. Dat is immers het duurdere merk van het concern. Ook denk ik dat de Gibson waardevaster zal zijn dan de Epi. Puur op gevoel zou ik zeggen dat je de Gibson moet houden, maar zoals gezegd, die keuze is maar heel broos onderbouwd.

mtk1984
17 juni 2015, 13:31
Oké dan neig ik op dit moment naar de Gibson, want die klinkt op dit moment echt stukken beter. De helderheid is veel groter terwijl de Epi voor mijn gevoel wat nasaler en doffer klinkt. De verschillende klanken klinken gewoon minder door bij het aanslaan van een akkoord. Ik overweeg nog wel de test te doen met in beide gitaren dezelfde elementen stoppen, maar dan moet ik even mijn "angst" overwinnen om zelf weer te gaan solderen. Laatste keer dat ik dat deed was op de middelbare school alweer 17 jaar geleden ;).

Feter
17 juni 2015, 13:33
De Gibson houden.
Simple as that.
Zeker als ze qua spelen voor jou niet verschillen.
Van de Gibson mag je inderdaad betere kwaliteit verwachten en de waarde zal niet dalen. Eerder in de loop der jaren stijgen.

mtk1984
17 juni 2015, 13:34
Dank jullie wel allemaal voor deze, in mijn ogen in ieder geval, goed onderbouwde ideeën. Blijft een moeilijke keuze (heb bij al mijn gitaren ook gewoon een soort nostalgisch gevoel) maar soms moet je nou eenmaal keuzes maken. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik ben zoals gezegd wel richting de Gibson gaan neigen. Ik probeer ze binnenkort ook allebei even akoestisch. Kijken of ik dan iets merk aan verschil.

denis.hermans
17 juni 2015, 13:39
Als de Gibson beter klinkt en de epi niet qua "speelgevoel" aanzienlijk beter is of geen bijzondere emotionele waarde heeft , lijkt het mij vrij duidelijk dat de Gibson de voorkeur verdient om te blijven. Deze laatste lijkt me ook waardevaster.

Maar alleen jij kan beslissen natuurlijk....

Tunes
17 juni 2015, 13:51
Persoonlijk vind ik het wel heel bijzonder wat er in dit topic gebeurt. Ik vraag heel specifiek: mijn Gibson Les Paul Studio vs mijn Epiphone Les Paul Custom Ebony - welke is er beter wanneer ze beide dezelfde pick-ups zouden hebben.

Vervolgens krijg ik van maar een paar mensen inhoudelijk antwoord en de rest gaat me vragen stellen als waarom zou je niet beide houden... Dan ben ik nog zo netjes om gewoon een beetje grappend antwoord te geven en krijg dan vervolgens weer commentaar over mijn relatie etc.

Het spijt me zeer maar ik vraag hier niet om commentaar op mijn leven of om verantwoording te moeten afleggen waarom ik maar één van de twee wil houden. Ik vraag welke van de twee beter is. Graag on-topic dus en onthou je van commentaar op mijn leven waar ik helemaal niet om vraag. Daar ben ik niet in geïnteresseerd.

Wel wil ik even de mensen bedanken die proberen inhoudelijk mee te denken; beide verkopen en een duurder model kopen vind ik nou bijvoorbeeld een slimme gedachte. Toch ben ik vooral nog steeds benieuwd welke van mijn huidige twee te prefereren is.

Sorry :makeup: maar jij bent echt de enige die kan beslissen.
Het ging mij niet om je relatie, het ging mij om "de vrouw".
enige wat je kan zeggen, de gibson blijft meer waard.

Tunes
17 juni 2015, 13:52
Je hebt helemaal gelijk, je hoeft je niet te verantwoorden. Ik heb ooit (jaaaren geleden) een soortgelijk bericht geplaatst, waar Tunes (toen nog onder een andere naam) een soortgelijke reactie op gaf. Blijkbaar zit daar een trauma of zo. Ik zou me daar verder niks van aantrekken. Zo werkt het in een relatie. Beetje geven en nemen, niks mis mee. Het is ook niet zo dat je alle gitaren weg moet doen.

Het is maar de vraag of die inferieuriteit aan de elementen ligt. Probeer ze eens akoestisch (dus onversterkt), daaraan kun je al wel het karakter van een gitaar afleiden. Klinkt die Gibson dan nog beter?

Verder is het schier onmogelijk om de kwaliteit van beide gitaren te beoordelen zonder ze ooit gezien te hebben, nog los van persoonlijke voorkeur. Het ene plak mahonie is het andere niet. Als je net een pareltje van een Epiphone te pakken hebt en een wat mindere Gibson, zou de Epi beter kunnen zijn.

Maar laten we eerlijk zijn, van de Gibson mag wel worden verwacht dat dat de betere is. Dat is immers het duurdere merk van het concern. Ook denk ik dat de Gibson waardevaster zal zijn dan de Epi. Puur op gevoel zou ik zeggen dat je de Gibson moet houden, maar zoals gezegd, die keuze is maar heel broos onderbouwd.

Neuh geen trauma, meer een verbazing.
Geven en nemen en daarna weg MOET doen, sorry het is nog steeds verbazing.

benwave
17 juni 2015, 14:03
De man stelt een simpele vraag en krijgt dus een simpel antwoord.
Gewoon de Gibson houden

Pepe
17 juni 2015, 14:22
Wel, daar kan je op wachten als je op een forum vraagt, welke, de Gibson of Epiphone en de Gibson klinkt beter.
Ik heb wel eens in de situatie gezeten dat ik onmogelijk al mijn gitaren bij me kon houden dus die heb ik tijdelijk ergens gestald. Dan ruil je af en toe een gitaar om, dat is zelfs leuk.
Als het geen geld kwestie is, is het een beetje onzin om iets weg te doen waar je aan gehecht bent.
Als je met een pistool op je borst maar 2 gitaren MAG hebben zou ik zeker ervoor zorgen dat het ook twee geweldige gitaren zijn. Die akoestiek, dat wordt dan een J45 en die elektrische... hmm... mogelijkheden....

Buxtra
17 juni 2015, 14:38
On topic: Barry Gibbs

Of topic; standaard voor 3 gitaren kopen en aangeven dat standaards voor 2 niet bestaan, nooit gemaakt zijn en ook nooit gemaakt zullen worden. Koest maar weer.

Feter
17 juni 2015, 15:32
On topic: Barry Gibbs

Of topic; standaard voor 3 gitaren kopen en aangeven dat standaards voor 2 niet bestaan, nooit gemaakt zijn en ook nooit gemaakt zullen worden. Koest maar weer.

Waar zit de like knop?

vulvasonic
18 juni 2015, 02:54
Welke gitaar vindt jouw vrouw het mooist?

Dutch66
18 juni 2015, 08:44
welkom op het VIVA forum....

MikeD
18 juni 2015, 09:58
Welke gitaar vindt jouw vrouw het mooist?... ik weet dat sommige mensen hun gitaar net als hun huisdier menselijk eigenschappen toedichten maar ik heb nog nooit gehoord van een gitaar die een vrouw mooi vindt. Ooh je bedoelt dat de vrouw een gitaar mooi moet vinden??? Voor mijn vrouw is het een pot nat, die kan ze nauwelijks uit elkaar houden....maar wanneer ik speel, heeft ze absoluut voorkeur voor de SG Special 60's tribute....

motorhan
18 juni 2015, 10:18
Ik denk dat ik ze beide te koop zou zetten en dan bekijken waar de meeste vraag en opbrengst voor is. en dan kun je nog beslissen wat je doet.

Kijk eerst eens of er belangstelling en voor welke prijs er is. en krijg je voor beide een bod waar je tevreden mee bent dan kies je zoals eerder gesuggereerd voor een nieuwe gitaar met de specificaties die jij wil, en die je lekker vind spelen.

Je kan het zo moeilijk maken als je wilt.

Veel succes met je uiteindelijke keuze
Han

jan jansen
18 juni 2015, 17:10
Beste allemaal,

We gaan binnenkort verhuizen en ik heb in ons nieuwe huis helaas geen kamer meer waar ik mijn gitaren kwijt kan. Daarom ga ik terug naar één elektrische en één akoestische gitaar. Ik twijfel nu enorm welke elektrische gitaar ik wil behouden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van een keuze.

De keuze gaat tussen mijn Gibson Les Paul Studio 50s Tribute Humbuckers en mijn Epiphone Custom Ebony. Laat hierbij de pick-ups niet meetellen: ik ben van plan deze te vervangen (welke gitaar ik ook kies) door Slash Seymour Duncans. Ik weet zelf gewoonweg niet welke gitaar van de twee is voorzien van het beste kabelwerk, beste podmeters, hout (en alle andere dingen die ik nu vergeet) etc.

Ik heb hier helaas te weinig verstand van om een goed onderbouwde keuze te maken, vandaar dat ik mijn vraag bij jullie neerleg. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Mike


het is heel simpel: verkoop al die dingen die je nu hebt en koop 1 of meerdere telecasters. Die kan je overal neergooien desnoods onder je bank, in je schuur of waar dan ook. Stof eraf vegen, stemmen en spelen maar...ze doen het altijd....

Scarface
18 juni 2015, 17:36
het is heel simpel: verkoop al die dingen die je nu hebt en koop 1 of meerdere telecasters. Die kan je overal neergooien desnoods onder je bank, in je schuur of waar dan ook. Stof eraf vegen, stemmen en spelen maar...ze doen het altijd....

Jouw vraag is voor mij heel moeilijk,ik ben zo'n figuur die geen gitaren kan verkopen en kiezen kan ik al helemaal niet.
Net een wijf....:soinnocent:

Maar jan jansen heeft wel een goeie oplossing..

Groet,
Marco

Tupelo
18 juni 2015, 17:54
Als 't echt een ruimte dingetje is, en je hebt niet 'extra geld' nodig, dan zou ik fijn de Gibson houden.
Die brengt bij verkoop het meeste op, eigenlijk juist reden om ff vast te houden, tot je er over zoveel jaar een lul verhaal over kunt houden hoe deze beter is dan alle nieuwe, omdat er tegen die dag, met dat licht, vast wel een verhaal over te vertellen valt hoe Gibson anno dan zuigt, en oudere Gibsons (laat jij die net hebben) da bomb zijn.

Die Epiphone kan je afschrijven, vang je een paar honderd euro voor, en dan ben je 'm kwijt.
Of je er nu aan vasthoudt of niet, meer of iets beters dan een Epiphone gaat het niet worden, ongeacht welke emotionele waarde dat ding voor jou vertegenwoordigt, ongeacht wat je er voor pups in duwt.
Op die Gibson heeft dat nog toegevoegde waarde, wellicht zelfs 'inclusief' bij verkoop.
Een Epiphone met Seymour Duncans, blijft een Epiphone, zou je het ding later eens weg willen doen.

Stick to the brand. :)

okeeee
18 juni 2015, 20:57
in principe heeft tuup gelijk
maar je weet nooi wanneer de g en f buble ploft
denk ff aan puma en adididas tot Phil Knight langs kwam
voetballers met roze schoenen
wie had dat ooit gedacht ?

harrie-beton
19 juni 2015, 09:23
Kwestie van smaak. Wij kunnen niet bepalen welke gitaar je moet houden. Ik snap het hele probleem ook niet, in de tijd dat ik klein woonde hingen mijn gitaren aan beugels op de muren, vrij hoog (baby proof).

Mijn beleid thuis is, ik ben geen verzamelaar en bewaar alleen gitaren waar ik op speel met plezier. Ik heb er 7.

MikeD
19 juni 2015, 09:29
Nu de conclusie lijkt wel duidelijk:de meeste stemmen luiden: Gibson houden; Epiphone eruit.... kan je daar nou wat mee?

Rogueny
19 juni 2015, 10:55
Het houtwerk bij de Gibson wordt zorgvuldiger gekozen dat die bij de epiphones. Wat dat betreft zou je, als je in beide gitaren even dezelfde elementen zou proppen, het beste geluid uit de Gibson moeten krijgen. Maar ja, het hangt maar net van de plank af. Wat waarde betreft alle lui hier wel gelijk. Gibson is gewoon waardevaster.

Zonno
19 juni 2015, 12:02
Ik heb twee gitaren op mijn werk staan. Scheelt weer ruimte thuis. Maar ja, op het werk hebben we dan ook een coverbandje.

grayfink
19 juni 2015, 12:14
Vrouw inruilen voor een minder bazig type?

muziekschuur
19 juni 2015, 12:22
Vrouw inruilen +1!

D3nnis
19 juni 2015, 13:03
Ik ben bang dat je, vooral omdat je zelf schrijft dat je twijfelt welke te houden, achteraf, over een jaar of zo, tóch spijt krijgt dat je die ene weggedaan hebt.
Dus ik zou voor een ander huis, of voor de aanschaf van een zeecontainer gaan :)

Mr.Fingers
19 juni 2015, 13:52
Wat creatief zagen en plakken, zeg ik u!

http://www.abalonevintage.com/1959_gibson_eds-1275_double_neck_12_string_guitar_twin_black_widow .jpg

Noid
19 juni 2015, 14:58
Gibson houden.

fred dons
19 juni 2015, 15:51
als je de cash niet nodig hebt, 1 van de 2 gitaren in semi-permanente bruikleen geven aan 1 van je vrienden en zodra 1 van je kinderen groot genoeg is de gitaar aan hem of haar geven

Malle Eppie
19 juni 2015, 20:22
Koop een goede koffer en stop daar 1 van de 2 gitaren in. Vervolgens wissel je ze om de 1, 2, weet ik hoeveel weken. 1 gitaar hang je naast de akoestische aan de muur, de ander ligt netjes in een koffer onder de bank/bed of staat in de kledingkast/proviantkast, noem maar op.

Of verkoop 1 van de 2 en ga over een jaar of 8 zeuren dat je die ene NOOIT weg had moeten doen....

RS-Rik
19 juni 2015, 23:11
Koffer en onder het bed leggen is een goed alternatief voor in het zicht bewaren. Zo vond ik ooit nog een Flying V die ik kwijt was

Tupelo
20 juni 2015, 14:18
TS is er al lang vandoor, en kijkt hier niet meer vermoed ik. :)
Wat gevonden gitaren betreft.
Mijn Hofner 457 heb ik geruild tegen een Gibson the Paul, verhaal luidt dat die gitaar op een zolder onder een deken vandaan is gekomen bij een opa of overgrootvader ofzo.
Ding was mint, maar heeft toch geleden, heb bij mijn Luthier de toets moeten laten vlakken.
Mijn Mustang een beetje eenzelfde verhaal.
Beetje een Satudarah figuur, met allerlei zaakjes en handeltjes, bluesmuzikant, op een gegeven ogenblik op een Pre CBS strat geraakt (compleet gemodificeerd, met Floyd en al :D ), en toen vergeten dat hij vroeger op een Mustang speelde, tot hij een keer het matras optilde.
Tenminste zo, luidt het verhaal.
Denk je misschien "hij is gejat"; dude had foto's uit vervlogen jaren, waarop hij afgebeeld staat met zijn Mustang.
Hij was 't echt vergeten kennelijk.
Daaraan zat gelukkig minder werk.

Erik de Perik
20 juni 2015, 18:17
TS is er al lang vandoor, en kijkt hier niet meer vermoed ik. :)
Wat gevonden gitaren betreft.
Mijn Hofner 457 heb ik geruild tegen een Gibson the Paul, verhaal luidt dat die gitaar op een zolder onder een deken vandaan is gekomen bij een opa of overgrootvader ofzo.
Ding was mint, maar heeft toch geleden, heb bij mijn Luthier de toets moeten laten vlakken.
Mijn Mustang een beetje eenzelfde verhaal.
Beetje een Satudarah figuur, met allerlei zaakjes en handeltjes, bluesmuzikant, op een gegeven ogenblik op een Pre CBS strat geraakt (compleet gemodificeerd, met Floyd en al :D ), en toen vergeten dat hij vroeger op een Mustang speelde, tot hij een keer het matras optilde.
Tenminste zo, luidt het verhaal.
Denk je misschien "hij is gejat"; dude had foto's uit vervlogen jaren, waarop hij afgebeeld staat met zijn Mustang.
Hij was 't echt vergeten kennelijk.
Daaraan zat gelukkig minder werk.

TS is al verhuisd, denk ik ;)
Maar moest je de toets van een The Paul laten vlakken? Da's toch ebben, zou wat moeten kunnen lijden. De finish van de hals heb ik er, in de korte tijd dat ik er eentje had, gedeeltelijk al afgespeeld.

mtk1984
8 juli 2015, 09:11
TS is er nog hoor ;). Ben inderdaad net verhuisd. Heb de gitaren voorlopig nog beide in bezit. Overweeg de Epi weg te doen en er Slash pups voor te halen en in de Gibson te laten zetten. De Gibson had toen ik hem net kocht zo'n ontzettende indruk op me gemaakt met de helderheid en klank vergeleken met de Epiphone dat ik me, zoals meerdere mensen in de topic ook aangegeven, niet kan voorstellen dat alleen nieuwe pups het verschil gaan maken.

Dank allemaal voor het meedenken en tot een volgende keer! :)