PDA

View Full Version : Wat is het verschil??



Bram46
17 juni 2015, 07:42
Beste allemaal,

Ik speel gewoon thuis in mijn uppie, dus gewoon voor de lol.

Momenteel heb ik een Fender Classic 50's stratocaster FR MIM en speel o.a. diverse Shadows nummers.
Omdat ik op een andere locatie ook een beetje muziek wil maken wil ik er dus een tweede gitaar bij kopen.

Omdat het soundje van mijn huidige gitaar, voor mij erg lekker klinkt, wil ik eigenlijk zo'n zelfde in een andere kleur of een Standard maar dan met hetzelfde soundje.

Is er verschil tussen deze onderstaande twee, en dan bedoel ik niet de prijs.
http://www.music-shop-hofmann.de/fender-mexico-50-s-stratocaster-2ts-w

http://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/fender-classic-series-50s-stratocaster-2-color-sunburst-mn

Verder, kan iemand mij vertellen wat het verschil is met een Fender Standard en de Classic 50's series.

Als ik dus exact het geluid wil hebben van de Classic50's series, is het dan ook mogelijk om een standard te kopen.

Ik vraag dit om geen miskoop te doen.

Bedankt, Bram

Tabula Rasa
17 juni 2015, 08:07
Lijken beide redelijk identiek. Kijk ff op andere sites voor uitgebreide specs. Met name halsprofiel, type fretdraad en toets radius wil je vergelijken.

MikeD
17 juni 2015, 08:24
Wat Tabula bedoelt om te vergelijken, lijkt mij dit:

http://intl.fender.com/en-NL/guitars/stratocaster/standard-stratocaster-maple-fingerboard-black-no-bag/

http://intl.fender.com/en-NL/guitars/stratocaster/classic-series-50s-stratocaster-maple-fingerboard-2-color-sunburst/

Bram46
17 juni 2015, 08:26
Hai Tabula Rasa,

Dat is volgens mij niet echt mogelijk omdat iedereen in de titel van het artikel wel iets anders heeft staan en dan weet ik niet meer of het wel om dezelfde gitaar gaat.
Zo praat Hoffman over: Fender Mexico 50 S STRATOCASTER 2TS W
en Bax over : Fender Classic Series 50s Stratocaster 2-Color Sunburst MN

En weer anderen gebruiken ook weer wat anders, vandaar mijn vraag of jullie kenners kunnen beamen of de twee gitaren van de twee linken identiek zijn.

Bram

Tabula Rasa
17 juni 2015, 08:29
Vhals, c hals, 7.25 inch tov 9.5 radius, medium jumbo frets tov kleine fretjes. Totaal andere beleving tijdens het spelen.

Bram46
17 juni 2015, 08:29
Hallo MikeD

Ja dat heb ik dus ook wel gedaan maar er staat bv dat beide 3 SSS pickup's hebben maar niet welk type of zo.
Ik bedoel te vragen of iemand kan bevestigen of het geluid van de standard gelijk is aan die van de classic 50's.

Maar als de gitaren van de twee linken identiek blijken te zijn, dan ga ik voor zeker en koop ik die in Duitsland voor 599.

Bram46
17 juni 2015, 08:31
@Tasbula, en dan heb je het over het verschil tussen de standard en de classic neem ik aan.
Dan valt de standard af en ga ik voor de classic 50's.

Ik ben geen techneut maar heb wel, volgens anderen, een (schijnt) erg goed gehoor.

Zo staat er bij de ene link
Pickups 3 Vintage Style Single-Coil Strat® Pickups with Alnico Magnet Pole

en bij de andere
single coil (passief)

Tabula Rasa
17 juni 2015, 08:43
Ik heb se twee van MikeD vergeleken

Bram46
17 juni 2015, 08:54
Dank je Tabula, dan valt dus de Standard af en gaat het dus nog over de twee linken die ik in mijn openingspost gaf.
Ik ben druk aan het rondkijken maar volgens mij zijn ze gelijk al zie ik wel dat bij de specs de pickup's iets anders worden genoemd.

Zo staat er bij de ene link
Pickups 3 Vintage Style Single-Coil Strat® Pickups with Alnico Magnet Pole

en bij de andere
single coil (passief)

Kan iemand mij vertellen wat hieraan het verschil is?

Bram

Mr.Fingers
17 juni 2015, 09:10
Die twee van in de link zijn identieke gitaren (beiden de "Classic '50" stratocaster). Hoe ze die pickups noemen hangt van winkel tot winkel af. Het zijn gewone passieve singlecoil pickups, met een vintage voicing. Ze klinken goed, maar zijn zeker niet speciaal.

Maareh, twee identiek dezelfde gitaren, afgezien van het kleurtje... Zou je dan niet "een ander sausje" willen? Ik zeg maar iets: de "Classic '60 (http://intl.fender.com/en-BE/guitars/stratocaster/classic-series-60s-stratocaster-rosewood-fingerboard-3-color-sunburst/)" (ook in zwart, Lake Placid Blue & Candy Apple Red). Qua feel zijn die gitaren hetzelfde, maar de '60 heeft een rosewood toets, en Hank Marvin heeft dat ook (https://www.youtube.com/watch?v=4j9fJbkzheY) gebruikt.

jan7
17 juni 2015, 09:15
De specs bij Bax-shop zitten er nog wel eens naast.
Althans, de 'Productkenmerken' kloppen soms niet maar de 'Productspecificaties' wel. De 'Productspecificaties' lijken een copy-paste van de officiële site.
Zo zag ik bij de Squier jazzmaster als element en brugtype P90 en tunomatic(sic). Beide onjuist.
http://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaar/squier-vintage-modified-jazzmaster-sonic-blue-rw

Ik ben geen Fender kenner en kan het dus niet met zekerheid beamen maar volgens mij zijn de gitaren uit je eerste twee links identiek.


Maar als de gitaren van de twee linken identiek blijken te zijn, dan ga ik voor zeker en koop ik die in Duitsland voor 599.
Als je bij Bax-shop op 'Goedkoper gezien?' klikt, kan je die andere site doorgeven en dan krijg je een e-mail waarin ze de gitaar tegen dezelfde prijs aanbieden.

Veel gitaren zijn het afgelopen jaar aardig in prijs zijn gestegen. Ik denk dat kleinere shops nog wat 'oude' voorraad hebben liggen die ze tegen de 'oude' prijzen verkopen en dat de shops met veel turnover zoals Bax en Thomann al adverteren tegen de nieuwe hogere prijzen.

Bram46
17 juni 2015, 09:40
Hallo Mr Fingers, natuurlijk heb ik die 60's ook zien staan en kwa kleur meer mogelijkheden. Sta er ook wel voor open.
Maar het gaat mij echt om de sound. Klinkt zo'n 60's series dan net als een 50's?

Ik heb ook een ZOOM G7.1ut plus EFTP patches en de sound van deze setting komt dichtbij.

Nogmaals, van al die specs heb ik geen kaas gegeten en zegt me eigenlijk niet zoveel.
Onlangs nog een gitaartje gekocht en weer snel weggedaan omdat het jumbo-frets had.
Nooit geweten wat dat waren totdat je er op speelt. Voor anderen misschien je van het maar voor mij absoluut niets.

Bram46
17 juni 2015, 09:48
Nou Jan7, dan zal ik je eens een verhaaltje vertellen.
Ik heb ook een VOX NT15C1 Combi staan en dat klinkt erg lekker.
Nu wilde ik er exact zo een bij en die kost momenteel bij BAX 399, Ook bij Thomann kost die 399.
Nu zag ik bij Thomann ook een aanbieding van de NT15C1-CL, jawel de classic met bruin doek en goedkleurig VOX logo.
Ik heb dit dus gemeld bij BAX, en ondanks dat ze zeggen de goedkoopste te willen zijn was dat dus niet waar want ze deden niets aan die prijs. Bij Thomann is die aanbieding inmiddels weg, want die ene die ze hadden heb ik nu voor 399 dus thuisbezorgd.
Dus dat Bax de prijzen aanpast is echt niet waar. Sterker nog, ik heb ze ook gewezen op het prijsverschil van de twee genoemde gitaren uit de twee linken. Nog geen antwoord maar ik laat weten wat ze hiermee doen.

Dus laat je niets wijs maken bij Bax

Bram

Mr.Fingers
17 juni 2015, 09:57
Hallo Mr Fingers, natuurlijk heb ik die 60's ook zien staan en kwa kleur meer mogelijkheden. Sta er ook wel voor open.
Maar het gaat mij echt om de sound. Klinkt zo'n 60's series dan net als een 50's?

Klinkt het als een (vintage) strat: ja!
Exact als de '50: neen.
Klinken twee '50s dan hetzelfde: ook neen, geen twee stukken hout zijn hetzelfde.

De '60 gaat door zijn gebruikte houtsoorten (alder/rosewood <-> ash/maple) iets warmer klinken. Het gaat natuurlijk nog als een strat klinken, met die typische "belletjes" in het geluid, en die glazige klank op de tussenstanden, maar het timbre is iets anders. Minder nijdig, iets voller in het middengebied. De hals van de '60 is qua toetsvorm identiek aan de '50 (7.25" radius, vintage frets), maar de hals zelf is anders: iets dunner (van voor tot achterkant), en een C-shape, in plaats van de milde V van de '50s. Ik zou ze zeker eens gaan testen, als het kan met je eigen rig.

50: https://www.youtube.com/watch?v=QilkY0Ojjtk
60: https://www.youtube.com/watch?v=6_q2KONdHJY

https://www.youtube.com/watch?v=q0PnvS_kk9M

Bram46
17 juni 2015, 10:08
Dank je wel Mr Fingers, je hebt er werk van gemaakt en daar kan ik wel wat mee.
Dat het geluid iets warmer klinkt is geen probleem. Misschien zelfs mooier dan met mijn 50's.

Ik zou zeker een 60's willen proberen icm de ZOOM en de NT15C1 Combo.

Nu kan ik natuurlijk met heel die handel naar Keymusic of zo gaan maar als er iemand in de buurt van Tilburg / Eindhoven woont en een Classic 60's heeft, en die bereid is me te helpen, hou ik me aanbevolen.

jan7
17 juni 2015, 10:16
Dus dat Bax de prijzen aanpast is echt niet waar.
Dus laat je niets wijs maken bij Bax
Bram
Is bij mij toch al gebeurd dat ze de prijs (eenmalig) verlaagden nadat ik gemeld had dat ik een identieke gitaar elders goedkoper had gezien.

Bram46
17 juni 2015, 10:25
Zal ongetwijfeld soms wel lukken maar bij mijn VOX ging het toch echt niet door. Ik wacht nog steeds op antwoord van Bax want ook nu met die twee Classic 50's, het prijsverschil, heb ik doorgegeven.

Ik laat het weten.

hefke
17 juni 2015, 11:27
Zal ongetwijfeld soms wel lukken maar bij mijn VOX ging het toch echt niet door. Ik wacht nog steeds op antwoord van Bax want ook nu met die twee Classic 50's, het prijsverschil, heb ik doorgegeven.

Ik laat het weten.

Ik heb zo'n zelfde ervaring met Bax. In dat geval ging het om een ENGL 4x12 Pro cabinet. Elders toen (veel) goedkoper gezien bij een winkel. En ja het was een nieuwe, dus geen showmodel of B-stock.
Dit via de juiste weg bij Bax gemeld maar nooit antwoord gekregen. Verder heb ik overigens wel positieve ervaringen met Bax, dus het zal wellicht een incidentje zijn geweest.

floydian666
17 juni 2015, 12:01
ik heb toch al meerdere malen artikelen die ik wilde hebben , voor goedkoper gezien en dit gemeld bij bax.
binnen een paar uur kreeg ik een mail van bax dat ik het voor de goedkopere prijs kon bestellen en dat de prijs zou worden aangepast op de site.
en de prijzen werden idd aangepast , dat duurt dan wel 5 dagen maar ze doen het toch wel.

2 weken terug was trouwens ook 1 van de site beheerders erg aangeschoten volgens mij .
ik wilde de fender strat deluxe player honey blonde kopen maar de prijs schoot 2 dagen lang heen en weer tussen €755 en € 969 .
ongeveer elke 2 uur veranderde de prijs , ik heb hem toch op een gegeven moment besteld voor €755,- en voor die prijs gekregen.

Bram46
17 juni 2015, 12:11
Walla, antwoord van Bax. Ik had dus het prijsverschil gemeld tussen de twee gitaren van mijn openingspost.
Diverse van jullie en ook ikzelf zeggen dat het dezelfde gitaren zijn.
Let op want Bax ziet dit toch anders, en ik citeer.

Bedankt voor uw e-mail.

Excuses voor het ongemak u vergelijk 2 verschillende gitaren met de elders goedkoper hier door kunnen wij niet mee gaan met de prijs.

Met vriendelijke groet,

Julia | Bax-shop
Olympiastraat 4
4462 GG Goes

Zijn het dan toch twee verschillende gitaren? En let niet op hun schrijffouten.

Hierbij nogmaals de linken.

http://www.music-shop-hofmann.de/fen...tocaster-2ts-w

http://www.bax-shop.nl/elektrische-g...or-sunburst-mn

MikeD
17 juni 2015, 12:59
Bram een MIM classic 50 en een MIM classic 60's klinken echt verschillend; ik heb ze vorig jaar allebei geprobeerd bij alphenaar in Haarlem en die classic 50 (was m'n eerste greep uit het rek...) klonk zo suffig.... dood als een pier.. dus de classic 60 gekocht.... die heeft de twang en de belletjes en levert met de juiste amps en settings de geluiden die je associeert met alles van Shadows via Hendrix tot Blackmore.... helaas voor mijn strat ligt m'n Gibby SG special 60's tribute nader aan m'n hart dus komt ie al maanden niet meer uit de koffer :hide:

Bram46
17 juni 2015, 13:14
Hai Mike, dus jij zou de 60's series aanbevelen. Zoals ik al eerder heb vermeld kan ik naar bv Keymusic in Eindhoven gaan maar als iemand in de buurt van Oirschot een Classic 60's heeft, zou ik het fijn vinden als ik deze gitaar daar zou mogen bekijken.

Bij Bax heb ik de langste tijd wel gehad. Nu dus voor de tweede keer dat hun prijs tov hetzelfde product elders, niet wordt aangepast.

Zijn ze ook niet verplicht natuurlijk maar zet het dan niet op je site!!

hefke
17 juni 2015, 13:16
ik heb toch al meerdere malen artikelen die ik wilde hebben , voor goedkoper gezien en dit gemeld bij bax.
binnen een paar uur kreeg ik een mail van bax dat ik het voor de goedkopere prijs kon bestellen en dat de prijs zou worden aangepast op de site.
en de prijzen werden idd aangepast , dat duurt dan wel 5 dagen maar ze doen het toch wel.

2 weken terug was trouwens ook 1 van de site beheerders erg aangeschoten volgens mij .
ik wilde de fender strat deluxe player honey blonde kopen maar de prijs schoot 2 dagen lang heen en weer tussen €755 en € 969 .
ongeveer elke 2 uur veranderde de prijs , ik heb hem toch op een gegeven moment besteld voor €755,- en voor die prijs gekregen.

Zoals ik al opperde zal het bij mij wel een incidentje zijn geweest.
Maar de reactie van Bax naar Bram vind ik toch wel weer opmerkelijk.

Bram46
17 juni 2015, 13:26
Hefke, betekent dit dat ook jij denkt dat het twee dezelfde gitaren zijn? Die uit de twee linken bedoel ik?

Overigens heb ik Bax erop gewezen dat er hier een draadje over loopt, zodat ze de reacties kunnen lezen.

jan7
17 juni 2015, 14:04
Aangezien je citeert, stond er in jouw email niet deze disclaimer onderaan?
http://www.bax-shop.nl/email-disclaimer

Bram46
17 juni 2015, 14:14
Oh, Jan, maar daar lig ik niet wakker van hoor.
Als Bax dingen mag roepen en op hun site plaatsen die ze niet nakomen, waarom zou ik me dan houden aan die regeltjes van hen.
Feit dat zij een dergelijke regel plaatsen zegt al dat ze iets te verbergen hebben. Voor degene die de regel niet kennen:
De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Bax-shop.nl staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan.

Overigens ga ik toch al niet meer voor die 50's, ook niet voor die goedkopere en is het slechts nog een principe kwestie.

Ik denk dat ik bij Keymusic voor deze ga, ( op aanraden van Mike), eerst proberen en dan hoogstwaarschijnlijk meenemen.
http://www.keymusic.com/nl/item/fender-classic-60s-stratocaster-candy-apple-red-rosewood/?q=fender%20classic%2060&

Hier komt trouwens ook mijn 50's vandaan.

hefke
17 juni 2015, 14:47
Hefke, betekent dit dat ook jij denkt dat het twee dezelfde gitaren zijn? Die uit de twee linken bedoel ik?

Overigens heb ik Bax erop gewezen dat er hier een draadje over loopt, zodat ze de reacties kunnen lezen.

Ik heb zelf ook te weinig verstand van zaken om met 100% zekerheid te zeggen dat om identieke types gaat. Maar op basis van de beschrijving zou ik zeggen dat het om 2 dezelfde types gaat.
Maar ik zou als ik jou was eerder afgaan op het oordeel van Tabula Rasa, Mr. Fingers etc.


De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Bax-shop.nl staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan.

Dit is een standaardtekst die veel bedrijven hanteren, niets om je zorgen over te maken.

Bram46
17 juni 2015, 15:01
Oh Hefke
Ik ga waarschijnlijk voor een 60's, dit op aanraden van Mike. Ga hem proberen bij Keymusic.
Wat die standaard tekst betreft, daar lig ik niet wakker van hoor. Ik ben er zeker van dat het niet eens rechtsgeldig is.
Ik bepaal zelf of ik post aan mij geadresseerd, openbaar maak.

Maar het was een reactie op Jan, die is kennelijk nog onder de indruk van zoiets dergelijks.
Niets mis mee hoor Jan, maar bij mij is het al enkele jaren geleden dat ik onder de indruk was van dat soort teksten.

Ik heb Bax uit mijn Favorieten lijst verwijderd. Inmiddels al diverse andere soortgelijke sites gevonden. Kopen kun je overal en Bax is dus echt de goedkoopste niet.

MikeD
17 juni 2015, 16:51
Ik denk dat ik bij Keymusic voor deze ga, ( op aanraden van Mike), eerst proberen en dan hoogstwaarschijnlijk meenemen.
http://www.keymusic.com/nl/item/fender-classic-60s-stratocaster-candy-apple-red-rosewood/?q=fender%20classic%2060&

Hier komt trouwens ook mijn 50's vandaan.


aiaiai nog ff en ik promoveer tot guruh of orakel....nota bene: bij alphenaar in haarlem was ie goedkoper ik heb dus ook de candy apple red met palissander toets.... goed afstellen is wel een must.. dus pas op heh, als ie jou bij keymusic niet bevalt mag je de mijne komen proberen en sleep ik je vervolgens mee naar Haarlem.. alphenaar beweert ook scherp geprijsd te zijn maar ze hebben nu alleen nog maar een in lake placid blue op de site staan..

Bram46
17 juni 2015, 17:26
Had ik gezien Mike, en Eindhoven is hier in de buurt. Ik heb hen gemaild of ik hem daar kan komen testen. Hebben zij tijd om de voorraad uit Belgie naar Eindhoven te halen. (zie site)
Dat afstellen, ik zal er op letten en als ie niet lekker speelt, zal naar mijn inzicht het ding moeten worden afgesteld.
Fijn aangeboden om daar te komen testen, misschien dat ik er nog gebruik van maak.

Bram

Bram46
17 juni 2015, 18:30
Eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik zojuist een tweede mail heb ontvangen van Bax waarin alsnog de gitaar waar het allemaal mee is begonnen wordt aangeboden voor 606 euro ipv 711 euro. Eerder werd het afgedaan alsof het twee verschillende gitaren waren en zij de prijs niet hoefde aan te passen. Ik had ze al vermeld dat er hier een discussie over was losgebarsten. Ze hebben deze waarschijnlijk gevolgd en dan toch maar een tegemoetkoming, al is het dan nog steeds niet de goedkoopste, wat ze dus wel beweren.
Maar zoals al eerder gezegd, ik ga voor een 60's als die bevalt. Die koop ik zeker niet bij Bax, al zou die de goedkoopste zijn. Gewoon uit principe.

dunhill1
17 juni 2015, 19:03
Sorry hoor,
Krijg je je zin is het nog niet goed?

Bax komt keurig bij je terug, al dan niet als gevolg van je dreigen met posten op dit forum.
Netjes opgelost toch van ze?

Daarbij is het aan jou om te posten wat je wilt, ook persoonlijke email.
Ik vind het echter wel een beetje ver gaan om de medewerker van bax daar dan met naam etc. bij te laten staan.

Masod
17 juni 2015, 20:16
Je vond die 50s strat heerlijk spelen toch?

Ik heb sinds gisteren een 60s strat en had al een classic player 50s strat en het zijn twee totaal verschillende beestjes. Qua geluid vind ik ze ook absoluut niet op elkaar lijken dus als je die 50s sound wil houden, zou ik het bij een 50s strat houden.

MikeD
18 juni 2015, 09:04
Je vond die 50s strat heerlijk spelen toch?

Ik heb sinds gisteren een 60s strat en had al een classic player 50s strat en het zijn twee totaal verschillende beestjes. Qua geluid vind ik ze ook absoluut niet op elkaar lijken dus als je die 50s sound wil houden, zou ik het bij een 50s strat houden.

Masod bevestigt uit hands on ervaring wat ik (en overigens meer hier) ook al zei... het zijn twee verschillende beestjes. Maar om de dilemmapret nog groter te maken; het is heel goed mogelijk dat twee gitaren van hetzelfde type (dus twee classic 50's en twee classic 60' onderling vergeleken) onderling ook verschillend werken..... Dus trek er maar een dagje voor uit.. laat ze de koffiemachine op volle toeren laten draaien en vergeet je lunchbox niet. Hopelijk hebben ze een geluiddichte testbooth.. kan je lekker de hele dag je gang gaan en tegen sluitingstijd zijn ze je zo zat dat je korting krijgt mits je wat koopt ...

Bram46
18 juni 2015, 10:39
Precies Mike, 50's of 60's, we gaan het gewoon proberen wat voor mij het beste is.

@ Dunhill Als je heel het draadje had gelezen had je kunnen zien dat ik voor twee weken terug ook al zoiets had meegemaakt bij Bax met die VOX. En nu dus weer met die gitaar. En er schijnen dus meer mensen t zijn. Dat zij een tweede mail sturen dat het toch allemaal ineens kan, komt denk ik door deze discussie. Ik geloof niet dat die tweede mail er anders was gekomen.
Als je als bedrijf dingen gaat roepen, zal je er voor moeten zorgen dat je die nakomt. En niet pas nadat er een discussie op gang is gekomen. Einde discussie.

dunhill1
18 juni 2015, 14:04
Oeps Bram,
Einde discussie?
Bepaalt u dat?

Heel bijzonder.......
Bij tegengas is de discussie gesloten?
Nou begint je naam ook met br.....
Toch geen connecties met onze infamous baksteen hoop ik?

Verder vind ik je argumentatie wat vreemd.
Eerst piepen dat men je zin niet geeft,
Dan dreigen met een forum,
Dan krijg je je zin,
Ga je roepen dat ze dat alleen maar doen omdat je hebt lopen dreigen en dus hoeft het plotseling niet meer?

Kom op, doe eens volwassen en accepteer een handreiking.

Ik zou zeggen: top klantenservice van bax!

MikeD
18 juni 2015, 14:15
Zoals Bram schrijft :
Als je als bedrijf dingen gaat roepen, zal je er voor moeten zorgen dat je die nakomt. En niet pas nadat er een discussie op gang is gekomen...
Denk dat ik z'n gevoelens wel kan volgen want linksom of rechtsom kan hij er een onaangenaam gevoel aan over hebben gehouden en dan winkel je toch niet zo aangenaam meer.
En vervolgens mag Bram toch hoe dan ook zelf bepalen of hij wel of niet op het vertraagde aanbod van de Baxies ingaat toch?

dunhill1
18 juni 2015, 14:26
Tuurlijk mag bram dat.
Net als dat hij zelf kennelijk bepaalt wanneer een discussie is gesloten:ok:

Uiteraard maken we zelf nooit een foutje zoals bij bax en uiteraard doen we zelf altijd exact wat we hebben beloofd.

Mijn punt is dat je mensen de kans moet geven om een foutje te herstellen.
En als men dan foutjes herstelt, al dan niet onder bedreiging, ga dan niet plotseling roepen:
Als het zo moet dan hoeft het van mij niet meer...

Dat zijn reacties voor zure meisjes, niet voor stoere volwassen gitaarnetters.

En nee, ik zeg niet dat Bram MOET kopen, ik appelleer alleen aan een fatsoensgevoel.

EINDE DISCUSSIE :cheerup:

jan7
18 juni 2015, 15:24
Maar het was een reactie op Jan, die is kennelijk nog onder de indruk van zoiets dergelijks.
Niets mis mee hoor Jan, maar bij mij is het al enkele jaren geleden dat ik onder de indruk was van dat soort teksten.
Allerminst, maar zolang je nog in een onderhandelingsfase zit (althans daar ging ik vanuit) leek het me handiger even meegaand te zijn.

Aangezien jij (noch ik) met zekerheid konden zeggen dat het over twee identieke gitaren ging, zal die helpdeskmedewerker(?) het waarschijnlijk ook niet kunnen en is een negatief antwoord voor de handliggend.

Als je een dergelijke korting wil bedingen, zal je sterk bewijs moeten hebben dat het over hetzelfde artikel gaat en kan je, denk ik, niet verwachten dat die Bax medewerker er een halve voormiddag tijd in gaat steken om dat uit te zoeken.

Tja, die laagste prijs garantie daar adverteren ze wel mee:
http://www.bax-shop.nl/service-xxl#laagste-prijsgarantie
Al staat er ook bij: 'waar mogelijk' en daar kunnen ze natuurlijk alle kanten mee op.
Voor Fender produkten zal het waarschijnlijk niet altijd zo makkelijk liggen. Ook als ze kortingscodes e-mailen staat daar vrijwel altijd in kleine lettertjes bij: 'Fender en Apple produkten zijn uitgesloten van deze actie'.

Ik heb zelf uitsluitend goede ervaringen met Bax shop, zowel wat prijs, verpakking, snelheid van verzenden, retourneren, snelheid van antwoorden op e-mails etc betreft.

Bram46
18 juni 2015, 21:58
Ach, ik kan overal kopen. Twee keer zo'n voorval binnen drie weken is mij te veel. En als men met deze belofte nakomen al moeite heeft, hoe zit het dan met de garantie periode?
En er is één ding dat NIEMAND bij mij moet doen en dat is iets toezeggen/beloven en niet nakomen, hou dan je mond als je het toch niet waar gaat/kunt maken.
Afspraken nakomen en je aan beloftes houden staat hier bij ons wel hoog in het vaandel.

En dat anderen wel met een goed gevoel bij Bax kunnen kopen is alleen maar mooi voor alle betrokkenen. Niks mis mee, toch?