PDA

View Full Version : MEGA JAM - - MEGA JAM - HERE WE GO.......



Gert-Jan
16 juli 2003, 17:15
OK dan. Het is een beetje een kuttrack geworden. Variaties rond Cmin.

Ik heb de boel ca 40 seconden ingespeeld en het moet voor mijn nakomelingen geen probleem zijn er iets interessanters van te maken. Ik heb nogal veel pentatonisch zitten neuzelen maar het ontbrak me volledig aan inspiratie (niet te verwarren met transpiratie want daar ontbreekt het me met deze temperaturen dus niet aan) :-? .

OK Wouter; It's up to you. Op ca 55 seconden stop ik......(dat is incl. 18 seconden intro dus ik heb niet vals gespeeld :lol: )

Gooi je 40 seconden vol.

Ik dacht het simpel te houden en mijn versie megajam_v1.mp3 te noemen. Als ieder na het inspelen de "v" verhoogd dan weet je ook welke versie je moet downloaden om in te spelen. Dus ben je nummer 8 op de lijst download je dus, ja ja ja inderdaad "megajam_v7.mp3" En voor de mavo'ers onder ons heb ik degene die moet gaan opnemen in het blauw aangegeven en degene die al geweest is in het rood (zucht) :(

De track: http://www.gjvanwijk.nl/megajam_v1.mp3



1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Swan
8. Bouke
9. Sunday Violence
10. Kapitan Yonker


:-D :-D :-D :-D :-D :-D

Bosch
16 juli 2003, 17:29
okay, in the mean time kan iedereen vast oefenen en zij met CW of CB kunnen vast opnemen, dan hoeven we niet tot volgende week te wachte eer het af is :roll:

Ik geef in ieder geval vast mijn BIG applaus voor GJ want ik vind het initiatief, de back~1 en het spel de (solo) van GJ TOP!!!!!

Tis te erg he om nu op te nemen?!! :razz: Ga me vast kapot zweten :D

Okay--> Bosch offline gaat wat oefenen :wink:

Barret Wallace
16 juli 2003, 17:37
hey GJ die track is wel cool man lekkere swingende drumbeat ook en niet al te moeilijk jij solo is wel ok hoor niks mis mee !

Ok Bosch ik wacht.... :razz:

Bosch
16 juli 2003, 19:53
8-)

Klaar!!!

Het is niet zo'n mooi geheel geworden als die van GJ maar ik heb toch ook wel weer relaxed gespeeld ondaks de HITTE! De backing is erg fijn om over te pielen iig.

Nieuwsgierig? :wink:

Nou, ... ik kan alleen maar bestanden uploaden tot 3 mb dus ik heb de mp3 aan Barret gemsn'd en die zou 'm vanavond uploaden...

Of zou ik < 7 mb kunnen mailen naar GJ?!!! :o

Het wordt iig vast een cool 8-) nr en het zal dan ook verschijnen op mijn debut cd "Spaans voor spagetti-eters deel II" :wink:

Barret Wallace
16 juli 2003, 20:32
hey jullie doen allemaal 4 secs ter weinig ofzo :o

dat geeft mij meer tijd :razz:

Bosch duie van jou upload nu

Bosch
16 juli 2003, 20:36
Hey Barret,

je bent er al weer :P

tja 4 seconder 8-) ik dacht niet te egositisch zijn :razz:

Barret Wallace
16 juli 2003, 20:55
http://members.lycos.nl/shakeel2002/megajam_v2.mp3 BOSCH EN GJ

de mijne komt er zo aan

Gert-Jan
16 juli 2003, 21:19
VET VET VET VET VET VET


Dit is lekker!!!!!! :razz:

Top als het zo doorgaat brengen we 't uit :wink:

Mooi Wouter!!!

Negative K3 fan
16 juli 2003, 21:30
w00t, die solo van bosch is goed! Zn toon is er ook op vooruit gegaan, vooral die bends/whammy shit waardoor het heel smooth klinkt is vet.

het eind is a lleen wat abrupt.

Bosch
16 juli 2003, 21:33
Hey dankje GJ.

Ik ben [even zonder te slijmen!!!] ook nog steeds onder de indruk van jou timing, modulaties en feel: Greg Howe meets Shawn Lane looking at Scott Henderson!

Bij deze mp3 is je geluid ook erg goed. Die laatste toon van je solo is FLEX! (Ik heb de mijne trouwens mono gezet, doet Vai ook veel zodat het directer klinkt :P)

CeeYaa,

~Bosch~

Bosch
16 juli 2003, 21:36
Hey Negative K3 fan!

Thx!

Ik heb de mic nu verder van de amp gezet. Normaal op 4 cm van een van de konussen, nu op approx. 36 cm van beide 12" speakers. Het is nog wel een beetje dun (bijvoorbeeld in vergelijking met het geluid van GJ) maar het heeft wel een eigen karakteristiek die mij aanstaat.

einde is idd abrupt, ik hoop dat Barret een mooi overgang maakt 8) maar dat zal wel loslopen.

:cool:

Gert-Jan
16 juli 2003, 21:38
(Ik heb de mijne trouwens mono gezet, doet Vai ook veel zodat het directer klinkt )

Was me opgevallen. Ik vind mijn sound te width. Ik heb ergens nog een setting die ook directer klinkt; geen reverb, beetje delay, kilo's mid. klein beetje hoog.

Zal de volgende keer hiermee inspelen.

Bosch
16 juli 2003, 21:40
Ik twijfel er niet aan dat er een volgende keer komt...........en dan zweten we vast minder! 33 graden halef*ckingloeia :evil:

Negative K3 fan
16 juli 2003, 22:02
Hey Negative K3 fan!
Ik heb de mic nu verder van de amp gezet. Normaal op 4 cm van een van de konussen, nu op approx. 36 cm van beide 12" speakers. Het is nog wel een beetje dun (bijvoorbeeld in vergelijking met het geluid van GJ) maar het heeft wel een eigen karakteristiek die mij aanstaat.


Misschien dat je dan eens met meerdere mics kunt gaan experimenteren, een sm57 op wat meer afstand en dan een condensator mic om de bas wat te compenseren en v oor een beter frequentieresponse.

Bouke
16 juli 2003, 22:07
Hey,

Opschieten 3 t/m 7, ik moet NU opnemen ik voel 't aan m'n water (en de bliksem nadert dus ik denk dat ik nog even uit de lucht moet).

't wordt kei-gaaf zo te horen! GJ en WB erg goed. Ik ga op de minder-noten-toer denk ik (lees: moet ik :D)

Volgens mijn rekensommetje moet ik rond 5 minuten inprikken dus ik ga dat maar vast doen! Kan nummer 7 daar even rekening mee houden :D en de rst ook anders wordt nr7 zo kort! :D

Bouke

Bosch
16 juli 2003, 22:15
:-D hehe die Bouke :D

Hey NK3F,

ik ga eerst nog wat experimenteren met de sm57, dat heb ik te weinig gedaan: altijd maar gelijk opnemen als het volume juist stond :roll:

ik ga nu ff off topic: wat weet/vind je van een Engl Souvereign 112? Leek mij wel gaaf, maar slechts 1 x 12" :-?

Predator
16 juli 2003, 22:41
:-D Dudes.. Dit gaat zeker op FG geplaatst worden! Het klinkt echt cool! Die beats, de ambiance, het spel erover. Mooi gewoon. Jammer dat de beat zo strak en hetzelfde blijft. Mijn idee van muziek is dat alles boeiend is en dus niet alleen 1 instrument. Het moet nou ook weer niet te druk worden dat zelfs Frank Zappa er gek van zou worden.

Mijn idee was om samen met Barret een versie te doen van MM Rock (Peace) die ook Drum And Bass is. Ik ben ook begonnen met het tracken ervan maar in verband met drukte van school heb ik het nooit af kunnen maken voordat ik op vakantie ging, de FG website had voor mij voorrang.

Die versie van MM Rock komt er nog aan. Helaas kan ik niet meedoen aan deze megajam. Ik ben pas 16 Augustus terug uit Portugal. Maar ik hoor het resultaat wel!

Barret Wallace
16 juli 2003, 22:58
Ik ben klaarrrrrr ik load em morgen up

dus roadkaal begin maar alvast te oefnenenene :D:D: :-D

Negative K3 fan
16 juli 2003, 23:18
ik ga nu ff off topic: wat weet/vind je van een Engl Souvereign 112? Leek mij wel gaaf, maar slechts 1 x 12" :-?

open ff een topic in moderne versterkers, helpen ze je w el verder.

Barret Wallace
17 juli 2003, 10:09
ok hij is nu bezig met uploaden ik ben absoluut NIET tevreden met het resultaat :-( maargoed ik heb het maar bij 1 a 2 takes gehouden zodat de anderen niet lang hoeven te wachten en de track snel af is 8-)

Maiden Michiel
17 juli 2003, 10:52
Gave solo GJ! Erg gaaf geluid ook, en coole backtrack!!

Bosch zijn solo is ook wel gaaf, alleen vind ik zijn geluid wat minder...

Ben beniuwed naar de volgenden!

Barret Wallace
17 juli 2003, 10:54
TERINGZOOI het uplooie lukt niet :evil: :evil: :evil: :evil:

heeft iemand nog webspace???

Barret Wallace
17 juli 2003, 11:43
bouke check je pm :wink:

Swan
17 juli 2003, 11:48
ik heb geen tijd :(

Negative K3 fan
17 juli 2003, 11:53
TERINGZOOI het uplooie lukt niet :evil: :evil: :evil: :evil:

heeft iemand nog webspace???

www.digitalsoundplanet.com maar dan wordt de bestandsnaam wel opgefukt.

Barret Wallace
17 juli 2003, 11:54
wanneer heb je em af denk je dan :o ?

Barret Wallace
17 juli 2003, 11:54
TERINGZOOI het uplooie lukt niet :evil: :evil: :evil: :evil:

heeft iemand nog webspace???

www.digitalsoundplanet.com maar dan wordt de bestandsnaam wel opgefukt.

is al gefixed bouke zet em online zometeen

Gert-Jan
17 juli 2003, 12:00
He Barret,

je kunt versie twee toch killen?????

Barret Wallace
17 juli 2003, 12:03
ja weet ik maar lycos doet fucked up ik heb nog 10 mb over ofzo maar lycos naait me :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Barret Wallace
17 juli 2003, 12:17
1. Gert-Jan
2.Wouter Bosch
3.Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Swan
8. Bouke
9. Sunday Violence
10. Kapitan Yonker

Swan
17 juli 2003, 12:21
ehhhh schrap mij maar....ik wil jullie track niet verzieken en zit k zit krap met tijd

sunday violence
17 juli 2003, 12:27
heeej gaaf man dit!!! die solo's van gert jan en bosch zijn allebei ontzettend geil pffff ik zal goed me best moeten doen om daar een beetje in mee te kunnen... maar nu zit ik wel ff met een vraagje. hoe krijg je vanaf je minidisc je muziek op je computer???? heb je daar speciale kabeltjes voor?? laat tt me ff weten voordt ik straks iedereen zit op de houden omdat 't me niet lukt

Gert-Jan
17 juli 2003, 12:27
...............je bent toch niet aan het terugkrabbelen he :???: :???: :???:

Gert-Jan
17 juli 2003, 12:28
IEMAND BEREID OM PLAATS 7 IN TE NEMEN????????

Barret Wallace
17 juli 2003, 12:29
hmm ok........ :-?


1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Bouke
8. Sunday Violence
9. Kapitan Yonker
10.

er is dus 1 plaats vrij kinders sla uw slag :razz:

Gert-Jan
17 juli 2003, 12:46
Hey Barret,

Lukt het nog met je track???? :amp:

Barret Wallace
17 juli 2003, 12:49
ja bouke heeft em nu als het goed is is hij em nu aan het uploaden

maar verwacht niet teveel he ;) het wou niet echt lukken gister :-?

Maiden Michiel
17 juli 2003, 12:50
Mag je ook proberen en daarna terugkrabbelen?
Ik kan wel wat sweeps en shred dingen maar jullie niveau haal ik effe niet.

FNaRK
17 juli 2003, 12:52
wacht nou eerst maar tot je mijn stuk heb gehoord, daarna durf jij heus wel mee te doen :-D

Gert-Jan
17 juli 2003, 12:58
He come on guys, meedoen is al leuk. Het is geen competitie!!!

Kijk het heeft geen zin om express te kloten, dat is zonde van de track maar iedereen die serieus een poging doet is welkom.

Ik heb inmiddels weer een paar leuke backtrax op de kop getikt.

Zal na dit project(je) wat posten.

Bouke
17 juli 2003, 13:02
Hey,

http://home.tiscali.nl/bouke/megajam_v3.mp3 voor Barret's file

Bouke

Barret Wallace
17 juli 2003, 13:02
ja idd wel je best doen mijn impro is ook kut maar ik heb men uiterste best gedaan ;)

hey gj meer tracks cool :D

Barret Wallace
17 juli 2003, 13:06
1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Bouke
8. Sunday Violence
9. Kapitan Yonker
10.

Negative K3 fan
17 juli 2003, 13:14
barret. ik heb betere opnames van jou gehoord dude!

Barret Wallace
17 juli 2003, 13:16
ja ach iedereen heeft weleens een dip ;) en het was impro'en dus ik heb het gewoon in 1 keer geimpro'd en zo gelaten als ik door zou gaan zou het kutter worden

Gert-Jan
17 juli 2003, 13:24
Hey "Modest Guy"

Wat LUL je nou. Klinkt lekker, lekkere sound, absurde geintjes aan het eind :)

Een prima aanvulling!

Barret Wallace
17 juli 2003, 13:29
hey thanks geeft me weer wat meer zelfvertrouwen :D


dat einde haha ja ik dacht laat ik maar eens wat doubling proberen :P


en wat is een modest guy? :oops:

De Teng
17 juli 2003, 13:30
Tja... wat zal ik er van zeggen..

*heeft geen mening totdat ie zelf wat speelt* ;)

Negative K3 fan
17 juli 2003, 15:11
ja ach iedereen heeft weleens een dip ;) en het was impro'en dus ik heb het gewoon in 1 keer geimpro'd en zo gelaten als ik door zou gaan zou het kutter worden

het is niet slecht ofzo, maar ik heb het idee dat je het beter kan.

Gert-Jan
17 juli 2003, 15:14
Barret

Modest Guy betekent "bescheiden kerel"

Barret Wallace
17 juli 2003, 15:24
ah thanks voor de uitleg gj :D

had ik trouwens al gereageerd op die impro van jou en bosch??

ERG GOED GEDAAN DUDES !!! er zit emotie, mooie techniek en een mooie toon in 8-) 8-) 8-) YOU GUYS ROCK!!!

@neg k3 ik kan wel beter hoor maar zodra ik op de rec button druk lijkt het alsof ik de helft van men skills verlies :-(


ok wie is er nu aan de buurt opschieten met die handel ik ben benieuwd naar het eindresultaat ! :cool: :lol:

Ic3gl0vE
17 juli 2003, 15:35
Hey Barret, dan moet je eens gewoon een cassettedeck laten opnemen wanneer je speelt. En dan niet af en toe, maar altijd. Ik ken dat probleem van jou (heb het zelf eigenlijk ook) maar als je gewoon altijd opneemt wordt het vanzelf minder.

alhambra
17 juli 2003, 16:20
Fuck jongens waarom posten jullie al die goede solo's hier zo heb ik geen zin meer in gitaar spelen, de moed zakt me in de vingers als ik jullie hoor.

Ben erg benieuwd naar alle andere stukken.

Ic3gl0vE
17 juli 2003, 16:21
ik ben slaggitarist dus verwacht van mij maar niet teveel.

Bosch
17 juli 2003, 18:16
Hey Barret 8-)

Gaaf gedaan! 8)

Vanaf 1:45 tot 1:50 vind ik het vetste gedeelte.

Leuke shift bij 2:03 :-D Ik schrok ervan :razz:

Je blijft in mijn beleving de meest veelbelovende gitarist van dit forum!

Af en toe doe je licks die je waarschijnlijk net enigszins beheerst en dat hoor je dan een klein beetje, maar de vooruitgang die je klaarblijkelijk elke keer maakt, is "Wicked"! En das niet alleen de techniek maar ook de stijl! (Y)

Het is echt een gave track aan het worden trouwens!

Gert-Jan
17 juli 2003, 21:57
AMEN Wouter 8-)

FNaRK
17 juli 2003, 22:44
ok dan
smoesjes smoesjes smoesjes.....mijn pc doet weird en mijn monitor houdt er er spontaan mee op :evil: PLUS een absoluut gebrek aan inspiratie (vaker gehoord de laatste tijd :D )

staat nu te uploaden

te beluisteren, mijn fragmentarische toevoeging aan de jam op
www.roadkill.nl/mp3/megajam_v4.mp3

http://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gif

FNaRK
17 juli 2003, 22:47
godver tering grafzooi

"upload aborted...insufficient discspace"

:evil: Zit dus vol daar, ff wat ander proberen :evil: :evil:

Negative K3 fan
17 juli 2003, 22:51
ik heb hem al, gehoord roadkill:
mijn mening: Het begin is niet echt wat, maar als je met die harmonie gitaren gaat werken klinkt het eventjes erg leuk, daarna zakt het weer iets in (kwa compositie dus) spel enzo is foutloos, maar de gitaren had je wel wat beter kunnen mixen.

FNaRK
17 juli 2003, 22:57
????????
hoe kan je hem nou gehoord hebben ?

anyway...voor een (inderdaad) wat futloze uitvoering :oops:

http://home.kabelfoon.nl/~hoed/megajam_v4.mp3

succes voor de volgende kandidaat

Gert-Jan
17 juli 2003, 23:03
Hey Roadkill,


Je dubs zijn OK, zeker de timing.

Ik vind het alleen wat teveel van het zelfde en dat maakt het minder spannend. Maar zeker geen verkeerde opname 8-)

Bouke
17 juli 2003, 23:05
Hey,

lekker massieve tone roadblok! POdje zeker! :D

Nou glove en teng it's up to you! Ik heb m'n stukkie(s) al ongeveer klaar en kan nu niet kiezen :( http://home.tiscali.nl/bouke/megajam_temp.mp3

Help?

Bouke

FNaRK
17 juli 2003, 23:06
:oops: was inderdaad meer bezig om mijn computer aan de gang te krijgen (en houden) en ik had geen zin om tot morgen of het weekend te wachten met opnemen....

Negative K3 fan
17 juli 2003, 23:12
????????
hoe kan je hem nou gehoord hebben ?


Gewoon, ik heb hem gedownload?

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 00:26
succes voor de volgende kandidaat

dank je. Ik vind je stukje leuk klinken. Morgen komt het stukje van mij er wel bij te staan. Ik gooi er denk ik 2 versies op; een op gitaar en 1 op synthesizer, dan zien jullie maar waarmee jullie verder willen

truste

Bosch
18 juli 2003, 08:14
Roadkill goed gedaan!

Het stukkie van 2:48 tot 2:52 vond ik het mooist want daar kom je in mijn beleving los en denk je misschien even niet meer aan opnemen.
Het mooie aan je geluid is dat je, je aanslag goed hoort en daar hou ik van :D

IC

Een synthesizer als afwisseling tussen al dat gitaar geweld lijkt mij niet gek trouwens 8-) Kan je ook wat a la Jens Johansen nieuwe stijl?

Bosch
18 juli 2003, 08:28
Hey Bouke,

0:47 - 1:07

daarna wordt het saai(er) :oops:

1:28 is weer koel!

1:54 = mooie gealtereerde jazztone ertussen 8-)
die moet erin blijven

Die wah stukjes zijn verder ook niet mis maar mijn voorkeur gaat uit naar de bovengenoemde parts 8)

Good luck.........en niet te lan wachten met uploaden :evil: :razz:

De Teng
18 juli 2003, 10:05
Bouke: Klinkt wel goed hoor, wat is het probleem nou om te kiezen? Het zijn ook maar 40 s. die je moet.

Roadkill: Gitaar staat wel wat luid ingemixt moet ik zeggen, maar verder weinig mis mee toch?

Het lijkt dat jullie allemaal op dezelfde manier staan te soleren als je begrijpt wat ik bedoel. Beetje Vai/Satriani manier, maar nou leent de sample zich er ook wel goed voor. Klinkt vet trouwens.

Maiden Michiel
18 juli 2003, 10:10
Wie is nou de 10e kandidaat geworden?

Barret Wallace
18 juli 2003, 10:19
Hey Bosch thanks man :) !!

Roadkill ik vind de jouwe wel cool man alleen lijken bij jou die 40 secs wel 20 secs :o alsof je naar iets opbouwt maar dan zijn je 40 secs op :oops: mooie toon trouwens


Bouke tof gedaan ! die lick bij 2.06 zou ik er zeker in laten 8-)

Gert-Jan
18 juli 2003, 12:38
Dan doe ik het zelf maar even :evil: :evil: :evil: :evil:

1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Bouke
8. Sunday Violence
9. Kapitan Yonker
10. ...............................kom op nou!!!!

sunday violence
18 juli 2003, 14:53
halloo??? anngezien ik bijna aan de beurt ben raak ik lichtelijk in paniek. ik heb alleen een minidisc speler, ik kan t wel opnemen, maar is t nou de bedoeling dat je alleen de solo opneemt of alles tegelijk en kan je vanaf de minidisc gewoon met een kabel via de microfooningang van de geluidskaart de muziek op de computer zetten? ik heb al wel een geile solo in mekaar geknutseld 8-)

Barret Wallace
18 juli 2003, 15:05
gewooooooooooon je downd de laatste versie speelt je stuk in en upload em( en nee niet alleen de solo...) duidelijk genoeg toch :o


om geluid van je md op je comp te zetten:

-sluit je md aan op de line in van je soundcard
-download cool edit pro 2.0
-vink bij je geluidskaart opties bij opnemen ''line in'' aan
-druk op rec in cool edit pro
-druk op play op je md
- klaar is kees".

sunday violence
18 juli 2003, 15:10
bedankt

bert k
18 juli 2003, 15:25
He, ik dacht dat het al vol zat! Mag ik nog meedoen? Wil best wel een solootje spelen :)

Gert-Jan
18 juli 2003, 15:53
Welkom bij de club!!!! :cool: !!!


1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Bouke
8. Sunday Violence
9. Kapitan Yonker
10. Bert K

Bosch
18 juli 2003, 16:19
Het lijkt dat jullie allemaal op dezelfde manier staan te soleren als je begrijpt wat ik bedoel.

Je opmerking komt een beetje over alsof je naar het circuit van Assen gaat en je roept in het rennerskwartier: "Hey, jullie rijden allemaal hetzelfde rondje?!!!". :lol:

Nee, ff serieus: ik denk dat dit impliciet wel de bedoeling was, alhoewel een gekruide country-solo voor NOG meer variatie zou zorgen :razz:

De Teng
18 juli 2003, 16:29
Hahaha... humor. Verwacht geen country van me hoor, ik heb al wat aardigs in gedachten geloof ik. Ik kan het ook niet laten om dergelijke invloeden te gebruiken voor deze track, anyway.... net een snaar gebroken... damn it.

bert k
18 juli 2003, 16:30
Nou, ik zat vroeger in een rockabilly band, dus dat kan geregeld worden :-D

Bosch
18 juli 2003, 16:31
:-D

KOEL! Als je het dan een beetje die Paul Gilbert Swing geeft .... 8-)

bert k
18 juli 2003, 17:13
Eerder Dick Dale... Maar ik zie nog wel wat het echt wordt

bert k
18 juli 2003, 19:51
Zo, ff geluisterd naar de solo's tot nu toe.

AAAAAAAAHHHHHHRG!!!
Wat zijn jullie goed! Het leven is mooi! Nederland zit vol geweldige gitaristen!

Mijn eerste plan was gewoon distoition aan, en scheuren maar, maar hier kan ik niet tegenop :D
Gelukkig begon er iemand over country... Ben trouwens bang dat het surf gaat worden. (Voor de jongeren onder ons: Dat is mongolen-gitaarmuziek uit begin jaren zestig. En het is ook ver voor míjn tijd; ik ben nog lang niet aan mijn pensioen toe... :metal: )

De Teng
18 juli 2003, 19:59
Zelfinzicht is een goed ding ;)

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 20:41
http://members.lycos.nl/iceglove/www/muziek/Megajam_V5.mp3

Dit is op gitaar... Het is rustig gespeeld en kut opgenomen. Dit laatste omdat ik geen microfoon kan betalen :-(

Synthesizer versie komt er zo aan. Ik weet wel dat dat niet afgesproken was, maar die opname klinkt tenminste fatsoenlijk... Zie maar. Lycos doet er toch 100 jaar over om mij iets te laten uploaden :evil:

Edit numbero 2: http://members.lycos.nl/iceglove/www/muziek/MeagJam_V5%20met%20synth.mp3

De Teng
18 juli 2003, 20:51
We zouden toch al de gitaarversie aanhouden?

hoofd
18 juli 2003, 20:58
idd...dit is toch ook een gitaarforum? Anders gooi ik er zometeen ook ff een congaversie overheen... :D

De Teng
18 juli 2003, 21:08
Daarom, die van mij staat er morgen op... mijn wederhelft begint wat te piepen. ;)

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 21:10
We zouden toch al de gitaarversie aanhouden?

die heb ik ook niet voor niets gemaakt. Maar ik kon het gewoon niet laten...

1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Bouke
8. Sunday Violence
9. Kapitan Yonker
10. Bert K

basswasp
18 juli 2003, 21:41
Nu wordt ik benieuwd :)

Maiden Michiel
18 juli 2003, 22:59
Ik meld me bij deze aan voor de volgende jam...!

Gert-Jan
18 juli 2003, 23:13
Hey Glove,

Als ik jou was zou ik synth blijven spelen, dat gaat je volgens mij een stuk beter af.

Ic3gl0vE
18 juli 2003, 23:29
Synth gaat me inderdaad een stuk beter af, en dat is maar goed ook, aangezien ik op synth een voorsprong van zo'n 6 jaar heb.
En zoals ik al eerder zei, ik ben slaggitarist... eigenlijk doe ik bijna helemaal niet aan lead: daar heb ik m'n synthesizer voor namelijk.

bert k
18 juli 2003, 23:46
Ach, ik kon de gitaar ook nog wel hebben, lekker basic.
Maar die synth ligt je idd wel. Vraagje off-topic: wat voor synth? Minimoog?

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 11:27
Dank je, Bert k. Basic was ook mijn bedoeling :)


de synthesizer is geen minimoog maar een Yamaha An1x. De bovenste op deze foto: http://www.dse.nl/~iceglove/studio/131-3120_IMG.JPG

De Teng
19 juli 2003, 11:43
Ach waarom ook niet eigenlijk? 't Is altijd een leuke afwisseling dan tien keer 40 s. solo gitaar achterelkaar toch? Ben het nu aan het luisteren. Klinkt vet man, tering! Ik vind al dat ie erin moet..

Barret Wallace
19 juli 2003, 13:53
damn glove die synth solo is mooi :o

De Teng
19 juli 2003, 17:03
Nou ja hier dan... geloof dat mijn gitaar wat vals stond, duidelijk te horen bij het tweede stukke. Dat stukje zou ook wel wat strakker mogen...anyway.. enjoy if you like, vanaf 3m 34s

Wat zijn die teringbestanden groot zeg, gewoon 48kHz mp3 toch??


http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Mega%20Jam%20v6.mp3

Verfrist en wel, nu op 128 kB/s. Lees ook onder hoe de tone zo komt. :)

basswasp
19 juli 2003, 18:00
320 kb/s zo te zien

De Teng
19 juli 2003, 18:11
is ie niet op 128 kB gedaan...foutje... anyway,'t is een snelle server :)

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 19:52
Misschien is het voor de mensen die wat minder bandbreedte hebben aardig om die mp3 even opnieuw te uploaden op gewoon 128kb/s. Nu is 'ie wel erg groot.

Hoe heb je dit opgenomen De Teng? Je toon is héél apart, maar tegelijkertijd heeft het eigenlijk ook wel iets vets. Klinkt gaaf

De Teng
19 juli 2003, 20:09
Yes nr 100!!!! ff geclaimd

Ik was bezig hem om te zetten in 128 kB/s... als je net erná nog je scroll op je muis aanraakt heb je die kattenpis. :D

Die tone van me komt door de octaver met een licht flange effect eroverheen. Ik was wat aan het klooien met mijn nieuwe pedaaltjes, maar kwam erachter dat ze erg goed voor gitaar zijn en inderdaad een erg vet geluid geven. Lekker he? ;)

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 20:10
Och.. reply nummer honderd, ik dacht al. Wat zegt die nou weer.... Maar als je zin hebt om mijn vraag te beantwoorden, ga je gang. Ik ben benieuwd

De Teng
19 juli 2003, 20:46
Zie boven :)

Bouke
19 juli 2003, 22:16
Hey,

Mijn part: http://home.tiscali.nl/bouke/megajam_v7.mp3 vanaf 4.16 (wel 5 sec te lang :oops: ).

1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Bouke
8. Sunday Violence
9. Kapitan Yonker
10. Bert K

It's up to you guys!

Groets,

Bouke

De Teng
19 juli 2003, 22:22
Zo, jij bent snel!

Bouke
19 juli 2003, 22:23
:D

De Teng
19 juli 2003, 22:29
He Bouke, lekker ingespeeld, vintage feel duidelijk te merken. ;)

Ic3gl0vE
19 juli 2003, 22:45
Klinkt lekker zeg!

FNaRK
19 juli 2003, 22:46
lekker man,

en dat met een Fender :D Is er toch nog hoop voor dat kleine jochie van je....die van mij wil een drumstel :evil: .....voor straf ga ik een gitaartje voor hem kopen, kan 'ie de volgende MegaJam ook meedoen

Bouke
19 juli 2003, 22:52
Hey Roadblok,

dit is niet m'n fender maar de Ibanez-met-Rg140-neck-maar-niet-de-body gitaar. Hier speelt jr. ook vaak op :D (echt waar: ik doe de grepen, hij slaat aan en zingt va-der ja-cob etc.)

Bouke

FNaRK
19 juli 2003, 22:58
aha.........eem Ibanez, dat verklaart een hoop (qua sound) :)

bert k
19 juli 2003, 23:01
Ja, geweldig, de laatste twee versies, allebei. Lekker ook die wahwah in de laatste solo.
Ik zit nu in feite naar de lege backingtrack te luisteren, en dat is toch wel lekker, hoor. Ik verwacht elk moment de stem van Barry White... maar dat kannie want die is dood.

Gert-Jan
20 juli 2003, 09:12
Hey Bouke,

Lekker gespeeld man. De kwaliteit wordt naar mijn mening weer een stuk omhoog getrokken met jouw bijdrage 8-) 8-)

sunday violence
20 juli 2003, 14:48
ik ben druk bezig als het goed is heb ik m vanavond erop...

sunday violence
20 juli 2003, 19:36
hij is klaar, maar als ik m bij vitaminic moet hosten duurt het eerst 2 dagen voordat ie erop staat. heeft iemand er plek voor???

Barret Wallace
20 juli 2003, 19:42
ok dan 8-) nee ik heb geen webspace voor je :-(

nog 2 tegaan en dan zijn we eindelijk finito

Ic3gl0vE
20 juli 2003, 21:35
ik heb webspace voor je. Voeg me even toe aan je MSN of ICQ lijst.

De Teng
20 juli 2003, 22:52
Moeten we vaker doen dit... :D

Bouke
20 juli 2003, 23:45
Hey jammers!

De track van Sunday Violence is toegevoegd en staat hier http://home.tiscali.nl/bouke/megajam_v8.mp3

1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( guitar dan wel he )
6. De Teng
7. Bouke
8. Sunday Violence
9. Kapitan Yonker
10. Bert K

2 to go!

Bouke

sunday violence
20 juli 2003, 23:52
pfff dat ik dit nog mag meemaken :-D


heren ik bied vast mijn excuses aan voor de inferieure kwaliteit en het houterige spel ik heb er geen fuck van gemaakt :cry: :evil:


het begint na 5:04

Bouke
20 juli 2003, 23:56
Hey,

Sunday, 't best cool, gewoon je eigen ding!

Bouke

Ic3gl0vE
21 juli 2003, 00:00
Hoe heb je die sound zo gekregen man? Het is wel héél apart. En ookal is het niet mijn smaak, toch heeft het echt wel wat. stoer stukje!

bert k
21 juli 2003, 00:53
Sunday, briljant man! Soort van Zappa met zijn ouwe Big Muff of zoiets. Echt apart.

Kapitan Yonker
21 juli 2003, 01:02
mooie stukjes hoor :D

bert K, het duurt nog tot vrijdag tot ik wat kan uploaden omdat mijn internet connectie en mijn opname apparatuur in twee verschillende steden staan.. als je graag wil opnemen kunnen we de twee slots omdraaien? ga ik wel als laatste

ik brand het op CD, neem wat gitaar geluidjes op en upload het als ik weer terug ben, als dat goed is met de rest?

Gert-Jan
21 juli 2003, 07:17
Hey Sunday,

Het begint best heftig maar daarna stort het een beetje in (moet je maar niet stiekum bijna een minuut volspelen :D :-D :D :-D ).

Anyway, bedankt voor je bijdrage.

Die ruil van de laatste twee is ok met mij

sunday violence
21 juli 2003, 12:09
tja beetje te lang idd, als degene na mij er problemen mee heeft mag ie er wel een stuk uitknippen :)

bert k
21 juli 2003, 13:43
mooie stukjes hoor :D

bert K, het duurt nog tot vrijdag tot ik wat kan uploaden omdat mijn internet connectie en mijn opname apparatuur in twee verschillende steden staan.. als je graag wil opnemen kunnen we de twee slots omdraaien? ga ik wel als laatste

ik brand het op CD, neem wat gitaar geluidjes op en upload het als ik weer terug ben, als dat goed is met de rest?
Ok, vind ik best. Dan ga ik maar heftig aan de slag!
(Moeten we wel tot vrijdag wachten op het slot van de soap... (Boehoe)

Maiden Michiel
21 juli 2003, 14:14
Alvast beginnen met de volgende jam?

bert k
21 juli 2003, 14:46
Nou, hij staat erop, hoor. Ben benieuwd...
Zoek hem op www.bertk.tomaatnet.nl/megajam_v9.mp3 Ik brand los bij 6.00

Het einde nadert! Nog één.

1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove ( op draaiorgeltje)
6. De Teng
7. Bouke
8. Sunday Violence
9. Bert K
10. Kapitan Yonker

(Ik heb er een kleine fade-out aangeplakt; door uitloop was de ruimte voor Kapitan Yonker een beetje krap geworden :) )

Maiden Michiel
21 juli 2003, 15:22
Mijn winamp pakt hem niet

Bouke
21 juli 2003, 15:44
Hey,

Mooi Bert! Da's weer heel wat anders! Lekkere sound, zoiets gebruik ik veel met m'n geblues, lekker om mee te spelen.

Bouke

Maiden Michiel
21 juli 2003, 16:57
ok, nu lukt het wel

Bladerunner
21 juli 2003, 19:30
:zz:

Te gek mensen! Bert heeft er meer variatie in gebracht. Ik ben benieuwd naar het stuk van Kapitan Jonker.

Bladerunner

Gert-Jan
21 juli 2003, 21:39
Hey Bert,

Te gekke sound hoor ouwe StrayCat

Mooie fade.

Nu de laatste en dan is dit oeverloze project afgelopen.

WIE IS DEZE ELLENDE EIGENLIJK BEGONNEN????? :oops: :oops: :oops:

Barret Wallace
21 juli 2003, 21:47
1 of andere sukkel met een strat geloof ik :wink:

bert k
21 juli 2003, 23:47
Hey Bert,

Te gekke sound hoor ouwe StrayCat



Dankjewel, hoor, hihi, is gewoon een ouwe Charvel met een Boss GT3 zo de tafel in...

Barret Wallace
22 juli 2003, 15:53
de model 4 :wink: ?

Negative K3 fan
22 juli 2003, 17:13
waar blijft die laatste gvd, en wie in godsnaam is die kapitein igle koekhomo?

bert k
22 juli 2003, 18:02
de model 4 :wink: ?
Jaja, die kan alles :)

Barret Wallace
22 juli 2003, 18:09
goderverdetering ik kan er momenteel niet op spelen man hele jackplug dat dit aan de binnenkant is GEBROKEN :evil:

bert k
22 juli 2003, 18:13
Hoe krijg je dat nou voor elkaar?????
Maar dan soldeer je toch ff een oud jacksnoer zó aan de draadjes? Kan je toch spelen.

Barret Wallace
22 juli 2003, 18:16
ja maar die jack aan de binnenkant is heel anders dan een normale :???:

gaan drie draadjes naartoe 1 dik kabeltje en 2 kleine zoals bij een normale :o ??????



Hoe krijg je dat nou voor elkaar?????
Maar dan soldeer je toch ff een oud jacksnoer zó aan de draadjes? Kan je toch spelen.

Ik had em van een dude gekocht, en hij was al half gebroken waarschijnlijk.. hij is denk ik steeds verder gaan scheuren toen ik telkens de plug erin en eruit haalde

bert k
22 juli 2003, 18:19
wacht ff, ik schroef hem open...

Bij mij ook 3 draadkes, een witte en twee zwarte. Die witte is signaal, en die zwarten massa denk ik. Gewoon losmaken die handel, en dan proberen aan een versterker te koppelen. Kan niet echt kwaad.

Ic3gl0vE
22 juli 2003, 21:20
JE hebt je soloist nog, barret :)

MonkeyFace
23 juli 2003, 15:43
waar blijft nr 10? nou? nou? nou?

sorry ik word een beetje ongeduldig... krijg onderhand de neiging om zelf nr 10 maar te nemen ;)

De Teng
23 juli 2003, 20:44
Ik wil hem wel op mijn spaanse doen :)

MonkeyFace
23 juli 2003, 23:09
ik ben al bezig geweest... ik heb al een paar takes... 2 takes op mn Ovation, 4 takes op mn Les Paul... de akoestische zijn wel leuk, maar passen niet echt... De electrische zijn wel koel... verwacht geen shreds (kan ik nog niet, en dat boeit me weinig) dus als de originele nr10 niks gaat sturen.... ga ik mixen ;)

Gert-Jan
23 juli 2003, 23:40
He stelletje aasgieren :-D

Iedereen heeft drie dagen de tijd, volgens afspraak............

Swan
23 juli 2003, 23:45
k heb er ook 1 gemaakt......barret heeft em al gehoord :razz:

bert k
24 juli 2003, 00:13
Luister nog maar eens naar de eerste acht solo's, die zijn best goed....
http://66.227.101.70/contrib/dvv/esmil.gif

Swan
24 juli 2003, 00:37
hier mijn variant.....heb em niet bij de rest gezet omdat het NIET nr10 is... t is namelijk niet echt serieus en wil jullie pleziertje niet verstoren :P

http://members.lycos.nl/z1o/improhehe.mp3

de toon komt van n MT2 en n DS1 na elkaar met beide de distortion op max :-D

MonkeyFace
24 juli 2003, 00:42
eerlijk: vind em niet zo koel eigenlijk.... veeeeeeeeeeeeel te veel disto, en en niet echt samenhangend... vraag me bij sommige stukken ook af of je wel in de goeie toonsoort zit :-?

ik zal morgen mijn versie mixen en uploaden... niet dat ik 1337 solo-skillz heb ofzo (er zitten echt juweeltjes bij de eerste 9) maar het is misschien wel interessant om ff te horen :P

Swan
24 juli 2003, 00:45
denk je dat ik enigzins aandacht aan de toonsoort heb besteed :roll: en ja wat raar dat ik zoveel distortion heb met 2 dist. pedalen op max na elkaar :roll:

Barret Wallace
24 juli 2003, 13:48
hehe ik vind hem wel cool eigenlijk :D

ff afgezien van de out of key nootjes vind ik em wel erg creatief en hij heeft toch wel een bepaalde feel die niet iedereen kan evenaren ;)

is er iets gereversed swan lake ;) ?

Swan
24 juli 2003, 14:47
hehe dank.....
ja de gehele solo is gereversed ;)

Negative K3 fan
24 juli 2003, 17:13
hij doet me een klein beetje denken aan kurt coabain achtige shit, maar dat komt vooral door dat gitaar geluid denkik.

bert k
24 juli 2003, 18:52
Tja, ach... het gilt wel lekker, Swan, maar volgens mij heb je de backingtrack niet eens aan gezet toen je dit opnam. Ik kan goed tegen een stevige bak herrie, maar samenspel moet er wezen. Dit lijkt wel freejazz :-(

Swan
24 juli 2003, 19:13
he de cleane akkoordjes lopen wel samen met de backingtrack :P
de solo inderdaad niet meer omdat ik em achterstevoren heb gezet met cooledit :P

Janne
24 juli 2003, 19:40
Uhm ik vond t ook een beetje onrustig klinken, maar dat komt omdat je zegt dat je m achterstevoren hebt gezet. Nou bedacht ik net dat je misschien dan eerst de backingtrack achterstvoren moet zetten en dan daar je solo bij spelen en dat dan weer omdraaien. Wie weet komt er wel wat cools uit :) .
Maar ik sta echt versteld van hoe goed jullie allemaal spelen, t klinkt echt heel goed. Jammer dat ik zelf (nog) niet kan improviseren (te weinig kennis van toonsoorten en akkoorden enzo), maar ik vind het zeker een geslaagd idee. Nou nu maar wachten op nummer 10 dan is ie eindelijk helemaal af.

Janne

bert k
24 juli 2003, 20:47
Hé Janne, als je nog niet kan improviseren dan is dit wel een hele leuke track om mee te oefenen. Hij staat helemaal in C mineur, zonder rare wisselingen, dus je kan je op 1 accoord concentreren. Weet je hoe je een bluesladder in C speelt? Dan kom je een heel end.
Neem wel de eerste backingtrack van dit topic http://www.gjvanwijk.nl/megajam_v1.mp3 , dat is de versie van Gert Jan, met nog maar 1 solo. Kan je bijna 7 minuten tekeer gaan.
(heeft iemand nog een tab van een bluesladder?)

Mithrandir
24 juli 2003, 22:15
Ben ff een 2 weekjes weg en ik mis meteen het leukste initiatief (samen met jay-cals ontwerp idee) van dit jaar :(

En het klinkt allemaal heel cool, ben vooral erg verrast door iceglove zijn synth-solo moet ik zeggen, die is echt gaaf, net of ik de star-one cd hoor :)

De gitaarsolo's zijn eigenlijk allemaal goed, natuurlijk varierend van niveau, maar ze zijn allemaal leuk om naar te luisteren.

Heeft iemand er bezwaar tegen als ik ook even wat opneem over deze backing en hier neerzet?

Janne
24 juli 2003, 22:27
Hé Janne, als je nog niet kan improviseren dan is dit wel een hele leuke track om mee te oefenen. Hij staat helemaal in C mineur, zonder rare wisselingen, dus je kan je op 1 accoord concentreren. Weet je hoe je een bluesladder in C speelt? Dan kom je een heel end.
Neem wel de eerste backingtrack van dit topic http://www.gjvanwijk.nl/megajam_v1.mp3 , dat is de versie van Gert Jan, met nog maar 1 solo. Kan je bijna 7 minuten tekeer gaan.
(heeft iemand nog een tab van een bluesladder?)
Hey bedankt, zal eens kijken, ik speel wel akoestisch dus weet ik niet of het veel werkt. En ik heb me ook al voorgenomen om deze vakantie eens wat toonladders te leren (en ook muziektheore ivm mogelijk conservatorium. Maar ik ga zeker proberen om te leren improviseren (3x -eren :) ), want ik denk dat dat het vaak is wat een klassieke gitarist mist. Ik zal eens oefenen en misschien wat opnemen.

Janne

FNaRK
24 juli 2003, 22:46
Heeft iemand er bezwaar tegen als ik ook even wat opneem over deze backing en hier neerzet?

staat nog een leuke backingtrack: Spirit ( http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18452 )

leef je uit :-D


Oh ja, welkom terug

sash
25 juli 2003, 01:49
denk je dat ik enigzins aandacht aan de toonsoort heb besteed :roll:

?! Je speelt solo's in een bepaalde toonsoort of je speelt geen solo's :) Ter uwer informatie: dit staat in Cm dacht ik.

delphiro
25 juli 2003, 10:18
Ben ff een 2 weekjes weg en ik mis meteen het leukste initiatief (samen met jay-cals ontwerp idee) van dit jaar

me too!

(was dan ook 3 weekjes weg en dan vraag je er natuurlijk om ;) )

cool initiatief en erg leuke solo's!
Volgende keer schrijf ik me in voor een klassieke solo :-D


want ik denk dat dat het vaak is wat een klassieke gitarist mist hoeft niet hoor.. het ligt alleen minder voor de hand maar improviseren op een klassieke gitaar gaat prima al is het wel een tikkie lastiger dan op een fretboard waar de snaren 1 mm boven de frets hangen :-D

Barret Wallace
25 juli 2003, 12:16
wacht ff, ik schroef hem open...

Bij mij ook 3 draadkes, een witte en twee zwarte. Die witte is signaal, en die zwarten massa denk ik. Gewoon losmaken die handel, en dan proberen aan een versterker te koppelen. Kan niet echt kwaad.

thanks nog hey

probleem is opgelost heb de jack van men yamaha gebruikt

ik kan weer CHARVELELELEKEN EINDELIJK 8-)

bert k
25 juli 2003, 13:31
Way to go!
http://smilies.networkessence.net/s/contrib/icw/028.gif

Charvel rulezzz

Barret Wallace
26 juli 2003, 20:13
WAAR BLIJFT DIE LAATSTE SOLO NOU ???


teringgast zeggen dat je meedoet en dan kenkerlang wachten voordat hij af is :evil: :evil: :evil:

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 13:35
z'n studio en pc staan in verschillende steden zegt 'ie... misschien staat 'ie al een paar dagen in de file ^_^

Bouke
28 juli 2003, 23:08
Hey,

ik ga donderdagmorgenvroeg op vakantie, zou het nog lukken met die solo?? 'k Ben nog steeds wel benieuwd... naar het eindstukkie :D

Bouke

Br@mbo
29 juli 2003, 10:20
als iemand webspace nodig heeft ? ik heb nog 50 mb

FNaRK
29 juli 2003, 11:41
zullen we maar alvast beginnen met de volgende MegaJam ?

Wie heeft er nog een geschikte backin'track :???:

Maiden Michiel
29 juli 2003, 12:46
Gert Jan vast wel

lupoloco
29 juli 2003, 13:38
hier zul je vast wel eentje vinden
http://www.hickoryshomepage.com/guitar.htm

Gert-Jan
30 juli 2003, 10:27
:lp: Ok ,ik wil best nog een backtrack maken. Dit keer wat steviger. Ga 9 augustus twee weken weg zal proberen voor die tijd iets te posten. Ga niet opnieuw weer een schema bakken, mag een ander doen. Ik zal kijken of ik deze week een backtrack kan fabriceren.

sunday violence
2 augustus 2003, 15:52
wat een klootzak dat joch die gewoon dat laatste stuk niet opneemt, godverdetering :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

stewartfan
8 augustus 2003, 15:31
jongens die mp3s doen het bij mij niet ik krijg m niet te horen om dat de pagina steeds error aangeeft ??? :cry: :cry: :cry:

zZoRgO
8 augustus 2003, 17:18
ik vrees dat de meeste mensen hem al van hun webspace hebben gehaald...

stewartfan
9 augustus 2003, 11:38
jammer man !
:o

MonkeyFace
9 augustus 2003, 13:48
tja...aangezien we waarschijnlijk nog wel een eeuw mogen wachten op deel10 van de MEGA JAM, is het misschien wel leuk als iedereen die wil zich eens uitleeft over de backingtrack en dat post :) ik ben zelf iig nog bezig met het uitwerken van een leuke solo... als ik tevreden ben record ik em en zet ik em hier wel neer....

btw: verwacht geen supersolo's want zo goed ben ik nou ook weer niet, en blijkbaar is het eens schande als je met een Epi LP speelt ;)

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 18:10
OK, ik heb ook een solotje geprobeerd.
De allerlaatste versie kon ik niet meer vinden, dus heb ik maar 40 seconden na Gert-Jan gespeeld.
De timing is niet perfect altijd, maar ik had geen zin om het nog eens in te spelen...

http://www.demakkers.nl/bme/jamik.mp3

MonkeyFace
10 augustus 2003, 21:20
Ok, net ook even een brak solotje erin geplakt... ik heb me alleen niet helemaal aan de 40 seconden gehouden... :P Ik heb ook geen nette fades enzo gemaakt... dat doe ik allemaal nog wel een keer... :D

even wat zelf-kritiek:
1) niet echt samenhangend
2) geluid kan beter
3) teveel bijgeluiden
4) teveel fouten

http://home.wanadoo.nl/b.cornelissen/megajam_impro_bagger.mp3

happy listening.... (of niet natuurlijk ;) )

MonkeyFace
10 augustus 2003, 21:26
OK, ik heb ook een solotje geprobeerd.
De allerlaatste versie kon ik niet meer vinden, dus heb ik maar 40 seconden na Gert-Jan gespeeld.
De timing is niet perfect altijd, maar ik had geen zin om het nog eens in te spelen...

http://www.demakkers.nl/bme/jamik.mp3

die solo van jou is lang niet slecht man... ik weet niet hoe lang je al speelt... maar het klinkt eigenlijk best wel koel :D keep on going :)

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 21:36
Thanks man!

Ik speel al wel lang, maar hou me pas met deze technieken bezig sinds vorig jaar

MonkeyFace
10 augustus 2003, 22:31
Ok, net ook even een brak solotje erin geplakt... ik heb me alleen niet helemaal aan de 40 seconden gehouden... :P Ik heb ook geen nette fades enzo gemaakt... dat doe ik allemaal nog wel een keer... :D

even wat zelf-kritiek:
1) niet echt samenhangend
2) geluid kan beter
3) teveel bijgeluiden
4) teveel fouten

http://home.wanadoo.nl/b.cornelissen/megajam_impro_bagger.mp3

happy listening.... (of niet natuurlijk ;) )

hmmm... ik heb toch niet zelf al alle kritiek gegeven he ? ;)

edit: heb inmiddels nog een solo opgenomen, ruim 5 minuten... minder fouten, wel iets meer ruis (ligt aan de preset), maar ik zit zonder webspace... wie helpt? :roll:

Maiden Michiel
11 augustus 2003, 09:15
Ok, hier komt het dan...

Je sound vind ik wel goed.
Bij de snellere stukken moet je echt aan je timing werken, die was aardig beroerd.
Die taps vind ik persoonlijk niet zo passen in het nummer.
Overall: niet slecht gedaan maar het kan beter (misschien als je meer tijd hebt om te oefenen)

MonkeyFace
11 augustus 2003, 12:04
Ok, hier komt het dan...

Je sound vind ik wel goed.
Bij de snellere stukken moet je echt aan je timing werken, die was aardig beroerd.
Die taps vind ik persoonlijk niet zo passen in het nummer.
Overall: niet slecht gedaan maar het kan beter (misschien als je meer tijd hebt om te oefenen)

timing is idd hier en daar knap klote... i know :roll:
en die taps klinken op zich wel leuk vind ik, maar ik ga er heel slecht in....
en ik kan het idd beter... als ik wat meer oefen... dit is echt zo gedaan van: gitaar pakken, record indrukken en spelen... :P

ik heb inmiddels al een betere opgenomen... nog niet super, maar al iets beter... maar ik heb geen 7meg webspace meer over :P

Maiden Michiel
11 augustus 2003, 12:44
Het jammerre is inderdaad dat er met zo'n megajam vaak weinig tijd is om te oefenen (iedereen wil asap zijn partij inspelen).
Van de andere kant wordt het dan wel heel spontaan!

De Teng
11 augustus 2003, 15:15
Ach kom... je bent een dag of twee hoogstens bezig met iets inpielen, misschien iets meer, dan is het toch wel te doen? De een is een stuk sneller als de andere en als de eerste bezig is, kan nummr acht al lang iets bedenken. Hoe later hoe sneller dus

bert k
11 augustus 2003, 23:16
Versie 9 was ff weg! Sorry! Is nu weer terug! Hier: http://www.bertk.tomaatnet.nl/megajam_v9.mp3

Maiden Michiel
12 augustus 2003, 08:32
Nope, doet ut niet

bert k
12 augustus 2003, 23:32
Nu wel, er was iets mis zo hier en daar :)

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 09:24
thanks

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 10:14
Owkeej, wegens afwezigheid van Kapitan Yonker (en bedankt he?) heb ik de vrijheid genomen de megajam af te sluiten.
Dus het is als volgt (versie 10)

1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove (synth)
6. De Teng
7. Swan
8. Bouke
9. Sunday Violence
10. Maiden Michiel

download hem hier: http://www.demakkers.nl/bme/megajam_v10.mp3

Okay, what's next?

De Teng
13 augustus 2003, 10:58
Amen

bert k
13 augustus 2003, 23:31
Amen my ass! Mijn versie is er ff niet geweest, en ik ben meteen afgevoerd. Vinnik niet tof; ik heb toch ook een solootje gedaan... :-(

Maiden Michiel
14 augustus 2003, 08:28
Meen je dat nou serieus?

sunday violence
14 augustus 2003, 14:01
ja man, na die van mij. zet m er maar gauw weer op was een gaaf solotje

Maiden Michiel
14 augustus 2003, 14:37
Ow wacht eens even. Ik wist niet dat Bert K. er ook een had opgenomen?

bert k
14 augustus 2003, 21:13
Jazeker wel, maar ik was invaller geloof ik, er kon iemand niet. Ik zit op 6.00

bert k
14 augustus 2003, 23:06
Nou, snap het niet echt, maar mijn solootje zit er gewoon tussen :???: Dus nix aan de hand, storm in een glas water. Dan nu de eindlijst:

1. Gert-Jan
2. Wouter Bosch
3. Barret Wallace
4. Roadkill
5. Glove (synth)
6. De Teng
7. Swan
8. Bouke
9. Sunday Violence
10. Bert K
11. Maiden Michiel

Hoera! Af!

Maiden Michiel
15 augustus 2003, 08:24
Beterz!!!!

Bouke
15 augustus 2003, 12:37
Hey,

Ik kan nr. 10 niet downen. Geeft internal server errors. Iemand anders die 'm even kan uploaden? Thanks.

Bouke

Maiden Michiel
15 augustus 2003, 12:48
fuck! ik zie het!

Zal even kijken Bouke....

Maiden Michiel
15 augustus 2003, 12:56
probeer het tegen 13:10 hier eens:

http://www.demakkers.nl/bme/megajam_v10.mp3

Bouke
15 augustus 2003, 21:52
Hey,

nou, hehe, eindelijk 't lijstje compleet. Ik stel voor om de volgende keer toch maar voor thema-jams te gaan (shred, rock, blues, surf, synth, psycho, etc). En dan een echte compostie met een kleine groep per thema. Nummer maken compleet met drums, bass, slag- en leadgitaar en eventueel zang. Uiteraard moet het niet verboden zijn om als bluezer in het shredclubje te belanden, mits die bluezer dan kan shredden, uiteraard (ik dus niet :D) et vise versa. Meer mensen voor zoiets? Iedereen is goed in z'n eigen ding en dat is natuurlijk leuk om mee te werken. Ik ga voor een bluesjam, dat wil zeggen, een thema met een blues-feel. Dus niet perse 1-4-5, maar als je het liedje hoort denk je: "hé, lekker bluezy", zeg maar. Uiteraard ben ik ook niet vies van een lekkere low-down-punk-blues!

De afgelopen Megajam-optocht-van-solo's was een leuke oefening om het principe een beetje te oefenen (bosch en shakeel doen dit al langer zo) en het werkt prima.

Ik zal proberen op korte termijn een bluesachtige sessie te starten. Mensen met serieuze ideeen en een beetje vaardigheid zijn welkom.

Groets,

Bouke

Maiden Michiel
15 augustus 2003, 22:43
Ik wil wel een poging wagen, vind je mijn "skills" afdoende? Of ben ik te shreddy?

Bouke
15 augustus 2003, 23:00
Hey,

Wat ik in v10 hoorde vind ik te shreddie, maar ik speel in de jam ook geen blues. Normaal doe ik dat wel. Maar ik speel ook graag eens wat anders :D

Heb je wat bluezy voorbeelden van jezelf??

Bouke

hoofd
15 augustus 2003, 23:16
lekkere low-down-punk-blues!

Hell Yeah, count me in :D. Ik zal 's oefenen met opnemen via V-amp en comp, ff kijken of ik er acceptabele geluidjes uit kan halen.

Maiden Michiel
15 augustus 2003, 23:33
Ik denk dat ik dan maar oversla, ik ben momenteel te shred minded denk ik. Blues ligt me niet echt.

MonkeyFace
16 augustus 2003, 00:59
hmmm ik wil wel eens een bluesy solo proberen... dan heb ik iig niet het brakke-timing-in-te-snelle-stukken-omdat-ik-'s-nachts-op-een-moment-van-totale-gaarheid-
opneem-zonder-eerst-te-oefenen-of-iets-uit-te-schrijven-probleem .... :-D

if you know what I mean...
:roll:

Bouke
16 augustus 2003, 17:48
Timing is alles in de blues!

Bouke

JorisBos
15 september 2003, 03:08
hehe, laat ik dan ook ff wat proberen :D
ik ben ongelooflijk daas, maja, boeie. Gebruik het niet tegen me ;)

----weggehaald----

Maiden Michiel
15 september 2003, 09:00
Niet slecht Joris!!
Doet me af en toe nogal wat Eric Johnson achtig aan