PDA

View Full Version : Marshall JMP 2204 '76, fx loop of attenuator



dodeboboeror
16 juni 2015, 13:14
Ik gebruik een Marshall JMP uit '76 met de pre amp op 6, dus niet al te heftig. Ik heb wel het een en ander aan overdrive en cleanboost voor verschillende sounds. Niet al te veel aan de hand totdat ik meer volume wil voor een leadpartij. Boosten levert alleen maar meer pre amp vervorming op, maar geen volume. Goed, dan maar zoeken naar een alternatief. Op een gegeven moment besloten om mijn JCM800 als laadkanaal te gebruiken middels een Radial Headbone VT switcher (want ik heb gelukkig maar 1 4x12 cab:seriousf:). Werkt prima, maar dat gesleep met die extra top ben ik een beetje beu.


Optie 1: Aangezien een vorige eigenaar al een fx loop in de JMP had geplaatst en ik die met een revisiebeurt er weer uit heb laten halen, zat ik aan te denken er weer eentje in te laten zetten. Booster in de loop om zodoende meer leadvolume te krijgen.

Optie 2: Voetschakelbare attenuator aanschaffen, deze instellen voor het volume voor slagpartij en dan vervolgens bypassen voor leadvolume.

Iemand ervaring met beide setups? En dan vooral met optie 2? Pros/cons?

HaroldA
16 juni 2015, 13:21
Ik heb ervaring met het boosten van een oversturende Marshall: het beste werkt een tubescreamer met gain op weinig, of een EP booster met de low en high boosts uit.

Mids!

dodeboboeror
16 juni 2015, 13:44
Bedankt Harold, heb ik reeds geprobeerd, maar het benodigde lead volume blijft onder de maat zeg maar

HaroldA
16 juni 2015, 13:50
2e mastervolume dan? Henri H heeft daar goede ervaringen mee ...

dodeboboeror
19 juni 2015, 20:38
Ah, kijk ..., nog niet aan gedacht, ik ga even informeren naar de kosten, bedankt 👍

D3nnis
19 juni 2015, 21:02
Booster in de fx loop heb ik jaren gebruikt voor solo volume, toen ik nog geen versterker met solo boost functie gebruikte, ging zeer prima. Ik had de voorkeur voor een redelijk transparante boost (banzai New rising sun 2), maar dat kun je door je smaak laten bepalen.

Twee master volumes vind ikzelf niet fijn. Ik vind het prettiger om een bepaalde vaste offset ten opzichte van mijn basis geluidsniveau te hebben. Soms moet je (ik in ieder geval wel) tijdens een set het geluidsniveau nogal eens aanpassen, en als de tweede mastervolume dan op de gok mee moet met de eerste, dan gaat dat bij mij niet altijd goed.

Ik denk dat ik zou kiezen voor de fx loop variant, omdat je dan ook nog de flexibiliteit hebt om andere effecten eventueel na de preamp te zetten. Of je dat nodig vind of niet, is een persoonlijke keuze.

HaroldA
19 juni 2015, 21:10
Wat D3nnis beschrijft kan ook makkelijk met 2 master volumes; de 2e is dan een "dimmer" voor de eerste, en als je die uitschakelt heb je je boost.

Een beetje amp tech weet daar iets moois van te maken!

D3nnis
19 juni 2015, 22:29
Wat D3nnis beschrijft kan ook makkelijk met 2 master volumes; de 2e is dan een "dimmer" voor de eerste

Je bedoelt dat de mastervolumes dan in serie staan in plaats van parallel?
Dat is wel zo'n beetje wat ik met een lang onduidelijk lulverhaal probeerde te zeggen :)

Rinze
19 juni 2015, 22:41
Wat Harold zegt, tweede master in serie. Heb ik vroeger ook op mijn 2204 gehad. Had ik je ook wel in de oefenruimte kunnen vertellen :cooler:

dodeboboeror
19 juni 2015, 23:15
Tssss, komt 'ie nu mee 😴

dodeboboeror
20 juni 2015, 08:08
Hartelijk bedankt voor alle input, ik ga een amp tech in de buurt zoeken

Agent_Smith
20 juni 2015, 10:12
Ik heb jarenlang exact hetzelfde 'probleem' gehad met mijn 2205. Aan de voorkant levert geen extra volume op want de voorstap is gewoon verzadigd. Alleen nog meer gain.
Uiteindelijk heb ik een schakelbare MV ingebouwd. Opgelost.

dodeboboeror
25 augustus 2015, 18:45
Ik heb ondertussen een 2de MV laten inbouwen.
Ook hier is het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken