PDA

View Full Version : Snaar dikte 008



Bricker
13 juni 2015, 12:29
Dag mensen,

Zijn er hier meer die graag snaren met de dikte 008 gebruiken? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Volgens velen ontstemmen dunne snaren eerder. Wat is jullie ervaring hiermee? Ingwie Malmsteen speelt met 008.

dunhill1
13 juni 2015, 15:02
Ik speel al jaren death metal in drop d op een shortscale junior met 007 snaren.
Klinkt supervet,
Geen enkel probleem met ontstemmen.

Nou heb ik hele kleine handjes dus dat scheelt enorm.
Ook zal de korte mensuur daar mee te maken hebben.

Ik had eerst een jazzmaster maar daar moest ik ivm de afwijkende mensuur 014 op leggen om het een beetje strak te houden.

Bricker
13 juni 2015, 15:19
Klein snikkeltje.......;);););););)

Bricker
14 juni 2015, 12:25
Ik speel al jaren death metal in drop d op een shortscale junior met 007 snaren.
Klinkt supervet,
Geen enkel probleem met ontstemmen.

Nou heb ik hele kleine handjes dus dat scheelt enorm.
Ook zal de korte mensuur daar mee te maken hebben.

Ik had eerst een jazzmaster maar daar moest ik ivm de afwijkende mensuur 014 op leggen om het een beetje strak te houden.

Gezellige volwassen reactie weer. Maar ik geloof er niks van dat jij met dunne snaren speelt. Botte boeren doen dat over het algemeen niet. Dat doen vrijwel uitsluitend intelligente gitaristen als Jimmy Page, Brian May en Yngwie Malmsteen.

Tabula Rasa
14 juni 2015, 12:42
Leuk.. Je reageert 21 uur geleden. Iedereen negeert het topic en je reactie, dus nog maar eens reageren met een extra schopje? Kansloos.

Bricker
14 juni 2015, 13:05
Aan het geleuter van mensen die half tam in hun hoofd zijn heb ik geen boodschap. Een en twintig uur later heet dat!!! Hoe doorgezopen ben jij eigenlijk?

Brum
14 juni 2015, 13:11