PDA

View Full Version : Probleem stroom pedalboard



bluesman91
12 juni 2015, 21:23
Goedenavond allemaal,

Ik zit met een probleem. Mijn pedalen zijn aangesloten met 2 Dunlop DC Brick's. Als ik er stroom op zet dan gaan mijn pedalen 2 maal aan en uit. Vervolgens blijven ze wel aanstaan en kan ik ze gewoon normaal gebruiken. Maar het is niet gezond als ik er stroom op zet dat ze 2 maal aan en uit gaan.

Wie kan mij verder helpen?


Alvast bedankt.

Plant
12 juni 2015, 22:23
Op het moment dat je de Dunlop DC Bricks aanzet loopt er voor elk pedaal even een piekstroom die hoger is dan de nominale stroom die de pedalen trekken. Heel normaal, want er moeten wat ontkopellingselco'tjes opgeladen worden.

Kennelijk hebben die Dunlop DC Bricks een stroombegrenzing en zijn die piekstromen iets teveel van het goede waardoor er even een beveiliging ingrijpt. Daarna probeert ie het nog een keer en zijn de piekstromen ondanks dat de elco'tjes al iets zijn opgeladen nog steeds iets te hoog. Zelfde ritueel en driemaal is scheepsrecht: de inschakelpiekstromen zitten binnen de marge en er is niks aan het handje.

Als je qua nominale stromen van de pedalen binnen de specs blijft zal de voeding er verder niet aan stuk gaan en is het alleen hinderlijk. Verg je teveel van de Dunlop DC Bricks, dan moet je de pedalen over meer Dunlop DC Bricks verdelen.

Gearjunkie
13 juni 2015, 09:00
Ik weet dat sommige Boss pealen aan gaan als je er spanning op zet. Is dit bij jou ook het geval? Of heb je TB pedalen die altijd aan staan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk