PDA

View Full Version : TC Dark Matter, ervaringen?



Dutch66
12 juni 2015, 09:14
Iemand (praktijk) ervaring met de TC Dark Matter?

Ik heb er ooit een keer mee mogen stoeien, rechtstreeks in een twin, en in mijn
herinnering klonk dat echt heel goed. Niet zo zeer 'Plexi' maar wel heel amp-like
met een (verrassend) goede responce in het laag.

Het gaat dus niet om ervaringen met dit pedaal als 'booster' voor een reeds
crunchy amp, maar puur als drive channel in een (super) cleane amp.

the sure thing
12 juni 2015, 10:49
Het is een uitstekend pedaal voor een clean platform. Dus geschikt als "drive channel". Het pedaal heeft IMHO niets met "plexi" te maken, maar het klinkt gewoon LEKKER.

Harry
13 juni 2015, 18:52
Heb er ook een gekocht, en ben er bij de bandrepetitie even mee aan het stoeien geweest. Klonk inderdaad erg goed, maar werkte niet lekker samen met mijn OCD en cleanboost. Maar die doen het samen prima, dus de Dark Matter stel ik zodanig in dat die alleen kan werken. Maar moet het de volgende keer nog wat meer finetunen, heb er wel een goed gevoel bij.

GuitarFX
14 juni 2015, 15:50
Ik sluit me aan bij the sure thing, tis geen plexi sound (heb als vergelijking een Radial plexitube for what its worth). Is wel prima te gebruiken als alleen distortion, niet alleen als booster dus. Het is geen gierend-hard-metalscheur pedaal, maar kan zeker een goede crunch leveren. Heb m laatst verkocht aan iemand die m ff wilde testen. Hij was binnen een minuut overtuigd hehe. Blijft toch goed spul, dat TC elec.

Lexvandoef
14 juni 2015, 16:44
Hmmm wel grappig dat smaken zoveel verschillen, ik kon er juist niets mee, teveel compressie en gruizig. Zal ook wel aan de combi gelegen hebben, heb hem toen getest over de setup van een vriend en ik ben het nooit zo eens met zijn gear aanschaf keuzes :P.

Dutch66
15 juni 2015, 08:50
Thanks voor de reacties mannen, ik heb 'm inmiddels besteld.

Harry
15 juni 2015, 20:50
Ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik hoop er snel weer mee aan de slag te kunnen, ben nog niet klaar....

Dutch66
15 juni 2015, 21:40
word vervolgd!!

the sure thing
19 juni 2015, 10:02
We wachten...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
24 juni 2015, 12:32
Tja het heeft even geduurd omdat ik niet eerder in de gelegenheid was om de DM met een Twin te proberen,
de rede van aanschaf zeg maar... Als 'booster' voor een crunch amp werkte de DM thuis trouwens meteen prima,
maar goed de voicing van de amp is dan natuurlijk bepalend.

Gisteren uitgebreid kunnen testen met een Twin, en om maar meteen met de deur in huis te vallen, het viel
zwaar tegen..... Niets van de 'shine' die ik in me herinnering had, maar goed dat was dan ook de situatie dat
ik op iemand anders z'n gear 'moest' spelen, en eigenlijk het ergste vreeste. Gedurende het optreden raakte ik
gegrepen door de sound, maar achteraf gezien zal dat dan wel de adrenaline zijn geweest..

In alle opzichte is de DM een echt TC product, gebouwd als een tank, knopjes voelen robuust aan, chique klikje
op 12 uur van de toonregeling, en true bypass (zonder bijgeluiden), helemaal goed.
Het meegeleverde lullige stickertje 'voor op je schooltas' hadden ze wat mij betreft dan weer achterwege kunnen
laten, maar misschien zegt dat dan ook wel weer wat over de beoogde doelgroep...

An sich is DM gewoon een prima distortion met redelijk veel headroom, reageerd goed op je volumeknop,
en met de de toonregeling (volgens de specs 'active') kun je e.e.a. prima fine tunen.
Op de een of andere manier doet de DM me een beetje denken aan de MXR Distortion+, zeker als
je de toonregeling even weg denkt. En inderdaad, waar TC die link naar een Plexi vandaan haalt zal
mij echt een raadsel zijn..

Zoals Harry al aangaf, is de DM lastig met andere drives/boosters te combineren. Met de Fulldrive 2, VS XO, en
Radial London Bones, kon ik eigenlijk niet echt tot een acceptabel geluid komen, teleurstelling alom dus...

Uit voorzorg had ik gelukkig ook een BSIAB2 bij me, waardoor we i.i.g. lekker de set konden spelen, de rest was
ondertussen het 'gehannes met pedalen' van mij ook wel een beetje zat geworden. Na afloop toch nog even de
combi BSIAB en DM proberen, en blijkt dat nu even een schot in de roos te zijn!

Het smeuige mid van de BSIAB aangevuld met wat meer 'dirt' (met name in het laag) van de DM zorgt voor een
heerlijk vet geluid, zonder dat de boel echt over-the-top gaat. De BSIAB verliest een beetje z'n 'brown' zeg maar
en het geheel klinkt ineens een stuk moderner ofzo. (Blijft lastig dit soort dingen te omschrijven....)
Ik kon ook heerlijk 'spelen' met beide gain's waardoor je het karakter van de DM meer of minder kunt laten
doorschijnen.

Gelukkig ben ik vrij vandaag, want het was inmiddels 02:30 toen ik me eindelijk kon losweken van m'n trappertjes, de rest was natuurlijk al lang naar huis.....

:seriousf:

Dus voorlopig word voor de dinsdagavond (pret)band dit de heerlijk simpele set-up ;

http://i57.tinypic.com/33zcrvr.jpg

the sure thing
24 juni 2015, 13:54
bsiab?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lexvandoef
24 juni 2015, 13:57
Brown sound in a box

the sure thing
24 juni 2015, 17:46
Aha.. Is dat dat Paarse pedaaltje?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
24 juni 2015, 18:35
yep, 'homegrown' want naar mijn weten worden ze niet door een fabrikant gemaakt,
hoewel de eerdere versies van de wampler pinnacle qua schema nagenoeg gelijk zijn.

Harry
26 juni 2015, 12:14
Mooi verhaal. Ik kan de mijne pas volgende week vrijdag weer intrappen, en dan niet eens op mijn eigen versterker. Zal kijken of ik nog iets aan te vullen heb...