PDA

View Full Version : Fender Tweed Deluxe 5E3



dacrow
11 juni 2015, 10:41
Een expert hier die kan zeggen of deze volledig origineel is? (Buiten de caps)

Foto's van de trannie's zijn onderweg...

http://www.ebay.com/itm/1956-Tweed-Fender-Deluxe-Amp-FH-Date-Code-/251956106532?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3aa9c11524

Difficulttocure
11 juni 2015, 10:51
ziet er goed uit. eindbuizen zijn vervangen. heb je foto's van de preamp buizen?

dacrow
11 juni 2015, 23:37
Neen de communicatie verloopt ZEER traag :s

Jammer want ben echt wel geļnteresseerd..

Hendriks
12 juni 2015, 10:06
Heeft in iedergeval een recap gehad , maar dat is niet vreemd voor een versterker van 60 jaar oud , net zoals verse buizen.

Bernardduur
12 juni 2015, 16:45
Yep, recap, nieuwe buizen, duidelijk.

Ik vind verder de soldeertin op de potmeters er erg nieuw uitzien + vorm van de potmeters lijkt het op nieuwe CTS potmeters, maar dat kan ik door de hoek niet zien.

Verder lijken de 1k5 weerstanden op de eindbuizen ook nieuwig....... maar dat kan de lichtinval zijn

dacrow
12 juni 2015, 17:35
Klopt wel , zeker van die 1k5 weerstanden!

Morgen krijg ik meer foto's, ben benieuwd nd preamp tubes en de deal die er valt te maken.

Bijkomende vraag, kan je het aankoopbedrag verlagen zodat je minder BTW/taks moet betalen bij import?

Zou wel wat schelen op zulk bedrag

Hendriks
12 juni 2015, 18:22
Om die buizen zou ik mij niet druk maken ,dat zijn slijtage onderdelen , een auto uit 1956 heeft ook al heel wat banden versleten.

nico verduin
13 juni 2015, 18:13
Klopt wel , zeker van die 1k5 weerstanden!

Morgen krijg ik meer foto's, ben benieuwd nd preamp tubes en de deal die er valt te maken.

Bijkomende vraag, kan je het aankoopbedrag verlagen zodat je minder BTW/taks moet betalen bij import?

Zou wel wat schelen op zulk bedrag
Je kan het proberen, maar realiseer dan ook dat er mogelijk verzekeringstechnisch iets fout gaat. Ik ga er even vanuit dat je voor dit bedrag niet een doosje via USPS gaat versturen maar via de UPS of DHL oid. En die gaan nooit meer vergoeden dan de verzekerde waarde. Wordt nog wel een duur geintje.....

dacrow
16 juni 2015, 23:15
Inderdaad Nico, blijkbaar is de OT opnieuw herwonden door Mercury Magnetics, in de ad staat original iron :)

Dit klopt ergens wel maar ergens moet hij dit er ook bijzetten ..

Zou dit veel invloed hebben op de sound?

nico verduin
17 juni 2015, 07:26
Inderdaad Nico, blijkbaar is de OT opnieuw herwonden door Mercury Magnetics, in de ad staat original iron :)
Ik ben altijd wel wat voorzichtig en sceptisch met dit soort uitspraken... Beetje vergelijkbaar met New Sensor die allerlei labels heeft opgekocht in Oost Europa en claimt dat alles volgens original specs gemaakt is. Daarnaast moet je jezelf ook realiseren dat een OT gebouwd ergens in de 60'ies nu best kan klinken als toen in de 60ķes maar NIET zoals die originele OT nu klinkt. Er zit wel 50 jaar veroudering op die OT. Datzelfde geldt overignes voor de componenten in zo'n amp. Wat overigens niets zegt over de klank nu. Er zijn zat bouwers die een versterker nabouwen met prachtige componenten. De versterker klinkt ook prachtig, maar wel anders dan een BF Fender bijv. De factor ouderdom zit er nog niet in.