PDA

View Full Version : Volume probleem Marshall Valvestate



robert-gitarist
9 juni 2015, 18:55
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zondag ben ik in het bezit van een Marshall Valvestate 8080. Erg blij mee uiteraard maar hij heeft een probleem. Op moment dat ik van het clean kanaal naar lead schakel, heeft hij een enorme volumedrop! :dontgeti: Alles werkt gewoon verder, maar die volumedrop hé...Nou vertelde de verkoper dat waarschijnlijk het preamp buisje vervangen moest worden dus zostraks een nieuwe JJ ECC83 erin gedrukt maar helaas, probleem is hetzelfde. Wat mij wel opviel is dat de volumepotmeter van het kanaal (dus niet de master volume!) geen snars doet tot halverwege. Draai je hem van halverwege naar max. dan gaat ie wel wat harder maar nog lang niet zo hard zoals hij normaal gesproken moet gaan. Zelf denk ik dus dat de volumepot naar zijn mallemoer is dan? Ik ben een nitwit op dit gebied dus vandaar mijn vraag...

Alvast bedankt voor jullie help! :ok:

Gr. Robert:punk:.

robert-gitarist
9 juni 2015, 19:05
Overigens kraakt de betreffende potmeter verder niet...Ik dacht ik meld het er nog even bij ;-)

cluseau
9 juni 2015, 20:01
Het zou kunnen dat hij ooit vervangen is door een verkeerd type.

Little Jay
9 juni 2015, 20:17
Even openmaken en de volume potmeter checken. Is het een afwijkend type dan zou het zomaar kunnen dat Cluseau gelijk heeft. In dat geval: potmeter (laten?) vervangen.

Even checken voor de zekerheid: staat je gain knop wel open op dat kanaal? Want met volume op 10 en gain op 1 is dat kanaal nog steeds heel zacht natuurlijk (sorry als dat gesneden koek, maar je weet maar nooit)

robert-gitarist
9 juni 2015, 23:23
Cluseau, bedankt voor je reactie! Ik zal eens kijken of dat zo is :)

Little Jay, dankjewel! Ik ga de boel weer even los halen een dezer dagen. Gain staat open op het lead kanaal ;) Ding scheurt als een formule 1 wagen! :o (master volume halverwege gezet en dan op het lead kanaal, heerlijk. Ik ben fan van die oude Valvestates!).

pasqual
10 juni 2015, 06:21
Ding scheurt als een formule 1 wagen! :o

Dan toch een met een V8 hoop ik en niet die van dit jaar?:???:

Dutch66
10 juni 2015, 09:03
Nou vertelde de verkoper dat waarschijnlijk het preamp buisje vervangen moest worden dus zostraks een nieuwe JJ ECC83 erin gedrukt maar helaas, probleem is hetzelfde.





Jeetje, aardige vent die verkoper....., ik neem aan dat je 'm voor een habbekrats overgenomen hebt?

cluseau
10 juni 2015, 12:57
Jeetje, aardige vent die verkoper.....

Ja je hebt er ook nog goeie onder ;)