PDA

View Full Version : Orange TH30 en overdrivepedalen



Kakihara
8 juni 2015, 21:24
Ik vind mijn Orange fantastisch. Maar dat clean met een randje is er niet uit te halen. Ik heb nu als enige overdrivepedaal een Joyo Sweet Baby. Maar wat die wegneemt aan laag, voegt hij er aan hoog bij op het cleane kanaal. Nu ben ik aan het rondkijken naar iets wat me dat randje geeft, zonder de toevoeging van dat hoog en met behoud van het laag. Ik heb de indruk dat de amp het met een tubescreamer of afgeleide niet al te best kan vinden. Ik dacht dan eerder aan iets als een RC Booster. Zou dat een goede keuze zijn en/of zijn er betere niet al te dure alternatieven?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk

arjanb01
8 juni 2015, 21:50
Fulltone ocd, versie 4 en hoger? Haal je lekkere clean met randjes en crunch geluiden uit en dan gebruik je het 2e kanaal als lead kanaal.

petpas
9 juni 2015, 12:04
Ik gebruik een Visual Sound Double Trouble om mijn clean wat meer bite te geven en ben daar zeer tevreden over.

the sure thing
9 juni 2015, 12:39
Fulltone ocd, versie 4 en hoger? Haal je lekkere clean met randjes en crunch geluiden uit en dan gebruik je het 2e kanaal als lead kanaal.

Ik vind dit ook een vast de meest bruikbare pedalen van de afgelopen 10 jaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch
9 juni 2015, 20:58
Clean met een randje: het hangt er vanaf hoe smooth of hairy het moet zijn (en uiteraard afhankelijk van de gitaar).
Op de bonnefooi, maar wel ingedeeld van hairy naar smooth:
Catalinbread DLS, WIIO
Fulltone OCD
Timmy
Boss BD2 met mod van deze of gene
Barber LTD
en verder ben ik wel erg onder de indruk van alles van Weehbo de laatste tijd.

Kakihara
10 juni 2015, 20:34
Ha, de DLS, die was ik vergeten. Is eigenlijk wel een goeie, was vooral onder de indruk van dat superbass-standje.
Bedankt om me eraan te herinneren.

Pepe
10 juni 2015, 23:06
De Joyo is een MP Sweet honey clone. Nou ken ik de Joyo niet maar wat de Sweet Honey betreft, de toon/focus helemaal naar links is geen bass loss maar wat hoog er af. Hoe meer naar rechts, hoe minder bas en hoe meer hoog.

Andere low drives die weinig of niks van je bas afsnoepen zijn er niet zoveel. Free the Tone Red Jasper zou ik zeggen of als het wat goedkoper moet de Way Huge Saucy box.

Kakihara
11 juni 2015, 00:10
De Joyo is overduidelijk geïnspireerd op de MP, maar is het niet helemaal. De Focus-knop regelt bij de Joyo de dynamiek van de drive: hoe meer naar links hoe harder je moet 'werken' om de drive te horen, hoe meer naar rechts hoe gemakkelijker je de drive krijgt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het dient meer als aanvulling op de drive-knop. De Joyo is overigens fantastisch icm een Fender-achtige amp, een echt altijd-aan-pedaaltje en in het tweede kanaal van de TH30 doet-ie het wel goed. 't Is enkel op dat cleane kanaal dat tekortschiet. Van die Saucy Box had ik nog niet gehoord, die ga ik es youtuben. Hopelijk hebben ze bij Prymaxe een filmpje.

Pepe
11 juni 2015, 01:14
De Saucy en Orange?


https://www.youtube.com/watch?v=aGIPfOOHskQ