PDA

View Full Version : Gibson heeft de goed wies kapoit



Basvarken
8 juni 2015, 16:51
De marketing afdeling van Gibson heeft weer de zóveelste stompzinnigheid bedacht:.
Je maakt kans een Les Paul 100 (met dat afschuwelijke script lettertype op de kop) te winnen. Zo brengen ze het zelf. Maar... je moet 'm eerst kopen (voor de volle mep). En dan krijg je misschien je geld terug.
Wat nou winnen? Haha. Wat een lolbroeken.

De reacties op hun Facebookpagina liegen er niet om.

https://www.facebook.com/Gibson/posts/10152842702545718:0
(https://www.facebook.com/Gibson/posts/10152842702545718:0)

Hotpepper01
8 juni 2015, 17:00
Ach, de Staatsloterij is ook niet alles. Als Gibson er 1000 verkopen, kan die ene er nog wel van af, denk ik zo...

lcvanderhelm
8 juni 2015, 17:12
Wat betekent de goed wies kapoit?

Remork1970
8 juni 2015, 17:28
Vroeg ik me ook af!
Dialect?

Basvarken
8 juni 2015, 17:34
Sorry jongens typvaudje. Goed wies kapot.

Remork1970
8 juni 2015, 17:41
Betekent dat dat ze 'niet goed wies bunn'n?'

marco v
8 juni 2015, 17:57
Heb t idee dat er volgend jaar aardig wat les pauls omgebouwd zullen worden daar.... Een zekere gitaarboer geeft op dit moment ook al gratis dinercheques en tegoedbonnen bij aankoop van een 2015 model. Nee t gaat goed met de serie van dit jaar.

Noid
8 juni 2015, 18:29
Hmm ... tsja ... Op zich toch niet zo'n rare actie? Zo komen er toch heel veel marketingacties "maak kans om je aankooppijs terug te winnen" voorbij?

https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kans om aankoopprijs terug te winnen

guitarkid
8 juni 2015, 18:52
Ik zie het probleem niet zo. Je hebt de kans om het aankoopbedrag terug te krijgen, met een kans van 1 op 10, als ik het goed begrijp op de Facebook-pagina! Dat lijkt me op zich geen slechte deal, zeker als je al van plan was om een (zo'n) LP te kopen! Je hebt de gitaar dan gratis. En ach, dat kun je dan toch wel winnen noemen. Ze kunnen die actie ook niet doen en dan hoor je niemand ergens over.... ;)
Dit soort acties vindt overigens regelmatig plaats op allerlei fronten: bijv. bij tv's tijdens een WK voetbal o.i.d.

Edit: @Noid, ik zie nu dat ik eigenlijk een beetje in de voetsporen van jouw reactie stap! We zijn het wel eens dus! :)

Over "winnen" gesproken: ik lees regelmatig (ook hier wel) dat iemand iets op Ebay "gewonnen" heeft. M.a.w. dat hij of zij het hoogste bod heeft gedaan op het juiste (laatste?) moment. Om dát winnen te noemen, da's pas een raar...... ;)

Mr.Fingers
8 juni 2015, 18:56
Hmja, ze kunnen wel zeggen dat 1/10 iets terugbetaald krijgt... Maar wie zegt dat dat effectief zo is. Gibson kennende zullen ze er wel een PAAR terugbetalen, maar het vooral aangrijpen om de mensen te verleiden om uiteindelijk TOCH nog een 2015-model LP te kopen, want die reeks blijkt voor geen meter te verkopen, met al die "upgrades" en riante prijsverhoging die daar niet tegenover staat.

Tupelo
8 juni 2015, 19:58
Ik kan me herinneren dat ik op een commerciele binnendienst van een lifestyle producten toko werkte (voornamelijk zitzakken) en dat we een Vespa scooter, een designer koelkast & e.o.a. hippe muziekinstallatie verloten onder onze klanten.
Wij onze klanten pushen om echt voor de noodzakelijke inleg producten bij ons af te nemen, in het volste vertrouwen dat er sprake zou zijn van een loterij.
Uiteindelijk kregen we van onze leidinggevende te horen dat het natuurlijk allemaal maar schone schijn was, dingen waren gewoon voorbestemd als relatiegeschenken voor onze grootste klanten, ook als ze gedurende die actie even wat minder afnamen.
Zover ik al ooit in acties geloofd heb, is daar toen een einde aan gemaakt. :)

On topic: ik vind 'm niet lelijker dan andere LP's eigenlijk, dus wat heb je te verliezen, met een kans 1/10 ? :D