PDA

View Full Version : Reverse delay/reverb?



telecastermaster
7 juni 2015, 13:17
Zo maar even een vraagje: zijn er mensen hier die reverse delay of reverse reverb regelmatig gebruiken?
Of ben ik gewoon een sukkel die weinig creatief is? Ik kan er in ieder geval niks mee.

Ik vraag het eigenlijk omdat op zowel mijn TC Electronic Flashback en Alter Ego er zo'n stomme reverse delay model op zit die ik nooit gebruik. Ik vind dat zonde; ik had daar veel liever een ander delay zien zitten die ik wel gebruik.

Maar misschien denken jullie er anders over?

apekop
7 juni 2015, 13:58
Ja ik! ;)
Het mooiste werkt een reverse delay (vind ik) met een lange delay tijd (1000ms of meer). En dan de mix op 100% zodat je je normale gitaarsignaal niet meer hoort.

Bij Jimi Hendrix hoor je bijvoorbeeld ook vaak reverse effecten. Al werden die toen in de studio gemaakt en niet met een delay.

Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2015, 15:38
Ik vind het eigenlijk ook wel een mooi effect. In het nummer Castles made of sand van Hendrix heb je wel een mooi voorbeeld van hoe het in een solo klinkt.

Met pitch shifter is het ook mooi om orgel geluiden mee te maken. Of als intro solo's vind ik het ook wel goed doen. Vroeger gebruikte ik daar een Boss RPS-10 voor. Heerlijk apparaat.


https://www.youtube.com/watch?v=JFFPjHxq7iY

Tristan
7 juni 2015, 22:30
Ik vind reverse delay ook tof, maar het verschilt vrij sterk per pedaal, mijn favoriet wat dat betreft is nog steeds de Boss DD-5, reverse reverb vind ik helemaal nergens naar klinken eerlijk gezegd.

onrust nv
9 juni 2015, 23:04
de reverse op de flashback vind ik echt een epic fail met z'n achteruit/vooruit delay. Als ik reverse wil dan moet de delay ok reverse blijven. Erg jammer.