PDA

View Full Version : HNGD Fender Classic Series '60s Jazzmaster Lacquer



schizo910
7 juni 2015, 10:11
Al jaren droomde ik over een knappe offset gitaar... En nu is ze daar!
een surf green Fender Classic Series '60s Jazzmaster Lacquer!

In alle opzichten een heerlijke gitaar! Ik ga er wel een jaguar brug op zetten, die rare zadels op de jazzmasterbrug kun je geen zadels meer noemen, ik sla de snaren er te snel af 😋

Als een kind zo blij en zo trots als een aap met zeven pielemannen!

http://i.imgur.com/PiG4v28.png

http://i.imgur.com/Sl8ubte.png

jetlennon
7 juni 2015, 10:49
Heel vet!!!! Zit ook heel lang aan een jazzmaster te denken. Vind t alleen echt niks om voor dat geld een gitaar te kopen en dan gelijk te moeten modificeren.
Anyway enjoy!!!!

Hotpepper01
7 juni 2015, 11:19
Oh wow, wat een fraaie. Ik vind dit een mooie kleur ook. Van harte gefeliciteerd er mee en heel veel speelplezier toegewenst.

schizo910
7 juni 2015, 12:22
Heel vet!!!! Zit ook heel lang aan een jazzmaster te denken. Vind t alleen echt niks om voor dat geld een gitaar te kopen en dan gelijk te moeten modificeren.
Anyway enjoy!!!!

Ach zo'n brug kost twwe tientjes dus voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik vind het leuke van gitaren juist dat je ze helemaal naar je eigen hand kan zetten. De brug voldoet prima, hij moet niet vervangen worden, maar voor mijn speelstijl is een jag brug voor mij beter. Deze "modificatie" heeft bijna net zoveel voeten in de aarde als een setje snaren verwisselen...

Stripes
7 juni 2015, 12:48
Gefeliciteerd! Mooie gitaar :)

soup
7 juni 2015, 23:18
Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr Schizo! Congrats.

Waar heb je hem eigenlijk gekocht? Ik moet er echt eens eentje gaan testen.

vulvasonic
7 juni 2015, 23:54
Eén en al geilheid op beide foto's! :D
Aaaach ja, de Jazzmaster, en misschien nog nét een tikkeltje meer de Jaguar (vanwege al het chroom en de knopjes), dat zijn toch altijd wel een paar stiekeme dromen van me geweest. Jij hebt jouw stiekeme droom waargemaakt, Skiets. Hij is je van harte gegund. :lovelove:

humbucker
8 juni 2015, 10:15
Prachtig!!!

Kim Wilson
8 juni 2015, 10:28
Mooi, Gio! Goeie kleur!!

Tupelo
8 juni 2015, 12:38
Yep, ik vind 'm ook te gek, mooi kleurtje, chroom, witte slagplaat, dolblij, snap ik. :ok:

Mr.Fingers
8 juni 2015, 12:46
Needs tortoise!

http://i.ytimg.com/vi/QiyYYkR-W6g/maxresdefault.jpg

humbucker
8 juni 2015, 13:07
Jep, en een matching headstock! Dan is ie helemaal af.

schizo910
8 juni 2015, 13:39
Neeee geen tortoise! Misschien goud!

Dreverhaven
8 juni 2015, 13:56
Mustang brug bedoel je denk ik? Maar ja, goed idee inderdaad.

Ik zou ook voor tortoise gaan. Vloekt lekker. Goud kan ook, of zwart. Alles is beter dan een witte iig.

schizo910
8 juni 2015, 15:21
Mustang bedoel ik idd ;-)

Mitch
8 juni 2015, 15:26
Welcome to the world of Offsets :D
Ik ben niet zo van de 50s autokleurtjes, maar mooi ding hoor! Inderdaad gewoon effe de moeite nemen er een Mustangbrug op te zetten of een Staytrem (erg mooi materiaal en niet zo duur als mastery) en dan heb je een prima spelende gitaar. Die body is 't helemaal. Je bent behoorlijk gewend aan je Tele natuurlijk, maar als je dan deze gewend bent... ;) Congratz!

Lexvandoef
8 juni 2015, 15:30
Lekker ding Gio, allemachtig he!

lauke_101
9 juni 2015, 14:17
Ha, die zag ik op tpdri ook al voorbij komen als het goed is ;)

Maar toch nogmaals dan maar: gefeliciteerd met die vette bak! Jazzmasters zijn fantastisch in alle opzichten en die kleur is de mooiste Fender kleur ooit :yes:

schizo910
9 juni 2015, 16:29
Nope niet op tpdri... maar wel bedankt voor de felici!

schizo910
20 juni 2015, 13:20
Zo Mustang brug zit erop! Scheelt behoorlijk! Intoneren was appeltje eitje!

http://i.imgur.com/hkNCrt1.png

schizo910
9 juli 2015, 16:29
Inmiddels wat weekjes en oefenruimte bezoekjes verder :D Super fijne gitaar! Man wat is die vorm enorm lekker! Ligt heerlijk tegen je lichaam aan! De mustang brug erop is echt super. Bij de standaard brug sloeg ik heel snel de lage E snaar uit het zadel (je mag het geen zadel noemen het is gewoon een stuk je draadeind) en de schroefjes die het zadeltje op hoogte houden trillen snel los, dat hoor je, je voelt ze en het vernachelt je intonatie. De mustang brug verhelpt het allemaal. Ik heb wel een stuk plakband om de pootjes gedaan om eventueel rammelen nog wat verder tegen te gaan. Geen idee of het nodig was maar hij zit perfect en trilt niet. De Trem gebruik ik niet veel en je moet er sowieso niet van verwachten dat je er duikvluchten mee kan maken. Maar ook zit de brug de werking van de trem niet in de weg. Nog een fijn dingetje is de positie van de volume knop op de gitaar, heerlijk te gebruiken voor het opcleanen van Fuzz etc.

Het geluid is ook heerlijk, net wat rauwer dan m'n Tele. Ik speel veel in Dropped D en de JM lijkt het wat makkelijker af te gaan dan m'n Tele. Al is me dat bij de Tele nooit opgevallen of een tekortkoming geweest tot de ervaring met deze gitaar. Je leest vaak dat de Jazzmaster een gebrek aan sustain heeft. Ik ervaar dat niet zo, ja hij heeft niet de sustain van een Les Paul maar zeker wel sustain. Het is alleen anders en voor mij zelfs juist heel beheersbaar.

Ik speel over een Fender SupeSonic Twin, in de Bassman stand. De gitaar geeft een sprankelend clean lekker veel belletjes maar net wat minder twangy dan de Tele, als je wat dieper in de snaren graaft dan krijg je een fijn randje en speel je harder bij de brug dan pikt hij soms de boventoontjes van de snaren achter de brug mee... Ik vind vooral het geluid met m'n DIY Timmy clone super fijn! Erg aanslag gevoelig pedaal en ook hier weer super fijn in combinatie met de volumepot op de gitaar.

De Wittebroodsweken zijn nog niet helemaal voorbij (6 weken toch?) maar wow, wat een fijne plank!!!

Dreverhaven
9 juli 2015, 17:40
Mooi man. Ik zou er ooit ook nog eens eentje willen hebben.

Die tremolo is beter geschikt om a la shoegaze te gliden dan om de diepte in te gaan inderdaad. Ik vind het altijd wel lekker, op mijn Jaguar dan, dat hij nooit ontstemd. Ik kan er aan jengelen wat ik wil, maar het gebeurt gewoon niet. Ik meen dat ik een rolletje papier om de pootjes van de brug heb zitten. Die heeft iemand een keer met afstellen erom gegooid. Nooit problemen met die Mustangbrug gehad, totdat in eens een paar maanden geleden het schroefje van de D-snaar zichzelf eruit begon te draaien. Op aanraden heb ik een potje blanke nagellak van een paar euro gekocht, er opgesmeerd, en het probleem was verholpen.

En ja, de vorm van Jag's en Jazz's ligt heerlijk tegen je lichaam aan. Erg comfortabel.

Mitch
9 juli 2015, 21:12
Nogmaals van harte! Ja, zoals een JM body tegen je aan ligt: ongeëvenaard. Dat internet verhaal over sustain heb ik ook nooit zo begrepen. Ja, met een matige afstelling en te dunne snaren... Mijn vorige Jap Jazzmaster had echt een bezopen goeie sustain.
Ik moet je bekennen dat ik mede door dit topic weer heb toegegeven aan mijn eigen JM GAS en voor een Squier Mascis sig ben gegaan. Potverdorie, terechte hype :D

Nellyrocks
10 juli 2015, 10:33
Nogmaals van harte! Ja, zoals een JM body tegen je aan ligt: ongeëvenaard. Dat internet verhaal over sustain heb ik ook nooit zo begrepen. Ja, met een matige afstelling en te dunne snaren... Mijn vorige Jap Jazzmaster had echt een bezopen goeie sustain.
Ik moet je bekennen dat ik mede door dit topic weer heb toegegeven aan mijn eigen JM GAS en voor een Squier Mascis sig ben gegaan. Potverdorie, terechte hype :D

Heb jij die even op MP gekocht? Godver. Ik zat nog te twijfelen om mee te bieden maar ben al weer veel te laat maar. Ik was nog in de vrouw overhaal fase.

Mitch
11 juli 2015, 22:21
Maandje terug of zo. Ik was die fase al voorbij en er kwam er toevallig één hier in de buurt in de verkoop. Zo gauw ik 'm uitvoerig getest heb met 250k pots komt er een HNGD topic/review. Want dat is wel het enige serieuze minpunt, onbruikbare pots. Maar verder :mmmm:

Joost de Ruig
11 juli 2015, 22:59
Zeker in deze kleur een ubercoole gitaar, gefeliciteerd ermee!

Dweezman
11 juli 2015, 23:52
drewl all over the place..

telerocker
12 juli 2015, 00:15
My kind of guitar, congrats!

soup
2 september 2015, 23:19
Schizo, hoeveel heb jij ook alweer betaald voor je Jazzmaster?

Ik kijk net op thomann en zie dat ze nu al 1129 euro kosten. Ik dacht echt dat ze rond de 700-800 euro zaten een paar maanden terug. :o Of vergis ik me nu?

Edit: of was het 1000?

telerocker
2 september 2015, 23:48
JM's, Jaguars en Mustangs zijn cool. Alleen vraag je je af waarom ze niet meteen een Mustang-brug op een JM gooien. Ben je af van dat gepiel.

jan7
3 september 2015, 00:42
Schizo, hoeveel heb jij ook alweer betaald voor je Jazzmaster?

Ik kijk net op thomann en zie dat ze nu al 1129 euro kosten. Ik dacht echt dat ze rond de 700-800 euro zaten een paar maanden terug. :o Of vergis ik me nu?

Edit: of was het 1000?
1011 op 18juli:
https://web.archive.org/web/20150718090528/http://www.thomann.de/be/fender_clsc_60s_jazzmaster_laq_rw_sfg.htm

humbucker
3 september 2015, 09:27
Ik heb er verleden maand nog 1 vastgehad en die zat op 800€ dacht ik. Net dezelfde als Shizo trouwens!

schizo910
18 december 2015, 17:51
Schizo, hoeveel heb jij ook alweer betaald voor je Jazzmaster?

Ik kijk net op thomann en zie dat ze nu al 1129 euro kosten. Ik dacht echt dat ze rond de 700-800 euro zaten een paar maanden terug. :o Of vergis ik me nu?

Edit: of was het 1000?


Ja klopt, ze zaten rond de 1000 en zijn nu in prijs gestegen.