PDA

View Full Version : HNAD: Doei Valvetronix AD60vt, Hallo VOX Nighttrain 15C1G2



Scip
6 juni 2015, 08:33
Na een weekje was het zover! M'n bestelde Vox Nighttrain 15C1G2 was eindelijk binnen. Dus afgelopen donderdag opgehaald: wat een sound, wat een dynamiek en wat een volume uit dit ogenschijnlijk kleine combootje. Hoewel m'n VOX ad60VT ook altijd heeft voldaan aan mijn wensen, was het nu tijd voor een echte buizenversterker. Heb een aantal versterkers getest, waaronder de Peavey ValveKing Head, maar die was me kwa sound wat te modern. De night train heeft veel meer dynamiek en een heerlijke drive. Ook erg veelzijdig met de verschillende switches, en dat voor de prijs van €399,-. Goed klinkende Celestion-speaker er in. Wat betreft volume kunnen ze even hard (15watt NT15 vs 60watt AD60VT) Binnenkort mijn joyo en mooer pedalen in ontvangst nemen en dan is het gaan met die banaan:speed:

De Nighttrain is niet te vergelijken met de valvetronix. En daarnaast ook een stuk handzamer. De Valvetronix is natuurlijk wel weer een stuk veelzijdiger met de ingebouwde effecten en heb er ook veel plezier van gehad, maar hij gaat vandaag door naar de volgende eigenaar.

http://www.dejohanneshoeve.nl/vox.jpg

miyaru
11 juni 2015, 08:35
Dat klinkt goed!!! Veel plezier ermee, en ik weet zeker dat je niet lang meer zal omkijken.......

Robin.

vulvasonic
12 juni 2015, 01:24
Ik heb die Night Train gehoord en ik was zeer onder de indruk. Voor €49,- meer zou je een losse top met het daarbij behorend cabinetje kunnen kopen. Voor jou zal het een worst zijn, maar ik mis een been (ik loop met een prothese) en ik woon ook nog eens op een ouwe bovenwoning, dus voor mij is gewicht echt een dingetje. Nu heb ik in de repetitieruimte een Marshall 1960A 4x12 speaker cabinet staan. Stel (en ik schrijf dit omdat het toevallig een heel serieuze overweging is sinds enkele dagen pas eigenlijk), stel dat ik dat cabinetje van Vox (€149,-) op mijn slaapkamer heb staan, dan kan ik de Vox NT15H-G2 (€299,-), die maar 7,3 kilo weegt, zelf meenemen naar de repetitieruimte (over die 4x12 heeft ie genoeg power om makkelijk mee te komen met de rest van de band) en na de repetitie doodleuk mee terug naar huis nemen, alwaar ik hem als oefenversterker kan gebruiken.

Maar ja, geld is voor mij een probleem en bovendien moet ik uiteraard veel meer meenemen dan alleen maar dát. Zo neem ik standaard een Koch Pedaltone mee. Dat is een erg draagbaar ding met een koptelefoonuitgang. Net zo makkelijk dus. Ik heb alleen een teringhekel aan spelen over een koptelefoon. Op de één of andere manier hou ik het nooit langer dan een kwartier uit als ik moet spelen over een koptelefoon.
Maar goed, nu zit ik jou hier te vervelen met mijn probleempjes, terwijl ik jou eigenlijk alleen maar ENORM wil feliciteren met je versterker, want hier ga je geen spijt van krijgen. De Valvetronix krijgt in geen honderd jaar die lekkere buizenvibe die de Night Train absoluut (en logisch) wel heeft. Ergo, GEFELICITEERD!!! :cheerup:

Scip
17 juni 2015, 08:50
Ik heb die Night Train gehoord en ik was zeer onder de indruk. Voor €49,- meer zou je een losse top met het daarbij behorend cabinetje kunnen kopen. Voor jou zal het een worst zijn, maar ik mis een been (ik loop met een prothese) en ik woon ook nog eens op een ouwe bovenwoning, dus voor mij is gewicht echt een dingetje. Nu heb ik in de repetitieruimte een Marshall 1960A 4x12 speaker cabinet staan. Stel (en ik schrijf dit omdat het toevallig een heel serieuze overweging is sinds enkele dagen pas eigenlijk), stel dat ik dat cabinetje van Vox (€149,-) op mijn slaapkamer heb staan, dan kan ik de Vox NT15H-G2 (€299,-), die maar 7,3 kilo weegt, zelf meenemen naar de repetitieruimte (over die 4x12 heeft ie genoeg power om makkelijk mee te komen met de rest van de band) en na de repetitie doodleuk mee terug naar huis nemen, alwaar ik hem als oefenversterker kan gebruiken.

Maar ja, geld is voor mij een probleem en bovendien moet ik uiteraard veel meer meenemen dan alleen maar dát. Zo neem ik standaard een Koch Pedaltone mee. Dat is een erg draagbaar ding met een koptelefoonuitgang. Net zo makkelijk dus. Ik heb alleen een teringhekel aan spelen over een koptelefoon. Op de één of andere manier hou ik het nooit langer dan een kwartier uit als ik moet spelen over een koptelefoon.
Maar goed, nu zit ik jou hier te vervelen met mijn probleempjes, terwijl ik jou eigenlijk alleen maar ENORM wil feliciteren met je versterker, want hier ga je geen spijt van krijgen. De Valvetronix krijgt in geen honderd jaar die lekkere buizenvibe die de Night Train absoluut (en logisch) wel heeft. Ergo, GEFELICITEERD!!! :cheerup:


Zelf ook wel na zitten denken over head + cabinet, maar combo is voor mij een stukje handzamer en toch relatief licht. Hij reageert ook mooi op de pedaaltjes (Joyo D-Seed en Joyo Sweet Baby). Na 2 weken vind ik toch de ingebouwde distortion echt too much voor de stijlen die ik speel. Maar toch is hij op bepaalde momenten wel bruikbaar. Ik gebruik nu vooral de sweet baby