PDA

View Full Version : Blade Delta - probleem met Max Guitars



okeeee
5 juni 2015, 16:12
problem solved

alleen voortaan een beetje op advertentie teksten leten :)

Rizz
5 juni 2015, 16:15
Terugbrengen dus. En met stroop smeren bereik je meer dan met stront smijten...

almarvk
5 juni 2015, 16:17
Komt ook nogal dreigend op mij over. En vooral met erg veel fatsoen en 'open' gesprek.

Topictitel pas ik even aan, vind het niet bepaald gepast.

HaroldA
5 juni 2015, 16:17
"meneer aan telefoon vind dat ik aan het dreigen" - dan zal dat ook wel zo zijn en hebben ze alle recht om je op te hangen.

Tupelo
5 juni 2015, 16:18
Ik heb eigenlijk nooit begrepen of die VSC samenwerkt met andere elementen.
Zelf heb ik ook een TS1, bijzonder fijne gitaar, alleen die van mij heb ik laten strippen, en dus nieuwe pups etc. alleen 't hout is nog origineel.
Mocht het erop aankomen en je zoekt een leuk alternatief voor die VSC (die toch ook wel zijn beperkingen heeft) mag ik je dan dit ~klik~ (http://www.guitarfetish.com/Telecaster-Active-25db-Boost-Mid-and-Treble-Preamp_p_725.html) aanraden ?
Werkt prima, liggen aardig dezelfde dingen mee in het bereik als die VSC, je hebt alleen directere blend mogelijkheden.
Uitsparing heb je toch al, en wellicht is het gemakkelijker dan een nieuwe VSC op de kop tikken.
Wat Max betreft.
Ik zag daar onlangs een tweedehands TS1 voor de prijs van een nieuwe.
Pricewise kan ik het alleen maar met je eens zijn, niet alleen aangaande die Blade, ik zie wel vaker dingen waarbij ik vraagtekens heb.
Ik begrijp dat je als musicstore ook wat winst wil maken, maar de prijzen zijn mijns inziens vaak helemaal niet realistisch.
Gibson The Paul voor 1100 pleuri ofzo, dat je er voor mijn part 800 voor vraag, soit, maar 't is way over budget altijd.

okeeee
5 juni 2015, 17:08
Komt ook nogal dreigend op mij over. En vooral met erg veel fatsoen en 'open' gesprek.

Topictitel pas ik even aan, vind het niet bepaald gepast.

je heb gelijk



en sorry max
zitten namelijk verdomd goede pickups in
nu maar hopen dat dat ik die gitaar weer inelkaar krijg :)

en tup bedank voor de tip

AoDf
5 juni 2015, 18:17
...En met stroop smeren bereik je meer dan met stront smijten...

Dat klopt, het gaat hier echter wel om Max guitars, die zijn tot 'typische' fratsen in staat. Maat van mij was op zoek naar een specifieke Les Paul die gelimiteerd op de markt kwam. Hij had gebeld met eigenaar van Max guitar en die kon de Les Paul wel regelen, voor zeg maar 1150 euro. Dat was ok, gitaar werd besteld en maat van mij gaat de Les Paul ophalen en afrekenen bij de verkoper, voor 1150 euro. Al goed, zou je denken. Komt de eigenaar van Max guitars enkele dagen later in de mail: Er klopt iets niet in de administratie, de gitaar is voor te weinig verkocht. Oh, zegt mijn maat. Ik heb betaald wat we destijds telefonisch besproken hebben, en de verkoper heeft verder ook niets vermeld. Waarop de eigenaar iets terugmailt van 'ja, het bedrag wat ik noemde in ons telefoongesprek was een richtprijs, meer een handelsprijs'. Ja ok, zegt mijn maat, maar de deal is gesloten, je verkoper heeft verder ook niets gemeld . Waarop de eigenaar weer terugkomt met: 'ja, ik laat het verder ook maar zitten. Maar ik wilde het alleen even melden.'

Alsof mijn maat nog even terug zou komen om 6 tientjes bij te lappen, na gedane zaken...? Ik heb de mailwisseling gezien en we vroegen ons beiden serieus af wat hiervan nu het doel was van de eigenaar van Max guitars. Klantenbinding kan het in ieder geval niet zijn.

arjanb01
5 juni 2015, 18:31
Commercieel onhandig van de eigenaar die nogal dikwijls met z'n kop op de tv bij dwdd was.
Dit soort verhalen hoor ik te vaak over Max Guitars. Terwijl ze hele mooie gitaren hebben hangen maar het jammere is dat die winkel niet zo'n goed imago schijnt te hebben.

okeeee
5 juni 2015, 20:11
even om te bewijzen dat ik niet helemaal gek ben ( hoewel )
http://s24.postimg.org/62x3s09lx/tele.jpg
(Variable Spectrum Control (VSC)
maja ....ik ga me niet druk maken
is ok zo

okeeee
5 juni 2015, 22:22
helaas kon ik deze ad vanmiddag niet vinden
en dat heb gelijk gezegt
denk dat de toon van het gesprek en mijn reactie ff anders waren geweest met dit achter de hand
maar heb geen zin in rechtzaken en ander gezeik
en ut gitaarke
speelt en klinkt lekker......................en daar gaat het mij tenslotte om
dank u voor den aandacht ;)

Tupelo
5 juni 2015, 22:25
Vage add is het wel... anders.

Zonno
7 juni 2015, 01:47
Het is schandalig. Die VSC is nou juist het unieke aan deze gitaar.
Zit er niet op. Valsheid in Geschrifte en Fraude. Hupsakee.


Ik heb de oorspronkelijke titel van deze thread helaas niet gezien, maar zal wel terecht geweest zijn.

okeeee
7 juni 2015, 19:10
Het is schandalig. Die VSC is nou juist het unieke aan deze gitaar.
Zit er niet op. Valsheid in Geschrifte en Fraude. Hupsakee.


Ik heb de oorspronkelijke titel van deze thread helaas niet gezien, maar zal wel terecht geweest zijn.


denk achteraf ook wel

maar ja toen had ik het bewijs van de ad nog niet

trouwens
fender custom shop pick ups zitten er niet in

na het spelen kreegik later wat last van den linker hand en ben eens naar de set up van den gitaar gaan kijken
'mm vrij hoge actie en een redelijke bow in de hals
trussrod slagje gegeven resultaat........major fetbuzz A snaar
blijkt dat iemand de topkam de a snaar sleuf bijna tot de toets heeft zitten uitvijlen

adverteren met aftstellen ? ja dat kunnen ze goed om dit soort gebreken te verbergen

ik koop gitaren in dit prijs segment 1 vanwege inkomen 2 dat het niet Heeeeeeeeeeeeel erg is als ik iets sloop met m'n idote mods dat hoeven hunnie niet voor mij te doen

maar kortsluiting
probleem kam superglue oplossing
nogmaals heb geen zin in rechtzaken en gezeik terwijl ik zeker weet dat ik een grote kans heb om te winnen

Tupelo
7 juni 2015, 22:10
En in basis heb je een heel erg goede gitaar te pakken.
Tenminste, ik ben rete tevreden over mijn TS1, een poos heb ik nog overwogen om er eentje bij te kopen om origineel te laten.
Maar uhh... niet eens Fender Customshop pups nee ?
Dat is zwaar klote.
Persoonlijk zou ik er wel werk van maken.
400 euro was (en is misschien nog steeds) lange tijd de nieuwprijs van die gitaar !!
Willekeurig linkje : http://www.music-filibe.com/webshop/product_info.php/language/en/info/p5019_BLADE-Delta-Standard-T1-E-Gitarre-Rosewood-Neck.html

okeeee
7 juni 2015, 22:53
En in basis heb je een heel erg goede gitaar te pakken.

dat gevoel had ik al
en der zitten lekkere pickups in peter florance's te 60
maar geen fender custom shop ;)

heb 'm na de superglue redelijk kunnen afstellen en er ben blij mee
(btw heb 50 euro afgedongen ) dus een nette prijs

ging me alleen om het principe
als dit alles mij bekend was geweest had ik de gitaar waarschijnlijk toch wel gekocht
dat stiekume Bah
maar ce la vie

Majmun
10 juni 2015, 16:07
Dat klopt, het gaat hier echter wel om Max guitars, die zijn tot 'typische' fratsen in staat. Maat van mij was op zoek naar een specifieke Les Paul die gelimiteerd op de markt kwam. Hij had gebeld met eigenaar van Max guitar en die kon de Les Paul wel regelen, voor zeg maar 1150 euro. Dat was ok, gitaar werd besteld en maat van mij gaat de Les Paul ophalen en afrekenen bij de verkoper, voor 1150 euro. Al goed, zou je denken. Komt de eigenaar van Max guitars enkele dagen later in de mail: Er klopt iets niet in de administratie, de gitaar is voor te weinig verkocht. Oh, zegt mijn maat. Ik heb betaald wat we destijds telefonisch besproken hebben, en de verkoper heeft verder ook niets vermeld. Waarop de eigenaar iets terugmailt van 'ja, het bedrag wat ik noemde in ons telefoongesprek was een richtprijs, meer een handelsprijs'. Ja ok, zegt mijn maat, maar de deal is gesloten, je verkoper heeft verder ook niets gemeld . Waarop de eigenaar weer terugkomt met: 'ja, ik laat het verder ook maar zitten. Maar ik wilde het alleen even melden.'

Alsof mijn maat nog even terug zou komen om 6 tientjes bij te lappen, na gedane zaken...? Ik heb de mailwisseling gezien en we vroegen ons beiden serieus af wat hiervan nu het doel was van de eigenaar van Max guitars. Klantenbinding kan het in ieder geval niet zijn.

Ach, hetzelfde verhaal als toen hij een hele tijd lang claimde dat de door mij gekochte Les Paul Reissue gespoten was door Murphy - zonder enig bewijs ervan te kunnen tonen. Het is dat van de door mij ingeruilde LP Custom vermoedde dat hij problemen met de nek had en doordat ik die Reissue zeer graag wilde hebben en het ongeluk had dat de oorspronkelijke verkoper de gitaar inruilde bij Max Guitars, anders had ik er nooit iets gekocht.

showband
11 juni 2015, 10:07
na het sluiten van deals de zaak proberen te veranderen?
check
niet een keer.....3x
Hij heeft nu eenmaal wel mooie spullen.

fred dons
11 juni 2015, 10:58
Ach, hetzelfde verhaal als toen hij een hele tijd lang claimde dat de door mij gekochte Les Paul Reissue gespoten was door Murphy - zonder enig bewijs ervan te kunnen tonen. Het is dat van de door mij ingeruilde LP Custom vermoedde dat hij problemen met de nek had en doordat ik die Reissue zeer graag wilde hebben en het ongeluk had dat de oorspronkelijke verkoper de gitaar inruilde bij Max Guitars, anders had ik er nooit iets gekocht.

murphy gespoten gitaren zijn eenvoudig te controleren zonder papierwerk, Tom verwerkt zijn initialen in de craquelee bij de volume knop

fred dons
11 juni 2015, 11:03
voorbeeldje
http://i1272.photobucket.com/albums/y390/bobhfd81/c4111b56-d695-446f-9dc6-a0891d97eeef_zpsd9ab182b.jpg

Majmun
11 juni 2015, 11:39
Fred, dat klopt - dat wist ik. Mijn Goldltop is echter geen ge-agede versie, waardoor die initialen niet te vinden zijn.

De Custom Shop van Gibson startte in 1993 en het is bekend dat de eerste '57 RI Goldtops en eerste 15 '59 RI Flametops door Murphy zijn gespoten. De mijn is #7 3020, wat betekent dat de mijne de 20ste Goldtop RI die sinds de start gebouwd is. Ze kwamen in de gewone bruine Gibson-USA koffer uit de jaren '90 en kwamen zonder certificaat. Daarnaast hadden ze allemaal een Custom Shop-decal op de achterkant aan het begin van de kop - de mijne heeft dit overigens ook. Veel latere modellen, maar wel uit 1993, hebben een Historic Collection-decal.

Afgezien van speciale runs, zoals de 40th Ann. '59 RI en de Jimmy Page Signatrue werden de RI's pas rond 2001 met een certificaat geleverd.

fred dons
11 juni 2015, 11:57
begrepen, ja dan wordt het moeilijk
ik zou sowieso voor een non geagede versie niet (veel) meer waarde hechten aan het feit dat Tom hem gespoten had, zijn talent ligt meer aan het reliccen en daar worden de big bugs voor betaald (maar het zou wel leuk zijn al het zo is)
btw ik zie ook bij andere winkels/webshops met name les pauls "verkeerd" aanprijzen (yamano burst, brazilian, murphy) waar een beetje kenner wel weet /ziet dat dit niet kan kloppen

Majmun
11 juni 2015, 12:26
Ik heb er uiteindelijk mijn Custom voor ingeruild en geld bijgelegd. Ik heb er waarschijnlijk €200 teveel voor bijgelegd, maar ik wilde zo graag één van de eerste Custom Shop RI's dat het mij weinig boeide.

Binnen een aantal maanden na aanschaf heb ik aan al mijn voorgaande gitaren iets veranderd en/of vervangen, maar ik bezit de Goldtop nu al langer dan een jaar en ik heb er helemaal niets aan veranderd (op vervanging van snaren na).

Tot slot bestond de overeenkomst tussen Max en mij ook uit dat ik de LP Standard uit 1960 van de eigenaar van Max mocht komen bekijken en bespelen, maar ik heb daar nog niet de moeite voor genomen - mede doordat ik, voor mij, geen interessante Burst vind.