PDA

View Full Version : TC Electronic Alter Ego V2?



telecastermaster
5 juni 2015, 14:14
Heeft er nou al iemand ervaring met de alter ego v2?
Kan er bijna niks over vinden op dit forum.

Thanks

http://www.hotroxuk.com/media/catalog/product/cache/1/image/450x450/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/l/alter_ego_2.jpg

Speeddemon
5 juni 2015, 18:50
Heb er ook GAS naar. Las wel op diverse fora dat de grootste klacht was dat men vond dat er bij teveel settings ook teveel modulation is toegepast; dus ben je haast aangewezen op je TonePrint setting of the BDM2 (Boss DM-2) setting.

Wat ik ook begreep is dat deze de licht-switchende footswitch hebben, die m'n TC HOF Mini ook heeft. Vind ik erg fijn; de oudere TC switches klikten erg zwaar, dus als je thuis met slippers of op sokken staat te spelen, voelde je dat wel.

telecastermaster
5 juni 2015, 19:05
Ik heb hem net aangeschaft (vandaag binnen). Mijn grootste bezwaar was idd dat de modulatiediepte niet te regelen valt. Maar van wat ik er over gelezen is dat veel gebruikers er toch goed mee uit de voeten kunnen. Alleen de 2290 MOD heeft echt te veel modulatie (van wat ik hoorde op Youtube). Het hele pedaal is in ieder geval veel meer set en forget is dan de Strymon El Capistan. Die heb ik ook en dat is een enorm toffe tape echo maar je tweakt je wel het schompes met dat ding.
Ben benieuwd. Van het weekend maar eens proberen.

joh@ndederde
6 juni 2015, 11:26
Ik heb zelf de x4 versie. De sounds zijn te gek. Ik gebruik voor lange delay vooral de Echo Rec 2, voor korte delay gebruik ik de BDM2 setting. Om het helemaal weird te maken is de Tr Organ te gek i.c.m. de mix van de quarter note en dotted eights. In ieder geval heeft de alter ego meer dan genoeg bruikbare sounds. Veel plezier ermee :cooler:

telecastermaster
7 juni 2015, 13:26
Effen een korte impressie. Ik ben eigenlijk heel tevreden met de Alter Ego. Hij klinkt heel goed. Ik denk vergelijkbaar met de El Capistan, hoewel ik denk dat de Capistan meer rekenkracht heeft en meer nuances kent. Maar het geluid is zonder mee heel goed. Heel transparant. En de interface is veel gemakkelijker dan de El Cap. Mijn favoriete delays (voor nu): de Echoplex EP-1 en Echorec. De T Org heeft een bijna vibe-achtige sound. Grappig en mooi maar gaat waarschijnlijk niet heel veel gebruikt worden. Nog maar wat experimenteren vanavond. Ik denk wel dat dit een blijvertje gaat worden op mijn board.

Je gaat er overigens wel vanzelf The Shadows van spelen van dit pedaaltje. ;)

Nellyrocks
8 juni 2015, 14:19
Ik heb ook de X4 en ben er heel erg blij mee. Hij heeft bij mij de BOSS Space Echo vervangen.
Ik heb ook totaal geen moeite met het feit dat de modulatie niet te regelen is. Het neemt wat plek in maar ik ben er echt super blij mee. Misschien hadden iets meer preset mogelijkheden wel aardig geweest maar dan had ik misschien een Timeline moeten kopen.

Speeddemon
8 juni 2015, 18:32
Ik heb ook de X4 en ben er heel erg blij mee. Hij heeft bij mij de BOSS Space Echo vervangen.
Ik heb ook totaal geen moeite met het feit dat de modulatie niet te regelen is. Het neemt wat plek in maar ik ben er echt super blij mee. Misschien hadden iets meer preset mogelijkheden wel aardig geweest maar dan had ik misschien een Timeline moeten kopen.
Ik heb die RE-20 Space Echo, dus ben wel benieuwd wat je anders/beter vind aan de Alter Ego.

@Telecastermaster; klinkt goed, Shadows spelen! Altijd een zwak voor 60's instrumentals en surf gehad.

Nellyrocks
9 juni 2015, 10:01
Ik heb die RE-20 Space Echo, dus ben wel benieuwd wat je anders/beter vind aan de Alter Ego.

Hij is niet zozeer beter als wel dat ik nu drie presets heb en verschillende soundjes ipv eentje. Het was ook meer een 'verandering van spijs doet eten' actie en ik kon mijn RE-20 verkopen voor het zelfde geld als waar ik de TC voor kon kopen.

Speeddemon
12 augustus 2015, 14:02
Ik heb nu ook een Alter Ego v2 (na 2x een Flashback gehad te hebben).
De 3 andere delay pedalen die ik er naast gebruik met enige regelmaat zijn de Boss RE-20, MXR Carbon Copy en Ibanez DE7 (en in mindere mate een Line6 Echo Park).

De CC is erg donker, maar zit je directe sound ook niet in de weg. Niet echt top voor slap-back. De RE-20 is dat wel en heel veelzijdig, mede vanwege z'n tap tempo.
Ibanez DE7 is gewoon goed allround en voor een digitale delay heeft ie een prachtige self-oscillation (RE-20 ook).
Dat is een beetje waar de Alter Ego v2 te kort schiet; self-oscillation klinkt me niet overtuigend analoog genoeg.
De delaysounds zelf zijn wel gaaf; hoewel sommige erg modulated. Maar de EchoRec, DM-2, CopyKat en Space Echo zijn nu wel m'n favo's en gisteravond heb ik nog veel lol gehad met de looper (coupletje inspelen en dan lekker er overheen soleren).

De Alter Ego v2 heeft idd dezelfde 'soft' footswitch als de HOF Mini, wat me goed bevalt. M'n laatste Flashback had die niet en die switchte gewoon best zwaar.

Speeddemon
19 augustus 2015, 16:14
Gisteren wel iets matigs tegen gekomen bij de Alter Ego v2.

Het is niet mogelijk om één van de Flashback ‘default’ settings als TonePrint te uploaden in de Alter Ego. :(

Misschien dat dit bij sommigen bekend was, maar ik had gehoopt gewoon effe een cleane 2290 patch te uploaden in m’n AEv2 met de TonePrint app. De status LED blinkt weliswaar groen tijdens de patch-transfer, maar daar waar ie groen moet knipperen op het einde, knippert ie rood.
Zodra je dan een artist TonePrint probeert up te loaden, werkt ’t wel goed.

De Flashback default toneprints zijn allemaal te vinden onder de Flashback Mini trouwens. Maar werken dus geen van allen op de Alter Ego V2.
Beetje jammer. :chicken:

Heb ondertussen met de verschillende delays zitten spelen; ik vind zelf de 2290M en Reverse M weinig bruikbaar. 2290M is veel te heftig qua modulatie. EREC2 trouwens ook wel een beetje/ Die maffe T Org is best lekker als je de delaytijd heel kort zet en de level op 25-40%, als een soort Leslie effect/doubler/detuner achtig iets.
Welke ik in eerste instantie iets té vond, maar nu ben gaan waarderen is de DMM C. Werkt heerlijk, zowel clean als bij distortion. De BDM2 (Boss DM-2) is sowieso leuk en de Echo Plex, CopyKat en Space Echo werken alle 3 goed voor slapback achtige 60’s sounds.

telecastermaster
19 augustus 2015, 17:04
Ja, het business model van TC E is bedenkelijk. Het is alsof je een nieuwe computer moet kopen als je een nieuw stuk software wilt installeren.
Volgens mij kunnen ze beter die Toneprints verkopen die je vervolgens in een leeg pedaaltje kunt invoeren.

De 2290MOD is idd onbruikbaar door de extreme modulatie. Reverse dingen kan ik ook niets mee. Had liever gezien dat dat die als toneprint verkrijgbaar was en er iets anders in de plaats zat.

Mijn - lichte - teleurstelling met de V2 is dat ik eigenlijk de toneprint van de EP3 (less drive) de beste vind van alle toneprints en die had ik al in mijn Flashback geladen. Met de EP3 toneprint in mijn flashbak had ik toch al 3 tapeecho-achtige echo's aan boord van de Flashback (EP3 + tapeecho + modulated delay) Maar goed, overall is het toch een heel bruikbaar pedaal en ik merk dat ik de looper steeds vaker gebruik.

Speeddemon
19 augustus 2015, 17:23
Maar goed, overall is het toch een heel bruikbaar pedaal en ik merk dat ik de looper steeds vaker gebruik.
Precies wat ik de afgelopen dagen heb gedaan ja! Lekker loopen. :cheerup: