PDA

View Full Version : Ervaring tonefactory



mennen08
3 juni 2015, 11:05
Hee,

Naar aanleiding van een eerdere post heb ik mijn philips 12AT7 gevonden.
Ze zijn te krijgen bij the tonefactory. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Het is namelijk het enige bedrijf wat ze leverd in nederland

Groetjes

Tabula Rasa
3 juni 2015, 11:38
Zoekfunctie geprobeerd? Weet 100% zeker dat je je antwoord gaat vinden.

Kim Wilson
3 juni 2015, 11:43
Prima firma, geen probleem.

Baker
3 juni 2015, 12:05
Zitten hier in de buurt. Prima kerels, niks mis mee.

muffstuff
3 juni 2015, 12:11
check wel hun voorraad,heb al twee keer meegemaakt dat de voorraad na bestelling van 3-6 dagen naar 3-6 weken ging

raabje
3 juni 2015, 15:03
Prima webshop. Ik heb er ca. 3 keer besteld, ging allemaal vrij snel, met DHL bezorgen dacht ik.

john.westhoff
3 juni 2015, 15:19
Ook ik heb die ervaring, maar via mail contact gehad en snel en vriendelijk geholpen met een product dat wel snel leverbaar was

blademan
3 juni 2015, 16:26
ik heb er inmiddels heel wat spul besteld en dat ging altijd helemaal goed! prima zaak, hoor!

herrieman
3 juni 2015, 17:13
Niet altijd het scherpste geprijsd maar altijd goed deskundig geholpen. Paar jaar terug ook eens op bezoek geweest. Gasten weten waar ze het over hebben.

Brum
3 juni 2015, 17:41
Niet zo'n goeie ervaring mee wat betreft communicatie. Ik doe er geen bestellingen meer.

Gearjunkie
3 juni 2015, 17:55
Ik heb er al tientallen keren spullen besteld, nog nooit problemen gehad. Communicatie gaat juist heel goed. Mails (die ik vaak 's avonds laat nog stuur) worden niet zelden direct beantwoord.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

cat's eyes
3 juni 2015, 18:43
Ik heb er al redelijk veel en regelmatig verschillende producten besteld. Prima zaak, geen klachten hier, vind zelfs de communicatie vlot en correct.

Brum
3 juni 2015, 18:54
Communicatie gaat heel erg goed, totdat er iets niet op voorraad is. Wat ook kan gebeuren, maar wacht dan de communicatie en loze beloftes 's af. Beter gezegd, wacht de communicatie na de loze beloftes 's af. Erg goed, die communicatie.

guitarnijboer
3 juni 2015, 19:14
Mijn ervaringen zijn niet zo positief. Ooit iets besteld en afgerekend voor een leuke prijs, bevestiging op de mail gehad en ik maar wachten. Uiteindelijk gemaild:'nee, is niet op voorraad'. Weer later krijg ik een mail dat de leverancier (TAD, want daar komt het meeste vandaan) de prijzen verhoogd hebben, dus of ik dit even extra wil bijbetalen. Uitgelgd dat dit zo niet werkt, ik heb immers een product gekocht en afgerekend, dan kun je niet achteraf de prijzen verhogen. Weer moeilijk gedoe... Uiteindelijk het geld teruggevraagd en maar rechtstreeks naar TAD gegaan.

Dit was overigens mijn tweede ervaring, de eerste keer was jaren geleden met een paar eindbuizen die geadverteerd stonden om meer vermogen te leveren in de zelfde schakeling dan standaard buizen. Nou, dit wilde ik natuurlijk wel eens proberen. Buizen besteld, getest en in plaats van meer leverde de versterker substantieel minder vermogen en vervormde eerder. Gebeld: ' ja, nee dan hebt u een setje gekregen met ' early distortion'. Aangegeven hier niet om gevraagd te hebben en ze weer terug te sturen. Dit wilden ze niet. Toen maar aangeboden om ze even langs te brengen en het er dan even over te hebben. Terugsturen was ineens geen probleem meer...

Brum
3 juni 2015, 20:15
Dit is dus het soort communicatie wat ik ook bedoel.

Buxtra
3 juni 2015, 21:27
Heren,

Regelmatig wat besteld. Om een of andere reden, geen slechte ervaring overigens, kijk ik wel of het product op voorraad is.Ik ben meer van het kleine grut. Weerstanden, speaker, condensator. Maar ook een keer een 5e3 kit. Allemaal snel geleverd. Eind van de middag besteld, voor 16.00 uur, was de volgende dag soms al binnen. Speaker cabinet overigens niet. Weet niet meer of de aangegeven levertijd van de laatste langere duur betrof.

Inmiddels ben ik er achter dat ze niet de goedkoopste zijn. Geeft niks als je je alternatieven hebt. Als die het niet hebben kom ik bij
Tonefactory uit bijvoorbeeld. Snelle levering kenmerkt ze regelmatig wel degelijk als je het mij vraagt. Ook ik heb de indruk overigens dat het een 'filiaal' van TAD is. C5E3 abinet komt via hen via TAD van mojo vandaan dacht ik. Erg mooi overigens. Mag ook wel voor dat geld. De volgende haal ik voor heel wat minder van E-bay als ik niet zelf iets wil prutsen. Ik verwacht van zo'n Sjinees 5E3 cabinet overigens geen Mojo kwaliteit.

Nog even dit: toen ik liep te tobben met mijn 5e3 kit mailde ik zaterdagavond laat mijn bevindingen en die gasten hebben direct geantwoord, dachten mee en waren kortom meerdere malen ook in het weekend mailtjes aan het beantwoorden buiten kantoortijden.

Goed Luk?

xmichielx
4 juni 2015, 16:47
Ben eigenlijk altijd wel tevreden over Tonefactory, eindbuizen, preamp buizen en 2 of 3 keer mijn amp naar toe gebracht om die te laten modden (kt88's met 6l6 eindbuizen en heet laten afstellen dat soort ongein).
Altijd snel en vlot en vriendelijk geholpen, ook qua advies welke buis beter bij mij past.
Ze hebben een paar zaken die ik erg prettig vind: high gain preamp buisjes die echt net wat feller zijn, gold pin buisjes, wat NOS spul etc.

Waar ik wel naar benieuwd ben (de Hollander in mij) is waar mensen dan goedkoper hun buizen spul halen (incl verzend kosten) ?

Michiel

Speeddemon
5 juni 2015, 18:54
Waar ik wel naar benieuwd ben (de Hollander in mij) is waar mensen dan goedkoper hun buizen spul halen (incl verzend kosten) ?

Michiel
Musikding.de
Banzaimusic.de

herrieman
5 juni 2015, 20:23
Musikding.de

Waanzinng goede service en inderdaad op een aantal zaken heel scherp qua prijs.

Nocki
28 juni 2015, 22:43
Slechte ervaring mee helaas. Ooit een slagplaatje besteld en toen het aankwam bleken er gaten voor de potmeters in te zitten. Op het plaatje was dat niet te zien en ook de tekst gaf aan dat hij op de gaten voor de pickups na gewoon blind was.
Nadat ik dat aangaf werd de website aangepast maar naar mij toe is niet gereageerd. Daarna nog vaak op de website geweest maar nooit meer iets besteld.
Nu ben ik heel wat pickups, slagplaten, potmeters en weet ik veel wat verder... jammer hoor. Ik had graag mn spullen daar besteld maar moest soms uitwijken naar Thomann...

Rick trodat
29 juni 2015, 09:29
Ik plaats al jaren bestellingen. Nooit problemen met de winkel gehad. Altijd snel binnen. Bestellingen bestaan denk ik voor 80% uit buizen.

Kim Wilson
29 juni 2015, 09:39
Ik vind het ook wat vreemd dat je op basis van één slechte ervaring een winkel links laat liggen...

Hendriks
29 juni 2015, 11:05
Wat KW zegt , toffe zaak en toffe gasten , helaas voor hun bestel ik tegenwoordig meer bij Tube-Town ,die hebben een wat ruimer assortiment. Als je ellende wil moet je bij Banzai bestellen , foute onderdelen en een levertijd van zomaar een paar weken.

Bernardduur
29 juni 2015, 13:13
Helemaal mee eens! Tubetown en Banzai! Ook al heeft Banzai soms wel de zaken die ik wil hebben :)

(verkeerde leveringen doen ze nooit moeilijk over; altijd de nieuwe onderdelen (snel) gekregen. Tube Town ben ik idolaat over (snelle levering vooral!!)

Tonefactory alleen voor specifieke onderdelen die ik elders niet kan vinden.

the sure thing
29 juni 2015, 13:50
Ik vind het ook wat vreemd dat je op basis van één slechte ervaring een winkel links laat liggen...

... Doe ik bij vriendinnen ook 😀


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Misery Signals
29 juni 2015, 20:38
Ik vind het ook wat vreemd dat je op basis van één slechte ervaring een winkel links laat liggen...

Toch redelijk normaal dat je wanneer je een slechte ervaring hebt dat je alternatieven zoekt?

Een uitzondering zijn de Alfisti: Die kopen Alfa Romeo's, hebben er van nieuw tot schroot miserie mee en kopen dan toch weer een Alfa :)

MS

Hendriks
29 juni 2015, 20:58
Toch redelijk normaal dat je wanneer je een slechte ervaring hebt dat je alternatieven zoekt?

Een uitzondering zijn de Alfisti: Die kopen Alfa Romeo's, hebben er van nieuw tot schroot miserie mee en kopen dan toch weer een Alfa :)

MS

Ook met Alfa's heb ik alleen maar goede ervaringen :)

Kim Wilson
29 juni 2015, 22:13
Toch redelijk normaal dat je wanneer je een slechte ervaring hebt dat je alternatieven zoekt?

Een uitzondering zijn de Alfisti: Die kopen Alfa Romeo's, hebben er van nieuw tot schroot miserie mee en kopen dan toch weer een Alfa :)

MS
Als het normaal gesproken altijd goed gaat, en één keer een miskleun hebt? Een goede naam komt te voet en gaat te paard, maar bij Nocki gaat het blijkbaar per directe Boeing...

Misery Signals
29 juni 2015, 22:42
Ik geef webshops minder krediet dan een gewone winkel. Je laat het direct menselijk contact er tussenuit, dan moet het maar ineens goed zijn voor mij.

MS

Brum
30 juni 2015, 18:16
Ik geef webshops minder krediet dan een gewone winkel. Je laat het direct menselijk contact er tussenuit, dan moet het maar ineens goed zijn voor mij.

MS

Helemaal mee eens. Een webshop heb je geen band mee, dan mogen minimaal de gemaakte afspraken en communicatie als dat niet lukt goed zijn. Toch zeker gezien je vooruit betaald en dat zijn niet altijd geringe bedragen.

BamBuFan1
30 juni 2015, 23:53
Wat KW zegt , toffe zaak en toffe gasten , helaas voor hun bestel ik tegenwoordig meer bij Tube-Town ,die hebben een wat ruimer assortiment. Als je ellende wil moet je bij Banzai bestellen , foute onderdelen en een levertijd van zomaar een paar weken.

Banzai is qua foute leveringen echt de ergste zaak waar ik ook een bestelling heb gedaan. Zelfs de bamibakkers van Dealextreme en Alibaba maken minder fouten dan Banzai. Rare jongens, die Japanners...

Frits van Mourik
1 juli 2015, 00:13
Banzai is qua foute leveringen echt de ergste zaak waar ik ook een bestelling heb gedaan. Zelfs de bamibakkers van Dealextreme en Alibaba maken minder fouten dan Banzai. Rare jongens, die Japanners...

Of ze laten je drie maanden op je spullen wachten,
om dan alsnog slechts de helft te leveren (echt waar!)...
Hoe die zaak kan overleven is mij een raadsel.

MjS
1 juli 2015, 10:32
Recentelijk besteld bij Banzai omdat bepaalde onderdelen bij Tonefactory niet op voorraad stonden en ik ongeduldig was. Het was een kleine bestelling maar is wel correct geleverd. Mazzel gehad, denk ik dan? :)

nico verduin
1 juli 2015, 10:56
Waarschijnlijk alleen maar echt-in-stock onderdelen gekozen. Heb zelf ook wisselende ervaringen met een diversiteit aan webshops en gewone bedrijven. En elk bedrijf/webshop zal wel zijn eigen + en - punten hebben. Al geef ik toe dat het heel verwarrend kan zijn als iemand 3-6 dagen levertijd heeft terwijl het product uit bijv. China moet komen. En bij dat soort bestellingen moet er wel enig volume zijn. DHL of UPS laten vervoeren voor een paar enkele onderdelen is geen haalbare kaart, tenzij je elke week kan/moet bestellen (wat een luxe :))

obiwanjacobi
1 juli 2015, 11:11
Net wat pickguard materiaal besteld. Op de site stond 30x30cm en niet op voorraad. Heeft wel even geduurd (ik ben ebay/china gewend wat zo een maand kan duren) en kreeg uiteindelijk 29x45cm. gelukkig was die 30x30 al ruim....

Ik ben niet ontevreden want uiteindelijk heb ik meer materiaal voor hetzelfde geld gekregen. Wel vind ik het ietwat onzorgvuldig van ze. Maar ja ik snap dat het bijhouden van een hele produt catalogus ook een heel karwei is...

[2c]

cluseau
1 juli 2015, 11:27
Tubetown is eigenlijk mijn vaste leverancier. Waarom? Gewoon correcte afhandeling. Wat heb ik er aan als een part ergens anders een paar centen goedkoper is maar de klant twee weken moet laten wachten. Bij TT of TAD binnen een paar dagen in huis en correct verpakt geleverd, daar houd ik van. Goede communicatie als iets niet leverbaar is als dat al voor komt. Bij Nico had ik dezelfde ervaring maar die is helaas gestopt. Een enkele keer bestel ik ook bij tonefactory wat meestal ook wel goed gaat maar heb ook wel eens een paar maanden moeten wachten op een capo die als voorradig stond aangegeven.

Kortom, we kunnen elk bedrijf natuurlijk wel afbranden maar vergeet niet dat we allemaal mensen zijn en fouten kunnen maken. Zolang dat een enkele keer voorkomt heb ik daar geen probleem mee. Wel vind ik het fijn om te weten dat bepaalde bedrijven er een potje van maken laten ee die goed onthouden.

Hendriks
1 juli 2015, 11:41
Wel jammer dat er geen webshop is die alles in huis heeft ,meestal bestel ik bij Tube-Town , maar moet dan sommige onderdelen weer elders halen en dan ben je weer een hoop extra verzendkosten extra kwijt . Ook vind ik Jukebox Revival een goed adres , vooral voor trafo's (Hammond) en speakers . Weerstanden koop ik soms bij Hifi-collectif , die verkopen Allen Bradley ,etc.

nico verduin
1 juli 2015, 18:14
Wel jammer dat er geen webshop is die alles in huis heeft ,meestal bestel ik bij Tube-Town , maar moet dan sommige onderdelen weer elders halen en dan ben je weer een hoop extra verzendkosten extra kwijt . Ook vind ik Jukebox Revival een goed adres , vooral voor trafo's (Hammond) en speakers . Weerstanden koop ik soms bij Hifi-collectif , die verkopen Allen Bradley ,etc.onbetaalbaar..........

Hendriks
2 juli 2015, 08:28
onbetaalbaar..........
Dan word de versterker een paar euro duurder aan Allen Bradleys of Arcol weerstanden . Het kan veel duurder als je de catalogus van Hifi Collective bekijkt , ze hebben ook weerstanden die tien maal zo duur zijn.

nico verduin
2 juli 2015, 09:48
Ik heb het over de onbetaalbaarheid voor de winkelier.....

Hendriks
2 juli 2015, 11:18
Ik heb het over de onbetaalbaarheid voor de winkelier.....

Ah, Het is begrijpelijk , zo'n enorm assortiment is bijna onmogelijk. Voor een nieuw project heb ik weerstanden nodig van 620 ohm 5 watt , nergens te vinden , behalve op ebay China , 10 stuks voor 2,50 incl. verzenden en ze waren er binnen 3 weken .

nico verduin
2 juli 2015, 12:11
Nou ik had ze binnen een paar dagen kunnen leveren :).. Gewoon bij RS te krijgen.... draadgewonden 6.25W :) http://nl.rs-online.com/web/p/through-hole-fixed-resistors/8437508/
Maar wel duurder....

cluseau
2 juli 2015, 12:25
Tja, als het nergens te krijgen is moet je idd ff bij RS kijken. Weet niet waar ze het vandaan halen maar een bepaald onderdeel kun je ook nog eens in alle smaken, kleuren, verpakking of fabrikant krijgen. Correcte snelle levering ook.

Hendriks
2 juli 2015, 13:16
Zal de pgina bij mijn favouriten zetten.